پیام مازند

آخرين مطالب

مدیرکل بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد اعلام کرد :

حدود 100 هکتار از زمین‌های بندر امیرآباد با فسخ قرارداد سه کارخانه ورشکسته آزاد می‌شود سياسي

حدود 100 هکتار از زمین‌های بندر امیرآباد با فسخ قرارداد  سه کارخانه ورشکسته آزاد می‌شود
  بزرگنمايي:

پیام مازند - ساری - مدیرکل بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد گفت که سه کارخانه فولاد، کاغذ و واحد تولیدی ام دی اف یکصد هکتار از زمین‌های بندر را اشغال کرده‌اند که به دلیل جانمایی نامناسب و حضور غیر کارشناسی ورشکسته شده‌اند که با انجام فرایند فسخ قرارداد، زمینشان پس گرفته می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمدعلی اصل سعیدی پور روز دوشنبه پس از بازدید خبرنگاران از ظرفیت های بندر آمیرآباد در یک نشست خبری از واحد تولیدی ام دی اف ، کارخانه فولاد و کاغذ سازی به عنوان سه کارخانه ای نام برد که به علت بی ارتباط بودن فعالیتشان با کارکرد بندر ورشکسته شده!اند.
کارخانه تولید ام دی اف بندر امیرآباد مرداد ماه سال 99 بهره برداری شد. برای ساخت این کارخانه طبق اعلام مسوولان وقت ، در مجموع 900 میلیارد تومان اعتبار از محل تسهیلات بانکی و آورده بخش خصوصی سرمایه گذاری شد. معادل 35 میلیون یورو از این اعتبار در قالب ارزی برای خرید ماشین آلات از سوی دولت تخصیص داده شده بود. این واحد تولیدی سولزی وابسته به شرکت آرین شیمی است و زمینی به مساحت 20 هکتار برایش در بندر امیرآباد اختصاص یافته بود . قرار بود در این کارخانه سالانه 300 هزار متر مکعب تخته فیبری فشرده تولید و برای بیش از 300 نفر هم شغل ایجاد شود .
کلنک مجتمع فولاد امیرآباد هم دهه فجر سال 85 با هدف تولید اسمی 400 هزار تن شمش فولاد در سال با سرمایه حدود 700 میلیارد ریالی به زمین زده شد و قرار بود در زمان آغاز به کار برای 500 نفر و در طرح توسعه یکهزار و 500 نفر شغل ایجاد می کند.
کلنگ بزرگ ترین کارخانه کاغذ تحریر کشور هم سال 87 در بندر امیرآباد به زمین زده شد و فروردین سال 96 با حضور میدانی رییس جمهور وقت به بهره برداری رسید. مسوولان وقت اعلام کرده بودند که این کارخانه قرار است با تولید سالانه 155 تا 160 هزار تن کاغذ تحریر ، حدود 10 درصد نیاز کشور به واردات کاغذ تحریر را کاهش دهد. برای ساخت این کارخانه در شرق مازندران هم یکهزار و 550 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده بود تا مشکل بیکاری این منطقه را حل کند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد از استقرار بعضی از واحدهای تولیدی منافی با ماموریت های صنایع دریایی در بندر انتقاد کرد و افزود : بیش از یکهزار و 200 فعالیت صنایع دریایی در دنیا وجود دارد که بندر امیر آباد ظرفیت ایجاد همه این صنایع را دارد و نیازی به تعریف و اجرای واحدهای تولیدی خارج از ماموریت دریایی ندارد.
وی با تاکید بر این که بندر امیرآباد به نسل سوم بنادر کشور رسیده است ، توضیح داد : علاوه بر انجام فعالیت تخلیه ، بارگیری و نگهداری کالاها ، اکنون 11 واحد تولیدی و صنعتی مرتبط با ماموریت های دریایی در محوطه بندر فعالیت دارند که کار بسته بندی و فرآوری کالاهای صادراتی و وارداتی را انجام می دهند.
سعیدی پور با اعلام این که در حال حاضر 885 میلیارد تومان طرح های سرمایه گذاری از بخش خصوصی در بخش های فرآوری محصولات دامی و نفتی در این بندر دست اقدام و اجرا قرار دارد ، گفت: مجموع سرمایه‌گذاری جذب‌ شده بخش خصوصی از 2 سال پیش تاکنون در این بندر حدود یکهزارو 800 میلیارد تومان بوده است که بیش از یکهزار میلیارد تومان آن به بهره برداری رسید و بقیه در دست اجرا است.
بهره برداری از طرح طرح اسکله رو رو ریلی تا پایان امسال
مدیرکل بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد از طرح اسکله رو رو ریلی (Train Ferry) به عنوان یکی از ظرفیت های بالفعل این بندر به عنوان مصوبه سفر دولت سیزدهم به مازندران یاد کرد و گفت : طرح رو رو شبکه ریلی داخلی و اتصال آن به شبکه سراسری راه‌آهن بزرگ ترین ظرفیت این بندر است که موجب تسهیل در صادرات کالا می شود و اکنون نیز با 67 درصد پیشرفت در حال انجام است.
وی افزود : اگر چه ادامه اجرای این طرح با کمبود اعتبار مواجه شده است ، اما با تاکید دولت سیزدهم و حمایت وزارت راه و شهر سازی طبق برنامه با تخصیص اعتبار تا پایان امسال این طرح پس از گذشت 20 سال به بهره برداری می رسد.
مزیت طرح اسکله رو- رو ریلی در این است که کشتی‌ها پس از پهلو گرفتن در اسکله نیاز به توقف طولانی مدت برای تخلیه بار توسط مکنده‌ها و یا جرثقیل نیستند و با سرعت بالا از اسکله رورو لوگوموتیوها، واگن‌های بار را از داخل کشتی خارج کنند تا علاوه بر خروج زود هنگام کشتی‌ها از اسکله، مجبور نباشند تا در دریا نیز روزها لنگر بیاندازند و در نوبت تخلیه و یا بارگیری بمانند.

