پیام مازند

آخرين مطالب

ورزشگاه شهید وطنی در آستانه مرحله کاشت بذر چمن ورزشي

ورزشگاه شهید وطنی در آستانه مرحله کاشت بذر چمن
  بزرگنمايي:

پیام مازند- تنها ورزشگاه لیگ برتری مازندران که طی ماه‌های اخیر بهسازی آن به مهم‌ترین پروژه ورزشی این استان تبدیل شد، این روزها چند گام تا کاشت بذر چمن فاصله دارد. طبق مشاهدات و پیگیری‌ها، عملیات بهسازی ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر در روزهای اخیر به مرحله ریختن خاک بستر کاشت چمن نزدیک شده و قرار است طی روزهای آتی خاک مناسب و مورد نیاز برای این مرحله حساس و مهم پروژه به ورزشگاه انتقال یابد.

مشاهده آخرین وضعیت ورزشگاه شهید وطنی نشان می‌دهد که لوله‌گذاری شبکه گرمایش از کف زمین چمن این ورزشگاه به طور کامل انجام شده و در بخش‌های دیگر از جمله سکوی ضلع غربی نیز عملیات بهسازی در حال انجام است. اما با توجه به قرار داشتن در هفته‌های پایانی لیگ بیست‌ویکم، هواداران همچنان نگران هستند که نساجی فصل بیست‌ودوم را نیز نتواند در ورزشگاه خانگی‌اش آغاز کند. این در حالی است که مجریان پروژه طبق دستور رئیس‌جمهور در سفر هیئت دولت به مازندران که 20 اسفند انجام شده بود، حدود دو ماه فرصت دارند تا ورزشگاه را به طور کامل آماده کنند و مسئولان استان نیز معتقدند که پیشرفت پروژه به شکلی است که نساجی می‌تواند فصل بعدی لیگ برتر را در قائمشهر آغاز کند.

پیشرفت طبق برنامه زمان‌بندی

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا درباره آخرین وضعیت اجرای عملیات بهسازی ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر و کاشت چمن طبیعی می‌گوید: طبق روزشماری که برای پروژه در نظر گرفته شد، تا زمان تعیین شده توسط رئیس‌جمهور محترم 60 روز باقی مانده است. کار نیز طبق برنامه‌زمان‌بندی در حال پیشرفت است و اکنون به مرحله حساس پروژه رسیده‌ایم.

حسن رنگرز می‌افزاید: شاید طی روزهای اخیر این‌طور به نظر رسیده باشد که سرعت اجرای پروژه کم شده است. در حالی که این‌طور نیست. اجرای  شبکه لوله‌ای گرمایش از کف مرحله بسیار دقیق و حساسی در این پروژه است و پس از پایان لوله‌گذاری، شبکه باید در چند نوبت با بالاترین دقت و حساسیت تست شود. زیرا اگر جایی از این شبکه‌گذاری مشکلی داشته باشد و دچار افت فشار شود پس از خاکریزی و کاشت چمن عملا نمی‌توان کاری برای اصلاح آن انجام داد. به همین دلیل اجرای این بخش از پروژه دقت بسیار زیادی را می‌طلبد.

ورزشگاه شهید وطنی در آستانه مرحله کاشت بذر چمن

وی اظهار می‌کند: پس از این مرحله مشاور پروژه باید عملکرد پیمانکار این قسمت از عملیات را تایید کند تا پیمانکار بعدی خاکریزی مصالح شسته را انجام دهد. مورد مهم و حساس بعدی تأمین مصالح مورد نیاز برای بسترسازی کاشت چمن است. پس از لوله‌گذاری شبکه گرمایش از کف، به قطر 20 تا 25 سانتیمتر خاکریزی باید انجام شود. برای این خاکریزی به مصالح دانه‌بندی صفر تا 8 میلیمتر نیاز است. ضمن این‌که مصالح باید بدون نمک و آهک باشد. همین ویژگی‌ها نیز کار را کمی دشوار و حساس می‌کند.

