پیام مازند

آخرين مطالب

حمیدرضا فرزانه در طرفداری: تمیروف بازی به بازی پول می‌گیرد؛ پشت پرده چه خبر است که او بازی می‌کند؟ اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام مازند - با کالبدشکافی هفته اول لیگ برتر بیست و دوم و بررسی وضعیت تیم های مدعی در ابتدای لیگ با حمیدرضا فرزانه همراه مخاطبان رسانه طرفداری هستیم
با آغاز دوباره لیگ و شروع فصل 1401/02 برنامه میز کارشناس طرفداری نیز فصل جدیدش را آغاز می کند. در اولین برنامه حمیدرضا فرزانه میهمان رسانه طرفداری بود که سابقه حضور در لیگ برتر را هم به عنوان بازیکن و هم مربی در کارنامه دارد.
حمیدرضا فرزانه بازیکن اسبق سپاهان با حضور در میز کارشناس طرفداری از وضعیت تیم های مدعی و نحوه بازی آنها گفت. همچنین وضعیت امروز فوتبال ملی و انتخابات فدراسیون فوتبال دیگر سوژه ای بود که در میز کارشناس طرفداری به آن پرداخته شد.
سلام و درود می گویم به مخاطبان رسانه طرفداری. در این برنامه میز کارشناس به سراغ هفته اول لیگ برتر می رویم و چهره ای که امروز میهمان ماست، آقای حمیدرضا فرزانه کسی که هم به عنوان بازیکن هم مربی تجربه حضور در لیگ برتر را داشته، حمیدرضا فرزانه سلام، خیلی ممنون که در این برنامه مقابل دوربین رسانه طرفداری هستید.
عرض سلام و ادب به شما و همچنین طرفداران رسانه طرفداری، در خدمت تان هستم.
اگر موافق باشید با سپاهان شروع کنیم تیمی که هم شما پیراهنش را پوشیدید هم و هم با این تیم قهرمان لیگ برتر دوم شدید. خب سپاهان، انصافا بگوییم قهرمانانه لیگ را شروع کرد و استقلال را در آزادی برد. بی دردسر هم برد و سپاهان اذیت نشد برای این پیروزی 2-0. سپاهان را در هفته اول چطور دیدید.
ببینید سپاهان باشگاه محور است و ساختار خوبی دارد در تشکیلات فوتبال و ورزشش و اینها باشگاهی هستند که هر مربی جذبش می شود نتیجه می گیرد در این باشگاه و بازی اولش هم با استقلال بازی خیلی خوبی بود، آنها با سیستم نرمال 4-2-3-1 بازی می کردند و چشم به ضد حمله های انفجاری داشتند و می خواستند در کمترین زمان به دروازه استقلال برسند خب در مورد استقلال هم صحبت می کنیم.
بله استقلال هم با ساپنیتو خب شاید زود باشد برای قضاوت ولی چندان تیم پر قدرتی نشان نداد در بازی با سپاهان استقلال را چطور دیدید.
استقلال در هفته اول می دانید که فصل گذشته استقلال بدون شکست قهرمان شد و توقع هواداران این بود که استارت خوبی از مسابقات داشته باشد و یک ناهماهنگی و به ریختگی در استقلال مشهود بود. آنها بازی را با سیستم 3-4-3 شروع کردند و در دنیا سیستم سه دفاع، فول بک بازی می کند و شما باید توانایی بازی در خط را داشته باشید با دو مهاجم یا سه مهاجم تیم حریف و با سه مدافع کافی است. به نظر من استقلال خیلی کار دارد در ساختار دفاعی و شما ابتدای بازی را دیدید می بینید که استقلال با سه مهاجم حمله می کرد و به نظر می رسید که باید به گل می رسید ولی اینطور نبود. هرچه جلو می رفتیم و در دقیقه 20 25 به بالا سپاهان به هدفش یعنی گل نخوردن رسید و چشم به ضدحملات انفجاری داشت و در کمترین زمان توپ را از حریف گرفتن مخصوصا شما دیدید که این بازی طوری بود که در دو سوم میانی جنگ های تن به تن بود یعنی در واقع خطاهای زیاد، سپاهان توپ را می گرفت و استقلال هم در خط دفاع نامنظم بود و حتما مربی پرتغالی این تیم، خب جنگ مربیان پرتغالی هم در هفته اول بود و رونمایی از دو تیم بزرگ استقلال و سپاهان بود که طرفداران زیادی دارند و در لیگ ما همانطور که می دانید طی چند دهه اخیر این ها تیم هایی هستند که قهرمان یا نایب قهرمان یا سهمیه آسیا گرفته اند و استقلال به نظر من خیلی کار دارد تا به استقلال واقعی برسد البته با اضافه شدن نفراتی چون کاوه رضایی مهدی قائدی و بقیه، محبی هم از پرتغال آمده و استقلال تیم بهتری در حمله می شود و ساختارش بهتر می شود و شناختی که مربی پرتغالی پیدا می کند حتما استقلال به روزهای خوبش می رساند.