پیام مازند


سعیدی پور با بیان این که در 2 ماهه امسال 573 هزار و 243 تن عملیات تخلیه و بارگیری در بندر انجام شده که رشد چهار درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته گذشته دارد ، گفت: در سال‌های گذشته زیرساخت‌های خوبی برای توسعه کشور با صادرات کالا از بندر امیرآباد فراهم شده است که باید با رایزنی های اقتصادی در منطقه حجم تجارت خارجی کشور را افزیش دهیم.
وی با توضیح این که بسیاری از آحاد مردم از حداقل های اهمیت استفاده از صنایع دریایی بی اطلاع هستند ، افزود: هفت استان دریایی در کشور وجود دارد که به نسبت فعالیت دریایی کشورهای پیشرفته بسیار عقب هستیم .
این مسوول با بیان یان که سه دانشگاه علوم دریایی نیز در کشور وجود دارد که باید توسعه بیابد ، اظهار داشت: اقتصاد بسیاری از کشورهای مختلف دنیا اقتصاد دریایی است در حالی که به نسبت وسعت دریایی هفت استان کشور به خصوص بندر امیر آباد کمترین فعالیت های اقتصادی را دارا هستیم.
به گزارش ایرنا، بندر امیر آباد با حدود یک‌هزار و 300 هکتار وسعت و همچنین 220 هکتار پس کرانه با دارا بودن اراضی پشتیبانی وسیع، زیر ساخت حمل و نقل مدرن چند وجهی، اسکله رو- رو ریلی و کامیون جهت ترانزیت و حمل یکسره کالا و همچنین دسترسی آسان به بازار مصرف کشورهای سی آی اس CIS با جمعیت بالغ بر 300 میلیون به تنهایی بر تمامی پنج بندر حاشیه خزر تنه می‌زند و ظرفیت فوق العاده‌ای در توسعه اقتصادی و پرش تجاری کشور دارد.
بندر امیرآباد در کنار آنکه یک ظرفیت صادراتی و تجاری در منطقه به شمار می‌رود با دارا بودن کارخانجات متعددی همچون گچ، فولاد، کاغذ و سیلوهای متعدد از بنادر نسل سوم کشور است و عمده 7.5 میلیون تن کالای صادراتی کشورهای مختلف جهان از بنادر آستاراخان، آکتائو، اولیا، باکو، گوسان و ماخاچ وارد بندر امیرآباد می‌شود.
اتصال به شبکه ریلی کشور، بهره‌مندی از 15 پست اسکله با ظرفیت 7.5 میلیون تن و بهره مندی از ظرفیت اتصال کریدور ترانزیت بین المللی شمال به جنوب (INSTC) از دیگر ویژگی های شاخص بندر امیرآباد است.
برچسب‌ها
منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد ساری مازندران

