پیام مازند

آخرين مطالب

مشکلات ورزش بابل تمامی ندارد/ فوتبال بابل در حسرت زمین ورزشي

مشکلات ورزش بابل تمامی ندارد/ فوتبال بابل در حسرت زمین
  بزرگنمايي:

پیام مازند- رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بابل گفت: زمین ورزشی 10 هکتاری حیدرکلا از سوی سازمان ملی مسکن و شهرسازی به شرط احداث یک مجموعه ورزشی به اداره ورزش واگذار شد.
لیلا عرب  با اشاره به اینکه در سال 82 تخصصی ترین سالن دو و میدانی مازندران در این زمین احداث شد افزود: در محوطه سبز این زمین ورزشی چندین تیم فوتبال و همچنین مدارس و باشگاه های فوتبال تمرین و مسابقه برگزار می کنند.

این مسئول در پاسخ به پرسشی در خصوص وضعیت مجموعه ورزشی حیدرکلا یادآور شد: مسابقات معتبر دو و میدانی در سالن تخصصی این رشته برگزار می گردد و مطالعات اولیه برای ساخت استادیوم 15 هزار نفری نیز انجام و در صورت تخصیص اعتبار این طرح اجرا خواهد شد.

رئیس اداره ورزش و جوانان بابل تصریح کرد: شهرداری بابل خواستار 2500 متر از این زمین جهت احداث کمربندی شده که با انجام توافق نامه بین شهرداری بابل و اداره کل ورزش و جوانان استان برای ایجاد کمربندی شرقی که از کنار زمین ورزشی حیدرکلا می گذرد، 2 هزار و 500 متر در اختیار این کمربندی قرار می گیرد و شهرداری نیز در قبال آن حصارکشی این زمین و خدمات جانبی دیگری به مجموعه ارائه می دهد.

مشکلات ورزش بابل تمامی ندارد/ فوتبال بابل در حسرت زمین

عرب با بیان اینکه سرانه فضای ورزشی بابل برای هر نفر 6 دهم مترمربع است خاطرنشان کرد: در سال 1399 که معاون وزیر ورزش به بابل سفر کرده بود با حضور مسئولین استانی و شهرستانی صورتجلسه ای تنظیم شد که استادیوم 20 هزار نفری در این زمین احداث شود.

وی ادامه داد: با پیگیری مکرر این طرح تصویب و مقرر شد مبلغ 5 میلیارد تومان به زمین حیدرکلا اختصاص دهند که طرح مطالعاتی آن انجام شد و شرکت توسعه و تجهیز وزارت ورزش از این زمین بازدید کرد اما عملا اتفاقی نیفتاد.

وی کمبود اعتبار را عدم احداث این پروژه برشمرد و تصریح کرد: تکمیل پروژه های نیمه کاره اولویت دولت است.

عرب با بیان اینکه برای احداث استادیوم بزرگ ورزشی به اعتبار ملی نیاز است یادآور شد: با توجه به اینکه بابل به شهر المپیکی مشهور است و همچنین بزرگترین شهر شمالی کشور از لحاظ جمعیت و دارای استعدادهای ورزشی فراوان ورزشی است سرانه کنونی فضای ورزشی بسیار پایین بوده و احداث اماکن و فضاهای ورزشی امری ضروری است.

رئیس اداره ورزش و جوانان بابل گفت: بابل شهری است که از لحاظ مدال آوری، تعداد تیم ها و باشگاه های ورزشی حاضر در لیگ استان و کشور و جزء اولین هاست ولی از داشتن حداقل های ورزشی مثل خوابگاه ورزشی، سالن معتبر مسابقاتی و استادیوم بزرگ ورزشی محروم است.

بابل زمین فوتبال مناسب ندارد

رئیس هیات فوتبال شهرستان بابل نیز با اشاره به حضور 9 تیم  از این شهرستان در رده های  مختلف سنی در لیگ های کشوری اظهار کرد: تیم متین بابل در رده های سنی نونهالان و نوجوانان در لیگ برتر کشور، تیم خزر در لیگ دسته اول، تیم دهکده طلایی در لیگ برتر جوانان کشور، تیم کیان سام در لیگ برتر، تیم رایکا در لیگ دسته اول امیدهای کشور، تیم رایکا در لیگ دسته اول بزرگسالان، تیم دریا در مرحله دوم لیگ دسته سوم و تیم یاران هادی نوروزی در مرحله اول لیگ دسته سوم حضور دارند.

