پیام مازند

آخرين مطالب

نفت مسجدسلیمان - نساجی؛ تقابل با یک ضلع مثلث قعرنشین‌ها سياسي

نفت مسجدسلیمان - نساجی؛ تقابل با یک ضلع مثلث قعرنشین‌ها
  بزرگنمايي:

پیام مازند - ساری – ایرنا –نساجی امشب در مسابقه‌ای که می‌تواند روی سرنوشت تیم‌های سقوط کننده از لیگ برتر تاثیر زیادی داشته باشد باید با اندیشه‌های سرمربی موقت مقابل نفت مسجدسلیمان که یکی از گزینه‌های سقوط به لیگ آزادگان است به میدان برود. دیداری که برای فجرسپاسی و شهرخودرو هم از اهمیت زیادی برخوردار است.

به گزارش ایرنا، هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر فوتبال کشور امروز و امشب در شهرهای مختلف با تقابل تیم‌ها در هشت مسابقه برگزار می‌شود که طبق برنامه نساجی مازندران باید از ساعت 20 در ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجدسلیمان به مصاف نفت این شهر برود و یکی از دیدارهای مهم پایین جدولی این هفته را برگزار کند.
نساجی امشب در شرایطی به مصاف نفت مسجدسلیمان می‌رود که ساکت الهامی دیگر روی نیمکت سرمربیگری این تیم حضور ندارد. الهامی شامگاه سه‌شنبه 20 اردیبهشت با نظر هیئت مدیره باشگاه نساجی پس از حدود 14 ماه سرمربیگری‌اش در این تیم به دلیل برخی حاشیه‌های پیش آمده در رختکن پس از مسابقه نساجی با مس رفسنجان از سرمربیگری نساجی کنار گذاشته شد. به همین دلیل امشب نساجی باید با اندیشه‌های جانشین موقت الهامی یعنی اسماعیل اسماعیلی که دستیار الهامی در نساجی بود به مصاف تیمی برود که سرمربیگری‌اش را رضا مهاجری سرمربی اسبق نساجی بر عهده دارد.
دیدار امشب برای نساجی با توجه به حاشیه امنیتی که در جدول دارد و آسودگی خاطر بابت بقا در لیگ برتر شاید از حساسیت زیادی برخوردار نباشد، اما برای نفت مسجدسلیمان یک مسابقه حیاتی و سرنوشت‌ساز است و همین نکته اهمیت و حساسیت این مسابقه را بالا می‌برد.
حساسیت در قعر جدول
نفت مسجدسلیمان در رتبه چهاردهم با 19 امتیاز از سه برد و 10 تساوی شرایط نامساعدی دارد. جنگ بقا بین سه تیم نفت مسجدسلیمان 19 امتیازی، فجر سپاسی 17 امتیازی و شهرخودرو 15 امتیازی بسیار نزدیک و حساس است و امتیاز نگرفتن هر کدام از این تیم‌ها در فاصله سه هفته مانده به پایان رقابت‌ها می‌تواند آن‌ها را به سقوط نزدیک‌تر کند. بر همین اساس نیز نساجی امشب کار دشواری را مقابل نفت مسجدسلیمان خواهد داشت. چرا که تیم‌های در معرض سقوط و کورس بقا عمدتا از انگیزه بالایی برخوردارند و هر چه در توان دارند به کار می‌گیرند.
اهمیت نتیجه این مسابقه برای دو تیم دیگر پایین جدول یعنی فجر سپاسی و شهرخودرو باعث شده که یک چشم هواداران این دو تیم نیز امروز به مسجدسلیمان و عملکرد نساجی باشد. شیرازی‌ها و مشهدی‌ها امشب در کنار مازندرانی‌ها طرفدار نساجی هستند و امیدوارند که نساجی با پیروزی مقابل نفت مسجدسلیمان، فرصت بازگشت برای تیم محبوب‌شان بسازد. نساجی پیشینه جنگیدن تمام‌عیار در مسابقات اینچنینی را دارد و بارها اثبات کرد بازی جوانمردانه بدون در نظر گرفتن هر گونه ملاحظه‌ای در این قبیل بازی‌ها اولویت این تیم است.
انگیزه مهم نساجی هم در این مسابقه کسب جایگاهی مناسب در میانه جدول و نزدیک شدن به عملکرد ثبت شده طی سه فصل اخیر است. نساجی در حال حاضر و در فاصله چهار هفته مانده تا پایان فصل با 28 امتیاز از 26 بازی در رتبه دوازدهم جدول ایستاده است. بهترین نتیجه نساجی در سه فصل حضور لیگ‌ برتری‌اش کسب 38 امتیاز و قرار گرفتن در رتبه نهم جدول بود که فصل نوزدهم رقم خورد. نساجی فصل هجدهم را با 36 امتیاز و قرار گرفتن در رتبه دهم و فصل بیستم را با 33 امتیاز و کسب رتبه دوازدهم به پایان رساند. با این حساب نساجی در چهار مسابقه باقیمانده فصل بیست‌ویکم باید دست‌کم 10 امتیاز دیگر کسب کند تا با بهترین عملکرد لیگ برتری‌ این تیم برابر شود.

