پیام مازند

آخرين مطالب

مهر گزارش می دهد؛

قامت خمیده اصناف کرونازده زیربار سنگینی مالیات مقالات

قامت خمیده اصناف کرونازده زیربار سنگینی مالیات
  بزرگنمايي:

پیام مازند - بابل- مهیا نبودن زیرساخت و خسارت های دوران کرونایی از یک سو و اعمال مالیات های چندبرابری حال و روز اصناف و کسبه را در مناطق مختلف مازندران از جمله بابل ناخوش کرده است.

خبرگزاری مهر ، گروه استان‌ها: آماده نبودن بستر و زیرساخت تحقق قانون جدید مالیاتی، رکود دوساله کرونایی و افزایش 387 درصدی مالیات‌ها گلایه اصناف و بازاریان مناطق مختلف از جمله بابل را درپی داشته است.
به اعتقاد فعالان کسب و کار و واحدهای صنفی به دلیل فعال نبودن بخشی از واحدهای صنعتی در این شهرستان بیشترین فشار برای تأمین درآمدهای مالیات بر دوش اصناف و بازاریان افتاده است واین امر باعث نارضایتی این قشر نسبت به این موضوع شده است.
تاوان اشتباه مسئولان را اصناف پرداخته است
یونس ظرافت رئیس اتاق اصناف شهرستان بابل در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص گلایه‌های مطرح شده در بخش قوانین جدید مالیاتی گفت: توجه به همکاری‌های همه جانبه اصناف در همه ادوار گذشته، افزایش نامتعارف مالیات با توجه به تعطیلات کرونایی و کاهش سطح درآمد اصناف دور از انصاف است.
ظرافت بیان داشت: متأسفانه سو مدیریتی دوران گذشته در کشور باعث تورم وگرانی های افسار گسیخته‌ای شده و تثبیت نبودن قیمت ورکود در بازار مشکلات را مضاعف کرده و به جای حمایت از اصناف هزینه گزاف مالیاتی را روی دوش آنها گذاشته شده است.
وی تصریح کرد: مالیات پنج میلیونی سال گذشته با توجه به کسادی بازار 20 برابر شده است و این هزینه از جیب مردم تأمین می‌شود و تورم چند برابری در بازار را به همراه خواهد داشت.

پیام مازند


وی عنوان داشت: قوانین جدید مالیاتی کارتخوان ها متأسفانه برای مردم فرهنگ سازی نشده و بسترهای مالیاتی کارت خوان‌ها در جامعه مهیا نشده است، حال با توجه به آماده نبودن بستر مالیاتی و استفاده‌های شخصی تراکنش واحد صنفی به عنوان در آمد مالیاتی برایشان محاسبه شده و باید قانون گذار در مورد این موضوع بازنگری داشته باشد.
همچنین مسعود نبی زاده رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از جمله مشکلات صنفی نمایشگاه داران بحث امانی فروشی‌ها است، بدین صورت که برای جلب اعتماد مشتریان و کارهای اولیه، نمایشگاه دار به عنوان امانت دار طرفین معامله است و با توجه به اینکه بسیاری از معاملات خودرو بیش از 200 میلیون ارزش دارد و در نمایشگاه‌ها کارت کشیده می‌شود تا مشکلات مرتبط با سند خودرو حل گردد و سپس پول به حساب فروشنده واریز می‌شود در حالی که در آمد حاصل از این صنف به صورت کمیسیون بوده است که باید مالیات به آن تعلق گیرد.
وی تصریح کرد: البته در قانون جدید مالیاتی برای این صنوف این موضوع در نظر گرفته شده است که در صورت ارائه فیش‌های موجود در قولنامه به عنوان مستند ارائه شود تا در مالیات مودی تأثیر داشته باشد اما نکته اینجاست که مالیات مشخص شده برای سال قبل ب است و بسیاری از واحدهای صنفی به این موضوع توجه نکردند و یا مدرکی دال بر قولنامه وجود ندارد و مودی دچار مشکل مالیاتی می‌شود.
دولت باید با فرهنگ سازی درست از سال قبل زمینه را برای قانون جدید مالیاتی به وجود می‌آورد تا صنوف مرتبط دچار مشکل نشوند
نایب رئیس اول اتاق اصناف بابل گفت: دولت باید با فرهنگ سازی درست از سال قبل زمینه را برای قانون جدید مالیاتی به وجود می‌آورد تا صنوف مرتبط دچار مشکل نشوند اما متأسفانه شوک وارده به بازار باعث تنش‌های اقتصادی و اجتماعی می‌شود.
وی افزود: در سال‌های اخیر با الکترونیکی شدن حساب‌های بانکی بسیاری از افراد برای راحتی کارشان از دستگاه‌های پز به عنوان بانک شخصی استفاده کردند و با کارت کشیدن در یک مغازه پول به صورت دستی پرداختن کردند که این تراکنش‌ها نیز اکنون مشکل ساز شده است.