مهدی بادی کناری در گفت و گو با ایسنا افزود: بابل به عنوان بزرگترین و پرجمعیت ترین شهرستان استان و با بیش از 550 هزار نفر جمعیت و داشتن چنین تیم های در سطح اول فوتبال کشور، متاسفانه فاقد زمین فوتبال استاندارد است و به همین دلیل بازی تیم‌های این شهرستان در زمین های فوتبال شهرستان های همجوار و گاهی در چمن مصنوعی شهرستان نوشهر انجام می شود.

مشکلات ورزش بابل تمامی ندارد/ فوتبال بابل در حسرت زمین

وی یادآورشد: مشکل هتلینگ تیم ها از دیگر معضلات فوتبال شهرستان است؛  چراکه تیم های بابلی برای اردوی قبل از بازی جهت هتلینگ به شهرستان های همسایه مراجعه می کنند و همچنین تیم های مهمان نیز قریب به اتفاق از ظرفیت هتلینگ شهرستانهای ساری، قائمشهر و بابلسر استفاده می کنند.

بادی کناری با اشاره به حضور 40 باشگاه دارای مجوز در بابل، اظهار کرد: شهرستان بابل در رده های سنی مختلف 70 تیم در سطح استان و کشور دارد. 

وی تصریح کرد: به سبب عدم وجود اسپانسر و حمایت نشدن باشگاه ها به راحتی بازیکنان با کیفیت تیم‌های بابلی جذب باشگاه های متمول شهرستان های دیگر می شوند. 

رئیس هیئت فوتبال بابل با بیان اینکه شهرستان بابل از حیث داشتن تعداد تیم در لیگ کشوری مقام نخست استان را به خود اختصاص داده است، خاطرنشان کرد: مازندران 54 تیم فوتبال دارد که 9 تیم آن از بابل است.

وی یادآور شد: در رده پایه در لیگ‌های کشور قریب به 50 بازیکن در تیم های مختلف سنی کشور از شهرستان بابل حضور دارند و مصداق بارز آن حضور بازیکنان جوان بابلی در فیلم های پرطرفدار استقلال و پرسپولیس به عنوان کاپیتان است.

این مسئول ادامه داد: از 53 بازیکن مازندرانی حاضر در لیگ برتر بزرگسالان ایران 10 بازیکن بابلی هستند، همچنین شهرستان بابل در لیگ دسته اول و دوم بزرگسالان کشور دارای قریب به 50 بازیکن است.

بادی کناری با اشاره به اینکه بعد سال ها لیگ های رده پایه فوتبال شهرستان بابل مجدد راه اندازی شد؛ گفت: در رده نونهالان 16 تیم، در لیگ 13 ساله 18 تیم و در لیگ نوجوانان با 8 تیم، لیگ رده های پایه فوتبال شهرستان بابل راه اندازی شد.

بادیکناری خاطرنشان کرد: متاسفانه شهرستانی با چنین ظرفیت عظیمی از بازیکنان مستعد، فاقد زمین فوتبال مناسب است و هیچ توجهی تاکنون به فوتبال شهرستان بزرگ بابل و هواداران پرشورش نشده است البته امیدوارم با توجه به سفر اخیر رئیس جمهور به استان مازندران و با تخصیص بودجه 11 میلیاردی برای تکمیل سکوی ورزشگاه شهدای هفتم تیر بابل در سال‌جاری شاهد تخصیص بودجه برای ترمیم چمن ورزشگاه نیز باشیم.

مشکلات ورزش بابل تمامی ندارد/ فوتبال بابل در حسرت زمین

بادی کناری افزود: واقعا نمیدانیم ظرفیت ورزشی یک شهرستان باید در چه حدی پیشرفت کند که متولیان امر زیرساخت های لازم را برای توسعه ورزش انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه اگر توجه ویژه ای به زمین ورزشی حیدرکلا بشود، مشکل فوتبال شهرستان بابل حل خواهد شد و شاهد پیشرفت قابل ملاحظه ای در این حوزه خواهیم بود، تصریح کرد: 3 سال قبل وزیر ورزش با حضور در بابل بودجه ای برای زمین حیدرکلا و زمین هفت تیر بابل اختصاص داد که بلافاصله بعد از 2 ماه معاونین وی با حضور در حیدرکلا قول مساعد احداث ورزشگاه 20 هزار نفری دادند اما متاسفانه تاکنون اتفاقی در حیدر کلا نیافتاده است.

بادی کناری خاطرنشان کرد: زمین ورزشی حیدرکلا بیش از 20 سال است که در اختیار اداره کل ورزش و جوانان مازندران برای ساخت مجموعه ورزشی قرار گرفت اما متاسفانه تاکنون مورد بی توجهی قرار گرفت و تنها یک سالن دو و میدانی در آنجا احداث شد که جزء چهارمین سالن برتر دو و میدانی کشور است.

