پیام مازند

آخرين مطالب

شهردار تنکابن:

اجرای 30 پروژه بزرگ در تنکابن/ سند راهبردی 10 ساله تدوین می شود اجتماعي

اجرای 30 پروژه بزرگ در تنکابن/ سند راهبردی 10 ساله تدوین می شود
  بزرگنمايي:

پیام مازند - تنکابن- شهردار تنکابن با بیان اینکه باید از تعریف پروژه های احساسی در شهر پرهیز کرد، از تهیه 30 پروژه پیش نیاز شهر با 80 میلیارد تومان اعتبار خبر داد.

خبرگزاری مهر ، گروه استان‌ها: در حال حاضر وضعیت مبلمان شهری تنکابن نه تنها نظم، تقارن و توازن ندارد بلکه بیشتر شبیه آش شلم شوربایی می‌ماند که آشفتگی و ناهمگونی آن به شدت ذوق هر بیننده‌ای را کور می‌کند. ساخت آپارتمان‌های بلند مرتبه در کنار خانه‌های ویلایی، بام‌های تهرانی ناهمگون در کنار بام‌های شمالی، خیابان‌ها و میادینی که هیچ تقارن و جلوه بصری قابل توجهی ندارند، نبود المان‌ها و شهر و … را به آشفتگی کشانده است.
محمد ابراهیم لاریجانی شهردار تنکابن که از بدو ورودش رویکردی متفاوت را در پیش گرفت، معتقد است: در فضا و وضعیت فعلی شهر تنکابن باید از تعریف پروژه‌های احساسی پرهیز کرد زیرا بر اساس نظر وی شهر تنکابن از ابتدایی‌ترین نیازهایش بی بهره مانده در نتیجه ابتدا بایستی پیش نیازهای آن فراهم شده و بستر برای پروژه‌های بزرگ فراهم شود، از این‌رو، با دیدگاه توسعه متوازن شهری همراه با نگاه گردشگری 30 پروژه پیش نیاز شهر در قالب 80 میلیارد تومان اعتبار تعریف و در دست اجرا شد، دارد.
لاریجانی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه از اسفندماه سال گذشته تاکنون هیچ پروانه ساخت عمده‌ای صادر نشده و از این محل و همچنین از محل کمیسیون ماده صد، هیچ درآمدی نداشته است با این حال با مدیریت صحیح منابع و بهینه سازی هزینه و درآمد توانستیم 80 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های شهر اختصاص دهیم ضمن آنکه تمامی مأموریت‌های شهرداری نیز به طور معمول در حال اجراست.
وی افزود: بودجه سال جاری شهرداری تنکابن 240 میلیارد تومان بسته شد که 80 میلیارد آن عمرانی، 80 میلیارد تومان آن جاری و 80 میلیارد دیگر از فروش زمین‌های بلا استفاده و خرید زمین برای پروژه‌های زیرساختی و یا سرمایه گذاری پیش بینی شده است.
لاریجانی در تشریح 30 پروژه عمرانی که قرارداد آن نیز منعقد شده و بیشتر پیمانکاران هم در حال انجام کار هستند، گفت: بر اساس نیازسنجی و آسیب شناسی هایی که در شهر و محلات انجام دادیم، آسفالت معابر و محلات به ارزش ریالی 10 میلیارد تومان در سطح شهر در حال انجام است.
وی بیان داشت: پروژه هدایت آب‌های سطحی به مبلغ 4 میلیارد تومان در 15 نقطه آبگیر شهر و همچنین اجرای همین پروژه در خیابان میرزای شیرازی و سبزه میدان به مبلغ 2 میلیارد تومان از دیگر پروژه‌هایی است که در قالب پروژه‌های عمرانی شهرداری تنکابن در حال انجام است.
لاریجانی ایجاد راه‌های دسترسی به ساحل در 10 نقطه شهر شامل ساخت پله و رمپ در یازده کیلومتر نوار ساحلی شهر تنکابن و همچنین پیاده رو سازی خیابان امام خمینی، خیابان جمهوری خیابان ورزش، بلوار فردوسی شرقی و غربی و برخی خیابان‌های دیگر شهر به ارزش ریالی معادل 8 میلیارد تومان را نیز از جمله پروژه‌های برنامه ریزی شده توسط شهرداری تنکابن برشمرد که قرارداد تمامی آنها با پیمانکار منعقد شده است. همچنین طراحی، ساخت و نصب 200 تیربرق دکوراتیو برای زیبایی و جلوه بصری شهر به مبلغ 2 میلیارد و 700 میلیون تومان، اصلاح هندسی معابر به مبلغ 1 میلیارد و 500 میلیون تومان، اجرای پیاده راه در خیابان‌های عطار و شهریار به مبلغ 4 میلیارد تومان، از دیگر پروژه‌هایی است که به منظور رفاه حال همشهریان توسط شهرداری تنکابن در سطح شهر در حال انجام است.
ساماندهی بازار ماهی فروشان
