پیام مازند

آخرين مطالب

ساری 2022 ؛ رویدادی برای رونق گردشگری و ورود مازندران به بازار تجارت منطقه‌ای اقتصادي

ساری 2022 ؛ رویدادی برای رونق گردشگری و ورود مازندران به بازار تجارت منطقه‌ای
  بزرگنمايي:

پیام مازند- افتتاحیه رویداد بین‌المللی ساری 2022 روز سه‌شنبه 20 اردیبهشت ماه با حضور سفرای 9 کشور عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو شامل سفرای کشورهای پاکستان، افغانستان، آذربایجان، ترکیه، ترکمنستان، قرقیزستان، قزاقستان، تاجیکستان، ازبکستان و مدیران این سازمان بین‌المللی در هتل بادله ساری برگزار شد ، افتتاحیه ای که خروجی آن معرفی قابلیت‌های گردشگری و اقتصادی به نمایندگان کشورهای عضو اکو بود.

این رویداد امروز و فردا هم ادامه یابد تا با برگزاری نشست‌های تخصصی، برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای اقوام ایرانی با حضور هنرمندان  11 استان، ظرفیت‌ها گردشگری کشور و مازندران به نمایندگان کشورهای خارجی حاضر در ساری بیش از پیش معرفی شود.
با این وجود تنوع فرهنگی و اقلیمی، میراث تاریخی مشترک همسایگی و وسعت سرزمینی با جمعیت نیم میلیارد نفری، ظرفیت توسعه گردشگری را میان کشورهای عضو سازمان همکاری های اقتصادی اکو افزایش داده که باید به معنای واقعی مازندران هم در ادامه با برگزاری مطلوب‌تر رویداد ساری 2022 و رایزنی‌های دیپلماتیک باهدف معرفی زیرساخت ها از ظرفیت اکو نهایت بهره را ببرد و آنچه که مسلم است برگزاری این رویداد تنها نباید با عنوان تشریفاتی در قاب یک همایش باقی بماند بلکه در بلندمدت با جذب سرمایه گذار و ورود مازندران به بازارهای جهانی زمینه توسعه پایدار این استان فراهم شود.
بی‌تردید گردشگری عامل تعیین‌کننده‌ای در اقتصاد مازندران است و نکته مهم آن است که باوجود برگزاری 15 دوره نشست سران اکو و آگاهی از همه ظرفیت‌های موجود و قابل توسعه در سال های گذشته، گردشگری هنوز به عنوان یک اولویت در منظومه گفتمانی اعضای این سازمان قرار نگرفته است، زیرا بهره‌برداری از این فرصت‌ها و ظرفیت‌ها به اراده ملی همه اعضای سازمان و عزم مشترک و برنامه‌ریزی دقیق برای توسعه گردشگری اکو نیاز دارد و در این وادی ساری 2022 از این حیث دارای اهمیت است که این رویداد فرصتی ارزشمند برای ایجاد هماهنگی و همراهی کشورهای عضو اکو با جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد توسعه گردشگری در مازندران می‌تواند باشد.
از سوی دیگر وجود پنج راهگذر و مسیر مواصلاتی به طور عمده ریلی مشترک اسلام آباد- تهران- استانبول، قطار کانتینری آلماتی- بندرعباس، آلماتی- استانبول، ایران-افغانستان- تاجیکستان- قرقیزستان- چین و ایران- ترکمنستان- قزاقستان نشان می‌دهد که مازندران در رویداد ساری 2022 در کنار توجه به بنیان ذاتی گردشگری می‌تواند در توسعه روابط تجاری و اقتصادی باکشورهای باتوجه به زیرساخت‌های اثربخش برای توسعه گسترش رفت‌وآمدهای درون منطقه‌ای ساکنان اکو، نقش آفرینی کند.

