پیام مازند

آخرين مطالب

رهاورد بودجه دولت در مازندران/ مصوبات 17 هزار میلیاردی سفر گفتگو

رهاورد بودجه دولت در مازندران/ مصوبات 17 هزار میلیاردی سفر
  بزرگنمايي:

پیام مازند - فرج الله فتح الله پور در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به دستاوردهای و اقدامات دولت سیزدهم طی یکسال از فعالیت خود در استان اظهار داشت: در حوزه عملیات عمرانی و اجرای طرح‌های زیر ساختی در سال 1400 اقدامات خوبی صورت گرفته است، اعلام کرد: در سال 1400 مجموع اعتبارات اعتبار تملک دارایی‌های سرمایه‌ای (عمرانی) از منابع استانی 15 هزار 515 میلیارد ریال بوده که برای اجرای 2086 پروژه احداث در اختیار 121 دستگاه‌ها اجرایی (59 سازمان دولتی 62 شهرداری) استان گذاشته شد.
وی در خصوص تحقق رشد اقتصادی 8 درصد کشور و سهم 7.8 درصدی استان در سال 1401 نیز گفت: بر پایه هدف گذاری رشد اقتصادی، میزان رشد در استان مازندران دربخش کشاورزی 7.8 درصد، معدن 11.1 صنعت 10.9 درصد، خدمات 7.2 درصد پیش بینی شده است.
فتح الله پور خاطر نشان کرد: برای تحقق رشد اقتصادی سال 1401 به حدود سه هزار میلیارد تومان اعتبار و منابع به قیمت ثابت و 72 هزار میلیارد تومان اعتبار و منابع به قیمت جاری نیاز داریم که باید از بودجه عمومی، منابع خصوصی، تسهیلات بانکی و بورس، منابع شرکت‌های دولتی، منابع خارجی و غیره تأمین شود.
دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان اعلام کرد: در راستای تحقق هدف رشد اقتصادی، برآورد سرمایه گذاری‌های لازم از منابع مختلف انجام پذیرفته و سهم دولت، بخش خصوصی، بانک‌ها، سازمان عمومی غیر دولتی و سرمایه گذاری خارجی از سرمایه گذاری مذکور تعیین شده و راه کارها و تمهیدات لازم برای تأمین آن اندیشیده شده است.

پیام مازند

وی همچنین با اشاره به گام‌های اجرایی دیگر، یادآور شد: با دریافت اطلاعات ارزش افزوده بخش‌های مختلف اقتصادی علاوه بر تعیین سهم شهرستان‌ها از رشد اقتصادی کل اقتصاد و بخش‌های کشاورزی، صنعت، معدن و خدمات برآورد سرمایه گذاری مورد نیاز در هر شهرستان نیز انجام پذیرفته است.
پیش بینی اعتبارات ملی 8300 میلیارد تومانی
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران افزود: شهرداری‌ها و شرکت‌های دولتی بیشترین سهم را در تأمین منابع سرمایه گذاری پیش بینی شده دارند. میزان اعتبارات پیش بینی شده در بخش اعتبارات ملی 8 هزار و 300 میلیارد تومان و در اعتبارات استانی 5 هزار و 700 میلیارد تومان است.
ابلاغ مصوبات سفر
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران در خصوص مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان مازندران گفت: کل اعتبار مصوبات سفر بیش از 177 هزار و 898 میلیارد ریال بوده که زمان اجرای مصوبات معمولاً طی سال‌های 1401 الی 1403 است که 50 درصد این اعتبارات از مصوبات از منابع بودجه عمومی دولت و مابقی از تسهیلات بانکی و ماده 56 قانون الحاق (2)، سرمایه گذاری طرح‌ها از محل بانک‌ها، منابع داخلی وزارتخانه‌ها و فروش املاک مازاد تأمین خواهد شد.
وی گفت: از مجموع اعتبارات تخصیص یافته تا کنون حدود هشت هزار و 929 میلیارد ریال آن به صورت نقدی بوده است. مبلغ هشت هزار و 28 میلیارد ریال از آن مربوط به طرح‌های ملی است که به وزارتخانه‌های ذی ربط ابلاغ شد و مبلغ 900 میلیارد ریال به استان ابلاغ شد.
تدوین برنامه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مازندران
معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز مشارکت در طراحی نظام برنامه‌ریزی توسعه ملی و منطقه‌ای و اجرای نظام مصوب در استان، تهیه و تدوین برنامه توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت استان و شهرستان‌ها در چارچوب برنامه کلان کشور، تهیه و تدوین برنامه‌ها و سیاست‌های کلان امور اشتغال و سرمایه‌گذاری، جمعیت، آمایش سرزمین، آینده نگری، محیط زیست، توسعه منابع استانی را از جمله اقدامات بودجه‌ای ذکر کرد.

