پیام مازند

آخرين مطالب

دستاورد قرارگاه جهاد علمی در دانشگاه‌های ارتش ارزیابی و رتبه‌بندی می‌شود سياسي

دستاورد قرارگاه جهاد علمی در دانشگاه‌های ارتش ارزیابی و رتبه‌بندی می‌شود
  بزرگنمايي:

پیام مازند - نوشهر - معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با اعلام این که نشست‌های قرارگاه جهاد علمی به صورت چرخشی در دانشگاه‌های ارتش برگزار می‌شود ، گفت : اقدامات و دستاوردهای حاصل از این نشست‌ها در هر دانشگاهی مشخص و دانشگاه‌ها بر اساس پیشرفت در سطوح مختلف ارزیابی و رتبه‌بندی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، امیر دریادار حبیب الله سیاری روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای قرارگاه جهاد علمی دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره ) ارتش در نوشهر افزود : در بازدید از نمایشگاه دانشگاه های هفتگانه ارتش پی خواهیم برد که دستاوردهای اساتید و دانشجویان این مراکز علمی بر اساس محورهای تعیین شده که در دستور کار است در زمینه ارتقای سطح علمی و پژوهشی به چه مرحله ای رسیده و دستاورد ها در همان دانشگاه مورد ارزیابی قرار می گیرد و طبق آن رتبه بندی انجام خواهد شد.
وی اظهار کرد : معمولا ممکن است در هر دانشگاهی یک بار چنین نشستی برگزار شود و امروز مباحثی که در حوزه نظری در دانشگاه علوم دریایی نوشهر از سوی فرمانده نیروی دریایی ، معاونت آموزشی و پژوهشی نیرو و مسئولان جهاد علمی مطرح شد در نمایشگاه دانشگاه علوم دریایی نوشهر کارهایی که دانشجویان در این بازدید نظر داده اند به شکر خدا پروژه هایشان در این نمایشگاه بسیار ارزشمند بوده است.
رئیس ستاد قرارگاه جهاد علمی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت : میزان اثربخشی دانشجو یان در این نمایشگاه چه میزان است نکته مهمی است و آنچه در این نمایشگاه مشاهده می شود اقدامات پژوهشی در حوزه برق ، مکانیک ، فناوری و کارهای پژوهشی عملیاتی ویژه ای است که انجام گرفته و به نمایش گذاشته شده است و در همه این فعالیت ها نگاه دقیق و شناخت کافی از آینده وجود دارد و به عبارتی با ارتقای سطح علمی و پژوهشی نسبت به تهدیدات متصور در آینده طراحی و اجرایی شدند که بسیار ارزشمند است.
وی افزود : همه اقدامات ارزشمند صورت گرفته در سطح ارتش جمهوری اسلامی مورد ارزیابی قرار می گیرد و پس از طی رده های بالاتر به مراحل تولید می رسد و در هر جایی تسری داده می شود ، ممکن است این دستاوردها مورد استفاده هم قرار گیرد .
دریادار سیاری گفت : الحمدالله علاقه مندی خوبی از سوی دانشجویان در دانشگاه علوم دریایی نوشهر وجود دارد ، چرا که مسئولان این دانشگاه دانشجویان را خوب به کار گرفته اند ، نظرها و ایده های خوبی مطرح شده و از ابعاد مختلف این مباحث مورد ارزیابی و تجزیه و تحلیل قرار گرفت که امیدوارم در جلسه های آینده شاهد رشد و پیشرفت بیشتری در این حوزه باشیم.
وی همچنین با اشاره به حماسه فتح خرمشهر در سوم خرداد ، اظهار داشت : در این باره باید از دو زوایه به این موضوع نگریست یکی بحث حماسه 34 روزه خرمشهر و دیگری آزاد سازی این شهر است و هر دو دوره زمانی یعنی 31 شهریور ماه سال 1359 تا چهارم آبان ماه همان سال هر اتفاقی رخ داد در حقیقت خلق حماسه بود.
معاون هماهنگ ارتش جمهوری اسلامی گفت : این که گفته شود خرمشهر سقوط کرد و ما شکست دادیم اینگونه نیست . ما در حماسه 34 روزه خرمشهر موفق شدیم در برابر دشمن تا بیخ دندان مسلح را که همه جانبه پشتیبانی می شد ایستادگی کنیم و آن راهبردی که گفته بودند یک روزه خرمشهر و سه روزه آبادان را تصرف می کنند و بعد از هفت روز در میدان آزادی تهران خواهند بود ، به هم بریزیم و دشمن طعم شکست را چشید.
دریادار سیاری همچنین در زمینه تحقق شعار سال رهبری نیز گفت : با تدبیر رهبری فرزانه مجوز تاسیس شرکت های دانش بنیان در مراکز علمی ارتش داده شد و امروز مانند دیگر مراکز دانشگاهی در حال تاسیس و شکل گیری شرکت های دانش بنیان در تمامی دانشگاه های هفتگانه ارتش هستیم همان طوری که در مراکز علمی و فناوری رشد نوشهر دانشگاه علوم دریایی نوشهر چنین اتفاقی رخ داده است .
وی افزود : مجموعه این اقدامات به پیشرفت های ارتش کمک خواهد کرد و بنابراین از نقطه شروع در نیروی دریایی ارتش اولین ناوشکن در سال 1382 توسط رهبری به آب انداخته شد و طی دهه های 80 تا 90 هم دستاوردهای فراوانی از نیروی دریایی ارتش داشتیم که در همین دانشگاه رونمایی شد.
معاون فناوری و پژوهشی دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره ) ارتش نوشهر نیز گفت : دستاوردهای قرارگاه جهاد علمی این نمایشگاه با همکاری دانشجویان دوره کارشناسی ، کارشناسی ارشد و اساتید طی یک سال گذشته تاکنون در محورهای آموزشی و پژوهشی تهیه و امروز به نمایش گذاشته شده است.
ناخدا یکم جبار فیروزی افزود : ضمن آنکه سامانه جامع آموزشی دانشگاه هم در این نمایشگاه توسط اساتید طراحی و راه اندازی شده است که تمام فعالیت های دانشجویان در حوزه پژوهشی و مراکزتحقیقاتی نظیر مرکز تحقیقاتی سونار ، گروه های پژوهشی شناورهای هوشمند ، رانش الکترونیکی ، علوم جوی و اقیانوسی .. در بر می گیرد .
وی ادامه داد : یکی از نقاط قوت در این نمایشگاه ، حضور دانشجویان دوره کارشناسی است که آن ها از تئوری صفر خارج و مهارت محور شده اند و به شکل پژوهشی کارهایی که در سطح دانشگاه به آن ها آموزش داده می شود همان را به شکل علمی پیاده می کنند.
معاون هماهنگ ارتش جمهوری اسلامی به همراه معاونان ستاد و فرمانده نیروی دریایی امروز چهارشنبه برای شرکت در یازدهمین نشست قرارگاه جهاد علمی ارتش جمهوری اسلامی ایران و مراسم حماسه آزاد سازی خرمشهر دردانشگاه علوم دریایی ارتش به شهرستان نوشهر سفر کرد .
دهمین نشست قرارگاه در دانشگاه دافوس تهران برگزار شد و قرار است نشست بعدی در دانشگاه افسری امام علی (ع ) برگزار شود. 
دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر در سال 1359 تحت عنوان مرکز آموزش عالی علوم دریایی تأسیس شد و در سال 1360 با جذب اولین دوره دانشجویی به صورت رسمی شروع به کار کرد.
این دانشگاه از 6 دانشکده عرشه، مهندسی مکانیک، مهندسی الکترونیک و مخابرات دریایی، مدیریت و کمیسر دریایی، علوم پایه و تفنگدار دریایی تشکیل شده است. دانشجویان این دانشکده ها در پنج رشته کارشناسی و 6 رشته کارشناسی ارشد تحصیل می کنند .
برچسب‌ها
نوشهر امیر سیاری مازندران

