پیام مازند

آخرين مطالب

تصفیه خانه نیروگاه زباله سوز نوشهر همچنان در پس ابهام مقالات

تصفیه خانه نیروگاه زباله سوز نوشهر همچنان در پس ابهام
  بزرگنمايي:

پیام مازند- این نیروگاه طبق گفته مدیرعامل شرکت پیمانکار قرار بود بعد از سوزاندن 200 تن زباله در روز و تولید 3 مگا وات برق برای جبران هزینه انجام شده به مدت 7 سال برق تولید شده را به شرکت برق بفروشد اما بعد از گذشته چند ماه، همچنان این نیروگاه از تصفیه خانه شیرابه محروم است.

از سوی دیگر شهرداری نوشهر به عنوان کافرما مدعی است که شرکت سازنده همچنان به طور کامل نیروگاه را تحویل شهرداری نداده است و تنها اینکار از روی کاغذ و از دوره قبل شورا و شهرداری انجام شده است.

عباس همپا شهردار نوشهر  در ابتدا با بیان اینکه هنوز نیروگاه زباله سوز نوشهر به صورت عملی تحویل شهرداری نشده است و تنها این تحویل در زمان شهردار قبلی بر روی کاغذ انجام شده است، اظهار کرد: یک سری تعهدات بر عهده شهرداری و شرکت سازنده هست و متاسفانه شرکت آنگونه که باید متعهد می بود در زمان مقرر به تعهدات عمل نکرد.

همپا با بیان اینکه تغییر و تحول از زمان تحویل کامل انجام می شود، افزود: شرکت سازنده در ابتدا پیمانکار بود اما از سال 92 شریک کاری شهرداری شد و قرار بود از زمان سوزانده شدن 200 تن زباله توسط شرکت، برق تولیدی به مدت هفت سال به فروش برسد اما هنوز این تحویل کامل صورت نگرفته است.

شهردار نوشهر با اشاره به اینکه طبق قراردادی که نوشته شد قرار بود شهرداری آب مورد نیاز نیروگاه به میزان 5 لیتر در ثانیه را تامین کند، تصریح کرد: بعد از این شرکت ادعای آب بیشتر کرد و شهرداری هم به میزان 8 لیتر در ثانیه را برای نیروگاه فراهم کرد.

همپا گفت: شهرداری برخلاف آنچه در قرارداد نامه آمده بود دستگاه تبدیل به برق جدید را طی مدت اخیر با هزینه بالا برای نیروگاه تهیه کرد در حالیکه دستگاه قبلی با هزینه 700 میلیون تومان خریداری شده بود اما شرکت مدعی شد این دستگاه جوابگو نیست.

وی با بیان اینکه همه این هزینه ها از بیت المال است و ما در مقابل باید پاسخگو باشیم، یادآور شد: مشکلات عدیده این نیروگاه به معاون عمرانی استاندار مازندران اطلاع رسانی شد.

شهردار نوشهر با ابراز تاسف از اینکه تصفیه شیرابه که از تعهدات شرکت بوده هنوز راه اندازی نشده است، متذکر شد: ابنیه تصفیه شیرابه یکی از ضروریات این نیروگاه است تا شیرابه زباله های جدید و قدیم وارد رودخانه نشود اما متاسفانه هنوز این ابنیه مستقر نشده است و به تاخیر افتاده، بنابراین آلودگی وارد رودخانه می شود و جان مردم به خطر می افتد.

همپا ادامه داد: برای اینکه آلودگی کمتری وارد رودخانه شود کانالهای مشرف به محل زباله قدیم ساماندهی شد تا جان مردم و شهروندان به خطر نیفتد.

وی با بیان اینکه فعلا بین 70 تا 100 تن زباله از نوشهر وارد نیروگاه می شود، عنوان کرد: تا زمانی که تصفیه شیرابه به صورت کامل صورت گیرد این میزان زباله به 200 تن افزایش خواهد یافت و شرکت قول داده است به زودی این مشکل را برطرف کند.

تصفیه خانه نیروگاه زباله سوز نوشهر همچنان در پس ابهام

بهروز امامی مدیر عامل شرکت تی تی اس به عنوان شرکت سازنده نیروگاه زباله سوز نوشهر  با اشاره به فعالیت چند ماهه نیروگاه گفت: در حال حاضر زباله های نوشهر و سلمان شهر وارد نیروگاه می شود که به طور متوسط بین 120 تا حتی 200 تن زباله است.

وی با اشاره به مشکلی که در دستگاه پست تولید برق وجود داشت، بیان کرد: دستگاه جدید توسط شهرداری خریداری شد که بزودی به آنچه که مدنظر بود یعنی تولید سه مگاوات برق خواهیم رسید.

مدیر و سرمایه گذار شرکت تی تی اس تصریح کرد: آزمایشات مستمر به لحاظ عدم آلودگی زیست محیطی از تهران و توسط آزمایشگاه های مورد اعتماد محیط زیست انجام می شود و تاکنون آلودگی گزارش نشده و همه تست ها زیر حد نصاب بوده است.

امامی با اشاره به برطرف شدن مشکل آب و افزایش میزان آن به 8 لیتر در ثانیه توسط شهرداری نوشهر گفت: در خصوص ساختمان تصفیه شیرابه نیز کارهای آن توسط پیمانکار در حال انجام است و قول داده تا پایان تابستان این ساختمان راه اندازی شود تا مشکل تصفیه شیرابه های جدید و قدیم برطرف شود.

وی در تکمیل این بخش ابراز کرد: در حال حاضر زیر مخزن زباله، مخزن شیرابه برای تصفیه زباله های جدید وجود دارد و آنچه که ساخته خواهد شد برای شیرابه زباله های تلنبار شده است و بعد از راه اندازی به قدری آب حاصل از آن سالم است که حتی می تواند برای کشاورزی مورد استفاده قرار گیرد.

