پیام مازند

آخرين مطالب

از ویزا تا هزینه سفر؛ برای سفر به کشورهای فرانسه، چک، سوئیس چقدر پول لازم است؟ اقتصادي

از ویزا تا هزینه سفر؛ برای سفر به کشورهای فرانسه، چک، سوئیس چقدر پول لازم است؟
  بزرگنمايي:

پیام مازند - فصل گرما فرا رسیده و احتمالا خیلی‌ها به فکر سفر به اروپا و کشف این قاره سبز هستند. تابستان فصل پربازدید برای قاره اروپاست. یکی از بزرگترین دغدغه‌های مردم برای سفر به اروپا مقدار پولی است که باید هزینه کنند.
به گزارش ایسنا به نقل از ژیوار، در اینجا قصد داریم هزینه سفر از صفر تا 100 را به کشورهای فرانسه، جمهوری چک و سوئیس با هم بررسی کنیم.
هزینه‌های سفر به فرانسه شاید اولین مقصدی که برای سفر به قاره اروپا به ذهنتان می‌رسد، پاریس پایتخت کشور فرانسه باشد. این کشور محبوبیت زیادی در دل مردم ایران دارد، حتی از زمان ناصرالدین شاه قاجار!
اولین قدم برای سفر به این کشور رویایی داشتن گذرنامه با اعتبار حداقل 6 ماه و سپس اخذ ویزا برای سفر است. اگر می‌خواهید به صورت مستقل ویزای خود را بگیرید، باید وقت سفارت گرفته و هزینه ورودی سفارت را پرداخت کرده و سپس مدارک خود را به صورت کامل به کارمند سفارت تحویل دهید. پس از انگشت نگاری، در صورت کامل بودن مدارک و قانع کردن کارمند سفر از هدف سفر خود، ویزای فرانسه شما صادر می‌شود.
اما پیشنهاد ما به شما این است که در تور فرانسه شرکت کنید زیرا خدمات اخذ ویزا به طور کامل بر عهده آژانس مسافرتی مربوطه است و شانس اخذ ویزا شما نیز بیشتر می‌شود.
قدم بعدی خرید پرواز است. دقت کنید که بخش مهم هزینه سفر به پاریس همین بلیط هواپیماست. هزینه بلیط هواپیما بسته به ایرلاین و نوع کلاس پروازی و تعداد توقف متفاوت است. قیمت بلیط رفت و برگشت تهران پاریس برای هر نفر از حدود 15 و نیم میلیون شروع می‌شود.
حواستان به رزرو هتل باشد! قیمت هتل هم بسته به موقعیت آن در شهر و تعداد ستاره‌های آن متفاوت است. میانگین قیمت هتل‌های پاریس برای هر نفر شبی 160 یورو تا 1100 یورو است. اگر می‌خواهید هزینه‌های کمتری داشته باشید می‌توانید در هاستل نیز اقامت کنید.

پیام مازند

به مهم‌ترین قسمت سفر یعنی هزینه خورد و خوراک می‌رسیم. در پاریس تنوع رستوران‌ها و کافه‌ها زیاد است. قیمت رستوران‌ها از 13 یورو (رستوران ارزان) تا 350 یورو (رستوران لوکس) می‌باشد. اگر فست فود می‌خورید می‌توانید در مک دونالد 10 تا 15 یورو برای هر غذا هزینه کنید.
برای بازدید از مکان‌های تاریخی و مشهور پاریس باید ورودی پرداخت کنید که در پایین هزینه برخی از آنها را می‌گوییم:
موزه لوور: از 24 یورو برج ایفل: از 20 یورو کاخ ورسای: از 18 دیزنی لند: از 80 یورو هزینه‌های سفر به جمهوری چک پراگ یکی از زیباترین شهرهای قاره اروپاست. همچنین برای سفر شهری بسیار ارزان و کم هزینه نسبت به بقیه شهرها و کشورهای اروپایی است. اگر قصد شرکت در تور چک را دارید، باید برای پولی که قصد خرج کردن دارید برنامه ریزی داشته باشید.
کشور چک هم در حوزه شینگن قرار دارد و برای سفر به آن حتما نیاز ویزای شینگن دارید. مثل سفر به فرانسه اولین قدم اخذ ویزای شینگن جمهوری چک است. توجه داشته باشید واحد پول کشور، کرونای چک است.
بلیط هواپیما با توجه به ایرلاین و کلاس پروازی می‌تواند قیمت‌های متفاوتی داشته باشید. قیمت بلیط هواپیما از 15 میلیون تومان شروع می‌شود.
برای اقامت در چک دو انتخاب دارید: هاستل و هتل. هزینه اقامت در هاستل از 225 کرونا شروع می‌شود و هزینه اقامت در هتل نیز از 1000 کرونای چک برای هرشب و هر نفر آغاز می‌شود.
هزینه حمل و نقل نیز در پراگ به صرفه است اما توجه کنید که هزینه بلیط اتوبوس دقیقه‌ای محاسبه می‌شود و برای 30 دقیقه باید 24 کرونا پرداخت کنید. پیشنهاد ما به شما خرید بلیط 24 ساعته است که با پرداخت 110 کرونا می‌توانید آن را بخرید.
هزینه‌ی بعدی صرف خورد و خوراک می‌شود. غذا در این کشور بسیار ارزان است. می‌توانید با پرداخت 70 کرونا از غذاهای خیابانی پراگ لذت ببرید. اگر به دنبال مک دونالد هستید باید 130 کرونا برای آن پرداخت کنید.
هزینه‌های سفر به سوئیس همان‌طور که همه ما می‌دانیم، سوئیس یکی از کشورهای گران‌قیمت دنیاست. اما طبیعت بکری که دارد، مانع از سفر و کشف آن کشور نمی‌شود.
پس از ثبت نام در تور سوئیس و اخذ ویزای شینگن باید برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل اقدام کنید.
بلیط هواپیما با توجه به کلاس پروازی و تعداد توقف و نوع ایرلاین متفاوت است اما کمترین نرخ بلیط از 18 میلیون تومان شروع می‌شود.
برای اقامت در هتلی 5 ستاره باید شبی 300 تا 500 فرانک و در هتل 4 ستاره باید 100 تا 200 فرانک پرداخت کنید. برای کم کردن هزینه اقامت خود می‌توانید در هاستل نیز اقامت داشته باشید.
برای خورد و خوراک در یک رستوان معمولی برای هر وعده غذایی باید بین 15 تا 19 فرانک هزینه کنید. اما می‌توانید به مک دونالد رفته و برای هر وعده غذایی در حدود 5 فرانک خرج کنید. می‌توانید به رستوران‌های شرقی رفته و هزینه کمتری برای هر وعده غذایی خود بپردازید.