پیام مازند

اصغر طالبی در گفتگو با خبرنگار مهر نظارت و ارزشیابی فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان با اهداف و خط مشی‌های توسعه ملی، منطقه‌ای و استانی، انجام امور مربوط به برنامه‌ریزی منطقه‌ای و تهیه طرح‌های آمایش سرزمینی استان، تهیه و تدوین گزارش‌های سالانه اقتصادی و اجتماعی استان، انجام امور مربوط به تدوین و تلفیق برنامه‌های استان، بودجه سنواتی، پیوست‌ها و مستندات آن با همکاری دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های دیگر و در چارچوب ضوابط تعیین شده، انجام امور مربوط به تلفیق بودجه پیشنهادی استان برای درج در لایحه بودجه سنواتی و دفاع و پیگیری در مراجع مربوطه. را از دیگر اقدامات ذکر کرد.
وی گفت: تهیه و تنظیم بودجه پیشنهادی بخش‌های مختلف در چارچوب بخشنامه‌بودجه، ضوابط، دستورالعمل‌ها بودجه کل کشور و با همکاری دستگاه‌های اجرایی، انجام امور مربوط به توزیع و تهیه ابلاغ درآمدهای استانی، اعتبارات هزینه‌ای، تملک دارایی‌های سرمایه‌ای، تملک دارایی‌های مالی و ردیف‌های متفرقه، بررسی و مبادله موافقتنامه‌های اعتبارات هزینه‌ای، تملک دارایی‌های سرمایه‌ای، تملک دارایی مالی و ردیف‌های متفرقه با دستگاه‌های اجرایی، انجام امور مربوط به تخصیص اعتبارات هزینه‌ای و تملک‌دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی، بررسی، تهیه و تدوین برنامه‌های بخش‌های امور تولیدی، زیربنایی، علمی، فرهنگی و اجتماعی از دیگر دستاوردها است.
طالبی به توزیع اعتبارات هزینه‌ای به میزان 13 هزار و 823 میلیارد ریالی از 12 منبع ابلاغ شده به استان بین 26 دستگاه اجرایی تابع نظام بودجه هزینه‌ای اشاره کرد و گفت: تنظیم وحدت رویه و سیاست تنظیم موافقتنامه‌های هزینه‌ای، ابلاغ اعتبار هزینه‌ای به دستگاه‌های اجرایی از منابع مختلف به تعداد 200 ابلاغ، مبادله 107 موافقتنامه هزینه‌ای، مبادله 50 تخصیص اعتبارات هزینه‌ای در سامانه سبا، توزیع اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای به میزان سه هزار و 567 میلیارد تومان از 23 منبع ابلاغ شده به استان بین 100 دستگاه اجرایی را از اقدامات این سازمان ذکر کرد.
سید احمد رضائیان مدیر آموزش و پژوهش سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران نیز با اشاره به اقدامات صورت گرفته طی یکسال گذشته، برگزاری دوره تخصصی ویژه مدیران و کارشناسان حراست و کارشناسان فناوری اطلاعات با همکاری اداره کل حراست استان، برگزاری دوره تخصصی ویژه مدیران و کارشناسان با همکاری مرکز افتا استان، نظارت بر عملکرد مراکز و مؤسسات آموزشی مجری آموزش کارکنان دولت (بررسی پرونده و بازدید از مؤسسات متقاضی مجری آموزش کارکنان دولت برای صدور گواهینامه تعیین صلاحیت و امضا را از جمله خدمات ذکر کرد.