پرسپولیس هم می توانم بگوییم هفته اول ناکام بود، نتوانست ذوب آهن را در اصفهان ببرد. از دقیقه 53 بود که ذوب آهن ده نفره شد. وضعیت پرسپولیس را چطور دیدید.
ببینید پرسپولیس فصل قبل را با نایب قهرمانی تمام کرد و فشار زیادی رویش بود و استقلال امتیاز از دست نمی داد، پا به مسابقات این فصل گذاشت و چهار خطی در وافع یحیی گل محمدی سیستم پایه اش بود که یک مواقعی به حالت 4-2-3-1 هم می شد ولی یک مسئله ای برای من ذهنم را درگیر می کند به عنوان کارشناس خب این مهاجم یعنی تمیروف برای چه بازی می کند، وقتی کارایی ندارد برویم کالبدشکافی کنیم در قراردادش ببینیم چه اتفاقی دارد می افتد در پرسپولیس. پرسپولیس آن تیم همیشگی نبود و با این شرایط اگر بخواهد در باشگاه هم آشفتگی وجود داشته باشد و آن مهاجم را بگویند مدیر یا مربی خریده، خب بله درست است حرف اول و آخر را در بحث فنی مربی می زند ولی باشگاه یک خانواده بزرگ است و طرفداران پرسپولیس توقع دارند این تیم به نتیجه برسد. در بخش فنی هم نبود پورعلی گنجی که مدافع خوبی است می تواند وزن باشگاه پرسپولیس را بالا ببرد، می رسیم به خط هافبک پرسپولیس که نقطه عطف در بحث فنی خط هافبک است جایی که کمال کامیابی نیا و سرلک الان جزو بازیکنان ملی است و باید تجربه بالایی داشته باشد تا در جام جهانی هم جزو نفرات ما باشد و دو بازیکنی که الان در لیگ خیلی کم داریم، آن بحث کریتیو می گوییم این بازیکنان قیمت شان زیاد است، سروش رفیعی و سعید صادقی. صادقی آزادتر بود فضای زیادی داشت و به حمله می چسبید یعنی در وافع آزادی عمل بیشتری داشت و از صادقی انتظار می رود بیشتر به حمله اضافه شود مثل فصل قبلش که در گل گهر بازی های خوبی انجام داد و به تیم ملی هم دعوت شد اینجا هم باید کارایی اش را نشان دهد و سروش رفیعی هم جزو بازیکنانی است که در لیگ ما قیمت دارد و می تواند یک لحظه تاثیرگذار باشد و با یک پاس خوب نتیجه بازی را عوض کند و این به نظر من در بحث فنی پرسپولیس حتما از این دو بازیکن می تواند کارایی بهتری ببیند و استفاده بهتری داشته باشد از آنها، بازی با ذوب آهن خلق موقعیت و تولید موقعیت داشت پرسپولیس، مهدی عبدی موقعیت خوب تک به تک داشت که نزد، و اینکه باید استفاده شود شما مقابل تیمی مثل ذوب آهن 5 موقعیت داشته باشید و ذوب آهن هم از تیم های قدیمی ماست. ذوب آهن آمد با یک در واقع سیستم 4-2-3-1 شروع کرد بعد در ادامه نادر محمدی که یکی از بهترین اوت اندازهای لیگ ماست اخراج شد، یعنی پرسپولیس هم برای اوت برنامه داشت، بیرانوند می آمد وقتی اوت می انداختند دفاع ها می رفتند پوشش انجام می شد و فکر می کنم خیلی هم خوب تا دقیقه 70 انجام شد تا وقتی که نادر محمدی بود و پرسپولیس بعد از آن برنامه خاصی نداشت و ذوب آهن هم به نظر من خیلی کار دارد با آن تیمی که مدنظر باشگاه و طرفداران ذوب آهن و خود کادرفنی است، کادرفنی خوبی دارند، تارتار دارد چند سال است کار می کند و همکارانش همین طور و می گویم بازی خیلی قشنگی نبود. یک نکته هم عرض کنم در خصوص این بازی و رد شوم این بازی، ببینید فوتبال ما با مردم جذاب است، مردم دنبال فوتبال جذاب هستند وقتی یک مهاجم مثل تمیروف می آید این همه توپ خراب می کند یعنی دیگر جذابیت ندارد و شما طرفدارانت را از دست می دهی، بازی باید جذاب باشد و این بازی جذاب نبود به نظر من، امیدوارم هر دو تیم در هفته های آینده برنامه تاکتیکی شان متفاوت تر باشد تا بتوانند آن برنامه خود باشگاه، طرفداران و کادرفنی را پیاده کنند در زمین.
