پیام مازند

آخرين مطالب

تصویب بودجه 230 میلیارد تومانی در سال 1401 سياسي

تصویب بودجه 230 میلیارد تومانی در سال 1401
  بزرگنمايي:

پیام مازند- جعفر کیا لاشکی  با اشاره به اینکه اعضای شورای اسلامی شهر به واسطه اینکه نمایندگان مستقیم مردم هستند، بزرگترین نقش را در مشارکت مردم در مدیریت شهری دارند، اظهار کرد: به دلیل وجود نقش پررنگ شوراها همواره باید بین اعضای شورا و مردم رابطه مستقیمی برقرار شود تا بتوان از مردم دلسوز در همه زمینه ها استفاده حداکثری کرد.

وی به وظایف و اختیارات شورای شهر اشاره کرد و گفت: این وظایف شامل  بررسی و شناخت کمبودها، نیازها و نارسایی های اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی، اقتصادی و رفاهی و تهیه طرح ها و پیشنهادهای اصلاحی و راه حل های کاربردی در این زمینه ها جهت برنامه ریزی و ارائه آن به مقامات مسئول ذیربط است.

کیالاشکی افزود: تصویب بودجه، اصلاح و متمم بودجه شهرداری و موسسات و شرکت های وابسته به شهرداری با رعایت آیین نامه مالی شهرداری ها و همچنین بودجه سالانه شورای شهر از دیگر وظایف مهم شورای شهر است.

تصویب میز طرح و ایده شهروند در شورای اسلامی شهر چالوس 

رئیس شورای اسلامی شهر چالوس با تاکید بر اینکه بنابر همین ضرورت میز طرح و ایده شهروند در شورای اسلامی شهر چالوس به تصویب رسید، تصریح کرد: در این طرح از تفکرات، نظرات و پیشنهادات مختلف و متنوع، ابداع و نوآوری در حوزه‌های مختلف اقدامات شهرداری (فرهنگی، عمرانی و غیره) در جهت دریافت نظرات عموم شهروندان برای مدیریت شهری و بررسی موارد گفته شده با توجه به اعتبارات شهرداری استفاده می شود.

کیالاشکی با بیان اینکه شوراهای اسلامی شهر و شهرداری به‌عنوان 2 بازوی نظارتی و اجرایی نظام مدیریت شهری، نقش مؤثر و اساسی در روند توسعه و پیشرفت شهر ایفا می‌کنند، گفت: شهرداری بر اساس برنامه‌ای که در شورا تدوین، تصویب و ابلاغ می‌شود انواع خدمات را به مردم ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: شورای اسلامی نیز موظف به احقاق حق شهروندان است از این رو در تلاش هستیم تا بتوان با کمک هر چه بیشتر مسئولان ارشد استانی و شهرستانی، چالش های موجود را رفع و یا کاهش دهیم.

رئیس شورای اسلامی شهر چالوس بیان کرد: در همین مدت حدود هشت ماه، با تکیه بر خرد جمعی و تقویت روحیه کار جمعی، همدلی و انسجام و تلاش جهادی در شورای اسلامی دوره ششم، همچنین به عنوان حامی و هدایت کننده و سیاستگذار برنامه های شهرداری در تبیین و تدوین برنامه‌های بلندمدت و نقشه راه با روحیه انقلابی و جهادی گام های خوبی برداشته شد.

کیالاشکی با اشاره به اینکه تاکید اول بر حفظ و اعتلای ارزش‌های دینی و انقلابی و هویت ایرانی اسلامی در کلیه فعالیت‌های مدیریت شهری است، ابراز کرد: توسعه متوازن با رویکرد توزیع عادلانه امکانات و ظرفیت‌های توسعه‌ای در محلات مختلف در دستور کار شورا قرار گرفت.

وی به‌ اهمیت، ضرورت، بهبود و توجه به مسائل عمرانی و خدماتی و همچنین رضایتمندی شهروندان از نهضت خدماتی و عمرانی محلات در سال های اخیر اشاره کرد و گفت:  این طرح با ارائه خدمات و اقدامات مطلوب عمرانی، خدماتی، فضای سبز و زیباسازی در سطح محلات و با پوشش بیشتر در حال انجام است که محله علویکلا  به عنوان‌ محله نهضت در مراحل انجام کار است.