مدیر شهری تنکابن با رویکرد گردشگری، ساماندهی و بازسازی بازار ماهی فروشان را با رقم یک میلیارد و 500 میلیون تومان در دستور کار شهرداری قرار داده است. لاریجانی همچنین از اجرای فاز نخست بهسازی و مرمت نما و جداره‌های خیابان امام حد فاصل پل چشمه کیله تا میدان امام به مبلغ 4 میلیارد تومان نیز سخن گفت و افزود: در نظر داریم باغ گیاه شناسی با رویکرد تفرجگاه و حفظ و نگهداری گونه‌های ارزشمند گیاهی با اعتبار 1 میلیارد و 500 میلیون تومان در تنکابن احداث کنیم.
وی با تاکید بر اینکه تمامی این 30 پروزه در سال 1401 اجرا و به اتمام میرسند ، ادامه داد: پروژه پارک خطی در حاشیه رودخانه چشمه کیله (مسیر آتش نشانی) با عنوان بوستان مشاهیر به مبلغ 3 میلیارد و 500 میلیون تومان احداث می‌شود که سردیس مشاهیر تنکابن در کنار مبلمان پارکی در این پارک نصب می‌شوند.
مدیرشهری تنکابن همچنین از انعقاد قرا رداد جهت اجرای فاز نخست ساماندهی بازارچه شهید محمدی یا همان بازار سنتی تنکابن با اعتبار 3 میلیارد تومان هم خبر داد و اضافه کرد: طراحی، ساخت و نصب تابلوی های شهری به مبلغ 1 میلیار تومان، رنگ آمیزی جداول و بلوارهای شهر، خطوط طولی خیابان‌ها، سرعت گیرها و خطوط عابر پیاده به مبلغ 2 میلیارد تومان از دیگر پروژه‌های در دست اقدام شهرداری تنکابن است.
وی با بیان اینکه برای توسعه و تکمیل سایت زباله شهرستان تنکابن به مبلغ 45 میلیارد تومان در طی 3 قرارداد اعتبار نیازداریم ، خاطر نشان کرد: 10 میلیارد تومان از این مبلغ را از وزارت کشور اخذ کردیم و در حال رایزنی برای تأمین مابقی آن هستیم تا ساماندهی لندفیل ، تصفیه خانه شیرابه، ساخت دوسوله ی تخمیر در این سایت را آغاز کنیم.
شهردار تنکابن نگاه توسعه متوازن را از جمله رویکردهای اصلی خویش در مدیریت شهری تنکابن بر شمرد و افزود: بر همین اساس، پروژه بهسازی محلات شهر تنکابن به مبلغ 4 میلیارد تومان در 13 محله، احداث فاز نخست پیاده راه سازی ساحلی و باند دوچرخه سواری به مبلغ 6 میلیارد تومان که هرسال 800 متر ان انجام می‌شود و تکمیل پروژه برید های عرضی و دیواره حفاظتی رودخانه چشمه کیله از جمله‌ی پروژه‌هایی است که در دست اقدام هستند.
وی همچنین بهسازی و سنگفرش پارک مادر به مبلغ 1 میلیارد و 700 میلیون تومان، احداث پارک خطی ضلع غربی پل چشمه کیله به مبلغ 6 میلیارد تومان را نیز در زمره پروژه‌های عمرانی سال 1401 شهرداری تنکابن دانست.
شهردار تنکابن از تملک کامل و راه اندازی جایگاه CNG شهرداری تنکابن با اعتبار 6 میلیارد تومان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: برای رفاه حال شهروندان و حفظ زیبایی بصری شهر، آبخوری جدیدی با ظاهری زیبا و معماری ایرانی و اسلامی در سطح شهر بزودی ب طراحی و ساخته می‌شود، البته اقدامات در زمینه‌های فرهنگی، ورزشی و مذهبی هم قابل توجه بوده و پیگیری‌هایش درباره اخد مطالبات شهرداری از پروژه‌ی آدینه، جمع آوری آبنمای موزیکال و انتقال ان به محوطه پارک مادر یا پارک جوان، چاره اندیشی برای چهاراه هفت تیر و جمع آوری سنگ چین خیابان تختی نیز ادامه دارد و بزودی تعیین تکلیف می‌شوند.
وی همچنین با کاشت 2 هزار و 300 اصله نهال نارنج در ا آخر سال گذشته و برنامه ریزی برای کاشت همین میزان در سال جاری در سطح شهر نشان داد که به حفظ محیط زیست هم توجه دارد وتجاری سازی کود کمپوست و انعقاد قرارداد تفکیک زباله از مبدا که ماهانه حدود 500 میلیون تومان برای شهرداری عایدات دارد منبعی برای ایجاد درآمد پایدار است.
لاریجانی در پایان اطهار داشت: حدود 300 برنامه کوچک و بزرگ برای شهر تنکابن تدوین شده است تا شهر به وضعیت مطلوب و قابل قبولی درآید لیکن به دلیل محدودیت منابع مالی سالی 30 تا 40 مورد بیشتر قابل تأمین مالی نیست لذا با اولویت بندی و با هدف ارتقای کیفیت زندگی مردم و همزمان با نگاه به توسعه متوازن در همه محلات شهر در حال برنامه ریزی هستیم، ضمن اینکه تیمی مجرب از افراد با تجربه در مسائل تدوین سند راهبردی در حال تدوین برنامه ده ساله برای شهر تنکابن هستیم تا از سال آینده از روزمرگی فاصله بگیریم و بر اساس سند برنامه ده ساله با برش‌های یکساله و بازنگری‌های 5 ساله شهر را اداره کنیم.

