پیام مازند

آخرين مطالب

سواحل مازندران آزاد شد اما...! ‏ مقالات

سواحل مازندران آزاد شد اما...! ‏
  بزرگنمايي:

پیام مازند - آفتاب‌‌نیوز :
چندی پیش با دستور مستقیم و موکد رئیس جمهور، موضوع آزادسازی سواحل در استان مازندران ‏کلید خورد و یک حرکت گسترده با این مضمون شکل گرفت. خبرنگاران ایسنا برای پیگیری آنچه تحت ‏عنوان آزادسازی سواحل مطرح شد پس از گذشت چندماه به سراغ فرمانداران شهرستان های ‏ساحلی مازندران رفتند.‏
شهرستان رامسر
علی لاریجانی، مسئول امور عمرانی فرمانداری رامسر با بیان اینکه 19022 متر طول نوار ساحلی شهرستان رامسر است که از این مقدار 6/16969 متر طول سواحل آزاد است، تصریح کرد: مشکل اصلی عدم آزاد سازی باقی موارد در اختیار اماکن نظامی و خصوصی شامل مجتمع فدک، متعلق به سپاه است که اگرچه دسترسی دارد اما حریم 60 متری آزاد سازی نشده است.
لاریجانی در گفت و گو با ایسنا، در مورد باقی مناطق آزادسازی نشده گفت: مابقی این مساحت آزادسازی نشده در اختیار شهرداری، بنیاد شهید و سایر دستگاه های دولتی و خصوصی است.
شهرستان تنکابن
حسن باقری، معاون عمرانی فرمانداری ویژه تنکابن در این رابطه اظهار کرد: 31 کیلومتر و 800 متر طول نوار ساحلی شهرستان تنکابن است که از این مقدار حدود 24 کیلومتر از قبل آزاد و در دسترس عموم بود اما ذیل طرح اخیر آزادسازی و دستور رئیس جمهور، 496 متر طول اراضی دولتی آزاد شد.
باقری در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه در حال حاضر حدود 6 کیلومتر در تصرف بخش خصوصی است که برای این موارد در دادگاه پرونده سازی انجام شده است و در مراحل پیگیری است، گفت: از باقی مقدار آزادسازی نشده در سواحل بخشی امنیتی و نظامی است و بخشی در اختیار شیلات و سازمان تحقیقات است.
شهرستان عباس آباد
مجید قبادیان، سرپرست فرمانداری عباس آباد در رابطه با موضوع آزادسازی سواحل گفت: عباس آباد دارای 19 هزار و 800 متر نوار ساحلی است که از این مقدار1160 متر آزاد نشده است. تقریبا 95 درصد حریم 60 متری سواحل آزاد شده است و حدود 5 درصد از سواحل آزاد نشده است.
قبادیان در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه مقدار آزادسازی نشده در اختیار اماکن امنیتی و نظامی است، اظهار کرد: اگر چه کل مسیر ساحلی عباس آباد از نظر دسترسی به سواحل آزاد است اما لزوما حریم 60 متری در برخی مناطق آزاد نیست.
شهرستان چالوس
علی قاسمی فرماندار چالوس نیز در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: از مجموع 16 کیلومتر ساحل چالوس همه سواحلی که در اختیار بخش دولتی و نیمه دولتی همانند شهرداری ها بود با کمک این دستگاه‌ها آزادسازی شد و تنها بخشی از ساحل در اختیار بخش خصوصی است که آزادسازی نشده است.
شهرستان نوشهر
رستم زرودی، فرماندار نوشهر در این باره گفت: از مجموع 60 کیلومتر ساحل نوشهر تاکنون با کمک دستگاه های مرتبط و همکاری بخش دولتی 55 کیلومتر آزادسازی شد.
زرودی در گفت و گو با ایسنا افزود: تنها پنج کیلومتر باقی مانده است که در اختیار بندر و نیروی دریایی است که نیاز به آزادسازی ندارد زیرا این دو ارگان نیازمند ساحل هستند.
وی تصریح کرد: همه راه های دسترسی به ساحل نیز مهیا است و حتی خارج از طرح نیز ناجی غریق فعالیت دارد.
شهرستان نور
احمد توکلی فرماندار شهرستان نور در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه شهرستان نور دارای 21.5 کیلومتر ساحل است، اظهار کرد: آزادسازی سواحل در شهرستان نور به صورت کامل انجام شده براساس خط اعلامی منابع طبیعی که حریم دریا مبنای آن است، نقطه ای از شهرستان که اختیار ادارات و نهادها قرار داشته باشد وجود ندارد و آزادسازی ها به کامل انجام شده است.
فرماندار شهرستان نور خاطرنشان کرد: مدیریت ساحل آزاد شده براساس مصوبه ستاد ساماندهی سواحل استان، به شهرداری ها واگذار شده است.
توکلی با بیان اینکه ساماندهی حریم آزاد شده برای استفاده عموم و دسترسی آزادانه در برنامه فرمانداری قرار دارد، افزود: نقشه حریم 60 متر دریا در شهرهای ساحلی نور، رویان و ایزدشهر تهیه و به تصویب رسید و همچنین در طرح تفضیلی شهرداری ها این موضوع مبنای عمل قرار گرفته است.
شهرستان فریدونکنار
سید مرتضی موسوی نژاد، کارشناس مسئول عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری فریدونکنار نیز از آزادسازی قسمت اعظم سواحل این شهرستان خبر داد و با بیان اینکه طول سواحل شهرستان 7.8 کیلومتر است گفت: 6 کیلومتر از این سواحل آزاد شده است.
موسوی نژاد با بیان اینکه باقی مناطق آزادسازی نشده عملیاتی بوده و متعلق به دریابانی، بندر فریدونکنار و تجهیزات دریایی شمال است افزود: بخشی از مساحت آزادسازی نشده سواحل نیز متعلق به شهرک خصوصی خزرشهر بوده که دارای سند مالکیت است.
شهرستان بابلسر
احمد واثق معاون عمرانی فرمانداری بابلسر در گفت و گو با ایسنا از وجود 23 کیلومتر ساحل در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: چند نقطه مانند مجتمع فدک و کوثر سپاه و نیز دریابانی دریاکنار هنوز آزادسازی نشدند اما با این مجموعه ها مذاکراتی برای ایجاد دسترسی به ساحل انجام گرفته است.
واثق گفت: غیر از این مناطق، باقی نقاط که حتی در اختیار بهزیستی یا بانک کشاورزی و مجموعه های دیگر بود آزادسازی شد.
شهرستان بهشهر
علی اصغر میرزایی فرماندار بهشهر در گفت و گو با خبرگزاری ایسنا با بیان اینکه آزاد سازی سواحل انجام شد و مورد رفت و آمد کامل عموم است افزود: علیرغم این اتفاق اما راه دسترسی به سواحل وجود ندارد که در این رابطه 4 نامه به منابع طبیعی زده شد تا 3 راه 20 متری برای عموم مردم آزادکنند.
میرزایی در گفت و گو با ایسنا ادامه داد: هرچند از سمت شرقی طرح دریای یاقوت سرخ بهشهر، و سمت غربی طرح دریای شهرداری نکا که در حوزه شهرستانی بهشهر است دسترسی به سواحل وجود دارد اما تلاش داریم تا با سه راه 20 متری دیگر نیز مسیر دسترسی به سواحل ایجاد شده را ایجاد کنیم.
شهرستان نکا
عبدالرضا بابایی فرماندار شهرستان نکا در گفت و گو با خبرگزاری ایسنا گفت: طول سواحل شهرستان نکا 4800 متر است که 1700 متر آن مربوط به نیروگاه شهید سلیمی است که تاسیسات خنک کننده شرکت در آن واقع شده و جز مستثنیات است.
وی ادامه داد: 3100 متر جمع طول سواحل آزادشده شهرستان نکاست و بدون هیچ گونه مشکلی مورد استفاده عموم مردم قراردارد و ناجیان نجات غریق در این سواحل مستقرند.
بر اساس آنچه در گزارش میدانی خبرنگاران ایسنا مازندران آمده، هرچند با دستور رئیس جمهور آزادسازی سواحل به شکل وسیع انجام گرفت اما هنوز بخش زیادی از سواحل در تصرف برخی ارگان ها و نهادها مانده و تکلیف این مساحت ها همچنان نامشخص است.
منبع: خبرگزاری ایسنا