در مورد تمیروف خود هواداران پرسپولیس خیلی انتقاد دارند که چرا بازی می کند حتی صحبت هایی شد در نقل و انتقالات که باشگاه به گل محمدی پیشنهاد داد این بازیکن را کنار بگذار و یک بازیکن خارجی دیگر بگیریم ولی یحیی حاضر نشده تمیروف را کنار بگذارد. چه نکته تاکتیکی باعث شده که سرمربی پرسپولیس حاضر نیست این بازیکن را از ترکیب کنار بگذارد.
ما باید اول فرهنگسازی کنیم، در میان هواداران مان، حرف اول و آخر را در مورد تیم سرمربی می زند ولی ببینید دو فصل است ایشان با این فصل که اولین بازی اش بود دارد کار می کند، برویم کالبدشکافی کنیم ببینیم چه اتفاقی افتاده که این بازیکن در تیم بزرگ پرسپولیس است. با هواداران بی شمار، این تیم تا دو فصل قبل به نایب قهرمانی آسیا رسید و این بازیکن کارایی لازم برای باشگاه پرسپولیس را ندارد به نظر من اگر فرصتی هست، حتی می توانند مهاجمی جا به جا کنند، این بازیکن را از لیست خارج کنند نظرکارشناسی این است که این بازیکن کارایی لازم را ندارد این مهاجم از ده بازی حداقل باید 40 درصد 50 درصد بازی ها گل بزند یعنی 5 گل باید بزند در ده بازی یا 4 گل بزند اما این مهاجم نه در تولید خلق موقعیت نه باکس خوب قرار نمی گیرد و کلی ایرادات دارد. باید کالبدشکافی کنیم، این بازی به بازی پول می گیرد، پشت پرده چه خبر است و اتفاقاتی در پرسپولیس می افتد؟ حالا مهاجمی خریده اند فکر می کنم دیروز هم به باشگاه آمد، مهاجم خوبی است و باید ببینیم در زمین چه کارایی ای دارد با این محیط فوتبال ایران وفق پیدا می کند یا نه؟ این وفق پیدا کردن مهاجمی مثل لوکادیا یا حتی تمیروفی که جا نیوفتاده یا اتفاقاتی که در پرسپولیس می افتد باعث می شود هواداران دلسرد شوند و آن جذابیتی که گفتم اینجا دارد از دست می رود. تماشاگر می خواهد هم بازی جذاب ببیند هم جذب شود برای یک بازی و پرسپولیس از این مسئله خیلی دور است. امیدوارم زودتر در این باشگاه آرامش حاکم شود و پرسپولیس هم که قطعا یکی از مدعیان قهرمانی هست، بتواند کارش را ادامه دهد.
یک مسئله که هست که در خصوص پرسپولیس در نقل و انتقالات مطرح می شد، پرسپولیس بیرانوند را گرفت، پورعلی گنجی، سعید صادقی را گرفت، سروش رفیعی، همه اینها باعث شد یک تیم کهکشانی بسته شود ولی الان خیلی هواداران پرسپولیس می گویند به این تیم نگویید کهکشانی، استقلال بیشتر خرج کرده، از نظر پرسپولیس این فصل کهکشانی هست یا نه.