ساری 2022 ؛ رویدادی برای رونق گردشگری و ورود مازندران به بازار تجارت منطقه‌ای

آمادگی همکاری فراگیر ایران با کشورهای عضو اکو 
دقیقا از همین منظر ضرورت گسترش روابط اقتصادی بود که استاندار مازندران در مراسم افتتاحیه رویداد بین المللی ساری 2022 تاکید کرد : جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری فراگیر و بی حد و حصر اقتصادی و گردشگری با کشورهای منطقه و کشورهای عضو اکو بوده و حضور سفرای کشور عضو اکو در مازندران فرصتی برای ایجاد اشتغال و توسعه گردشگری و اقتصادی در این استان است.
سیدمحمود حسینی‌پور خاطر نشان کرد: گردشگری یکی از سکوهای پرش اقتصادی مازندران است و بسیار خوشحال هستیم که کشورهای عضو اکو در مسیر توسعه گردشگری در منطقه گام برداشتند و به طور حتم مازندران از این ظرفیت نهایت استفاده را خواهد کرد.
نماینده عالی دولت در مازندران از گردشگری به عنوان یکی از مسیرهای مهم برای ایجاد اشتغال پایدار جوانان استان و مردم کشورهای عضو اکو نام برد و گفت : مازندران ظرفیت های سرشاری در جذب گردشگر خارجی دارد و مدیریت عالی دولت در استان اعلام می دارد که مهم ترین اولویت این دیار جذب سرمایه گذار خارجی است و زمینه ورود فعالان اقتصادی خارجی به این دیار را فراهم خواهیم کرد.
حسینی پور تصریح کرد: مازندران در کنار ظرفیت های اقتصادی دارای منابع غنی فرهنگی و مردمی مهمان نواز با اخلاق کریمانه است که سالانه از 20 میلیون گردشگری داخلی میزبانی می کند و این وضعیت از فرهنگ بالای این استان در جذب گردشگر نشات می گیرد.
وی اضافه کرد: این فرهنگ ممتاز در بین کشورهای عضو اکو هم وجود و با ایجاد اشتراکات فرهنگی می توان زمینه را برای توسعه اقتصادی کشورهای منطقه فراهم سازیم.
استاندار مازندران گفت: جمهوری اسلامی ایران، با سیاست خارجی فعال و پویایی و تلاش دولت مردمی سیزدهم، اهمیت ویژه ای برای ارتباط با کشورهای منطقه قائل است و پیوند ایران با کشورهای منطقه جدانشدنی است.
حسینی پور تصریح کرد: مازندران در حوزه های مختلف صنعتی، کشاورزی و با برخورداری از بنادر مختلف ظرفیت ها زیادی برای جذب فعالان اقتصادی دارد و از تمام شهروندان کشورهای منطقه دعوت می کنیم که در استان مازندران حضور پیدا کنند و ظرفیت های خدادادی و اقتصادی این دیار را از نزدیک ببینید.
استاندار مازندران گفت: مازندران به عنوان قطب گردشگری ایران این ظرفیت را دارد که استان ممتاز گردشگری باشد و ارتباط تنگاتنگی با کشورهای عضو منطقه داشته باشد.