پیام مازند


تقابل نساجی با سرمربی اسبق
حریف امشب نساجی هرچند که تیمی در معرض سقوط است، اما با تغییر سرمربی در سال جدید توانست از وضعیت بحرانی‌اش چند گام دورتر شود و پس از 12 هفته بدون برد، بالاخره با مهاجری به یک برد شیرین خارج از خانه دست یابد.
نفت با مهاجری انگیزه‌ و آمادگی بیشتری پیدا کرده و حالا که برای بقا می‌جنگد می‌تواند تیم خطرناکی برای نساجی باشد.
مهاجری که از هفته اول تا بیستم لیگ نوزدهم سرمربی نساجی بود، از ابتدای سال جاری برای نجات نفت مسجدسلیمان سرمربی این تیم شد و تا کنون نیز توانسته جرقه‌های امیدواری را برای هواداران این تیم روشن کند.
یک برد و دو تساوی از سه مسابقه حاصل حضور مهاجری روی نیمکت سرمربیگری نفت بود و باعث شد که این تیم یک پله از رتبه پانزدهم به رتبه چهاردهم صعود کند و حالا در ادامه راه تا آخرین هفته لیگ برتر، همه چیز به نتیجه گرفتن خود نفتی‌ها بستگی دارد. مسجدسلیمانی‌ها برای بقا در لیگ برتر فقط باید فاصله امتیازی خود با فجر سپاسی و شهرخودرو را حفظ کنند و بر همین اساس نیز امشب تلاش می‌کنند که هر سه امتیاز مسابقه را به دست بیاورند.
مصاف خط دفاع‌های ضعیف‌ لیگ بیست‌ویکم
البته نفت برای دیدار امشب علی محسن‌زاده دروازه‌بان اصلی‌اش را به دلیل محرومیت ناشی از دریافت کارت همراه ندارد و این موضوع می‌تواند نساجی را به باز کردن دروازه نفت امیدوارتر کند.
ضمن این که مسجدسلیمانی‌ها با 30 گل خورده دومین خط دفاع ضعیف لیگ هستند و با 11 گل زده دومین خط حمله ضعیف لیگ را در اختیار دارند و این نکته نیز می‌تواند برای نساجی فرصت مناسب برد را ایجاد کند.
هرچند نساجی هم از نظر خط دفاعی شرایط تقریبا برابری با نفت مسجدسلیمان دارد. این تیم با 29 گل خورده از نظر ضعف در خط دفاع پس از نفت مسجدسلیمان سومین تیم لیگ بیست‌ویکم است.
اما در گلزنی نساجی نسبت به مسجدسلیمانی‌ها بهتر عمل کرد و 10 گل بیشتر به ثمر رسانده است.
نساجی بدون شکست مقابل نفت مسجدسلیمان
نساجی تا کنون در لیگ برتر هفت بار مقابل نفت مسجدسلیمان قرار گرفت که در هیچ کدام از این مسابقات تن به شکست نداد. از این هفت مسابقه سه بار نساجی به پیروزی رسید و چهار مسابقه هم با نتیجه تساوی تمام شد. دیدار رفت دو تیم به میزبانی نساجی در ورزشگاه نقش جهان اصفهان برگزار شد و دو تیم به تساوی 1 – 1 رضایت دادند. گل‌ نساجی را مسعود شجاعی از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند و برای نفت مسجدسلیمان هاتف نادری گلزنی کرد.
نساجی‌چی‌ها سابقه پیروز شدن مقابل نفت مسجدسلیمان در این ورزشگاه را هم دارند. نساجی دیدار برگشت فصل قبل لیگ را در همین ورزشگاه با دو گل حسین زامهران و رضا دهقانی توانست با پیروزی پشت‌سر بگذارد.
شاید آن‌چه برای شاگردان رضا مهاجری در مسابقه امشب کمی امیدوارکننده باشد حاشیه‌های رخ داده در نساجی و تغییر سرمربی باشد. البته اسماعیل اسماعیلی در کادر فنی حضور داشت و با همه جزئیات عملکرد بازیکنان آشناست. او که سال‌ها پیش بازیکن نساجی بود، زمانی که نساجی در لیگ آزادگان بازی می‌کرد سرمربی این تیم هم شده بود و حالا برای نخستین بار در لیگ برتر سرمربیگری می‌کند.
دیدار نفت مسجدسلیمان و نساجی مازندران را محمدحسین ترابیان قضاوت می‌کند و محمدرضا مدیرروستا و علی رعیت کمک‌های او در این مسابقه هستند.
برچسب‌ها
تیم فوتبال نساجی مازندران فوتبال رضا‌ مهاجری نفت مسجد سلیمان لیگ برتر فوتبال

