پیام مازند

آخرين مطالب

انتظارها به سر آمد / شهید محرمی با محرم بازگشت سياسي

انتظارها به سر آمد / شهید محرمی با محرم بازگشت
  بزرگنمايي:

پیام مازند- شهید رحیم کابلی عاشق امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) بود تا جایی که به یاد دارم همواره او را در هیات مذهبی مختلف و یا در کاروان راهیان نور دیده ام و جز لبخند و صورت خندان و گشاده چیزی از او بیاد ندارم و کمتر کسی را می توان یافت که از حاج رحیم کدورتی به دل داشته باشد؛ با همه گروهها خوش برخورد بود و برایش بزرگ و کوچک فرقی نداشت و با هم گشاده رو و خوش خلق بود.
شهید مدافع حرم حاج رحیم کابلی یکی از 13 شهید مازندران بود که 17 اردیبهشت 94 در جبهه خان‌طومان سوریه آسمانی شد و با سابقه 80 ماه رزمندگی در دفاع مقدس و با اینکه 53 سال از عمرش می‌گذشت و بازنشسته شده بود،  این بار عزم میدان سوریه و دفاع از حرمت و حریم اهل بیت (ع) کرد و به شهادت رسید.
او را از زمانی که دبیر شورای هیات مذهبی شهرستان بهشهر بود؛ می شناختم و همواره در جلسات مشترکی که بنابر وظیفه خبری برعهده داشتم میدیدمش که چگونه دغدغه هیات مذهبی و به خصوص هیات مذهبی ناشناخته و جوان داشت تا جوانان بیش از پیش به اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) متصل شوند و البته آرزوی شهادت؛ همواره در دل و جانش بود و حضورش در راهیان نور و به عنوان راوی دفاع مقدس را می توان یکی از دلایل عشق به شهادتش دانست.
شهید رحیم کابلی یکی از سه شهید مازندرانی تازه تفحص شده در خان طومان سوریه است؛ شهیدی که در سال 1342 متولد شد و دارای دو فرزند به نام های علی و زهراست؛ عاشق شهادت و امام حسین(ع) بود و همه ساله تا قبل از شهادتش سه روز اول ماه مرحم در منزلشان عزای امام حسین(ع) را برپا می کرد و یکی از سفارش های مهمش در وصیت نامه هم برپایی عزای حسینی در ماه مرحم است و می گوید: «اگر برایتان مقدور است مراسم محرم (سه شب اول محرم) و مراسم شب 28 صفر منزل ما را فراموش نشود. مخلص تمام پاسداران و بسیجیان ولایی و هیأتی‌های ولایی هستم.» و حالا بعد از 6 سال چشم انتظاری اکنون به وطن بازمی گردد تا در میان استقبال بی نظیر مردم در خانه ابدی خود آرام گیرد.
6 سال چشم انتظاری برای خانواده  بسیار زیاد است؛ چشم انتظاری بدون نشانی از عزیزی که به عشق شهادت رفت و عاشق محرم بود و با محرم بازگشت و حالا علی کابلی پسر شهید کابلی از آرزوی پدر برای شهادت می گوید و اینکه با شهادت به آرزویش رسید. می گوید: حس آرامش بخشی با بازگشت پدر دارم که اگر چه خوشحال و ناراحتی دارم اما از اینکه پدر بازگشته آرامش بخش است.
علی کابلی با اشاره به خصوصیت رفتاری پدر، خوش رویی، خوش قولی، وفای به عهده، اطاعت از ولی فقیه، عاشق اهل بیت(ع) بودن و خانواده دوست بودن از شاخصه های مهم پدر بود که همه ایشان را با این صفات می شناسند و هیچ گاه درشتی از ایشان ندیدیم و رهبری و اهل بیت(ع) خط قرمزشان بود.
معتقد است که همه شهدا براساس اعتقادات خود رفتند و پدر هم براساس اعتقاد و دوستی با اهل بیت(ع) در این مسیر گام نهاد و براساس غیرتی که به اهل بیت(ع)  داشتند و برای دفاع از حرم و حریم اهل بیت(ع) رفتند و به شهادت که آرزوی شان بود رسیدند.
همه شهدا براساس احساس مسوولیت و وظیفه در مسیری که در پیش گرفتند گام نهادند و به وظیفه شان که دفاع از حرم بود؛ عمل کردند و امروز هم  دوباره براساس احساس وظیفه بازگشتند تا تلنگری برای ما باشند و کارهایی که باید انجام دهند را به انجام برسانند.

