پیام مازند

آخرين مطالب

تحریم 1850 نفر نشانه عدم پایبندی به برجام/ ماده 100 شهرداری‌ها فسادزاست سياسي

تحریم 1850 نفر نشانه عدم پایبندی به برجام/ ماده 100 شهرداری‌ها فسادزاست
  بزرگنمايي:

پیام مازند- مهدی سعادتی بیشه سری، در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه دولت براساس منویات رهبری درصدد مدیریت زیربنایی منابع ملی است، گفت: نگاه به بیرون و قدرت های بیگانه سبب عقب ماندگی و مشکلات در تمام حوزه‌ها شده است.

وی با اشاره به مواجهه با تهدیدات گسترده در موضوع ذخیره ارزی، افزود: 535 هزار میلیارد اوراق و چاپ پول بدون پشتوانه، تورم‌های سنگین و غیره از مشکلات عدیده بود.

این مقام مسئول با بیان اینکه در مقطعی قرار گرفتیم که با تهدیدات امنیتی، نظامی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مواجه هستیم، تصریح کرد: دشمن در صدد نا امید کردن مردم است لذا وحدت، ایجاد امید و جهاد تبیین تنها راه مقابله در این جنگ ترکیبی دشمن است.

رئیس فراکسیون سهام عدالت مجلس، حوزه سهام عدالت را بزرگترین فراکسیون مجلس برشمرد و خاطرنشان کرد: مازندران دو میلیون و 300 هزار نفر سهام دار دارد، متوجه شدیم در این حوزه عده ای با حذف مردم و تعاونی‌ها به دنبال دستیابی به 1500 نفر از هیات مدیره ها برای انتخابات صوری هستند.

وی ادامه داد: در این راستا نشستی در مجلس برگزار و تصمیم بر تشکیل کمیته حقیقت یاب اتخاذ شد که 6000 میلیارد تومان و 12 هزار میلیارد تومان پولی که بخشی برای متوفیان و بخشی برای کسانی که حساب اشتباه باز کردند و بخشی از سهم مردم که دولت قبلی در جای دیگر برد، مفاسد گذشته مورد تعقیب قرار گیرد و برای این جاماندگان و متوفیان سهام عدالت نیز تعیین تکلیف شود.

سعادتی از انباشت روزانه 270 تن زباله در سایت انجیلسی و 3100 تن در استان مازندران یاد کرد و گفت: با رایزنی انجام شده در حال حاضر رفع مشکل زباله انجیلسی بابل، اولویت کار استاندار مازندران و کشور قرار گرفت و یک شرکت اعلام آمادگی کرد با اعتبار 80 میلیارد تومان ظرف سه تا پنج سال مشکل زباله بابل را حل کند و مدعی شد با تولید برقی که از این زباله بدست می‌آورد این پول را دوباره به شهرستان برگرداند که امیدواریم اتفاق بیفتد.

نماینده مردم بابل در مجلس با اشاره به اینکه در بحث برجام به دنبال نتیجه هستیم و می خواهیم به انرژی هسته ای صلح آمیز برسیم خاطرنشان کرد: در دوران قبل ضمانتی گرفته نمی شد لذا مرتب عقب نشینی می کردیم امتیازات زیادی دادیم ولی نتیجه‌ای برای ما به دنبال نداشت.

وی ادامه داد: در این دوره با چند شرط وارد برجام شدیم که باید حتما مذاکرات زمان خاصی داشته باشد، اینکه نظیر به نظیر باشد و در قابل امتیازاتی که می دهیم امتیازاتی هم دریافت کنیم.

سعادتی با اشاره به اینکه یکی از شروط ما برای حضور آمریکا در برجام آزادسازی بخشی از دارایی بلوکه کشور و رفع تحریم از سپاه بود، گفت: قبل از برجام 250 نفر تحریم بودند ولی بعد از برجام 1850 نفر تحریم شدند این نشان از عدم پایبندی به تعهدات برجام است و اخیرا نیز رئیس جمهور آمریکا گفته هیچ ضمانتی برای تعهدات خود ندارد.

وی با اشاره به اینکه باید اجرا طرح آزادسازی سواحل به شرط بهره‌برداری از سواحل اجرا می‌شد،افزود: به اجرای طرح آزادسازی جنگل در مازندران و بابل امیدوار نیستم با توجه به رشد قارچ گونه خوش‌نشین‌ها در مازندران و بابل آزادسازی این جنگل ها غیرممکن است به طوری که شاهد ساخت غیرمجاز 360 دستگاه خانه در خود منطقه بزجفت هستیم.

رئیس فراکسیون سهام عدالت مجلس با اشاره به وضعیت نامناسب ورزش شهرستان بابل با توجه به افتخارات زیادی که در تمام حوزه‌های ورزشی داشته است، گفت: انتظار داریم بر اساس شاخص‌ها از جمله پراکندگی، جمعیت و توانمندی‌ها شهرستان بابل مورد بررسی قرار گیرد و بر این اساس به آن اعتبار تخصیص یابد.