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/255944/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

انتصاب جدید در ستاد مرکزی راهیان نور کشور

کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل

مسدود شدن 205 چاه غیرمجاز در مازندران

امید به بازگشت روز‌های خوب نساجی

مرگ 91 نفر بر اثر مصرف مواد مخدر

حمایت از تشکل‌های مردم پایه فرهنگی هنری در مازندران

انتصابات جدید در ستاد راهیان نور

امواج آرام خزری در مازندران

اقدام غیر قانونی در شرکتی کردن پرسنل سابق موسسه اعتباری نور

تعیین تکلیف حدود 7 هزار چاه کشاورزی در مازندران

رتبه نخست مازندران در صادرات لبنیات

تردد در راه های مازندران عادی و روان است

بازار برنج در مازندران از رکود خارج شده است

اولتیماتوم 2 ماهه بازرسی لرستان برای تکمیل پل شوراب

ایران‌چک 500 هزار تومانی در بازار؟! + عکس

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های شمال در آخرین روز فروردین

حمله اسرائیل به جنوب سوریه

اعزام 15 هزار دانش‌آموز به اردوی راهیان‌نور و پیشرفت

تقویت احساس ارزش واقعی تولید برنج در زندگی کشاورزان مازندرانی

هوای صاف تا نیمه ابری در مازندران

جزییات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

راهپیمایی مازندرانی‌ها در حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق

اقامه نماز جمعه خرم آباد به امامت حجت الاسلام والمسلمین شمسی فر

تردد روان خودرو‌ها در جاده های مواصلاتی مازندران

وزارت کشور عراق وقوع انفجار در این کشور را تکذیب کرد

شنیدن شدن صدای چندین انفجار در عراق و سوریه

شنیده شدن صدای انفجاری در استان بابل عراق

نساجی در خانه دوباره قرمز می‌پوشد

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

ضرب سکه طلا را ‌خیانت‌ به مملکت می‌دانیم

با ورود مستقیم کشاورزان به بورس برنج، دست سودجویان قطع می‌شود

وضعیت راه‌های کشور؛ترافیک نیمه سنگین در جاده چالوس و آزادراه تهران–پردیس

اجرای برنامه‌های شاد برای کودکان و نوجوانان خرم آبادی

کشاورزان مازندران به استقبال کشت زراعی جدید رفتند

برنامه‌ریزی ناسا برای تجدید قوای کاوشگر ستاره‌های نوترونی

نخستین نشای مکانیزه مازندران آغاز شد

افزایش 20 درصدی فوتی ناشی از حوادث کار در مازندران

رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در مازندران

غایب بزرگ مقابل تراکتور: یک گلزن

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

تغییر استاندار مازندران تکذیب شد