پیام مازند

آخرين مطالب

روشن کردن چراغ توسعه ، مطالبه فریدونکناری‌ها از استاندار مازندران سياسي

روشن کردن چراغ توسعه ، مطالبه فریدونکناری‌ها از استاندار مازندران
  بزرگنمايي:

پیام مازند - ساری- ساری - اقشار مختلف مردم فریدونکنار در نشست هم‌اندیشی با استاندار مازندران که یکی از برنامه‌های سفر یک روزه سیدمحمود حسینی‌پور به این شهرستان بود ، دغدغه‌ها و درخواست‌های خود را در زمینه‌های مختلف مطرح کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فریدونکنار یکی از شهرستانهای ساحلی استان مازندران است که با وجود حجم بالای گردشگری و برخورداری از مزیت هایی همچون تولید مرغوب‌ترین برنج کشور به عنوان کم برخوردارترین منطقه استان شناخته می شود.
فریدونکنار گردشگرپذیر با میزبانی سالانه از حدود 6 میلیون مسافر ، قرار گیری در شاهراه گردشگری و ترانزیتی مازندران در مسیر شرق به غرب و همچنین همجواری با دریا، همواره در گزارشات رسمی به عنوان شهرستان کم برخودار مازندران در تراز ملی معرفی می شود؛ مشکلی که در توسعه نیافتگی و زیرساخت های ضعیف و تا حدی معیوب آن ریشه دارد.
دستیابی به بسیاری از امکانات رفاهی، تفریحی، بهداشتی و آموزشی که جزء امکانات و حقوق اولیه شهروندان محسوب می شود و وجود آنها در بسیاری از استان های و حتی شهرستان های همسایه فریدونکنار امری معمول و متداول است، برای ساکنان فریدونکنار به آرزوی تحقق نیا فته چندین دهه ای و حتی رویایی دست نیافتنی تبدیل شده است.
توسعه منظر و نمای شهری، فضا و زیرساخت های گردشگری، فضای سبز، مجموعه‌های تفریحی، اشتغال، خدمات شهری و حتی امکانات درمانی از جمله مواردی است که فریدونکنار سال‌ها در آرزوی آن است.
با این که وضعیت موجود سبب شد تا از مدتی پیش توسعه نیافتگی فریدونکنار در تراز ملی مطرح و نام این شهرستان در فهرست مناطق کمتر توسعه یافته کشور قرار ابیگرد ، اما درونمای توسعه در این منطقه همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و شاید به همین دلیل است که این بار نماینده عالی دولت سیزدهم در مازندران فریدونکنار را به عنوان دومین مقصد سفر شهرستانی خود به همراه مدیران ارشد تمامی دستگاه های اجرایی استان قرار داده است تا از نزدیک مسایل و مشکلات این شهرستان را بررسی کند و گام های مورد نیاز را بردارد.

پیام مازند


جزیره‌ای به نام بندر
نمایندگان اقشار مختلف مردم در فریدونکنار در نشست خود با استاندار مازندران به مشکلاتی از جمله عدم تعامل شهر و بندر، مغفول ماندن ظرفیت های گردشگری، مشکلات درمانی و پزشکی، معضلات بخش کشاورزی و همچنین نبود برخی از ادارات عدم برخورداری از سینما و امکانات فرهنگی و تفریحی پرداختند.
محمد عباسی نماینده جامعه ایثارگران در نشست با استاندار به عدم تعامل شهر و بندر اشاره کرد و گفت: متاسفانه با گذشت بیش از 10 سال از تاسیس اولین بندر بخش خصوصی در این شهرستان هیچ آورده ای از این بندر نصیب مردم فریدونکنار نشده است.
وی افزود : نه تنها بندر فریدونکنار رهاوردی برای شهرستان نداشته است بلکه این بندر به علت ساخت و سازهای خود میلیاردها تومان به شهرداری فریدونکنار بدهکار است و اگر این بدهی پرداخت شود بودجه دو سال آینده شهرداری تامین خواهد شد.
عباسی همچنین به مشکلات عبور و مرور در ورودی بندر نیز اشاره کرد و گفت : متاسفانه به دلیل نبود کمربندی ، رفت و آمد کامیون ها برای ورود به بندر سبب ترافیک شهری و افزایش تصادفات شده است که باید به این معضل رسیدگی شود.
بندر فریدونکنار یکی از سه بندر استان مازندران است که در سال 1369 به عنوان بندر به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید. ساخت این بندر در نیمه اول سال 1386 به اتمام رسید و با توجه به اجرای اصل 44 قانون اساسی و با اعمال حاکمیت سازمان بنادر و دریانوردی ، به بخش خصوصی واگذار و در نهایت پس از طی مراحل قانونی این بندر چند منظوره در 21 بهمن 1386 حین انجام عملیات عمرانی به صورت رسمی بهره برداری شد.
بندر فریدونکنار حدود 55 هکتار وسعت دارد و به عنوان اولین بندر خصوصی شمال کشور در پی گسترش مبادلات بازرگانی با کشورهای حاشیه دریای خزر است. این بندر از طریق جاده های هراز و فیروزکوه نزدیک ترین بندر به مرکز کشور بوده و عمده فعالیت آن به عنوان بندر چند منظوره در زمینه تخلیه و بارگیری فراورده های نفتی، غلات و کالاهای عمومی است که با 2 پست اسکله سالانه ظرفیت بارگیری و تخلیه حدود 700 هزار تن کالا را دارد.