حساسیت بالای بسترسازی برای کاشت چمن

این مسئول خاطرنشان می‌کند: مصالح مورد نیاز این مرحله با چنین ویژگی‌هایی را نمی‌توان در هر معدنی یافت. پس از بررسی‌های انجام شده توانستیم 9 معدن را در استان بیابیم که مصالح با دانه‌بندی و کیفیت ویژه برای این پروژه را تولید می‌کنند. از این 9 معدن هم پس از بررسی‌های انجام شده و آزمایش خاک، فقط مصالح تولید شده در یک معدن تایید شد. نتیجه آزمایش خاک روز یکشنبه -25 اردیبهشت- اعلام شد. بلافاصله برای تأمین مصالح با معدن مورد تایید رایزنی‌ها ضورت گرفت و قرار است طی همین روزها انتقال مصالح نیز انجام شود. البته خوشبختانه به لحاظ مالی و اعتباری با توجه به نگاه ویژه‌ای که از سوی بخش دولتی به این پروژه وجود دارد چالشی نداریم.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران اظهار می‌کند: موضوع دیگر درباره روند اجرایی مرحله خاکریزی پروژه، در نظر گرفتن شرایط دمایی هوا در زمان اجراست. لوله‌های گرمایش از کف در گرما دچار انبساط می‌شوند و تغییر وضعیت می‌دهند. بنابراین باید مصالح شب‌ها و در خنکی هوا روی لوله‌ها ریخته شود. این موضوع هم مقداری سرعت کار را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

رنگرز می‌گوید: طبق برنامه زمان‌بندی کاشت بذر چمن ورزشگاه شهید وطنی باید در نیمه اول خرداد انجام شود. البته کاشت بذر سه روز زمان می‌برد و مرحله نگهداری و مراقبت به زمان طولانی‌تری نیاز دارد. در مجموع پیشرفت کار خوب است.

پویایی پروژه در 15 جبهه کاری

وی می‌افزاید: با مدیریت مستقیم استاندار محترم همه توان موجود در استان برای به سرانجام رسیدن این پروژه به کار گرفته شده و امیدواریم که همه بخش‌ها طبق برنامه زمان‌بندی پیش برود. اما باید این نکته را هم در نظر داشت که چنین پروژه‌ای حساسیت‌های خاص خود را دارد. یعنی مانند ساخت پل و ساختمان و جاده نیست، بلکه قرار است بستر را برای پرورش یک موجود زنده به نام چمن آماده کنیم. بنابراین نمی‌توانیم به هر شکلی و با هر محصولی کار را پیش ببریم و دقت کار را فدای سرعت کنیم. چون بعدا به مشکل برمی‌خوریم.

ورزشگاه شهید وطنی در آستانه مرحله کاشت بذر چمن

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران درباره عملیات اجرایی سایر بخش‌های پروژه نیز می‌گوید: عملیات بهسازی ورزشگاه شهید وطنی صرفا به کاشت چمن محدود نمی‌شود. بلکه در 15 جبهه کاری پروژه در حال اجراست که همگی طبق جدول زمان‌بندی باید پیش برود.

رنگرز اظهار می‌کند: در بقیه بخش‌ها از جمله سکوی ضلع غربی هم کارها در حال انجام است. برخی از اقدامات دیگر در قالب خریدهای کارفرمایی و مرتبط با فازهای بعدی پروژه هم در حال پیگیری و انجام است تا سایر قسمت‌های ورزشگاه مانند پیست تارتان دور زمین و سکوها نیز در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

تیم فوتبال نساجی مازندران هیچ یک از مسابقات فصل جاری مسابقات را در قائمشهر برگزار نکرد و کل فصل را با خانه‌به‌دوشی پشت‌سر گذاشت و تا کنون در پنج شهر به جز قائمشهر و چهار استان به جز مازندران از حریفانش میزبانی کرد. ورزشگاه شهدای ساری، ورزشگاه نقش جهان اصفهان، ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد، ورزشگاه آزادی تهران و ورزشگاه انقلاب کرج در این فصل میزبان بازی‌های خانگی نساجی بودند. بازی خانگی بعدی نساجی هم قرار است در ورزشگاه شهید دستگردی تهران برگزار شود تا تعداد ورزشگاه‌های خانگی موقت نساجی در این فصل به 6 برسد.

از 19 مرداد پارسال که عملیات تعویض چمن ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر برای میزبانی نساجی از رقابت‌های لیگ برتر آغاز شد تا اواخر پارسال عملیات بهسازی این ورزشگاه روندی طولانی و بسیار پر فراز و نشیب داشت. تا جایی که بارها صدای اعتراض هواداران نساجی را بلند کرد و باعث درخواست‌ها و حتی انتقادهای آن‌ها از مسئولان تراز ملی برای رسیدگی به وضعیت بهسازی این ورزشگاه شد.

عملیات تعویض چمن ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر پس از پایان بازی‌های خانگی نساجی در لیگ بیستم آغاز شد و قرار بود که تا پیش از آغاز لیگ بیست‌ویکم به پایان برسد. مدتی بعد اعلام شد که این ورزشگاه برای نیم‌فصل دوم لیگ بیست‌ویکم تکمیل می‌شود ، اما توقف‌های پی‌درپی به دلایل مختلف از جمله تأمین نشدن اعتبار سبب شد که اجرای این پروژه با تأخیر طولانی‌مدت همراه شود.