ساری 2022 ؛ رویدادی برای رونق گردشگری و ورود مازندران به بازار تجارت منطقه‌ای

ساری2022 و شتاب جریان گردشگری در بین کشورهای عضو اکو

سفیر ازبکستان در جمهوری اسلامی ایران هم با استاندار مازندران هم نظر است و در آیین افتتاحیه ساری 2022، با تاکید بر این که رویداد ساری2022 منجر به افزایش جریان گردشگری و ایجاد انگیزه جدید برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری در کشورهای منطقه می‌شود، خواستار افزایش سفرهای زیارتی و تفریحی میان کشورهای عضو اکو شد.
بهادر عبدالله‌اف گردشگری نقش مهمی در تقویت روابط فرهنگی و اقتصادی منطقه دارد و می‌تواند تاثیر مثبتی بر اشتغال کشورهای عضو بگذارد. در پانزدهمین نشست اکو که به میزبانی عشق‌آباد ترکمنستان برگزار شد سران کشورها به منظور توسعه گردشگری در دوران پساکرونا بر افزایش برنامه‌های بین کشورها تاکید کردند که سندی هم در این زمینه تدوین شد.
وی افزود: ازبکستان که ریاست فعلی اکو را بر عهده دارد توجه ویژه‌ای بر افزایش گردشگری دارد و توصیه می‌کند گردشگری زیارتی و تفریحی بین کشورهای عضو با افزایش خطوط پروازی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.  
سفیر ازبکستان خاطرنشان کرد: صنعت گردشگری در حال حاضر به یکی از حوزه‌های اولویت‌دار کشور ما تبدیل شده و شرایط مطلوبی برای توسعه بیشتر آن به وجود آمده است.  
این مقام دیپلمات اظهار کرد: قانون صدور روادید برای ایجاد شرایط مثبت اقامت گردشگران صادر شد. صدور روادید برای شهروندان 90 کشور حذف شد و سامانه صدور روادید الکترونیک برای شهروندان ایران راه‌اندازی شده است. پروازهای بین ایران و ازبکستان نیز افزایش یافت.
عبدالله‌اف گفت: مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری برای نخستین بار قرار است در ازبکستان برگزار شود که ایران نیز از این میزبانی حمایت کرد. همچنین به منظور افزایش گردشگران در ازبکستان جشنواره‌های متعددی مانند رقص لزگی، ترانه‌های شرق، طلا و جواهر و چند رویداد دیگر در ازبکستان قرار است برگزار شود.
وی تصریح کرد: امیدوارم رویداد ساری2022 سهم برجسته‌ای در رونق گردشگری ازبکستان و منطقه داشته باشد. شهرهای ازبکستان همیشه میزبان شهروندان ایرانی خواهد بود و امیدواریم این روابط بین شهرها افزایش یابد.
سفیر ازبکستان در ایران گفت: امروز سی‌امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور است و رئیس‌جمهوران دو کشور پیام تبریک با این مناسبت رد و بدل کردند. ایران از اولین کشورهایی بود که استقلال ازبکستان را به رسمیت شناخت و این روابط برای ما اهمیت زیادی دارد.
عبدالله‌اف افزود: ضمن تبریک به مدیران و مردم مازندران و ساری بابت اعلام شهر ساری به عنوان پایتخت گردشگری اکو در سال 2022، از استاندار مازندران، وزارت امور خارجه و وزارت گردشگری بابت برگزاری این رویداد سپاسگزاری می‌کنم.

