پیام مازند

آخرين مطالب

آلومینیوم اراک – نساجی مازندران؛ ادامه فینال جام حذفی در لیگ برتر ورزشي

آلومینیوم اراک – نساجی مازندران؛ ادامه فینال جام حذفی در لیگ برتر
  بزرگنمايي:

پیام مازند- هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر فوتبال ایران پس از حدود یک ماه تعطیلی در ماه مبارک رمضان برای به سرانجام رساندن مسابقات جام حذفی فوتبال کشور، دیروز -13 اردیبهشت- با برگزاری دو مسابقه از سر گرفته شد و امروز و امشب نیز با انجام 6 مسابقه دیگر پایان می‌یابد. تیم فوتبال نساجی مازندران در یکی از مسابقات امروز باید از ساعت 19 در ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک به مصاف آلومینیوم اراک برود. دیداری حساس که بیشتر از اثرگذاری نتیجه آن در جدول لیگ برتر، برای دو تیم از نظر حیثیتی حائز اهمیت است.

نساجی مازندران و آلومینیوم اراک دقیقا یک هفته پیش یعنی هفتم اردیبهشت فینال جام حذفی فوتبال کشور را در ورزشگاه آزادی برگزار کردند. مسابقه‌ای که با وجود نمایش فوتبالی خوب شاگردان سید مهدی رحمتی بویژه در نیمه نخست و ایجاد چند موقعیت خطرناک روی دروازه نساجی، در نهایت با تک‌گل دقیقه 58 مهرداد عبدی 1 – 0 به سود نساجی پایان یافت و نساجی قهرمان جام حذفی فوتبال کشور شد.

ادامه فینال، از تهران تا اراک

حالا دو تیم به فاصله هفت روز پس از آن بازی که مهم‌ترین مسابقه تاریخ دو باشگاه بود و با حضور ده‌ها هزار هوادار نساجی و آلومینیوم در ورزشگاه آزادی برگزار شد، باید دیدار برگشت خود در لیگ بیست‌ویکم را برگزار کنند. مسابقه‌ای که با توجه به حاشیه‌ها و تنش‌های ایجاد شده پس از فینال بین کادر فنی دو تیم، می‌توان آن را ادامه‌ای بر نبرد نساجی و آلومینیوم در فینال جام حذفی دانست.

آلومینیوم اراک – نساجی مازندران؛ ادامه فینال جام حذفی در لیگ برتر

حاشیه‌های ایجاد شده پیش از مسابقه فینال جام حذفی که از بسته بودن ورودی رختکن تیم آلومینیوم اراک آغاز شد، پس از مسابقه و با توجه به قهرمانی نساجی بین مربیان و سرمربیان دو تیم ادامه یافت؛ حاشیه‌هایی که طی روزهای اخیر به بیان اظهارنظرهای تندی از سوی برخی چهره‌های فوتبالی علیه سرمربی نساجی منجر شده و حتی کار را به شکایت شخصی سید مهدی رحمتی از ساکت الهامی هم کشانده است.

با توجه به همه حاشیه‌ها و تنش‌هایی که طی یک هفته اخیر بین دو تیم ایجاد شده و کری‌خوانی‌هایی که در فضای مجازی بین برخی هواداران دو تیم شکل گرفته، پیش‌بینی می‌شود مسابقه امروز دو تیم نیز هیجان و حساسیت بالایی داشته باشد. نساجی برای کسب امتیاز و حتی برابر شدن با آلومینیوم در امتیازات به اراک می‌رود و سید مهدی رحمتی و شاگردانش برای جبران از دست دادن جام قهرمانی و انتقامی فوتبالی مقابل نساجی قرار می‌گیرند.

مصاف رکوددران تساوی در لیگ برتر

نگاهی به وضعیت دو تیم در جدول لیگ برتر نشان می‌دهد که تفاوت چندانی با هم ندارند. آلومینیوم اراک با 30 امتیاز در رتبه دهم جدول قرار دارد و نساجی مازندران با 27 امتیاز روی پله دوازدهم ایستاده است. هر دو تیم نیمی از مسابقات این فصل لیگ برتر را با تساوی تمام کردند و با 12 تساوی از 24 مسابقه همراه با پیکان رکورددار کسب تساوی در لیگ بیست‌ویکم هستند. تنها نقطه برتری آماری آلومینیوم نسبت به نساجی در جدول لیگ برتر کسب یک برد بیشتر است که باعث شده با سه امتیاز بیشتر از نساجی دو پله بالاتر از این تیم قرار بگیرد.