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/257237/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فعالیت 21 بانک نشا در آمل/کشت مکانیزه 24 هزار هکتاری

فواید و مضرات باران 48 ساعته مازندرانی‌ها

توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است

برگزاری بیش از 300 برنامه هفته کار و کارگر در مازندران

خروج 5 پزشک خانواده از چرخه بهداشت و درمان در جویبار

فاز دوم شهرک صنعتی محمودآباد راه‌اندازی می‌شود

برگزاری دوره‌های رایگان آموزش صنایع دستی در لرستان

شرکت 27 واحد تولیدی مازندران در نمایشگاه اکسپو

ربودن کودک 4 ساله از مقابل چشمان مادرش

تغییراتی در چشم که باید نگران تان کند!

چرا رهبری درباره گشت ارشاد و طرح نور تذکر داده بودند؟

حادثه تلخی که برای یک اتوبوس در اصفهان رخ داد

قابلیت جدیدی از اندروید 15 برای استفاده از گوشی در تاریکی

اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی از طرح نور فراجا

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

انتخابات در خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود

تاثیر سفر‌های نوروزی در بازار مسکن شمال

چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟!

رصد صفحات فضای مجازی قم در قالب طرح نور /به 150 نفر تذکر داده شد

توضیحات پلیس درباره طرح نور/ 90 درصد تذکر گیرندگان حجاب، پوشش خود را اصلاح کردند

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

خادم: پیچ هرز را هر چقدر بپیچانی، هرز است

40 درصد روستاهای بابل از نعمت گاز برخوردارند

تاخیر در واریز وجه قابل پرداخت کالابرگ فروشندگان را به دردسر انداخت

(تصاویر) اسکناس دوره ناصرالدین شاه قاجار چه بود و ارزش آن چقدر بود؟

استقلال سیاسی کشور ایران بی‌مثال است / تداوم جدی در اجرایی شدن طرح نور

تجمع بانوان قمی حمایت از طرح نور عفاف و حجاب

بازدید منتخبان مردم قم در مجلس از مرکز تحقیقات اسلامی نور

محمد خوش‌چهره: «اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

تجمع بانوان قمی در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب

وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های چالوس، هراز و آزادراه تهران - شمال

حمایت همه جانبه دستگاه قضایی استان از طرح نور فراجا

بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های جنوب غرب خوزستان

اظهارات سردار جعفری در مورد طرح نور، ماجرای تذکر رهبر انقلاب و لایحه حجاب/ فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه الله (عج) سپاه: همه باید از طرح نور حمایت کنند

پرونده مافیایی در دنیای ایجنت‌ها؛ وقتی کمیسیون انتقال منجر به تهدید می‌شود

قدردانی بانوان در مرکز گلستان از مجریان طرح ملی «نور»

وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است

نرخ جدید عوارض آزادراه خرم آباد - پل زال اعلام شد

حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» فراجا

حمایت 220 ایرانی خارج از کشور از ایتام مازندرانی

رائفی پور: 600 میلیون تومان پول به یکی از دوستانم داده ام، هر ماه سود آن را می دهد /مستاجرم

ضارب دانش‌آموزان آملی بازداشت شد

راه‌های روستایی متاثر از سیلاب مازندران باز شد

دو هزار اصله درخت جایگزین ویلاهای غیرمجاز نوشهر شد

شرکت 20 هزار نفر در المپیاد ورزشی فرهنگی بسیجیان مازندران

سردار رادان: هیچ ماموریتی حساس‌تر از اجرای «طرح نور» نیست

سردار رادان با اشاره به طرح نور: در قلمرو انتظامی هیچ ماموریتی حساس تر از این ماموریت وجود ندارد/ 90 درصد تذکرگیرندگان رفتار و پوشش خود را اصلاح و با پلیس همکاری کرده‌اند/ پلیس در کنار طرح نور، از دیگر ماموریت‌های خود غافل نخواهد شد

افزایش ذخایر آبی سدهای مازندران