پیام مازند


شهرک خزر ؛ تافته جدا بافته
نماینده جامعه ایثارگران همچنین به نحوه آزادسازی سواحل در فریدونکنار انتقاد مرد و گفت: بخش عظیمی از سواحل شهرستان فریدونکنار در اختیار شهرک خزرشهر می باشد که آزاد سازی نشده است. 
وی افزود: متاسفانه این شهرک خصوصی و سواحل آن در اختیار عده خاصی قرار دارد و مردم عادی اجازه ورود به این شهرک را ندارند و از این رو لازم است که استاندار مازندران برای حل این مشئله چاره اندیشی نمایند.
شهرک خزرشهر یک شهرک ساحلی خصوصی است که در کیلومتر 6 جاده بابلسر به فریدونکنار قرار دارد. ورود به شهرک خزرشهر نیازمند کارت ورود است و برای عموم آزاد نیست و تنها مالکان یا مهمانان آنان با هماهنگی امکان ورود دارند.
عرب نژاد دبیر انجمن خیرین سلامت فریدونکنار نیز در این جلسه خواستار الحاق بهداشت و درمان فریدونکنار به دانشگاه علوم پزشکی بابل شد و گفت : متاسفانه با وجود برخورداری بیمارستان فریدونکنار از امکانات کافی ولی این بیمارستان از نبود پزشکان متخصص رنج می برد.
وی افزود : طی سال های اخیر خیرین سلامت شهرستان فریدونکنار بالغ بر پنج میلیارد تومان برای تجهیز بیمارستان این شهرستان هزینه کردند ، اما دانشگاه علوم پزشکی مازندران حتی از فرستادن یک پزشک متخصص و فوق تخصص به این بیمارستان خودداری کرده است.
دبیر انجمن خیرین فریدونکنار گفت : بسیاری از شهروندان فریدونکناری برای اقدامات پزشکی خود به شهرستان بابل مراجعه می کنند ، ولی بیماران خاص و پیوندی به این علت که شهرستان فریدونکنار زیرمجموعه علومم پزشکی بابل نیست نمی توانند داروهای خود را از بابل تهیه کنند.
عرب نژاد با بیان اینکه تامین داروهای خاص برای مردم فریدونکنار دردسرساز شده است ، افزود : بیمارستان فریدونکنار در پنج سال اول تاسیس خود زیر مجموعه علوم پزشکی بابل بود و در حال حاضر نیز برای برای رفع مشکلات درمانی و دارویی خواستار از سرگیری همان روند هستیم.
بیمارستان امام خمینی (ره) فریدونکنار در سال 1370 افتتاح شد این بیمارستان دارای 150 تخت مصوب می باشد که در حال حاضر 120 تخت آن فعال است .