پیام مازند

وی در گفتگو با خبرنگار مهر انجام فعالیت‌های آموزشی مربوط به دانش آموختگان سابق مرکز آموزش مدیریت دولتی (پاسخ به مکاتبات دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی – صدور تاییدیه تحصیلی و ارسال ریز نمرات، حفظ و نگهداری سوابق آموزشی دانش آموختگان مرکز، پیگیری وصول شهریه آموزشی، مدیریت و راهبری سامانه پژوهش و فناوری مازندران تعامل با معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی، پارک علم و فناوری و شرکت‌های فناور دانش‌بنیان و غیردانش‌بنیان، مراکز رشد و رابطان پژوهشی دستگاه‌های اجرایی استان برای ثبت و به‌روزرسانی فعالیت‌های پژوهشی و فناوری در سامانه را ا. دیگر اقدامات برشمرد.
742 اختراع در استان ثبت شده است / ‏‬ شناسایی 105 نیاز پژوهشی و فناوری
و ی گفت: در حال حاضر 260 نهاد استانی در سامانه فعالیت دارند و مشخصات چهار هزار و 711 پژوهشگر، 474 دستاورد اعم از 120 دستاورد پژوهشی، 226 دستاورد فناوری و 128 دستاورد 37 هزار و 56 مقاله چاپ شده در نشریات (مربوط به نمایه‌های JCR، ISI، ISC، SCOPUS، PUBMED، علمی پژوهشی، علمی ترویجی و سایر نشریات معتبر)، 29 هزار و 824 مقاله چاپ شده در همایش‌ها، دو هزار و 996 کتاب چاپ شده، 742 اختراع و نوآوری و اثر بدیع هنری و … در سامانه ثبت شده است.
رضائیان راهبری دستگاه‌های اجرایی در هزینه‌کرد اعتبارات پژوهشی مرتبط با ماده 56 قانون الحاق 2 را از دیگر تلاش‌ها ذکر کرد و گفت: طی فرایند نیازسنجی پژوهشی، اولویت بندی نیازها، فراخوان نیازها، ارزیابی پروپوزال‌ها و انتخاب طرح‌های پژوهشی برتر استان در مجموع 105 نیاز پژوهش و فناوری کاربردی و فرابخشی مرتبط با توسعه استان با کمک دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی استان از طریق سامانه پژوهش و فناوری مازندران دریافت و پس از بررسی در کمیته تخصصی ذیل کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان، 14 عنوان اولویت پژوهش و فناوری پس از تأیید کارگروه، در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تصویب و فراخوان شد.
وی گفت: همچنین 46 پروپوزال به همراه فرم داوری پروپوزال‌ها برای 43 داور (از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی استان) به انضمام دستگاه‌های اجرایی متولی ارسال شد و نتایج داوری در جلسات کمیته تخصصی بررسی و 14 پروپوزال برتر برای ثبت در سامانه سمات شورای عتف، دریافت کد رهگیری و انعقاد قرارداد به دستگاه‌های اجرایی مرتبط اعلام و 12 طرح موفق به دریافت کد رهگیری و 7 طرح منجر به انعقاد قرارداد شد.
رضائیان تدوین طرح راهبری پژوهش و فناوری در استان با هدف هم افزایی فعالیت‌های پژوهشی در استان اشاره کرد.
کد خبر 5518491

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/259773/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مقاومت عراق: به یک هدف مهم در ایلات اشغالی حمله کردیم