ایرالکویی‌هایی البته فصل پرنوسان‌تری نسبت به نساجی داشتند. آن‌ها تا هفته دهم در قامت مدعی قهرمانی ظاهر شدند و سه هفته هم صدرنشین جدول بودند. اما از هفته یازدهم روند نزولی‌شان آغاز شد و در 14 هفته فقط یک برد به دست آوردند. به این ترتیب از رتبه اول جدول در هفته دهم به رتبه دهم در هفته بیست‌وچهارم سقوط کردند.

 با این حال اراکی‌ها در لیگ برتر از نظر دفاعی عملکرد بهتری نسبت به نساجی داشتند. آن‌ها در 24 مسابقه 18 گل دریافت کردند و نساجی در همین تعداد مسابقه 27 گل دریافت کرد.

آلومینیوم اراک – نساجی مازندران؛ ادامه فینال جام حذفی در لیگ برتر

 

انگیزه‌های برد

الهامی و شاگردانش هر چند که در فینال جام حذفی موفق شدند آلومینیوم اراک را شکست دهند، اما شاگردان رحمتی در دقایقی از مسابقه نساجی را به شدت تحت فشار گذاشتند. کسب برد مقابل آلومینیوم اراک برای نساجی مانند فینال جام حذفی در مسابقه امروز نیز اتفاقی نیست که به سادگی قابل دستیابی باشد. به همین دلیل هم شاید نساجی‌چی‌ها حتی به کسب یک امتیاز از مسابقه امروز راضی باشند.

بازیکنان آلومینیوم اراک در مسابقه یک هفته پیش بارها توانستند با استفاده از فضای خالی بین مدافعان نساجی روی دروازه نساجی موقعیت‌های خطرناکی ایجاد کنند. ایرالکویی‌ها با اجرای بازی از عقب و پاس‌های متعدد و منظم در دقایقی از مسابقه، نساجی را تحت فشار گذاشتند. پرس از جلو نیز یکی دیگر از برنامه‌های اجرا شده آلومینیوم اراک در مسابقه هفتم اردیبهشت بین دو تیم بود که چند بار منجر به ایجاد موقعیت برای آلومینیوم شد. آن‌ها در مسابقه امروز نیز قطعا با همان آمادگی فنی و البته با انگیزه‌ای دوچندان برای جبران از دست دادن جام قهرمانی به مصاف نساجی می‌روند و همین موضوع کار را برای الهامی و شاگردانش سخت‌تر می‌کند.

آلومینیوم اراک – نساجی مازندران؛ ادامه فینال جام حذفی در لیگ برتر

با این حال انگیزه نساجی هم برای کسب امتیاز و حتی برد در بازی امروز کم نیست. کادر فنی و بازیکنان نساجی که امسال بر خلاف فصل قبل بابت بقا در لیگ برتر نگران نیستند و خیالی تقریبا آسوده از این نظر دارند، اکنون به کسب امتیاز برای قرار گرفتن در نیمه بالایی جدول فکر می‌کنند.

 نساجی مازندران با 27 امتیاز از 24 بازی در رتبه دوازدهم جدول رده‌بندی قرار دارد و آلومینیوم اراک با سه امتیاز بیشتر یعنی 30 امتیاز روی پله دهم جدول ایستاده است. این اختلاف سه امتیازی در صورت برد نساجی در مسابقه امروز از بین می‌رود و اراکی‌ها به لطف تفاضل گل بهتر بالاتر از نساجی قرار می‌گیرند. حذف این فاصله سه امتیازی برای نساجی که به دنبال صعود از نیمه پایینی جدول به نیمه بالایی است از اهمیت زیادی برخوردار است.

حساسیت در محوطه فنی مربیان

حساسیت مسابقه امروز احتمالا در کنار زمین و محدوده حضور سرمربیان هم قابل مشاهده خواهد بود ؛ جایی که سید مهدی رحمتی و ساکت الهامی به فاصله چند متر از یکدیگر باید تیم‌های خود را هدایت کنند. محرومیت ساکت الهامی از حضور روی نیمکت در مسابقه فینال جام حذفی باعث شد که او از روی سکوی ورزشگاه آزادی نظاره‌گر مسابقه باشد. اما امروز می‌تواند در کنار زمین حضور یابد و تیمش را هدایت کند.

الهامی که حالا با کسب دو جام قهرمانی با تراکتور و نساجی در جام حذفی فوتبال ایران و همچنین نجات نساجی از سقوط به لیگ برتر در فصل گذشته برای خود نامی در بین سرمبییان فوتبال کشور دست و پا کرده، در این مسابقه به دنبال کسب نتیجه و امتیاز است تا به حاشیه‌ها و اظهارنظرهای تندی که طی روزهای اخیر علیه او شده پاسخ دهد.