پیام مازند

اگر قصد جابجا شدن در شهر با اتوبوس و یا مترو را دارید باید برای یک بلیت تک سفره 1.32 فرانک بپردازید. همچنین ورودی تاکسی 3.31 فرانک است و برای هر کیلومتر 3.95 فرانک به کرایه شما افزوده می‌شود. اگر زوریخ مقصد شما بود، می‌توانید Zurich Pass را تهیه کنید. هزینه این کارت که مدت آن 72 ساعت است، 33 فرانک و کارت 24 ساعته 17 فرانک باید پرداخت کنید. با خرید این کارت می‌توانید از موزه‌های شهر رایگان بازدید کنید!
جمع‌بندی
در این متن هزینه‌های تقریبی سفر به 3 کشور فرانسه، سوئیس و چک را گفتیم. اگر قصد شرکت در تورهای اروپایی را دارید می‌توانید از طریق آژانس ژیوار اقدام کنید و یا با شماره 0215479000 تماس بگیرید تا ویزای شینگن شما به طور قطع در دستانتان باشد.
انتهای رپرتاژ آگهی

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/262650/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از بازگشت ون‌های گشت ارشاد

اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب فراجا

حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست

تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است

اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد

سردار رادان: حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

ضرورت لایروبی حوضچه نیروگاه نکا/ پیشرفت زباله سوز ساری شتاب گرفت

مردم همراه و حامی پلیس برای اجرای طرح نور هستند

12 زنجیره ارزش در مازندران تعریف شد/ حضور 27 واحد تولید در اکسپو

سردار رادان: در طرح نور، رئیس جمهور از ما حمایت کرده است

سردار رادان: در طرح نور، ما حمایت رئیس جمهور و قوه قضائیه را داریم

حسن یزدانی به تشک برگشت

طرح نور طرحی برای صیانت از عفاف و حجاب دختران ایران

اعلام نرخ جدید کرایه تاکسی در خرم آباد

اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)

آئین تجلیل از، برترین‌های المپیاد‌های علمی دانش آموزی در بابل

نوجوان 16 ساله ناپدید شده در جنگل‌های رامسر پیدا شد

حمایت قاطع بسیج اساتید حوزه علمیه استان همدان از طرح نور فراجا

اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

سردار رادان: در طرح نور به‌دنبال حجاب و عفاف و صیانت از دختران و خواهران خودمان هستیم/ شهادت می‌دهم که رئیس قوه قضائیه در حمایت از طرح حجاب و عفاف مردانه کنار ما بوده/ شهادت می‌دهم رئیس‌جمهور از ما حمایت کرده است

رادان: طرح نور، طرح امنیتی انتظامی نیست

سردار رادان: طرح نور اصلا طرح امنیتی و انتظامی نیست

تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای طرح نور

ریتم شبانه‌روزی یا ساعت بدن چیست؟

جلسه شورای فرهنگ عمومی - ساری

لبخند شکوفه های بهاری در مازندران

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است

ذخیره‌سازی 2831 تن مرغ در سردخانه‌های مازندران

برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران

27 رقم برنج در کشور معرفی شده است

تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای «طرح نور»

توزیع انواع بذور اصلاح و گواهی شده برنج بین کشاورزان شهرستان بابل

بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا

روند تکمیل نیروگاه زباله‌سوز ساری شتاب می‌گیرد

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

تردد این خودروها در جاده چالوس ممنوع شد

کشف محموله میلیاردی باتری‌های قاچاق در بابل

تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)

(تصاویر) شکوفه‌های بهاری مازندران

سهراب و فروغ برای هم شعر می‌خواندند/ فرح پنج بار برای افتتاحیه نمایشگاه سهراب آمد ولی او در نمایشگاه حاضر نمی‌شد؛ هیچ دلیل سیاسی هم نداشت

لزوم افزایش صندوق اعتباری فناوری مازندران

خصوص واقعی قبل از هیاهوی واگذاری!

بهره برداری از دفتر بسیج ورزشکاران شهرستان ساری

برگزاری تجمع حمایتی مردم و بانوان کرمانشاهی از اجرای «طرح نور»

همه مسئولان باید برای اجرای طرح نور کمک کنند

راهپیمایی « جمعه خشم» در مازندران برگزار می شود

برگزاری تور بین المللی دوچرخه‌سواری خزر؛ اواخر اردیبهشت