ساری 2022 ؛ رویدادی برای رونق گردشگری و ورود مازندران به بازار تجارت منطقه‌ای

اذعان دبیرکل سازمان اکو به ظرفیت گردشگری مازندران 

دبیرکل سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو هم متاثر از ظرفیت های بی بدیل مازندران ، بر این نکته تاکید کرد که این سازمان گردشگری را به عنوان یک فرصت مهم اقتصادی مد نظر قرار داده و تبدیل کل منطقه اکو به یک منطقه گردشگری از اولویت‌های این سازمان است.
دکتر خسرو ناظری گفت: شهر ساری و استان مازندران به دلیل جاذبه‌های فرهنگی، گردشگری و طبیعی عنوان پایتخت گردشگری را کسب کرد و این یعنی ظرفیت‌های ساری سازمان اکو را بر آن داشت تا این شهر را به عنوان یکی از مهم‌ترین نقاط گردشگری منطقه معرفی کند و امروز این انتخاب شایسته اعلام می‌شود.
وی با تبریک به شهروندان ساری به خاطر کسب عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو از سوی شهرشان، افزود : معرفی پایتخت‌های گردشگری اکو پدیده‌ای تاثیرگذار برای نزدیک‌تر شدن ملت‌های منطقه با پیشینه تاریخی مشترک و همچنین کمک کننده به تقویت مبادلات اقتصادی است و سازمان اکو با همکاری دولت‌های عضو به دنبال تقویت گردشگری برای کمک به افزایش رفاه مردم این کشورهاست. اکو برای حمایت از روند کلی توسعه منطقه به گردشگری توجه ویژه‌ای کرده است.
ناظری خاطرنشان کرد: چهارمین نشست وزرای گردشگری که قرار است امسال در شهر کهن بخارا برگزار شود به بازاریابی، استانداردهای خدمات گردشگری و برخی از این مباحث مرتبط توجه خواهد کرد و امیدواریم این افزایش توجه به گردشگری نقش مهمی در توسعه منطقه ایفا کند.
دبیرکل اکو با اظهار این که گردشگری از تجارت و اقتصاد جهانی پیشی گرفته است، گفت : این صنعت 10 درصد از تولید ناخالص جهانی را تشکیل می‌دهد و بیش از 330 میلیون شغل در جهان ایجاد کرده است.
وی با تاکید بر این که منطقه اکو می‌تواند یکی از بهترین نقاط گردشگری جهان باشد، اظهار داشت : این منطقه به واسطه پیشینه تاریخی مهمی که دارد  74 اثر تاریخی ثبت شده در میراث جهانی را در خود جای داده است، اما 6 درصد ورودی جهانگرد مربوط به اکو است که کم است و نیاز به همکاری بهینه کشورها در این زمینه احساس می‌شود.
ناظری با اعلام این که منطقه اکو حدود 49 میلیارد دلار از گردشگری بین‌المللی کسب درآمد کرد که 2.7 درصد از درآمد گردشگری جهانی را تشکیل می‌دهد، گفت : متاسفانه کووید19 تاثیر بدی بر رونق گردشگری منطقه گذاشت و بین 60 تا 70 درصد این درآمدها را کاهش داد و در همین راستا دبیرخانه اکو طرح اقدام برای رفع پیامدهای کووید در بخش گردشگری را با شیوه‌نانه‌های جهانی تهیه کرد تا اعتماد مسافران را بازگرداند.
وی افزود: جمهوری ازبکستان به عنوان رئیس دوره‌ای سازمان اکو سال 2022 را سال تقویت مواصلات برای اکو اعلام کرد، بنابراین تقویت روابط بین کشورها به تحقق این هدف کمک می‌کند.
دبیرکل اکو از مقامات ایران و مازندران بابت برگزاری این رویداد و میزبانی از دویست و شصت و چهارمین نشست شورای نمایندگان دائم کشورهای عضو اکو قدردانی و تاکید کرد : ما وظیفه داریم میراث طبیعی، تاریخی و ظرفیت‌های گردشگری منطقه را به ملت‌های این کشورها نشان دهیم.