وی به تحقق بودجه 146/1 میلیارد تومانی 1400 و بیش از 7 میلیارد اضافه درامد و متمم بودجه اشاره کرد و افزود : بودجه 230 میلیارد تومانی برای سال  1401 تصویب شد که این میزان بودجه نوید بخش سالی سرشار از فعالیتهای خوب و سازنده شهرداری است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه ناامید کردن مردم جفای به انقلاب است، گفت: رهبر معظم انقلاب، در دیدار اخیر مسئولان نظام فرمودند با این همه تجربه‌ی موفّقی که ما در بخشهای مختلف داریم، واقعاً جفای به مردم، کشور و انقلاب است، اگر امروز کسی بخواهد مردم را ناامید و احساس بن‌بست را به مردم القاء کند و بخواهد روحیه‌ مردم را بشکند و اراده‌ مسئولین را تضعیف کند.

رئیس شورای اسلامی شهر چالوس در همین راستا با اشاره به خلاصه‌ای از عملکرد، انجام اقدامات و برنامه‌های عمرانی و خدماتی در دوره ششم و توجه به مباحث فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و زیست محیطی که در دستور کار مدیریت شهری چالوس قرار دارد، گفت: کاهش ترافیک شهری و افزایش سرانه پارکینگ عمومی در مرکز شهر از اساسی ترین برنامه مدیریت شهری ششم است.

وی با بیان اینکه تکمیل تملک زمین ها و احداث خیابان فاز سه رینگ 2 از پل آبنما تا بلوار رادیو دریا در الویت قرار دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به حجم سنگین هزینه‌های اجرایی پروژه،علاوه بر پیش بینی در بودجه سالانه در حال پیگیری بودجه ملی در این حوزه هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر چالوس به ترافیک سنگین خیابان 17 شهریور و تعریض این خیابان اشاره کرد و گفت: تعدادی از واحدهای تجاری تملک شد و در ازای آن واحدهای تجاری دربنای در حال احداث بطور معوض توافق شد.

کیالاشکی به احداث ساختمان شورای شهر اشاره کرد و  افزود: این مجموعه در بنایی به مساحت 2200 مترمربع شامل یک طبقه پارکینگ، یک طبقه تجاری، 2 طبقه به مساحت 1100 مترمربع به عنوان ساختمان شورای اسلامی شهر و همچنین سالن اجتماعات عمومی است.

وی احداث خیابان ساحلی به طول پنج و نیم کیلومتر از محله خط‌هشت تا فرج‌آباد را یکی از پنج پروژه راهبردی شهر چالوس دانست و گفت: در این طرح معبر 30 متری شامل سواره رو، پارکینگ، فضای سبز، پیاده رو و مسیر دوچرخه سواری و کمپینگ پیش‌بینی شده است.

رییس شورای اسلامی شهر چالوس با بیان اینکه آمادگی توافق با مالکینی که تمایل دارند در صورت توافق با شهرداری مسیر و خیابان را طبق طرح تعریض نماید وجود دارد، اظهار کرد: مدیریت شهری چالوس برای تسهیل و روانسازی ترافیک و رفع گره های کور ترافیکی به سمت شهروندان و مالکان خواهد رفت تا بتوان در این مورد هم گامی موثر برداشت.

وی یکی از خواسته های دیرین و به حق شهروندان چالوس را موضوع ساماندهی رودخانه و استفاده مطلوب از این ظرفیت بزرگ و مهم برای فضای تفریحی، گردشگری و مهمتر از همه جلوگیری از بروز خسارت در زمان سیلاب عنوان کرد و افزود: برنامه اجرایی پروژه پل تا پل به طول 400 متر در طرفین که بخشی از هزینه ها از اعتبارات سفر مقام معظم رهبری تامین شده و بخشی هم از منابع داخلی شهرداری است و در حال رایزنی هستیم تا بودجه ای کلان به این ابرپروژه تخصیص یابد.

کیالاشکی ادامه داد: تکمیل و بهره برداری از مجموعه فرهنگی، ورزشی و تفریحی علوی‌کلا شامل زمین فوتبال، والیبال، تنیس، فضای بازی کودکان، پارکینگ، فضای سبز و آلاچیق خانوادگی و غیره در فضای به مساحت 2300 مترمربع است و همچنین بوستان اشکاردشت به مساحت حدود 500 مترمربع در حال آماده سازی است.

وی به تکمیل مسجد ولایت در ورودی شهر چالوس با تامین اعتبار سفر مقام معظم رهبری و منابع داخلی شهرداری اشاره کرد و یادآور شد: احداث اولین تالار گفتگو و خانه تئاتر در پارک 17 شهریور و همچنین بهسازی و بازسازی پارک نیز در دستور کار است.