پس از سفر رئیس‌جمهوری به مازندران که 20 اسفند پارسال انجام شد، پیگیری برای تکمیل این پروژه وارد فاز جدیدی شد. زیرا رئیس‌جمهور در پایان این سفر برای تکمیل عملیات بهسازی ورزشگاه مهلت چهار ماهه تعیین کرد. از نخستین روزهای سال جاری نیز با پیگیری و دستور استاندار و تشکیل کارگروه ویژه به ریاست مشاور ارشد و دستیار ویژه استاندار اجرای عملیات بهسازی سرعت گرفت.

با دستور استاندار مازندران مقرر شد احمد ثلاثی به عنوان دستیار ویژه استاندار و رئیس کارگروه ویژه پروژه بهسازی ورزشگاه وطنی تا زمان تکمیل ورزشگاه، هر چهارشنبه بازدیدی میدانی از ورزشگاه داشته باشد و گزارش پیشرفت پروژه را به استاندار ارائه کند

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/256039/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

طرح نور مایه قوت قلب و امید مردم است

ساماندهی رودخانه بابلک از بروز خسارت به یک روستا پیشگیری کرد

بیش از 300 برنامه هفته کار و کارگر در مازندران برگزار می‌شود

توزیع یک هزار تن مرغ و گوشت قرمز تنظیم بازاری در مازندران

حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» فراجا

حمایت استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» فراجا

حمایت مردم از اجرای طرح نور

ثبت بیش از 64 میلیون تردد در جاده‌های مازندران

گشایش نخستین دوره المپیاد فرهنگی، ورزشی و علمی شهید عجمیان + فیلم

سوءاستفاده از احساسات زنان با پیج مادر

ثبت نام جام هواداری تمدید شد

طرح تدبر در سوره نور در خراسان جنوبی اجرایی می شود

تجلیل مردم اراک و ساوه از پلیس در اجرای طرح نور

قدردانی از همکاری و مشارکت مردم و مسئولان از اجرای طرح نور در آذربایجان غربی

قدردانی فرمانده انتظامی از همکاری و مشارکت مردم و مسئولان در اجرای طرح نور

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز پنجشنبه 6 اردیبهشت / ترافیک سنگین در محور چالوس

قدردانی بانوان آستارایی از عوامل پلیس در اجرای طرح نور

اعزام تیم بوکس نوجوانان مازندران به مسابقات قهرمانی کشور

تشکیل یک استان جدید تصویب شد

توضیحات قوه قضاییه درباره حکم توماج صالحی

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

خرم‌آباد در انتظار ساخت 2 سد/ چشمه‌های شهر لطفاً خشک نشوید!

نقاط حادثه خیز رودخانه های مازندران شناسایی می شود

برگزاری انتخابات الکترونیک در خرم‌آباد و چگنی

هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه‌های اول کنکور از ایران

تخلیه غلات 101 فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر

نوری؛ استاندار: برای پیشرفت مازندران برنامه داریم

تخلیه غلات 101 فروند کشتی در بندر امیرآباد

چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟

پایداری هوا در مازندران

استمرار محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های مازندران

8000 میلیارد ریال صرف اصلاح و توسعه آبرسانی مازندران شد

رقابت 38 هزار و 510 داوطلب کنکور در مازندران

آسمان مازندران تا اواسط هفته آینده صاف و آفتابی

افزایش 20 درصدی تعداد نمونه‌های بانک خون بند ناف در سیستان و بلوچستان

آغاز ماراتن علمی 38 هزار داوطلب آزمون سراسری در مازندران

آبشار زیبای داله‌لان نور‌آباد+فیلم

39 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد

آغاز نوبت اول کنکور 1403 در مازندران

ثبت رکورد 17 میلیون قطعه جوجه ریزی در مازندران برای اولین بار در کشور

صحبت های دادستان کل کشور درباره اجرای طرح نور

حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در برنامه زنده صبح عالی

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

فعالیت 21 بانک نشا در آمل/کشت مکانیزه 24 هزار هکتاری

فواید و مضرات باران 48 ساعته مازندرانی‌ها

توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است

برگزاری بیش از 300 برنامه هفته کار و کارگر در مازندران

خروج 5 پزشک خانواده از چرخه بهداشت و درمان در جویبار

فاز دوم شهرک صنعتی محمودآباد راه‌اندازی می‌شود