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/257357/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تغییر استاندار مازندران تکذیب شد

شتاب ساخت مسکن مازندران در دولت سیزدهم

جیب بارانه بگیران پر پول شد

زنجیره انسانی مازندرانی‌ها ‌در حمایت از عملیات وعده صادق

کشف انبار لوازم خانگی 12 میلیارد ریالی قاچاق در خرم آباد

شکل‌گیری زنجیره‌ علوی‌تباران در حمایت از عملیات وعده صادق

رشد هزار میلیاردی خروج سرمایه از بورس

مدیریت هوشمندنیاز اساسی مازندران در آموزش عالی

حمایت مردم اردبیل از اجرای طرح «نور» فراجا

تنبیه دانش‌آموز مرزن‌آبادی توسط معلم در حال پیگیری است

توت فرنگی جویبار در سبد میوه مناطق مختلف کشور

اولین نشای برنج در مازندران انجام شد

عزل معاون متخلف به‌دلیل تنبیه دانش‌آموز مرزن‌آبادی

شکل‌گیری زنجیره‌ علوی‌تباران در نوار ساحلی مازندران در حمایت از عملیات وعده صادق

شالیکاری در مازندران مکانیزه شود

قدردانی از زحمات نیروی انتظامی استان یزد

قدردانی نماینده ولی‌فقیه در استان از اجرای طرح نور

رد شایعات تغییر استاندار مازندران

(تصاویر) تشکیل زنجیره انسانی در ساحل مازندران

برگزاری جشن گلریزان، دست‌های ماندگار در نوشهر

حمایت مردم محمودآباد از عملیات « وعده صادق»

زنجیره انسانی در ساحل نکا

اجرای 12 پروژه آبرسانی در رامسر

رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در کجور مازندران

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های شمالی کشور

اعمال محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در محورهای مواصلاتی مازندران

قهرمانی اراک در مسابقات والیبال دانشجویان منطقه پنج دانشگاه آزاد

تدوین نقشه مهندسی فرهنگی استان مازندران

سالگرد درگذشت دست‌نشان با حضور کادرفنی نساجی

زنجیره مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در سواحل دریای مازندران

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

گردهمایی فعالان هنری مساجد مازندران

مطالبه عمومی برای اجرای طرح نور درمازندران

لزوم استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد برای پویایی و شکوفایی کشور

فریدونکنار؛ میزبان مرحله استانی جام شهید عجمیان

هشدار در مورد احتمال آتش سوزی جنگل‌ها در مازندران

ساخت 11هزارمین مسکن روستایی دراستان مازندران

30 دانشگاه در فاز اول رویکرد خود را به حکمت بنیان تغییر می‌دهند

اعلام محدودیت‌های ترافیکی در این محور شمالی

رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در کجور

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

رشد اقتصادی ایران به روایت صندوق بین‌المللی پول

حکم شرعی امتیاز خودروی واگذار شده چیست؟

حمایت مردم شهرستان نور از عملیات سپاه و فراجا

هشدار آتش سوزی در جنگل های مازندران

اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال

6 مدال بانوان مازندرانی در مسابقات کوراش قهرمانی کشور

پایان جولان سارق سیم کابل برق در ساری