پیام مازند

آخرين مطالب

یک گام تا تکمیل طرح های نیمه تمام ؛

پایان چشم انتظاری برای بهره‌برداری از بزرگ‌ترین تالار فرهنگی شمال کشور در مازندران فرهنگي

پایان چشم انتظاری برای بهره‌برداری از بزرگ‌ترین تالار فرهنگی شمال کشور در مازندران
  بزرگنمايي:

پیام مازند - ساری - تالار مرکزی فرهنگ و هنر ساری که از مصوبات سفر استانی دولت نهم است و سال‌ها به دلیل اعتبار قطره‌چکانی نیمه‌ تمام ماند ، با پیگیری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم و اختصاص اعتبار مورد نیاز در شانزدهمین سال پس از آغاز کلنگ‌زنی در مسیر پایان دادن به چشم انتظاری و افتتاح نزدیک شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، ساخت تالار مرکزی فرهنگ و هنر ساری که دارای سه سالن جداگانه آمفی تئاتر، همایش و کودک با حدود یک هزار و 800 صندلی است در سال 86 در بحبوحه سفرهای استانی دولت نهم به مازندران برای مرکز این استان مصوب شد. بر اساس این مصوبه قرار بود تالار طی مدت 6 سال یعنی تا سال 92 ساخته ، تجهیز و بهره برداری شود ، ولی تا پایان عمر دولت دهم تنها کمتر از 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشت و به عنوان میراث به دولت های بعدی رسید.
مجموعه فرهنگی هنری ساری که با عنوان « تالار مرکزی » هم شناخته می شود ، با هدف تامین فضای مناسب برای انجام فعالیت های مهم فرهنگی - هنری استانی و ملی و نیز فراهم کردن فضا برای فعالیت هنرمندان کلنگ زنی شد و در همان زمان بنا بر این بود که این پروژه با توجه به اولویت دار بودنش در زمان مقرر آماده بهره برداری شود. 
این پروژه با فضایی به وسعت 13 هزار متر مربع در بلوار طبرستانی در نزدیکی دانشکده امام محمد باقر (ع) قرار دارد و دارای بخش های مختلف برای انجام فعالیت های فرهنگی و هنری است ؛ بخش هایی نظیر تالارهای موسیقی ، سالن های همایش ، نگارخانه و سالن کودکان که می تواند تامین کننده نیاز هنرمندان استان باشد . 
ساری به عنوان مرکز استان مازندران کانون و میزبان اجرای برنامه های فرهنگی و هنری ملی و استانی است که غالب این برنامه ها در مجتمع فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی واقع در میدان امام خمینی (ره) این شهر برگزار می شود ؛ میدانی که به دلیل قرار گرفتن در ابتدای این شهر و تردد انواع خودروهای ورودی از چهار جهت شهر ، مکانی شلوغ و پرازدحام به شمار می رود و علاوه بر این فقدان پارکینگ همواره یکی از مشکلات افراد برای حضور و دسترسی به این مجتمع به شمار می رود . 
علاوه بر این ، نبود فضایی برای استقرار و امکان فعالیت انجمن و گروه های هنری باعث شده بود تا این گروه ها دسترسی به مکان مناسب برای فعالیت نداشته باشند و مجتمع فعلی فرهنگی و هنری مازندران نیز نتواند جوابگوی این حجم از فعالیت ها آنها نباشد .
بنا به اعلام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران بیش از 10 گروه و انجمن فرهنگی هنری در استان فعالیت دارند که شامل انجمن های موسیقی ، سینمای جوان ، خوشنویسان و نمایش است.