ببینید تفکرات یک تیم را سرمربی آن تیم مشخص می کند. ما چه بازیکنی نیاز داریم به چه نوع بازیکنی نیاز داریم چجور قرار است بازی کنیم و به گل برسیم. آلمانی ها مثالی دارند خیلی جالب است، می گویند به طرفدارانشان شما سرت را بالا کن و جدول را ببین. وقتی شما کهکشانی هم باشی و خوب نتیجه نگیری بدرد نمی خورد. هر دو تیم به نظر من هم پرسپولیس هم استقلال خیلی شرایط خوبی دارند و خوب بسته شده اند، بازیکنان خوبی گرفته اند. در این دو تیم فکر کنم چیزی حدود 10 بازیکن ملی بازی می کنند، بازیکنانی چون یامگا هم خیلی تاثیرگذارند همین لوکادیا که آمده قطعا می تواند تاثیرگذار باشد باید دید کلمه کهکشانی بعدا چه اتفاقی می افتد اگر آرامش داشته باشد و اگر باشگاه استقلال و پرسپولیس، حالا استقلال که مربی خارجی آورده هفته اول چیز خاصی ندیدیم، تنوع تاکتیکی وجود نداشت، ارتباطی بین خط هافبک و مهاجم برقرار نشد و اینکه فقط جنگ در میانه زمین بود و اینکه دفاع شان هم قطعا دو مدافع اضافه شوند، سیاوش یزدانی و مرادمند و خب در ادامه هم خط حمله اش هم تغییراتی ایجاد می شود و حتما استقلال بهتری می بینیم و پرسپولیس هم همین اگر قرار است دانیال اسماعیلی فر را به عنوان یکی از بهترین دفاع راست های لیگ بگیریم و ببریم پرسپولیس و قرار است در پرسپولیس کارایی نداشته باشد خب این بازیکن قطعا این ظرفیت را نداشته تا در باشگاه بزرگ پرسپولیس بازی کند. اضافه شدن این نفرات می تواند به مربیان خیلی کمک کند تا در ادامه قهرمان لیگ شوند، قطعا این دوتیم به علاوه سپاهان حتی فولاد و گل گهر سیرجان حتی تراکتور را هم می توانم اسم ببرم که قربان بردیف حتما می تواند در ادامه موثر باشد.
اتفاقا سوال بعدی ام در مورد تراکتور و گل گهر بود جایی که پرافتخارترین سرمربی لیگ ما امیر قلعه نویی با پرافتخارترین سرمربی حاضر در لیگ یعنی قربان بردیف مصاف دادند. این بازی را چطور دیدید.
ابتدا تبریک ویژه به امیر قلعه نویی، یکی از پرافتخارترین مربیان لیگ برتر بگویم که افتخار همکاری در تیم ملی را با او داشتم و بالای 1000 امتیاز گرفته شاید خیلی بازیکنان زیادی در لیگ ما بوده اند از این امتیاز رد شده اند اما پر افتخارترین مربی لیگ، امیر قلعه نویی به او تبریک می گوییم و خب می بینید در دو فصلی که گل گهر هست تغییرات ویژه در تیم داده، امیر قلعه نویی مربی است که سعی می کند بازیکنانی که امتحان پس داده اند و خوب هستند و باشگاه هم مسائل مالی اش ویژه است و می تواند جذب کند در واقع اگر یک بازیکن خیلی تاپی جذب نکرد حتما یک بازیکن نسبتا شبیه به آن را جذب می کند و دیدید که گل گهر ساختارش را حفظ کرده و سه چهار نفر خوب اضافه کرده و سیستم پایه ای که دارد بازی می کند، من اعتقادم بر این است که در لیگ برتر فوتبال ما و دنیا هم همینطور است، شما وقتی تغییراتت خیلی کم است نتیجه می گیرید مثلا زمانی سپاهان 5 سال خلعتبری و شیمبا کنار هم بازی می کردند یک زمانی در پرسپولیس محمد نوری با ایمون زاید سه سال بازی می کردند یا در استقلال مجتبی جباری و آرش برهانی. وقتی می بینید شرایطی ویژه هست این را انجام می دهید و فکر میکنم تراکتور و گل گهر بحث ما بود، تراکتور هم تیم خوبی است، قربان بردیف یکی از مربیان پرافتخار روسیه است شناختش خیلی کم است مثل ساپینتو و مورایس، الان دارد شناخت بازیکن پیدا می کند آگاهی پیدا می کند از محیط فوتبال ما که چه اتفاقی می افتد خب گل گهر توانست از آن شرایط برتری اش استفاده کند و تیم تراکتور هم دو سه بازیکن خارجی خیلی خوب دیدم گرفته و دیدم روی ایستگاهی ها هم خیلی کار کرده بودند که در فوتبال ما خیلی موثر است و این نشان می دهد بردیف دارد شناخت پیدا می کند از فوتبال ما و از ضربات ایستگاهی استفاده کند.