ساری 2022 ؛ رویدادی برای رونق گردشگری و ورود مازندران به بازار تجارت منطقه‌ای

ظرفیت مغفول اقتصادی مازندران نیازمند سرمایه‌گذاری 
نگاه به رویداد بین المللی ساری 2022 از دریچه گسترش تعاملات اقتصادی تنها در مسوولان دولتی خلاصه نمی شود بلکه رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران به عنوان نماینده بخش خصوصی هم معتقد است : ظرفیت‌های اقتصادی و گردشگری مازندران در سال‌های گذشته شکوفا نشده و با وجود آن که طی تنها یک هفته حدود یک میلیون مسافر به این دیار می آیند، اما به معنای واقعی باوجود این حجم از سفرها، اشتغالزایی در حوزه گردشگری استان صورت نمی گیرد.
عبدالله مهاجر دارابی افزود: باید زیرساخت ها برای ورود گردشگران خارجی در استان مازندران فراهم شود و با این راهبرد می‌توان اشتغال‌زایی سرشاری در این دیار به ارمغان آورد.
وی ادامه داد: اتاق بازرگانی مازندران می تواند رابط بین فعالان اقتصادی داخلی و خارجی باشد تا با این راهبرد برای سرمایه گذاری در استان اقدام شود و حیف است که این استان از مزیت منابع انسانی کشورهای عضو اکو بهره نبرد.
رئیس مجمع نمایندگان مازندران در مجلس شورای اسلامی هم از همین منظر به این رویداد نگاه کرد و گفت :  برگزاری همایش‌های از این دست و انتخاب ساری به عنوان پایتخت گردشگری عضو کشورهای اکو، ظرفیت‌های اقتصادی ایران اسلامی و مازندران  را به کشورهای منطقه به معنای واقعی معرفی می‌کند و برای جذب گردشگر باید زیرساخت های فنی و گردشگری ایران را افزایش دهیم.
کیوان مرادیان ادامه داد: کشورهای عضو اکو دارای منابع سرشار اقتصادی و گردشگری هستند و باید با افزایش همکاری‌ها این منابع را برای ایجاد اشتغال پایدار پویا کرد.
وی تصریح کرد: ظرفیت‌های اقتصادی و گردشگری مازندران ممتاز و غیرقابل وصف است که باید به معنای واقعی برای جذب و ورود گردشگر به این دیار برنامه ریزی شود.
مرادیان اضافه کرد: مازندران با برخورداری از ظرفیت‌های اقتصادی مانند جاده‌های دسترسی و راه‌های دریایی و هوایی می‌توانند تبادلات تجاری خود را با کشورهای منطقه افزایش دهد و دستگاه های اجرایی و مسوولان استان برای تحقق این امر آمادگی کامل دارند
 