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/264016/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برداشت توت فرنگی در مزارع مازندران

پیشکسوتان حوزه روابط عمومی در مازندران تقدیر می شوند

ضرورت تمدید اعتبار پروانه چاه‌ های کشاورزی

50 یادمان شهدای گمنام در مازندران نیازمند تکمیل است

پلیس به دنبال کشف جنایت های قاتل سریالی مخوف + جزئیات

دستگیری عاملان نزاع دسته جمعی در خرم آباد

هوشمندسازی در کاهش تلفات از اولویت‌های پلیس راهور

هشدار صندوق بین المللی پول به آمریکا

موزه دفاع مقدس مازندران محل انتقال فرهنگ جهاد است

آمار اساتید انتقالی پیام نور به فنی و حرفه ای

مسأله حجاب فراتر از یک مقوله اجتماعی است

محور کرج - چالوس طی 2 روز آینده از ساعت 9 تا 15 مسدود می‌شود

دو حفار غیرمجاز آثار باستانی در مازندران دستگیر شدند

فوت گردشگر گم‌شده در جنگل‌های ساری

پیدا شدن پیکر بی جان 2 جوان در این استان

تهران صاحب آرامستان جدید در این دو منطقه می شود

ضرورت تمدید اعتبار پروانه چاههای کشاورزی در مازندران

معرفی شخصیت امام(ره) در دستورکار متولیان فرهنگی قرار گیرد

برگزاری مسابقات تکواندو قهرمان قهرمانان تکواندو پسر مازندران

وعده جدید درویش به بازیکنان پرسپولیس

اندیشه های امام خمینی برای نسل کنونی جامعه بازخوانی و تبیین شود

دستگیری عاملان نزاع و درگیری دسته‌جمعی در خرم‌آباد

افزایش 8 درصدی ماموریت های اورژانس مازندران

شرکت های بین المللی حمل ونقل مازندران تعیین تکلیف می شوند

پسماند کشاورزی یکی از معضلات زیست محیطی مازندران

مازندرانی ها 16 هزار بار به اورژانس مزاحمی زنگ زدند

تولید 21 اثر در نخستین کارگاه طراحی پوستر جوانی جمعیت در بابل

دستگیری 2 حفارغیر مجاز و کشف و ضبط فلزیاب در بهشهر

16 هزار تماس مزاحمی سال گذشته در اورژانس مازندران ثبت شده است

بی حجابی فرهنگ تحمیلی جوامع غربی بر جامعه اسلامی است

محور کرج -چالوس طی 2 روز آینده از ساعت 9 تا 15 مسدود می‌شود

برداشت توت‌فرنگی در مزارع مازندران

انتصاب سرپرست جدید موسسه آموزشی علوم وفنون کیش

اعلام برنامه های هفته سلامت در نشست رییس مرکزتوسعه سلامت با خبرنگاران

ساخت و ساز در کیش باید الگوی صنعت ساختمان سازی در کشور باشد

ماجرای گروگان گیری دختر 16 ساله در تهران

انتقاد شدید روحانی مشهور از گرانی کمرشکن

در دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با مدیران ارشد بیمه دی مطرح شد؛ بیمه دی موجب رضایتمندی خانواده‌‌ی بزرگ ایثار و شهادت و مایه‌ی آبرومندی در دولت گردید

بنیاد شهید تا پایان فروردین 1403 ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهی دارد

نشست هم اندیشی با تشکل‌های ایثارگر استان کرمانشاه

پیدا شدن جسد گردشگر گم شده در جنگل‌های ساری

یک شهید و هشت زخمی در حمله به مقر حشد الشعبی عراق

واکنش حماس به انفجار‌ها در پایگاه نیرو‌های حشد الشعبی

محور کرج ـ چالوس برای 2 روز مسدود است

یک شهید و 8 مجروح در انفجار پایگاه کالسو در عراق

تاثیر دیپ‌ فیک‌ ها بر انتخابات هند؛ استقبال سیاستمداران از پدیده غیر واقعی (فیلم)

محور کرج -چالوس در 2 روز آینده از ساعت 9 تا 15 مسدود می‌شود

برنامه های ارتحال امام خمینی(ره) باید پربارتر از گذشته برگزار شود

آتش سوزی جنگل های سکوتپه ساری خاموش شد

دشمنان در تلاش برای منفی جلوه دادن طرح نور (عفاف و حجاب) هستند