صحبت از امیر قلعه نویی شد، از اینجا سلام می گوییم به امیر قلعه نویی و عرض تبریک بابت رسیدن به رکورد 1000 امتیاز، این وعده را به مخاطبان طرفداری می دهیم که انشاالله به زودی یک گفتگو با امیر قلعه نویی خواهیم داشت.
برگردیم به بحث مان، فولاد با جواد نکونام یکی از مدعیان قهرمانی لیگ است اما هفته اول مقابل نفت آبادان متوقف شد. فکر می کنید فولاد چه جایگاهی در پایان فصل به دست بیاورد؟
فولاد در واقع باشگاه محور است، مثل سپاهان. در فوتبال ما ساختار خیلی کم است. فولاد ساختار دارد و فکر می کنم تنها تیمی باشد که استادیوم اختصاصی دارد. دیگر استادیوم ها متعلق به وزارت ورزش یا دیگر سازمان ها و ارگان ها هستند. فولاد یک استادیوم اختصاصی دارد، باشگاه محور است، جواد نکونام اصطلاحا مربی گرانی است. نظم و بحث های تاکتیکی حرف اول را در تیم جواد نکونام می زند. بازیکن باید در چارچوبش حرکت کند. در بازی با نفت آبادان فولاد یک ایراد بزرگ داشت که می خواهم به آن بپردازم. فولاد با سیستم 1 3 2 4 بازی می کرد. این سیستم نسبتا قدیمی است اما جواد ابزار تیمش را نگاه می کند. از دست دادن شیمبا و پیدا کردن جایگزین برای فولاد سخت بود. مجید علیاری جایگزین شیمبا شد که در این بازی یک ضربه خیلی خوب هم زد با یک چرخش خوب. علیاری جزو بازیکنان خوب است و اگر قدر خودش را بداند حتما پیراهن تیم ملی را می پوشد. به نظر من فولاد در این بازی باید حتما با دو مهاجم بازی می کرد. مقابل نفت آبادانی که یک مربی جدید آورده و ناشناخته است. آقای پرکاس چند ماه است که آمده، دو سه بازی تدارکاتی داشته و یک امتیاز ارزشمند را از فولاد آرنا برد و قطعا هواداران نفت آبادان را امیدوار کرده است. هفته دوم با آلومینیوم اراک بازی دارند، حتما تنوع تاکتیکی خواهند داشت. در بازی با فولاد آمدند دفاع کنند و فشرده بازی کردند. به نظر من حتی مالکیت توپ هشتاد به بیست بود اما آن ضربه آخر را نزدند. فولاد اگر می خواهد جزو سه تا و مدعی قهرمانی باشد باید حتما این بازی ها را ببرد. این بازی حالا نمی گویم فولاد مقابل یک تیم درجه دو قرار گرفته، اما مقابل تیمی بوده که مدعی نیست. آبادان یک تیم ریشه دار قدیمی است اما هدفش این است در لیگ بماند و جایگاه خوبی داشته باشد. من چیز خاصی از آبادان ندیدم فقط دوندگی و دوندگی و تلاش و گرفتن یک امتیاز از فولاد بود. فکر می کنم مرادیان، دروازه بان نفت آبادان هم از روزهای خیلی خوبش بود.