آلومینیوم اراک – نساجی مازندران؛ ادامه فینال جام حذفی در لیگ برتر

در مقابل الهامی نیز سید مهدی رحمتی حضور دارد که فصل قبل با شهر خودرو توانست نتایج خوبی کسب کند و اکنون نیز حدود دو ماه است با آلومینیوم اراک تلاش می‌کند توانمندی‌های خود را اثبات کند.

البته این تقابل و حساسیت در مسابقه امروز را باید بین اعضای کادر فنی دو تیم نیز جست‌وجو کرد. تنش‌های بین محمد نوازی مربی آلومینیوم و سرمربی نساجی اگر کنترل نشود، شاید به حساسیت‌های کنار زمین در این مسابقه نساجی و آلومینیوم بیفزاید. از سوی دیگر نیز وحید فاضلی که اکنون دستیار مهدی رحمتی و آنالیزور آلومینیوم اراک است در ابتدای فصل قبل سرمربی نساجی بود.

به جز فاضلی که روی نیمکت حضور دارد، علی آل‌کثیر، مهرداد بایرامی، محمود قائدرحمتی، سجاد آقایی و امید سینگ نیز در تیم آلومینیوم بازی می‌کنند که سابقه پوشیدن لباس نساجی را دارند.

تقابل‌های رو در رو

علاوه بر مسابقات بین نساجی و آلومینیوم در لیگ آزادگان، دو تیم تا کنون سه بار در لیگ برتر و یک بار در جام حذفی مقابل هم قرار گرفتند.

آلومینیوم اراک – نساجی مازندران؛ ادامه فینال جام حذفی در لیگ برتر

آلومینیوم اراک نخستین مسابقه تاریخ لیگ برتری‌اش را در هفته نخست فصل بیستم لیگ برتر مقابل نساجی مازندران در شهر اراک برگزار کرد که نساجی توانست با سرمربیگری وحید فاضلی، مربی کنونی آلومینیوم اراک 3 – 0 میزبان خود را در نخستین تجربه لیگ برتری‌اش شکست دهد. در واقع نساجی‌چی‌ها از مسابقه با آلومینیوم اراک در این شهر خاطره خوشی دارند و امیدوارند که یک بار دیگر موفق به شکست آلومینیوم در اراک شوند.

دو تیم در مسابقه برگشت فصل بیستم و بازی نیم‌فصل نخست فصل جاری با تساوی 1 – 1 از زمین بیرون رفتند. فینال جام حذفی هم با برد 1 – 0 نساجی پایان یافت. در مجموع دو تیم طی دو سال اخیر چهار بار به مصاف هم رفتند که دو بار نساجی پیروز شد و دو بازی هم با تساوی 1 – 1 پایان یافت.

نساجی نخستین مهمان لیگ برتری هواداران اراکی

یکی از نکات برجسته مسابقه امروز نساجی و آلومینیوم، حضور هواداران اراکی در ورزشگاه است. همان‌طور که آلومینیوم اراک نخستین مسابقه لیگ‌ برتری‌شان را مقابل نساجی مازندران برگزار کردند، هواداران این تیم نیز نخستین حضورشان روی سکوهای ورزشگاه این شهر در یک مسابقه لیگ برتری را مقابل نساجی تجربه می‌کنند. زیرا این نخستین مسابقه‌ لیگ برتری در استان مرکزی و شهر اراک است که با حضور تماشاگران برگزار می‌شود.

آلومینیوم اراک – نساجی مازندران؛ ادامه فینال جام حذفی در لیگ برتر

طی دو سال اخیر و از نخستین هفته لیگ بیستم که آلومینیوم اراک به لیگ برتر صعود کرد تا کنون به دلیل شرایط کرونایی، هیچ کدام از مسابقات لیگ برتری آلومینیوم در اراک با حضور هواداران برگزار نشد. به عبارتی دیگر دیدار امروز آلومینیوم اراک مقابل نساجی، نخستین مسابقه لیگ برتری تاریخ ایرالکویی‌هاست که می‌توانند از حضور هواداران خود در یک دیدار خانگی بهره‌مند شوند.

 البته اراکی‌ها دو هفته پیش و در مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی که میزبان خلیج فارس ماهشهر بودند هم به اندازه 30 درصد ظرفیت ورزشگاه امام خمینی(ره) توانستند وارد ورزشگاه شوند.