ساری 2022 ؛ رویدادی برای رونق گردشگری و ورود مازندران به بازار تجارت منطقه‌ای

مازندران الگویی از ایران بزرگ 
جمع بندی نهایی از ضرورت نگاه کلان اقتصادی به رویداد بین المللی ساری 2022 را وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی انجام داد آنجا که با اشاره به ظرفیت‌های مازندران برای گردشگری بین‌المللی گفت :  انتخاب مازندران و ساری به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو انتخاب دقیق و خوبی بود. چون مازندران یک الگوی کامل از ایران است.
عزت الله ضرغامی افزود: ایران 26 اثر ثبت شده جهانی دارد که سه اثر متعلق به مازندران است. کمتر استانی چنین ویژگی برجسته‌ای دارد. جنگل‌های هیرکانی، باغ عباس‌آباد و مسیر ریلی در این استان جاذبه جهانی است. حق همه ملت‌های دنیاست که از این جاذبه‌های جهانی بهره ببرند.
وی تصریح کرد: در جایگاه تاریخی و بناهای باستانی هم مازندران نمونه است. علت انتخاب مازندران به عنوان پایتخت گردشگری اکو این بود که تمام ویژگی‌های ایران بزرگ در مازندران وجود دارد. بخش زیادی از فرهنگ و میراث ناملموس ایران در مازندران قرار دارد.
این مسئول خاطرنشان کرد: اگر گردشگری زیارتی یکی از مزیت‌های مهم ایران و کشورهای اکو است، مازندران در راس این منطقه وجود دارد. بسیاری از افراد و علمای دینی که در تاریخ تشیع اثرگذار بودند به این استان پناه آوردند و زندگی کردند و اکنون مقبره‌های آنان از اماکن و جاذبه‌های مذهبی محسوب می‌شود.
وزیر گردشگری گفت: اکوتوریسم مازندران فوق‌العاده است و انتها ندارد. هر گوشه‌ای از مازندران بروید مناظر اعجاب‌انگیز از طبیعت می‌بینید.
ضرغامی با بیان این‌که مازندرانی‌ها در بومگردی قوی هستند، اظهار کرد: معتقدیم در سیاست‌های اکو برای گردشگری باید سهمی در حمایت از مراکز اقامتی مردمی در نظر بگیریم. یکی از سیاست‌های ما تقویت بومگردی‌هاست. البته بومگردی فقط بحث اقامت نیست. بلکه تبادل فرهنگی در بومگردی‌ها صورت می‌گیرد. از تبصره 18 برای تسهیلات و وام‌های اززان‌قیمت ویژه فعالان گردشگری رقم چند هزار میلیاردی در نظر گرفته شد که ادامه این روند گام بزرگی برای رونق گردشگری است.
وی افزود: یکی از افتخارات کشور ما صنایع دستی مازندران است. در برخی رشته‌های صنایع دستی مازندران منحصربه‌فرد است. همه این ظرفیت‌ها از مازندران یک مقصد جذاب بین‌المللی سفر ساخته است که باید در ساری2022 به کشورهای منطقه معرفی شود.
ضرغامی گفت: امروز صبح زود در مسیر به شمال چند توقف و بازدید سرزده داشتم. برای صبحانه یک دکه کنار جاده را انتخاب کردم که عکسی به یادگار هم با صاحب دکه در صفحه‌ام منتشر کردم. این فرد تمام امکانات را به صورت بومی و فردی فراهم کرده بود و حتی انواع محصولات فرهنگی محلی را عرضه می‌کرد. تشویقش کردم و گفتم این کار را گسترش دهد. این ظرفیت در همه جای مازندران وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: امروز که دنیا در تب و تاب جنگ و خشونت می‌سوزد یکی از راه‌هایی که می‌تواند صلح را به ارمغان بیاورد حوزه گردشگری است. وقتی گردشگری فعال شود، مردم می‌خواهند در کنار هم زندگی کنتد و از زیبایی‌ها بهره بگیرند و آن زمان کسی حق ندارد این امکان را از مردم بگیرد.
این مسئول تصریح کرد: هر چقدر در زمینه ارتباط اقوام و گردشگری بین کشورها فعالیت کنیم پیامش صلح جهانی است که به آرامش و رفاه مردم کشورها کمک می‌کند. از امروز  که رویداد ساری2022 افتتاح شدتا مهر که اختتامیه است باید برنامه‌های متعددی باشد تا مازندران به درستی به کشورهای منطقه شناسانده شود.
وی گفت: سازمان همکاری‌های اقتصادی که با فلسفه روشنی حدود 6 دهه پیش با عضویت سه کشور شروع به کار کرد و اکنون 10 عضو دارد باید در فعالیت‌های اقتصادی امروز جهان هوشمندانه عمل کند. گردشگری امروز  یک انتخاب نیست، ضرورت است و رکن مهم اقتصادی جهان محسوب می‌شود.
وی افزود: اگر کشور قطر در این منطقه برای فوتبال دویست میلیارد دلار هزینه می‌کند نشان دهنده ارزیابی اقتصادی از گردشگری است.
این مسئول تصریح کرد: سهم گردشگری از تولید ناخالص جهانی 10 درصد است، اما کشورهای عضو اکو که بهترین مزیت‌های گردشگری را دارند فقط 7 درصد از این سهم را در اختبار گرفته‌اند. ما باید سهم بیشتری داشته باشیم. اگر این جامعه 450 میلیون نفری درست مدیریت شود این هدف محقق می‌شود.
وزیر میراث فرهنگی افزود: باید با هماهنگی بین کشورها و دفاتر خدمات مسافرتی برنامه‌ریزی جامعی شود تا در کنار افزایش زیرساخت‌های مختلف و خطوط هوایی، گردشگری زمینی بین کشورهای عضو را به عنوان گردشگری ارزان راه‌اندازی کنند. ما همسایه هستیم و راه‌های زمینی باز است. برخی مسائل موجود هم قابل حل هستند.
ضرغامی خاطرنشان کرد: با هماهنگی دبیرخانه اکو امیدواریم در این حوزه برنامه‌ریزی روشنی داشته باشیم تا در حوزه گردشگری به اهداف مد نظر برسیم. زیرا بشر گردشگری را به عنوان یکی از مهم‌ترین سبک‌های زندگی حفظ می‌کند و افزایش می‌دهد.