مهم‌ترین دغدغه پدر ولایت فقیه و دفاع از رهبری و حجاب بود
مهمترین دغدغه پدر ولایت فقیه و دفاع از رهبری و حجاب بود که پشت این مساله و در مسیر رهبری بودن مسائل فراوانی نهفته است و اینکه در مسیر رهبری باشیم حق بگوییم، حق عمل کنیم، کمک کار هم باشیم، اخلاق و رفتاری اسلامی و انسانی داشتنه باشیم و... همه و همه در اطاعت از رهبری به عنوان نائب امام زمان است و اینکه حجاب در جامعه رعیات شود از دیگر دغدغه های پدر بود که بدحجابی ها اذیت شان می کرد.
حضرت آقا همواره به امیدآفرینی در جامعه تاکید داشته و دارند و کمک به امیدآفرینی و افزایش اعتقادات در جامعه مساله مهمی است که در شرایط فعلی و با توجه به همه مشکلات در معیشت و اقتصاد باید در اولویت برنامه ها باشد و هیچ گاه ناامید نشویم که ناامیدی غلبه شیطان برماست و باید با امیدآفرینی و افزایش اعتقادات کارهای مثبت و مهمی انجام دهیم.
علی کابلی فرزند شهید کابلی در ادامه با بیان اینکه برای پدر انسانیت افراد مهم بود و اینکه با همه اقشار و گروهها به خوبی و نرمی رفتار می کرد که باید سرلوحه کار ما همین نوع دوستی باشد و اگر بخواهم پدر را در یک کلمه وصف کنم می توانم بگویم که پدر «باران» بود، بارانی که بی منت و بی ادعا بر همه می بارد و رحمت است.
و حالا این روزها پایان چشم انتظاری برای خانواده شهید مدافع حرم حاج رحیم کابلی است و همسر و فرزندان شهید رحیم کابلی شاید کمی آرام‌تر شده اند و می‌توانند از این پس هر زمانی که دلتنگی راه بغضشان را سد کرد، به دیدار همسر و پدر بیایند، پدری که با آمدنش نه تنها دل و جان خانواده؛ بلکه قلب ملتی را آرام و چشممان را روشن کرد.
آری شهید کابلی و همرزمان شهیدش راهی را آغاز کردند که راه همه ملت ایران است و این روزها همه ملت با او عهد می بندند که ادامه دهنده راهش باشند.
بنا بر این گزارش طبق برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده، پیکرهای مطهر سه شهید مازندرانی مدافع حرم شهیدان رحیم کابلی، محمدامید کریمیان و مصطفی تاش موسی برای طواف و زیارت حرم مطهر حضرت علی‌ابن‌ موسی‌الرضا(ع) به مشهد مقدس منتقل شده و پس از آن برای برگزاری مراسم‌های وداع، تشییع و خاکسپاری در ایام دهه اول محرم عازم تهران و مازندران خواهند شد.
پیکر شهید حاج رحیم کابلی براساس اعلام حسین جناسمی، فرمانده سپاه ناحیه بهشهر، شنبه 15 مرداد ماه به بهشهر منتقل و در شب تاسوعا مراسم وداع با پیکر این شهید ارزشمند برگزار و همچنین آیین تشییع و خاکسپاری در روز یکشنبه 16 مرداد ماه و در تاسوعای حسینی برگزار می شود.

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/262947/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حمایت از تشکل‌های مردم پایه فرهنگی هنری در مازندران

انتصابات جدید در ستاد راهیان نور

امواج آرام خزری در مازندران

اقدام غیر قانونی در شرکتی کردن پرسنل سابق موسسه اعتباری نور

تعیین تکلیف حدود 7 هزار چاه کشاورزی در مازندران

رتبه نخست مازندران در صادرات لبنیات

تردد در راه های مازندران عادی و روان است

بازار برنج در مازندران از رکود خارج شده است

اولتیماتوم 2 ماهه بازرسی لرستان برای تکمیل پل شوراب

ایران‌چک 500 هزار تومانی در بازار؟! + عکس

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های شمال در آخرین روز فروردین

حمله اسرائیل به جنوب سوریه

اعزام 15 هزار دانش‌آموز به اردوی راهیان‌نور و پیشرفت

تقویت احساس ارزش واقعی تولید برنج در زندگی کشاورزان مازندرانی

هوای صاف تا نیمه ابری در مازندران

جزییات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

راهپیمایی مازندرانی‌ها در حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق

اقامه نماز جمعه خرم آباد به امامت حجت الاسلام والمسلمین شمسی فر

تردد روان خودرو‌ها در جاده های مواصلاتی مازندران

وزارت کشور عراق وقوع انفجار در این کشور را تکذیب کرد

شنیدن شدن صدای چندین انفجار در عراق و سوریه

شنیده شدن صدای انفجاری در استان بابل عراق

نساجی در خانه دوباره قرمز می‌پوشد

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

ضرب سکه طلا را ‌خیانت‌ به مملکت می‌دانیم

با ورود مستقیم کشاورزان به بورس برنج، دست سودجویان قطع می‌شود

وضعیت راه‌های کشور؛ترافیک نیمه سنگین در جاده چالوس و آزادراه تهران–پردیس

اجرای برنامه‌های شاد برای کودکان و نوجوانان خرم آبادی

کشاورزان مازندران به استقبال کشت زراعی جدید رفتند

برنامه‌ریزی ناسا برای تجدید قوای کاوشگر ستاره‌های نوترونی

نخستین نشای مکانیزه مازندران آغاز شد

افزایش 20 درصدی فوتی ناشی از حوادث کار در مازندران

رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در مازندران

غایب بزرگ مقابل تراکتور: یک گلزن

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

تغییر استاندار مازندران تکذیب شد

شتاب ساخت مسکن مازندران در دولت سیزدهم

جیب بارانه بگیران پر پول شد

زنجیره انسانی مازندرانی‌ها ‌در حمایت از عملیات وعده صادق

کشف انبار لوازم خانگی 12 میلیارد ریالی قاچاق در خرم آباد

شکل‌گیری زنجیره‌ علوی‌تباران در حمایت از عملیات وعده صادق