پیام مازند


رییس اداره طرح و برنامه تحول اداری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در تشریح آخرین وضعیت طرح تالار مرکزی ساری گفت : سه پیمانکار در اجرای این طرح انتخاب شدند که پیمانکار ابنیه آن تمامی کارهای ساختمانی آن را به اتمام رسانده است و در حال حاضر 2 پیمانکار نصب تجهیزات در بخش دکوراتیو و نور صدا مشغول نصب تجهیزات در بخش های مختلف هستند.
سید حسن میراطربی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از آن جایی که تمامی تجهیزات مورد نیاز برای تالار مرکزی شامل انواع صندلی ها ، موکت ، سیستم های نور و صوت ، جک مخصوص بالا بر روی سن و انواع بلند گوها خریداری و پای کار آورده شده است، به نظر می رسد اصلا مشکلی در اتمام این طرح مهم فرهنگی در استان نداشته باشیم.
وی با تاکید بر این نکته که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بازدید میدانی از این طرح مبلغ 80میلیارد تومان اعتبار برای به بهره برداری رسیدنش ابلاغ کرده است که در دستور کار معاون اول رئیس جمهور و سازمان برنامه و بودجه کشور قرار گرفته است ، ادامه داد: تاکنون برای اجرای این طرح 34 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.
میراطربی گفت : با توجه به فعالیت شبانه روزی پیمانکاران در حوزه نصب تجهیزات ، تالار مرکزی ساری حتی زود تر از پایان سال یعنی در هفته دولت و یا دهه فجر امسال به مرحله بهره برداری می رسد.
رییس اداره طرح و برنامه تحول اداری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به وجود سالن های استاندارد همراه با تجهیزات پیشرفته تئاتر ، سینما ، همایش و موسیقی در تلار مرکزی اشاره کرد و بیان داشت: دردتالار مرکزی ساری واحد های آموزشی عمومی و کارگاه های تخصصی هنری نیز وجود دارد.
میراطربی با بیان این نکته که تالار مرکزی ساری به عنوان یزرگترین طرح های فرهنگی شمال کشور به صورت کامل با همه بخش های آن در یک مرحله آماده افتتاح می شود ، گفت: اگرچه مدت زمان اجرای این طرح حدود 16 سال طول کشید اما برخلاف دیگر طرح ها به صورت کامل همه واحد های کاربردی مورد بهره برداری قرار می گیرد.
وی با بیان این که استفاده از فضای یکهزار و 500 متر مربعی در محوطه و پشت بام تالار مرکزی ساری از برنامه های دیگر این طرح است، گفت: از آن جایی که اجرای این طرح تکمیلی در بودجه ابلاغی سفر وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی دیده شده است، فقط باید با تخصیص این اعتبار چادرهای مخصوص جلوگیری از بارندگی را خریداری و نصب شود.
این مسوول افزود: دکتر اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه معاونت عمرانی استانداری مازندران نیز به صورت ویژه و جدی پیگیر فرایند تکمیل و آماده شدن بهره برداری این طرح هستند به طوری که هفتگی باید گزارش ها را از فرایند اجرای طرح ارسال کنیم.

پیام مازند


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز با بیان این که طبق دستور شخص استاندار و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هر هفته به صورت میدانی فرایند تکمیل تالار مرکزی ساری رصد می شود، گفت: مرحله آکوستیک‌سازی سالن‌های سه‌گانه تالار مرکزی ساری به بخش‌های پایانی رسیده و اقدامات لازم از نظر اجرایی و اعتباری برای بهره‌برداری از این سالن در سال جاری نیز انجام شده است.
حسین جوادی افزود: تمام تلاش این اداره کل بر این است که عملیات تکمیل این طرح، بزودی انجام شود و این مکان مورد استفاده اهالی فرهنگ و هنر استان قرار گیرد.
وی با بیان این که تأخیر در گشایش تالار مرکزی ساری خسارت بار است، اظهار کرد: در حال حاضر پیمانکار مرحله عایق صدا یا آکوستیک سالن‌های آمفی تئاتر، سینما و سالن موسیقی را به قسمت‌های پایانی رسانده و تقریبا می‌توان گفت که این مرحله مهم از ساخت سالن در حال پایان است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خاطرنشان کرد: سقف فضای باز مجتمع که با سازه فضایی اجرا شده باید با چادرهای مخصوص پوشانده شود که برای اجرای این مرحله نیز رایزنی‌های لازم انجام شد. در جلسه‌ای که با رئیس اداره نظارت بر پروژه‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتیم خوشبختانه قول مساعد ایشان برای انعقاد قرارداد پوشش سقف سازه فضایی و تکمیل مابقی عملیات داده شد.
این مسوول تصریح کرد: برای تکمیل و تجهیز این پروژه مهم زیرساختی و فرهنگی استان، سازمان برنامه و بودجه کشور 80 میلیارد تومان در نظر گرفته است.
برچسب‌ها
ساری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طرح های عمرانی استانداری مازندران شورای عالی انقلاب فرهنگی
پروندهٔ خبری
عزم دولت سیزدهم برای تکمیل طرح های نیمه تمام