ساری 2022 ؛ رویدادی برای رونق گردشگری و ورود مازندران به بازار تجارت منطقه‌ای

مازندران مشتاق ورود فعالان اقتصادی عضو اکو برای سرمایه‌گذاری

نماینده ولی فقیه در استان مازندران گفت: مازندران با برخورداری از ظرفیت‌های مهم اقتصادی و گردشگری تشنه سرمایه‌گذاری خارجی و مشتاق ورود فعالان اقتصادی کشورهای عضو اکو و منطقه است.
حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی در آیین افتتاحیه رویداد بین المللی پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو در هتل بادله ساری افزود: فضای دوستی و همکاری گسترده بین ایران با کشورهای عضو اکو باید بیش از پیش افزایش یابد چراکه این کشورهای مسلمان ظرفیت های سرشاری در حوزه های مختلف اقتصادی، گردشکری، زیرساختی و تجاری دارند.
وی خاطر نشان کرد: بدون شک زمینه  همکاری مازندران با کشورهای عضو اکو باید مشخص شود چراکه این دیار تشنه سرمایه گذاران خارجی است.
امام جمعه ساری گفت : زیرساخت ها برای حضور فعالان اقتصادی خارجی در استان فراهم است و سرمایه گذاران کشورهای منطقه از حضور در مازندران برای سرمایه گذاری ضرر نخواهند کرد.
محمدی لائینی تصریح کرد: مازندران در حوزه های فرهنگی، اخلاقی و اعتقادی هم ظرفیت سرشاری دارد و به تعبیری دیگر تمامی زمینه ها برای حضور گردشگران در این دیار فراهم است.
وی افزود : سرمایه گذاری در حوزه های گردشگری، کشاورزی و صنعتی در مازندران در اولویت است و از سفیران کشورهای عضو اکو در ایران می خواهم که منایع سرشاری ایران اسلامی به ویژه مازندران را به کشورهای خود معرفی کنند.
نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: اشتراکات دینی و فرهنگی ایران با کشورهای عضو اکو می تواند زمینه تحقق اهداف که همان توسعه روابط و افزایش همکاری ها در حوزه های مختلف اقتصادی و گردشگری است را فراهم کند.

به گزارش ایرنا، پیشنهاد میزبانی مرکز مازندران به عنوان پایتخت گردشگری اکو با عنوان رویداد ساری‌2022 اوایل سال 1398 از سوی میراث فرهنگی و استانداری مازندران به میراث فرهنگی کشور داده شد و روز 12 مهر ماه سال 1398 هم به تصویب هیات وزیران گردشگری کشورهای عضو اکو در تاجیکستان رسید.
فعالیت اجرایی این رویداد از آذر ماه 1398 با استقرار دبیرخانه در محل اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و سپس اقدامات تبلیغاتی همچون رونمایی از لوگو آغاز شد.
اهداف اصلی طرح پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو تشویق کشورهای عضو برای تهیه برنامه‌های ملی به منظور توسعه شهرهای گردشگری با هدف فقرزدایی و توسعه پایدار اقتصادی، افزایش توجه به طبیعت‌گردی، گردشگری مذهبی، سلامت و فرهنگی در میان کشورهای عضو، بالا بردن استانداردهای زندگی شهری، افزایش آگاهی عمومی مردم کشورهای عضو اکو از جاذبه‌های توریستی، منابع و امکانات موجود در این کشورها به منظور تشویق گردشگری ورودی و ایجاد رقابت مثبت بین کشورهای عضو به منظور رشد گردشگری است.