پیام مازند


نبود ادارات؛ درد مشترک شهرستان‌های محروم مازندران
سیف الهی نماینده شورای اسلامی شهر فریدونکنار هم در نشست با استاندار ضمن گلایه از عقب ماندگی شهرستان ، گفت : با وجود این که فریدونکنار تنها شهرستان کم برخوردار در استان مازندران معرفی شده است حداقل انتظار مردم این خطه استقرار ادارات در شهرستان برای رفع مشکلات است.
وی افزود : هشت اداره ار جمله منابع طبیعی، راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و اوقاف برای شهرستان فریدونکنار و بابلسر مشترک است، خواسته مردم شهرستان این است که حداقل ادارات مشترک در فریدونکنار دفتر نمایندگی داشته باشند و هفته ای دو بار برای رسیدگی به درخواست ها و مشکلات مردم در این دفاتر حضور یابند.
سیف الهی همچنین به مشکلات تامین آب برای بخش کشاورزی نیز اشاره کرد و گفت : متاسفانه آلودگی رودخانه ها بر اثر فعالیت معادن در بالادست رودخانه هراز سبب بی کیفیتی و نا سالم شدن آب برای بخش کشاورزی شده است.
وی توضیح داد : با وجود لایروبی های مداوم به علت حجم بالای آلودگی کشاورزان نمی توانند از آب روخانه برای آبیاری مزارع استفاده کنند ، در صورتی که در سال های قبل حتی آب رودخانه برای مصارف آشامیدنی و خانگی نیز قابل استفاده بود.
نماینده شوراهای اسلامی شهرستان فریدونکنار برای صحبت کردن در این نشست ، خواستار ورود جدی محیط زیست به آلودگی آب رودخانه های شهرستان شد و گفت : اگر به این مسئله رسیدگی نشود تامین آب برای کشاورزان بسیار دشوار خواهد شد و همچنین کیفیت برنج نیز تحت تاثیر این مساله قرار خواهد گرفت.

پیام مازند


مغفول ماندن گردشگری در فریدونکنار
آزادی نماینده حوزه گردشگری و دامگاه داران فریدونکنار نیز در این جلسه از نبود فضای گردشگری در این شهرستان انتقاد کرد و گفت: متاسفانه باوجود ظرفیت های زیاد منطقه ، گردشگری در این شهرستان مغفول مانده است و هیچ تلاشی برای توسعه آن صورت نگرفته است.
وی گفت: متاسفانه نبود ظرفیت های گردشگری سبب شده است فریدونکنار به مقصد گردشگری تبدیل نشود و مسافران نیز از این شهرستان تنها به عنوان محل گذر استفاده کنند.
آزادی گفت: به عنوان مثال باغ پرندگان یکی از ظرفیت های خوب این شهرستان است ولی به علت فضای محدود مورد استقبال گردشگران قرار نمی گیرد.
نماینده حوزه گردشگری همچنین از هجمه های فضای مجازی در خصوص شکار پرندگان در فریدونکنار انتقاد کرد و گفت: این هجمه سبب شده است که فریدونکنار به عنوان قتلگاه و یا سیاهچاله پرندگان معرفی گردد در صورتی که در واقعیت چنین نیست و صید پرندگان در فریدونکنار تنها به شیوه سنتی انجام می شود.
شهرستان فریدونکنار و تالاب‌هایش یکی از مهم‌ترین زیستگاه‌های زمستان گذرانی پرندگان مهاجر در مازندران به شمار می‌رود،تالاب بزرگ فریدونکنار به مساحت پنج هزار و 700 هکتار با مجموعه متنوعی از گیاهان و جانوران نادر آبزی اکنون یکی از غنی ترین اکوسیستم های تالابی شمال ایران است که نادرترین پرندگان و به طور کل موجودات زنده را می شود در این تالاب زمستانی دید.
نبود زیرساخت های فرهنگی ، هنری از جمله عدم برخوردای فریدونکنار از سینما، نبود پارک بانوان، مشکلات مسکن فرهنگیان و خانه های مسکن مهر، صدور پروانه های ساخت بدون نظارت کافی، مشکلات فاضلاب شهری در پی ساخت و ساز های بی رویه ،واگذاری بخش های ورزشی به افراد بدون صلاحیت، عدم توجه به قشر ورزشکار، عدم پرداخت حقوق ناجیان، عدم پاسخگویی برخی مدیران در ادارات از دیگر مسائلی بود که در این نشست مطرح شد.
برچسب‌ها
گردشگری استانداری مازندران سید محمود حسینی پور نوری مازندران فریدونکنار بندر فریدونکنار