وی با اشاره به اینکه جهت توسعه زیرساخت های ورزشی باید ترافیک شهری و مشکلات حضور تماشاچیان را نیز در نظر گرفت، ادامه داد: زمین فوتبال شهدای هفتم تیر بابل پاسخگوی حجم عظیم تماشاگران پرشور نیست و بر این اساس، احداث ورزشگاه 10 هزار نفری در حیدرکلا امری ضروری است؛ زیرا با توجه به تاکید سازمان لیگ مبنی بر برگزاری بازیهای سال آینده رایکا در چمن طبیعی احداث ورزشگاه‌ حیدر کلا ضرورت دارد.

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/255758/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آفتاب گرم بهاری در مازندران

رستاخیز یکخوابه ها در تهران / اجاره آپارتمان 30 تا 50 متر

ماجرای قطع 40 اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی

موج کوتاه در دریای خزر

بازدید بیش از 3میلیون زائر از یادمان‌های شهدا

سخنان سردار رادان درباره اجرای طرح حجاب «نور»/ «چشم مردم وقتی به بی‌حیایی عادت کند، آرام آرام غیرت گرفته می شود»

اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد

افتتاح مجموعه ورزشی پشته حسین آباد خرم آباد

وضعیت جاده‌ها، امروز 7 اردیبهشت 1403؛ ترافیک سنگین در محور چالوس

ماجرای قطع 40 درخت در نوشهر

پرهزینه و زیان‌ده؛ پول قرارداد پرداخت بازیکنان استقلال و پرسپولیس از جیب کارگران و بازنشستگان!

طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند

تداوم پایداری جوی تا نیمه هفته آینده در مازندران

رشته های دانشگاهی را به سمت نیازهای جامعه سوق دهیم

ترافیک سنگین در محور چالوس/بارش باران در برخی محورهای 3 استان

طرح نیمه‌تمام زباله‌سوز ساری به کجا رسید؟

شکایت شرکت نقل‌وانتقالاتی از پورتو برای پول انتقال طارمی

علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد

تصاویری از تجمع روحانیون در حمایت از طرح «نور» با لباس جنگی

ترافیک سنگین در محورهای کرج - چالوس

برگزاری جلسه بررسی نحوه تقسیم و توزیع آب در دشت هراز

تقدیر پلیس از بانوان آبادانی

ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس/ پیگیری قضایی در حال انجام است

نشست استاندار مازندران با نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان استان

روس‌ها متقاضی سرمایه گذاری در بندر امیرآباد

تصاویر قطع 40 اصله درخت در کجور آرشیوی است

نور فلسفه و حکمت، روشنی‌بخش مسیر نصف جهان شدن اصفهان

ایمن سازی و تاب آوری خط تغذیه گاز 110 میلیمتر پلی اتیلن در چگنی

ماجرای قطع 40 اصله درخت در کجور چیست؟

ضرورت لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا

استقبال از قهرمان قایقرانی آسیا و مرد المپیکی در بابلسر

تعجب آلمانی‌ها از سرعت سقوط پول ملی ایران!

لزوم لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا

دعوت استاندار از سرمایه گذاران و خیران برای مشارکت در طرحهای توسعه استان

دعوت استاندار لرستان سرمایه گذاران و خیران برای مشارکت در طرحهای توسعه استان

برگزاری با کیفیت کنکور مورد توجه دولت سیزدهم است

استقبال بابلسری‌ها از مرد المپیکی قایقرانی

موسوی سومین طلایی مازندران در پیکار‌های انتخابی ووشو جام جهانی

ترافیک سنگین در محور چالوس/ این محورها مسدود هستند

ضرب‌الاجل استاندار لرستان برای قدیمی‌ترین پروژه خرم‌آباد

تقدیر آیت‌الله مکارم‌شیرازی از اقدامات فراجا در مسئله حجاب

عملیات «وعده صادق» ابهت پوشالی و شکستنی اسراییل رو اثبات کرد

دولت سیزدهم در مبارزه با فساد کارنامه خوبی ارائه دهد

اجرای اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران

پایان نوبت نخست آزمون سراسری مازندران در صحت و امنیت

(تصاویر) تجمع روحانیون در حمایت از « طرح نور » با لباس جنگی

راهپیمایی حمایت از غزه قهرمان در مازندران

مردم قدردان فراجا و «طرح نور»/ سهل انگاری‌ها جبران شود

ببینید | پول بده لایک کن!

چالوس / ضرب و شتم پرستار در بیمارستان