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/255847/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آفتاب گرم بهاری در مازندران

رستاخیز یکخوابه ها در تهران / اجاره آپارتمان 30 تا 50 متر

ماجرای قطع 40 اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی

موج کوتاه در دریای خزر

بازدید بیش از 3میلیون زائر از یادمان‌های شهدا

سخنان سردار رادان درباره اجرای طرح حجاب «نور»/ «چشم مردم وقتی به بی‌حیایی عادت کند، آرام آرام غیرت گرفته می شود»

اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد

افتتاح مجموعه ورزشی پشته حسین آباد خرم آباد

وضعیت جاده‌ها، امروز 7 اردیبهشت 1403؛ ترافیک سنگین در محور چالوس

ماجرای قطع 40 درخت در نوشهر

پرهزینه و زیان‌ده؛ پول قرارداد پرداخت بازیکنان استقلال و پرسپولیس از جیب کارگران و بازنشستگان!

طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند

تداوم پایداری جوی تا نیمه هفته آینده در مازندران

رشته های دانشگاهی را به سمت نیازهای جامعه سوق دهیم

ترافیک سنگین در محور چالوس/بارش باران در برخی محورهای 3 استان

طرح نیمه‌تمام زباله‌سوز ساری به کجا رسید؟

شکایت شرکت نقل‌وانتقالاتی از پورتو برای پول انتقال طارمی

علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد

تصاویری از تجمع روحانیون در حمایت از طرح «نور» با لباس جنگی

ترافیک سنگین در محورهای کرج - چالوس

برگزاری جلسه بررسی نحوه تقسیم و توزیع آب در دشت هراز

تقدیر پلیس از بانوان آبادانی

ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس/ پیگیری قضایی در حال انجام است

نشست استاندار مازندران با نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان استان

روس‌ها متقاضی سرمایه گذاری در بندر امیرآباد

تصاویر قطع 40 اصله درخت در کجور آرشیوی است

نور فلسفه و حکمت، روشنی‌بخش مسیر نصف جهان شدن اصفهان

ایمن سازی و تاب آوری خط تغذیه گاز 110 میلیمتر پلی اتیلن در چگنی

ماجرای قطع 40 اصله درخت در کجور چیست؟

ضرورت لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا

استقبال از قهرمان قایقرانی آسیا و مرد المپیکی در بابلسر

تعجب آلمانی‌ها از سرعت سقوط پول ملی ایران!

لزوم لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا

دعوت استاندار از سرمایه گذاران و خیران برای مشارکت در طرحهای توسعه استان

دعوت استاندار لرستان سرمایه گذاران و خیران برای مشارکت در طرحهای توسعه استان

برگزاری با کیفیت کنکور مورد توجه دولت سیزدهم است

استقبال بابلسری‌ها از مرد المپیکی قایقرانی

موسوی سومین طلایی مازندران در پیکار‌های انتخابی ووشو جام جهانی

ترافیک سنگین در محور چالوس/ این محورها مسدود هستند

ضرب‌الاجل استاندار لرستان برای قدیمی‌ترین پروژه خرم‌آباد

تقدیر آیت‌الله مکارم‌شیرازی از اقدامات فراجا در مسئله حجاب

عملیات «وعده صادق» ابهت پوشالی و شکستنی اسراییل رو اثبات کرد

دولت سیزدهم در مبارزه با فساد کارنامه خوبی ارائه دهد

اجرای اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران

پایان نوبت نخست آزمون سراسری مازندران در صحت و امنیت

(تصاویر) تجمع روحانیون در حمایت از « طرح نور » با لباس جنگی

ببینید | پول بده لایک کن!

چالوس / ضرب و شتم پرستار در بیمارستان

از «گشت ارشاد» تا «طرح نور» فقط دو نوروز فاصله افتاد؛ برای زنان پرونده قضایی تشکیل می‌شود؟

تاکید امام جمعه قم بر همراهی همه دستگاها برای استمرار اجرای طرح نور