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/259061/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آفتاب گرم بهاری در مازندران

رستاخیز یکخوابه ها در تهران / اجاره آپارتمان 30 تا 50 متر

ماجرای قطع 40 اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی

موج کوتاه در دریای خزر

بازدید بیش از 3میلیون زائر از یادمان‌های شهدا

سخنان سردار رادان درباره اجرای طرح حجاب «نور»/ «چشم مردم وقتی به بی‌حیایی عادت کند، آرام آرام غیرت گرفته می شود»

اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد

افتتاح مجموعه ورزشی پشته حسین آباد خرم آباد

وضعیت جاده‌ها، امروز 7 اردیبهشت 1403؛ ترافیک سنگین در محور چالوس

ماجرای قطع 40 درخت در نوشهر

پرهزینه و زیان‌ده؛ پول قرارداد پرداخت بازیکنان استقلال و پرسپولیس از جیب کارگران و بازنشستگان!

طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند

تداوم پایداری جوی تا نیمه هفته آینده در مازندران

رشته های دانشگاهی را به سمت نیازهای جامعه سوق دهیم

ترافیک سنگین در محور چالوس/بارش باران در برخی محورهای 3 استان

طرح نیمه‌تمام زباله‌سوز ساری به کجا رسید؟

شکایت شرکت نقل‌وانتقالاتی از پورتو برای پول انتقال طارمی

علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد

تصاویری از تجمع روحانیون در حمایت از طرح «نور» با لباس جنگی

ترافیک سنگین در محورهای کرج - چالوس

برگزاری جلسه بررسی نحوه تقسیم و توزیع آب در دشت هراز

تقدیر پلیس از بانوان آبادانی

ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس/ پیگیری قضایی در حال انجام است

نشست استاندار مازندران با نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان استان

روس‌ها متقاضی سرمایه گذاری در بندر امیرآباد

تصاویر قطع 40 اصله درخت در کجور آرشیوی است

نور فلسفه و حکمت، روشنی‌بخش مسیر نصف جهان شدن اصفهان

ایمن سازی و تاب آوری خط تغذیه گاز 110 میلیمتر پلی اتیلن در چگنی

ماجرای قطع 40 اصله درخت در کجور چیست؟

ضرورت لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا

استقبال از قهرمان قایقرانی آسیا و مرد المپیکی در بابلسر

تعجب آلمانی‌ها از سرعت سقوط پول ملی ایران!

لزوم لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا

دعوت استاندار از سرمایه گذاران و خیران برای مشارکت در طرحهای توسعه استان

دعوت استاندار لرستان سرمایه گذاران و خیران برای مشارکت در طرحهای توسعه استان

برگزاری با کیفیت کنکور مورد توجه دولت سیزدهم است

استقبال بابلسری‌ها از مرد المپیکی قایقرانی

موسوی سومین طلایی مازندران در پیکار‌های انتخابی ووشو جام جهانی

ترافیک سنگین در محور چالوس/ این محورها مسدود هستند

ضرب‌الاجل استاندار لرستان برای قدیمی‌ترین پروژه خرم‌آباد

تقدیر آیت‌الله مکارم‌شیرازی از اقدامات فراجا در مسئله حجاب

عملیات «وعده صادق» ابهت پوشالی و شکستنی اسراییل رو اثبات کرد

دولت سیزدهم در مبارزه با فساد کارنامه خوبی ارائه دهد

اجرای اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران

پایان نوبت نخست آزمون سراسری مازندران در صحت و امنیت

(تصاویر) تجمع روحانیون در حمایت از « طرح نور » با لباس جنگی

ببینید | پول بده لایک کن!

چالوس / ضرب و شتم پرستار در بیمارستان

از «گشت ارشاد» تا «طرح نور» فقط دو نوروز فاصله افتاد؛ برای زنان پرونده قضایی تشکیل می‌شود؟

تاکید امام جمعه قم بر همراهی همه دستگاها برای استمرار اجرای طرح نور