یکی از تیم هایی که تحسین کارشناسان را در هفته اول داشت مس رفسنجان بود. خیلی خلق موقعیت و فرصت داشت، اگر خوش شانس بود شاید می توانست با اختلاف این بازی را ببرد. برای مس رفسنجان چه کارنامه ای می بینید؟
مس رفسنجان پدیده لیگ پارسال بود. محمد ربیعی، ابراهیم صادقی و دیگر همکاران شان تیم بسیار خوبی را آماده و روانه مسابقات کردند. یک مهاجم آماده دارند به نام شیمبا. یک هافبک بازیساز دارند که همه تیم ها دنبالش بودند. مس رفسنجان در بازی با نساجی با روش خوبی جلو آمد، دو مهاجمه بازی کرد. درست است که سن شیمبا بالاست اما در زمینه جایگیری برای گلزنی جزو بهترین های لیگ است. در این بازی هم فکر می کنم گل با ضربه سر زد. چرخش سر خیلی خوب داشت. این بازیکن ها استعدادهای فردی هستند، مثل شیمبا. این استعدادهای فردی داخل تیم می شود استعداد های تیمی، منشا هم همینطور است. منشا و شیمبا کنار هم یکی از سه خط حمله برتر لیگ است. این خط حمله برای هر تیمی آزاردهنده است و فشار واقعی و انفجاری روی هر تیمی می آورد. خوب بازی کردند و خوب خلق موقعیت کردند. چند توپ با فاصله کم از کنار دروازه به بیرون رفت.
البته حقیقی هم روز خوبش بود و نساجی با حمید مطهری که سالها دستیار، مربی و آنالیزور خوبی بوده است آمده خودش را نشان بدهد. نساجی برنامه هایی برای بازی داشت. یک پنالتی خوب گرفت که شیری تبدیل به گل شد. نساجی چند تغییر داشت ولی اسکلت تیمش را حفظ کرده است و همین نکته مهم تیم نساجی است. امیدوارم استادیوم قائمشهر آماده شود تا هم در زمین خودشان بازی کنند و هم از حضور هواداران بهره ببرند. نساجی حتی در آسیا هم می تواند حرفی برای گفتن داشته باشد. این بازی یک بازی تاکتیکی در یک استادیوم خیلی خوب بود. شما برای بازی خوب اول از همه باید استادیوم و چمن خوب داشته باشی. بعد بازیکنان باکیفیت و شوتزن مثل ایوب کلانتری، مثل اکبر صادقی و در این سمت هم گادوین منشا و شیمبا می توانند تاثیرگذار باشند. بازی خوب و تاکتیکی شاهد بودیم. به نظرم مس رفسنجان می توانست برنده بازی باشد و نساجی خیلی خوش شانس بود که توانست یک امتیاز را بگیرد. استارت لیگ برتر را با حمید مطهری خوب شروع کرد.
حیف است نساجی ورزشگاه نداشته باشد. قهرمان جام حذفی شد فصل پیش اما در ورزشگاه خودشان نبود. چند ده هزار نفر به آزادی آمدند اما مسلما اگر در قائمشهر باشد یک حس و حال دیگری دارد. می خواستم از نساجی هم بپرسم، تیم استان خودتان اما درخصوص نساجی صحبت کردید، نکته ای مانده که بخواهید اضافه کنید؟
نساجی قطعا در ادامه بهتر می شود. تیم تاکتیکی و فنی است و نتیجه می گیرد. من اعتقاد دارم حمید مطهری می تواند با این تیم موفق شود.
می دانم هنوز زود است بخواهیم مدعیان اصلی قهرمانی لیگ و گزینه های احتمالی سقوط را معرفی کنیم اما به نظر تیم هایی که آسیب پذیرتر هستند و ممکن است سقوط کنند، کدام تیم ها هستند؟
ببینید یکسری تیم ها را هفته های ابتدایی نشان می دهد که چه اندازه پتانسیل دارند و ظرفیت شان چقدر است. لیگ را به دو بخش تقسیم می کنم، تیم های مدعی که مشخص است، هزینه کرده اند، بازیکنان تاپ و ملی دارند و ساختار باشگاه شان درست است. مثل پرسپولیس، استقلال، سپاهان، فولاد، گل گهر، حتی مس رفسنجان که شما دیدید پارسال هم این تیم ها چون ساختارشان خوب بود رتبه های بالایی را مال خود کردند. الان مس کرمان مثلا خیلی ضعیف ظاهر شد. تیمی در قواره قهرمانی لیگ نشان نداد. ملوان بندر انزلی همینطور. باید شروع خیلی خوبی در لیگ داشته باشید که تیم های دیگر روی شما حساب کنند. پیکان هم درست است که خوب بازی کرد، یک تیم دونده است ولی با تیم مدعی فاصله دارد. خود نفت مسجد سلیمان با اینکه بازی را برد در قامت تیم خیلی خوبی ندیدمش. باقی تیم ها هم که در یک سطح هستند، با فاصله کم. شاید در بازی های شان اختلاف گل های شان خیلی کم باشد. مطمئن باشید هفته هفتم به بعد تیم ها جدا می شوند. هفت هشت تا جدا می شوند و هفت هشت تا برای بقا می جنگند.