سعادتی فعال کردن شورای خیرین ورزشی را یکی از راهکارهای توسعه ورزش شهرستان در شرایط فعلی دانست و یادآور شد: باید بروکراسی را بشکنیم تا بستر های لازم برای سرمایه گذاران فراهم شود.

وی همچنین به مسئله گرانی و مشکلات اقتصادی کشور اشاره و اظهار کرد: گرچه تحریم را دور زدیم اما در بعضی حوزه ها تاثیر خود را دارد، در رابطه با مسئله ارز و گرانی باید بدانیم که منابع ارزی ما محدود است که لازم بود همین ارز موجود مدیریت شود.

سعادتی با اشاره به اینکه مبلغ 15 میلیارد دلار برای تامین نهاده‌های دامی در اختیار وزارت جهادکشاورزی قرار گرفت، گفت: متاسفانه هم سیستم توزیع آلوده بود و هم نظارتی بر ارز 4200 تومانی نبوده است لذا با نابودی دام‌ها مواجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه در سال 1400 نیز 19 میلیارد دلار برای تامین نهاده‌های دامی در اختیار وزارت جهادکشاورزی قرار گرفت ادامه داد: پرورش دهندگان طیور در سمنان 80 درصد جوجه‌ریزی نکردند و یا اقدام به نابودی کردند چون اعتبار هنگفتی بدون نظارت در اختیار این افراد در گذشته قرار گرفت و سود زیادی که به جیب زدند و امروز آماده رفتن هستند.

نماینده مردم بابل در مجلس با اشاره به اینکه ماده 100 شهرداری‌ها ایجاد فساد می‌کند، تصریح کرد: درآمد ماده صد شهرداری‌ها که متاسفانه جزء بودجه رسمی شهرداری‌ها شده زمینه بسیاری از مشکلات قانونی در حوزه اجرایی و عمرانی و فساد مالی اعضا شوراها شده که اخیرا گام مهمی در مجلس برای حل این مشکل اتخاذ شده است.

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/259729/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برنامه‌ریزی ناسا برای تجدید قوای کاوشگر ستاره‌های نوترونی

نخستین نشای مکانیزه مازندران آغاز شد

افزایش 20 درصدی فوتی ناشی از حوادث کار در مازندران

رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در مازندران

غایب بزرگ مقابل تراکتور: یک گلزن

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

تغییر استاندار مازندران تکذیب شد

شتاب ساخت مسکن مازندران در دولت سیزدهم

جیب بارانه بگیران پر پول شد

زنجیره انسانی مازندرانی‌ها ‌در حمایت از عملیات وعده صادق

کشف انبار لوازم خانگی 12 میلیارد ریالی قاچاق در خرم آباد

شکل‌گیری زنجیره‌ علوی‌تباران در حمایت از عملیات وعده صادق

رشد هزار میلیاردی خروج سرمایه از بورس

مدیریت هوشمندنیاز اساسی مازندران در آموزش عالی

حمایت مردم اردبیل از اجرای طرح «نور» فراجا

تنبیه دانش‌آموز مرزن‌آبادی توسط معلم در حال پیگیری است

توت فرنگی جویبار در سبد میوه مناطق مختلف کشور

اولین نشای برنج در مازندران انجام شد

عزل معاون متخلف به‌دلیل تنبیه دانش‌آموز مرزن‌آبادی

شکل‌گیری زنجیره‌ علوی‌تباران در نوار ساحلی مازندران در حمایت از عملیات وعده صادق

شالیکاری در مازندران مکانیزه شود

قدردانی از زحمات نیروی انتظامی استان یزد

قدردانی نماینده ولی‌فقیه در استان از اجرای طرح نور

رد شایعات تغییر استاندار مازندران

(تصاویر) تشکیل زنجیره انسانی در ساحل مازندران

برگزاری جشن گلریزان، دست‌های ماندگار در نوشهر

حمایت مردم محمودآباد از عملیات « وعده صادق»

زنجیره انسانی در ساحل نکا

اجرای 12 پروژه آبرسانی در رامسر

رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در کجور مازندران

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های شمالی کشور

اعمال محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در محورهای مواصلاتی مازندران

قهرمانی اراک در مسابقات والیبال دانشجویان منطقه پنج دانشگاه آزاد

تدوین نقشه مهندسی فرهنگی استان مازندران

سالگرد درگذشت دست‌نشان با حضور کادرفنی نساجی

زنجیره مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در سواحل دریای مازندران

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

گردهمایی فعالان هنری مساجد مازندران

مطالبه عمومی برای اجرای طرح نور درمازندران

لزوم استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد برای پویایی و شکوفایی کشور

فریدونکنار؛ میزبان مرحله استانی جام شهید عجمیان

هشدار در مورد احتمال آتش سوزی جنگل‌ها در مازندران

ساخت 11هزارمین مسکن روستایی دراستان مازندران

30 دانشگاه در فاز اول رویکرد خود را به حکمت بنیان تغییر می‌دهند

اعلام محدودیت‌های ترافیکی در این محور شمالی

رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در کجور