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/263705/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حمایت از تشکل‌های مردم پایه فرهنگی هنری در مازندران

انتصابات جدید در ستاد راهیان نور

امواج آرام خزری در مازندران

اقدام غیر قانونی در شرکتی کردن پرسنل سابق موسسه اعتباری نور

تعیین تکلیف حدود 7 هزار چاه کشاورزی در مازندران

رتبه نخست مازندران در صادرات لبنیات

تردد در راه های مازندران عادی و روان است

بازار برنج در مازندران از رکود خارج شده است

اولتیماتوم 2 ماهه بازرسی لرستان برای تکمیل پل شوراب

ایران‌چک 500 هزار تومانی در بازار؟! + عکس

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های شمال در آخرین روز فروردین

حمله اسرائیل به جنوب سوریه

اعزام 15 هزار دانش‌آموز به اردوی راهیان‌نور و پیشرفت

تقویت احساس ارزش واقعی تولید برنج در زندگی کشاورزان مازندرانی

هوای صاف تا نیمه ابری در مازندران

جزییات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

راهپیمایی مازندرانی‌ها در حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق

اقامه نماز جمعه خرم آباد به امامت حجت الاسلام والمسلمین شمسی فر

تردد روان خودرو‌ها در جاده های مواصلاتی مازندران

وزارت کشور عراق وقوع انفجار در این کشور را تکذیب کرد

شنیدن شدن صدای چندین انفجار در عراق و سوریه

شنیده شدن صدای انفجاری در استان بابل عراق

نساجی در خانه دوباره قرمز می‌پوشد

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

ضرب سکه طلا را ‌خیانت‌ به مملکت می‌دانیم

با ورود مستقیم کشاورزان به بورس برنج، دست سودجویان قطع می‌شود

وضعیت راه‌های کشور؛ترافیک نیمه سنگین در جاده چالوس و آزادراه تهران–پردیس

اجرای برنامه‌های شاد برای کودکان و نوجوانان خرم آبادی

کشاورزان مازندران به استقبال کشت زراعی جدید رفتند

برنامه‌ریزی ناسا برای تجدید قوای کاوشگر ستاره‌های نوترونی

نخستین نشای مکانیزه مازندران آغاز شد

افزایش 20 درصدی فوتی ناشی از حوادث کار در مازندران

رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در مازندران

غایب بزرگ مقابل تراکتور: یک گلزن

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

تغییر استاندار مازندران تکذیب شد

شتاب ساخت مسکن مازندران در دولت سیزدهم

جیب بارانه بگیران پر پول شد

زنجیره انسانی مازندرانی‌ها ‌در حمایت از عملیات وعده صادق

کشف انبار لوازم خانگی 12 میلیارد ریالی قاچاق در خرم آباد

شکل‌گیری زنجیره‌ علوی‌تباران در حمایت از عملیات وعده صادق