رئیس شورای اسلامی شهر چالوس با تاکید بر تکریم ارباب رجوع گفت: علاوه بر سامانه 137، شهروندان می‌توانند با نصب نرم افزار «چالوس من» از کلیه خدمات در یک نرم افزار بهره ببرند که در آینده نزدیک رونمایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه این مهم گامی در جهت تحقق شهر هوشمند است، گفت: این نرم افزار، با فناوری روز و وسایل ارتباط جمعی بستری یکپارچه برای ارائه خدمات مختلف به شهروندان است و به‌ مرور قابلیت‌های آن توسعه می‌یابد.

رئیس شورای شهر چالوس افزود: این نرم افزار شامل برنامه‌های مختلف نظیر نقشه شهر، معرفی شهر چالوس، انعکاس مشکلات شهری توسط شهروندان است که هدف از این اقدام تسریع و تسهیل امور در شهر  چالوس است و و همه شهروندان امکان دسترسی به موضوعات مختلف را دارند.

کیالاشکی با تاکید بر اینکه یکی از خواسته های شوراهای شهرها این است که اختیارات باید از شورای شهرداری فراتر باشد، گفت: چون تعاملات بین بخشی با سایر حوزه‌های شهری می‌تواند کمک بزرگی به بالندگی شهر و همچنین  کشور کند، بدون تردید پرهیز از روزمرگی در اجرای امور شهری باید با نگاه کلان‌تر به مسائل حوزه شهری تبدیل شود.

کیالاشکی خاطرنشان کرد: انتظار است با تصویب لایحه مدیریت یکپارچه شهری اختیارات لازم به مجموعه مدیریت شهری و شوراهای شهر واگذار شود تا شاهد تحقق مدیریت یکپارچه شهری با محوریت شوراها بود.

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/255299/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان احداث می شود

معرفی نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختر کاراته قهرمانی کشور

پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد

تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود

اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی استان کرمانشاه از طرح نور فراجا

توان نیروگاهی نکا برای تولید برق افزایش یافته است

(تصاویر) اجتماع مردم قم در حمایت از طرح نور فراجا

اجاره آپارتمان 30 تا 50 متر در تهران؛ رستاخیز یکخوابه‌ها

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از بازگشت ون‌های گشت ارشاد

اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب فراجا

حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست

تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است

اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد

سردار رادان: حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

ضرورت لایروبی حوضچه نیروگاه نکا/ پیشرفت زباله سوز ساری شتاب گرفت

مردم همراه و حامی پلیس برای اجرای طرح نور هستند

12 زنجیره ارزش در مازندران تعریف شد/ حضور 27 واحد تولید در اکسپو

سردار رادان: در طرح نور، رئیس جمهور از ما حمایت کرده است

سردار رادان: در طرح نور، ما حمایت رئیس جمهور و قوه قضائیه را داریم

حسن یزدانی به تشک برگشت

طرح نور طرحی برای صیانت از عفاف و حجاب دختران ایران

اعلام نرخ جدید کرایه تاکسی در خرم آباد

اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)

آئین تجلیل از، برترین‌های المپیاد‌های علمی دانش آموزی در بابل

نوجوان 16 ساله ناپدید شده در جنگل‌های رامسر پیدا شد

حمایت قاطع بسیج اساتید حوزه علمیه استان همدان از طرح نور فراجا

اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

سردار رادان: در طرح نور به‌دنبال حجاب و عفاف و صیانت از دختران و خواهران خودمان هستیم/ شهادت می‌دهم که رئیس قوه قضائیه در حمایت از طرح حجاب و عفاف مردانه کنار ما بوده/ شهادت می‌دهم رئیس‌جمهور از ما حمایت کرده است

رادان: طرح نور، طرح امنیتی انتظامی نیست

سردار رادان: طرح نور اصلا طرح امنیتی و انتظامی نیست

تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای طرح نور

ریتم شبانه‌روزی یا ساعت بدن چیست؟

جلسه شورای فرهنگ عمومی - ساری

لبخند شکوفه های بهاری در مازندران

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است

ذخیره‌سازی 2831 تن مرغ در سردخانه‌های مازندران

برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران

27 رقم برنج در کشور معرفی شده است

تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای «طرح نور»

توزیع انواع بذور اصلاح و گواهی شده برنج بین کشاورزان شهرستان بابل

بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا

روند تکمیل نیروگاه زباله‌سوز ساری شتاب می‌گیرد

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

تردد این خودروها در جاده چالوس ممنوع شد