پیام مازند


کیومرث محمدی معاون اداره کل امور مالیاتی استان مازندران در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: در صورتی که مودیان امور مالیاتی حساب مالیاتی خود را مشخص نکرده باشند از حاشیه سود مشخص در اداره مالیات حسابرسی و نتیجه به عنوان مالیات به مودی اعلام می‌شود.
وی گفت: تراکنش‌های بانکی حاصل از دستگاه‌های کارتخوان الکترونیک به موجب بند م از تبصره 12 قانون بودجه سال 1400 درآمد تلقی شده و به عنوان در آمد مالیاتی برای صنف در نظر گرفته می‌شود مگر اینکه خلاف آن ثابت شود.
وی تصریح کرد اگر مودی ادعایی بر در آمدی نبودن تراکنش داشته باشد باید مستندات خود را به واحد مالیاتی و حسابرسی مالیاتی ارائه دهد و پس از بررسی و راستی آزمایی از حساب مالیاتی فرد خارج می‌شود.
وی که رئیس امور مالیاتی شهرستان بابل نیز هست، با اشاره به پدیده فرار مالیاتی در سال‌های گذشته گفت: با اطلاعات به دست آمده در جامعه و تلاش همکاران در بازدیدهای ادواری از مناطق و بررسی درآمدها جلوی هرگونه فرار مالیاتی گرفته شده است اما با توجه به اینکه در حال حاضر قابلیت نظارت مطلق وجود ندارد طبیعی است که بخشی از درآمدها ومالیات ها به عنوان فرار مالیاتی باشد.
محمدی گفت: در سال گذشته فقط از درآمد ناشی از مالیات بر ارزش افزوده رقمی بالغ بر 106 میلیارد تومان در سطح 7 شهرداری و دهیاری‌ها تخصیص داده شده است.
امسال شش هزار و 700 میلیارد تومان درآمد مالیاتی برای استان درنظر گرفته شد و رشد این رقم بودجه برای استان 84 درصد بوده است این درحالی که در سال قبل 94 درصد از درآمدهای عمومی استان از درآمدهای مالیاتی بود و این میزان رقم مصوب چالش برانگیز است.

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/260216/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فیلم/آماده باش پرسنل درمان در بیمارستان المحاویل در بابل

انفجار مقر فرماندهی حشد الشعبی در بابل عراق

ببینید | تصاویری از آتش‌سوزی ناشی از حمله هوایی درون پایگاه کالسو در بابل

جدیدترین تصویر از انفجار بزرگ در مقر حشدالشعبی | حجم گسترده آتش را ببینید

وقوع انفجار در شمال استان بابل عراق +فیلم

ببینید | اولین تصاویر از وقوع انفجار در یک مقر نظامی در استان بابل عراق

ببینید | فوری؛ حمله هوایی به مقر فرماندهی حشد الشعبی و مقر دفاعی در پایگاه کالسو بابل

ببینید | تصاویر تازه از انفجار مقر نظامی حشدالشعبی در استان بابل عراق

الگوبرداری استان های آذربایجان غربی و مازندران از طرح سفیران زیبایی قم

کسب مجوز استفاده از پوست‌های تک‌لایه و دولایه برای درمان بیماری‌های پوستی

اولین تصاویر واقعی پیکسل 9 پرو لو رفت

حامیان طرح پنجره‌های امید در آذربایجان غربی، پنجره پر نور نیازمندان شدند

اعلام جزئیات ممنوعیت تردد از آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران

(تصاویر) آیین سنتی برف چال در مازندران

معرفی مسئول جدید بسیج اساتید دانشگاه پیام نور استان البرز

اطلاعیه شماره 3 فراجا درباره اجرای «طرح نور»

اطلاعیه و گزارش پلیس درباره اجرای طرح نور

با هرگونه رفتار وکُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد

فراجا درباره طرح عفاف و حجاب اطلاعیه جدید صادر کرد

اطلاعیه شماره 3 فراجا در اجرایِ "طرح نور"

اطلاحیه سوم پلیس درباره حجاب

اطلاعیه سوم پلیس درباره حجاب

تردد از آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران ممنوع شد

اطلاعیه فرماندهی انتظامی کشور درباره اجرای «طرحِ نور»

فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است | جریان سازی معاندین بر عزم و اراده پلیس تأثیری نخواهد داشت

اطلاعیه فراجا درباره وضعیت حجاب: با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران نیز برخورد خواهد شد

اطلاعیه مهم فراجا درباره «طرحِ نور» (عفاف و حجاب)

بادبان ناسا بر فراز زمین برافراشته می‌شود!

با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران نیز برخورد خواهد شد

اطلاعیه فراجا در مورد گشت ارشاد؛ اجرای طرح نور ادامه دارد

با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد

سکوت تراکتوری‌ها پس از شکست

اطلاعیه فراجا در مورد طرح نور: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده/سناریوهای ساختگی بر عزم و اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت/ پلیس عاری از خطا و اشتباه نبوده و با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد

مطلوب شدن وضعیت عفاف و حجاب در سطح کشور نسبت به قبل از اجرای طرح

فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است

توقیف خودروی قاچاق در ساری

ببینید | نساجی مازندران - تراکتور

تجهیز و نوسازی 150 هکتار شالیزار آمل

بهره‌برداری ازطرح جامع زیرساخت اراضی در مازندران

تصویرسازی از عبور نور اختروش‌ها از میان ابر‌های میان‌کهکشانی

تساوی نساجی و تراکتور در 45 دقیقه نخست

محمد مهاجری: آقای وزیر کشور برای رهبری هزینه نتراشید/گمان کرده‌اید اگر اسم گشت ارشاد را به طرح‌نور تبدیل کنید قضیه تغییر ماهیت می دهد؟

طرح نور تعطیل می شود؟

پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان کارشناسی ارشد پیام نور کیش

منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد، منطقه برتر گردشگری تهران در نوروز

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد / بنای نیروی انتظامی بر برخورد و مقابله نیست / «آیا بی حجابی از یک تخلف رانندگی نازل‌تر است؟»

ترکیب هجومی نساجی مقابل تراکتور

جابه‌جایی 3 تراکتوری با جدایی خمس

وقوع هرگونه انفجار در عراق تکذیب شد /تایید شناسایی اشیا خارجی پرنده در حریم هوایی‌