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/259629/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آفتاب گرم بهاری در مازندران

رستاخیز یکخوابه ها در تهران / اجاره آپارتمان 30 تا 50 متر

ماجرای قطع 40 اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی

موج کوتاه در دریای خزر

بازدید بیش از 3میلیون زائر از یادمان‌های شهدا

سخنان سردار رادان درباره اجرای طرح حجاب «نور»/ «چشم مردم وقتی به بی‌حیایی عادت کند، آرام آرام غیرت گرفته می شود»

اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد

افتتاح مجموعه ورزشی پشته حسین آباد خرم آباد

وضعیت جاده‌ها، امروز 7 اردیبهشت 1403؛ ترافیک سنگین در محور چالوس

ماجرای قطع 40 درخت در نوشهر

پرهزینه و زیان‌ده؛ پول قرارداد پرداخت بازیکنان استقلال و پرسپولیس از جیب کارگران و بازنشستگان!

طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند

تداوم پایداری جوی تا نیمه هفته آینده در مازندران

رشته های دانشگاهی را به سمت نیازهای جامعه سوق دهیم

ترافیک سنگین در محور چالوس/بارش باران در برخی محورهای 3 استان

طرح نیمه‌تمام زباله‌سوز ساری به کجا رسید؟

شکایت شرکت نقل‌وانتقالاتی از پورتو برای پول انتقال طارمی

علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد

تصاویری از تجمع روحانیون در حمایت از طرح «نور» با لباس جنگی

ترافیک سنگین در محورهای کرج - چالوس

برگزاری جلسه بررسی نحوه تقسیم و توزیع آب در دشت هراز

تقدیر پلیس از بانوان آبادانی

ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس/ پیگیری قضایی در حال انجام است

نشست استاندار مازندران با نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان استان

روس‌ها متقاضی سرمایه گذاری در بندر امیرآباد

تصاویر قطع 40 اصله درخت در کجور آرشیوی است

نور فلسفه و حکمت، روشنی‌بخش مسیر نصف جهان شدن اصفهان

ایمن سازی و تاب آوری خط تغذیه گاز 110 میلیمتر پلی اتیلن در چگنی

ماجرای قطع 40 اصله درخت در کجور چیست؟

ضرورت لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا

استقبال از قهرمان قایقرانی آسیا و مرد المپیکی در بابلسر

تعجب آلمانی‌ها از سرعت سقوط پول ملی ایران!

لزوم لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا

دعوت استاندار از سرمایه گذاران و خیران برای مشارکت در طرحهای توسعه استان

دعوت استاندار لرستان سرمایه گذاران و خیران برای مشارکت در طرحهای توسعه استان

برگزاری با کیفیت کنکور مورد توجه دولت سیزدهم است

استقبال بابلسری‌ها از مرد المپیکی قایقرانی

موسوی سومین طلایی مازندران در پیکار‌های انتخابی ووشو جام جهانی

ترافیک سنگین در محور چالوس/ این محورها مسدود هستند

ضرب‌الاجل استاندار لرستان برای قدیمی‌ترین پروژه خرم‌آباد

تقدیر آیت‌الله مکارم‌شیرازی از اقدامات فراجا در مسئله حجاب

عملیات «وعده صادق» ابهت پوشالی و شکستنی اسراییل رو اثبات کرد

دولت سیزدهم در مبارزه با فساد کارنامه خوبی ارائه دهد

اجرای اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران

پایان نوبت نخست آزمون سراسری مازندران در صحت و امنیت

(تصاویر) تجمع روحانیون در حمایت از « طرح نور » با لباس جنگی

ببینید | پول بده لایک کن!

چالوس / ضرب و شتم پرستار در بیمارستان

از «گشت ارشاد» تا «طرح نور» فقط دو نوروز فاصله افتاد؛ برای زنان پرونده قضایی تشکیل می‌شود؟

تاکید امام جمعه قم بر همراهی همه دستگاها برای استمرار اجرای طرح نور