هواداران آلومینیوم اراک با حضور پرشور و پرتعدادشان در ورزشگاه آزادی تهران نشان دادند می‌توان آلومینیوم اراک را نیز در جمع تیم‌های شهرستانی پرطرفدار ایران قرار داد. آن‌ها که پس از شکست تیم شهرشان در فینال جام حذفی ایستاده بازیکنان آلومینیوم را تشویق کردند، بی‌تردید در بازی امروز همه توان‌شان برای تزریق انگیزه به نایب‌قهرمان جام حذفی را به کار می‌گیرند.

مسابقه بین نساجی مازندران و آلومینیوم اراک را پیام حیدری داوری می‌کند و یعقوب سخندان، فرهاد فرهادپور و محمدحسین ترابیان کمک‌های او در این بازی هستند.

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/255617/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آفتاب گرم بهاری در مازندران

رستاخیز یکخوابه ها در تهران / اجاره آپارتمان 30 تا 50 متر

ماجرای قطع 40 اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی

موج کوتاه در دریای خزر

بازدید بیش از 3میلیون زائر از یادمان‌های شهدا

سخنان سردار رادان درباره اجرای طرح حجاب «نور»/ «چشم مردم وقتی به بی‌حیایی عادت کند، آرام آرام غیرت گرفته می شود»

اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد

افتتاح مجموعه ورزشی پشته حسین آباد خرم آباد

وضعیت جاده‌ها، امروز 7 اردیبهشت 1403؛ ترافیک سنگین در محور چالوس

ماجرای قطع 40 درخت در نوشهر

پرهزینه و زیان‌ده؛ پول قرارداد پرداخت بازیکنان استقلال و پرسپولیس از جیب کارگران و بازنشستگان!

طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند

تداوم پایداری جوی تا نیمه هفته آینده در مازندران

رشته های دانشگاهی را به سمت نیازهای جامعه سوق دهیم

ترافیک سنگین در محور چالوس/بارش باران در برخی محورهای 3 استان

طرح نیمه‌تمام زباله‌سوز ساری به کجا رسید؟

شکایت شرکت نقل‌وانتقالاتی از پورتو برای پول انتقال طارمی

علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد

تصاویری از تجمع روحانیون در حمایت از طرح «نور» با لباس جنگی

ترافیک سنگین در محورهای کرج - چالوس

برگزاری جلسه بررسی نحوه تقسیم و توزیع آب در دشت هراز

تقدیر پلیس از بانوان آبادانی

ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس/ پیگیری قضایی در حال انجام است

نشست استاندار مازندران با نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان استان

روس‌ها متقاضی سرمایه گذاری در بندر امیرآباد

تصاویر قطع 40 اصله درخت در کجور آرشیوی است

نور فلسفه و حکمت، روشنی‌بخش مسیر نصف جهان شدن اصفهان

ایمن سازی و تاب آوری خط تغذیه گاز 110 میلیمتر پلی اتیلن در چگنی

ماجرای قطع 40 اصله درخت در کجور چیست؟

ضرورت لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا

استقبال از قهرمان قایقرانی آسیا و مرد المپیکی در بابلسر

تعجب آلمانی‌ها از سرعت سقوط پول ملی ایران!

لزوم لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا

دعوت استاندار از سرمایه گذاران و خیران برای مشارکت در طرحهای توسعه استان

دعوت استاندار لرستان سرمایه گذاران و خیران برای مشارکت در طرحهای توسعه استان

برگزاری با کیفیت کنکور مورد توجه دولت سیزدهم است

استقبال بابلسری‌ها از مرد المپیکی قایقرانی

موسوی سومین طلایی مازندران در پیکار‌های انتخابی ووشو جام جهانی

ترافیک سنگین در محور چالوس/ این محورها مسدود هستند

ضرب‌الاجل استاندار لرستان برای قدیمی‌ترین پروژه خرم‌آباد

تقدیر آیت‌الله مکارم‌شیرازی از اقدامات فراجا در مسئله حجاب

عملیات «وعده صادق» ابهت پوشالی و شکستنی اسراییل رو اثبات کرد

دولت سیزدهم در مبارزه با فساد کارنامه خوبی ارائه دهد

اجرای اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران

پایان نوبت نخست آزمون سراسری مازندران در صحت و امنیت

(تصاویر) تجمع روحانیون در حمایت از « طرح نور » با لباس جنگی

ببینید | پول بده لایک کن!

چالوس / ضرب و شتم پرستار در بیمارستان

از «گشت ارشاد» تا «طرح نور» فقط دو نوروز فاصله افتاد؛ برای زنان پرونده قضایی تشکیل می‌شود؟

تاکید امام جمعه قم بر همراهی همه دستگاها برای استمرار اجرای طرح نور