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

سنتکام: ایالات متحده امروز حمله هوایی در عراق انجام نداده است

آمریکا هرگونه حمله هوایی در داخل خاک عراق را رد کرد

جزئیات دقیق درباره حمله به کنسولگری ایران در پاریس

اهالی این استان‌ ها از امروز منتظر بارش باران باشند

کتائب سید الشهدا عراق: به حمله بابل حتما پاسخ داده می‌شود

شمارش معکوس برای ثبت تالاب بین المللی گندمان در کنوانسیون رامسر

حمله هوایی به یک پایگاه حشد الشعبی در عراق/ یک کشته و 6 مجروح

آمریکا حمله به حشد الشعبی را رد کرد

حمله هوایی به یک پایگاه نظامی حشد الشعبی در عراق/ یک کشته و 6 مجروح

حمله صهیونیست‌ها به پایگاه حشدالشعبی در استان بابل عراق

انفجار در پایگاه حشدالشعبی در استان بابل عراق

فیلم/آماده باش پرسنل درمان در بیمارستان المحاویل در بابل

انفجار مقر فرماندهی حشد الشعبی در بابل عراق

ببینید | تصاویری از آتش‌سوزی ناشی از حمله هوایی درون پایگاه کالسو در بابل

جدیدترین تصویر از انفجار بزرگ در مقر حشدالشعبی | حجم گسترده آتش را ببینید

وقوع انفجار در شمال استان بابل عراق +فیلم

ببینید | اولین تصاویر از وقوع انفجار در یک مقر نظامی در استان بابل عراق

ببینید | فوری؛ حمله هوایی به مقر فرماندهی حشد الشعبی و مقر دفاعی در پایگاه کالسو بابل

ببینید | تصاویر تازه از انفجار مقر نظامی حشدالشعبی در استان بابل عراق

الگوبرداری استان های آذربایجان غربی و مازندران از طرح سفیران زیبایی قم

کسب مجوز استفاده از پوست‌های تک‌لایه و دولایه برای درمان بیماری‌های پوستی

اولین تصاویر واقعی پیکسل 9 پرو لو رفت

حامیان طرح پنجره‌های امید در آذربایجان غربی، پنجره پر نور نیازمندان شدند

اعلام جزئیات ممنوعیت تردد از آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران

(تصاویر) آیین سنتی برف چال در مازندران

معرفی مسئول جدید بسیج اساتید دانشگاه پیام نور استان البرز

اطلاعیه شماره 3 فراجا درباره اجرای «طرح نور»

اطلاعیه و گزارش پلیس درباره اجرای طرح نور

با هرگونه رفتار وکُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد

فراجا درباره طرح عفاف و حجاب اطلاعیه جدید صادر کرد

اطلاعیه شماره 3 فراجا در اجرایِ "طرح نور"

اطلاحیه سوم پلیس درباره حجاب

اطلاعیه سوم پلیس درباره حجاب

تردد از آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران ممنوع شد

اطلاعیه فرماندهی انتظامی کشور درباره اجرای «طرحِ نور»

فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است | جریان سازی معاندین بر عزم و اراده پلیس تأثیری نخواهد داشت

اطلاعیه فراجا درباره وضعیت حجاب: با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران نیز برخورد خواهد شد

اطلاعیه مهم فراجا درباره «طرحِ نور» (عفاف و حجاب)

بادبان ناسا بر فراز زمین برافراشته می‌شود!

با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران نیز برخورد خواهد شد

اطلاعیه فراجا در مورد گشت ارشاد؛ اجرای طرح نور ادامه دارد

با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد

سکوت تراکتوری‌ها پس از شکست

اطلاعیه فراجا در مورد طرح نور: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده/سناریوهای ساختگی بر عزم و اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت/ پلیس عاری از خطا و اشتباه نبوده و با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد

مطلوب شدن وضعیت عفاف و حجاب در سطح کشور نسبت به قبل از اجرای طرح

فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است