تصفیه خانه نیروگاه زباله سوز نوشهر همچنان در پس ابهام

کامبیز محسن سلطانی رئیس حفاظت و محیط زیست نوشهر نیز در خصوص آخرین وضعیت نیروگاه بیان کرد: این نیروگاه چند ماهی است که کار خود را آغاز کرده و زباله های نوشهر و کلارآباد وارد آن می شود.

وی افزود: مشکل اصلی عدم وجود دستگاه تصفیه شیرابه است که همچنان وجود ندارد و خطرات آلودگی شیرابه زباله های قدیم رودخانه و مردم را تهدید می کند و محیط زیست نوشهر نیز از شهرداری به عنوان کارفرما شکایت کرده است.

رئیس حفاظت و محیط زیست نوشهر تصریح کرد: این سازمان با هر آنچه که با جان مردم در ارتباط باشد بسیار جدی برخورد کرده و از مواضع خود عقب نشینی نمی کند بنابراین باید هرچه زودتر دستگاه و ساختمان تصفیه شیرابه راه اندازی شود.

محسن سلطانی با اشاره به برطرف شدن مشکل آب نیروگاه گفت: برای نظارت بر خروجی نیروگاه از نظر زیست محیطی باید کدی از طرف شرکت برای نظارت آنلاین در اختیار ما قرار گیرد که هنوز اتفاق نیفتاده است.

وی ابراز امیدواری گرد با حل شدن مشکل دستگاه تولید برق نیروگاه و تصفیه خانه شیرابه و به حد نصاب رسیدن میزان زباله ورودی به 200 تن، معضل زباله در نوشهر و شهرهای اطراف برطرف شود.

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/255925/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آفتاب گرم بهاری در مازندران

رستاخیز یکخوابه ها در تهران / اجاره آپارتمان 30 تا 50 متر

ماجرای قطع 40 اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی

موج کوتاه در دریای خزر

بازدید بیش از 3میلیون زائر از یادمان‌های شهدا

سخنان سردار رادان درباره اجرای طرح حجاب «نور»/ «چشم مردم وقتی به بی‌حیایی عادت کند، آرام آرام غیرت گرفته می شود»

اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد

افتتاح مجموعه ورزشی پشته حسین آباد خرم آباد

وضعیت جاده‌ها، امروز 7 اردیبهشت 1403؛ ترافیک سنگین در محور چالوس

ماجرای قطع 40 درخت در نوشهر

پرهزینه و زیان‌ده؛ پول قرارداد پرداخت بازیکنان استقلال و پرسپولیس از جیب کارگران و بازنشستگان!

طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند

تداوم پایداری جوی تا نیمه هفته آینده در مازندران

رشته های دانشگاهی را به سمت نیازهای جامعه سوق دهیم

ترافیک سنگین در محور چالوس/بارش باران در برخی محورهای 3 استان

طرح نیمه‌تمام زباله‌سوز ساری به کجا رسید؟

شکایت شرکت نقل‌وانتقالاتی از پورتو برای پول انتقال طارمی

علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد

تصاویری از تجمع روحانیون در حمایت از طرح «نور» با لباس جنگی

ترافیک سنگین در محورهای کرج - چالوس

برگزاری جلسه بررسی نحوه تقسیم و توزیع آب در دشت هراز

تقدیر پلیس از بانوان آبادانی

ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس/ پیگیری قضایی در حال انجام است

نشست استاندار مازندران با نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان استان

روس‌ها متقاضی سرمایه گذاری در بندر امیرآباد

تصاویر قطع 40 اصله درخت در کجور آرشیوی است

نور فلسفه و حکمت، روشنی‌بخش مسیر نصف جهان شدن اصفهان

ایمن سازی و تاب آوری خط تغذیه گاز 110 میلیمتر پلی اتیلن در چگنی

ماجرای قطع 40 اصله درخت در کجور چیست؟

ضرورت لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا

استقبال از قهرمان قایقرانی آسیا و مرد المپیکی در بابلسر

تعجب آلمانی‌ها از سرعت سقوط پول ملی ایران!

لزوم لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا

دعوت استاندار از سرمایه گذاران و خیران برای مشارکت در طرحهای توسعه استان

دعوت استاندار لرستان سرمایه گذاران و خیران برای مشارکت در طرحهای توسعه استان

برگزاری با کیفیت کنکور مورد توجه دولت سیزدهم است

استقبال بابلسری‌ها از مرد المپیکی قایقرانی

موسوی سومین طلایی مازندران در پیکار‌های انتخابی ووشو جام جهانی

ترافیک سنگین در محور چالوس/ این محورها مسدود هستند

ضرب‌الاجل استاندار لرستان برای قدیمی‌ترین پروژه خرم‌آباد

تقدیر آیت‌الله مکارم‌شیرازی از اقدامات فراجا در مسئله حجاب

عملیات «وعده صادق» ابهت پوشالی و شکستنی اسراییل رو اثبات کرد

دولت سیزدهم در مبارزه با فساد کارنامه خوبی ارائه دهد

اجرای اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران

پایان نوبت نخست آزمون سراسری مازندران در صحت و امنیت

(تصاویر) تجمع روحانیون در حمایت از « طرح نور » با لباس جنگی

ببینید | پول بده لایک کن!

چالوس / ضرب و شتم پرستار در بیمارستان

از «گشت ارشاد» تا «طرح نور» فقط دو نوروز فاصله افتاد؛ برای زنان پرونده قضایی تشکیل می‌شود؟

تاکید امام جمعه قم بر همراهی همه دستگاها برای استمرار اجرای طرح نور