به عنوان سوال آخر، از لیگ فاصله بگیریم، انتخابات فدراسیون فوتبال نزدیک است، وضعیت انتخابات فدراسیون فوتبال و کلا فوتبال ما را چطور می بینید؟
به عقب برگردیم ببینیم چه اتفاقی در فوتبال ما رخ داده است. مجمع آقای عزیزی خادم را انتخاب می کند ولی هیات رییسه و آدم هایی که در فوتبال بودند اصلا نمی دانند از فوتبال چه می خواهند. یک شخصی را آوردند انتخاب کردند، بعد خودشان عزلش کردند. حالا یک سرپرستی آمده آقای ماجدی دارد زحمت می کشد، چهره فوتبالی است و اینکه کاندید انتخابات شده است. ما سه تا کاندید داریم در حال حاضر، آقای ماجدی، آقای تاج و آقای سردار عزیز محمدی. هر سه در فوتبال کار کرده اند، کارنامه آقای تاج مشخص است، قراردادی که با ویلموتس بستند یکسری اشتباهات داشت. ما در فوتبال مان هنوز یک مدیر جوان نساختیم و این یک ایراد است. آقای میرشاد ماجدی الان آمده این ساختار را درست کند.
ما شاید در بحث های اقتصادی و کلان کشور قراردادهای خیلی بدی بسته باشیم و ارقامی جابجا شده است. ولی فوتبال جذاب است، فوتبال را مردم دوست دارند. تیمی لذتبخش بازی کند مردم دوست دارند دنبالش کنند. این ساختار الان ایراد دارد و این سه عزیز باید برنامه های درستی ارائه دهند. در جهت پیشبرد فوتبال باشد. اگر قراردادی بسته می شود از تیم وکلای حقوقی خوبی استفاده کنیم. ساختار ایراد دارد، الان ببینید در تیم ملی جوانان و المپیک چه اندازه مربی تغییر دادیم؟ مثلا مهدوی کیا را آوردیم ولی به او بازیکن نمی دهیم. فوتبال ما نتوانسته مدیر جوان تربیت کند، حتما هم نباید فوتبالی باشد. مثلا آقای دادکان فوتبالی بود بحثش کنار، ولی فوتبال ما آقای صفایی فراهانی را هم داشت، اصلا فوتبالی نبود ولی ببینید چه تحولی ایجاد کرد. آکادمی ملی المپیک و کمپ های فوتبالی محصول دوران ایشان است. از مجمع خواهش می کنم مدیری را انتخاب کند که فوتبال ما را از این وضعیت نجات دهد. VAR الان همه دنیا آمده اما فوتبال ما هنوز هیچی، هی می گوییم این فصل می آید آن فصل می آید. داوران ما باید به روز باشند. خدا را شکر آقای فغانی در استرالیا سوت می زند و آنجا VAR دارد وگرنه شاید جام جهانی نمی رفت. نقطه نظرات زیادی است اما امیدوارم کسی که سکان هدایت فوتبال را به دست می گیرد بتواند این مسائل را حل کند و امیدوارم در جام جهانی نتیجه خوبی بگیریم دل این مردم که این روزها غمگین است شاد شود. مردم ایران با فوتبال زندگی و به تیم ملی کشورشان افتخار می کنند.
ولی نکته جالبی را گفتید، شاید در حوزه های دیگر در کشور قراردادهای چند صد میلیون دلاری بسته شود اما توجه مردم روی آنها نیست، اما یک قرارداد چند میلیون دلاری در فوتبال این همه واکنش دارد، البته که یک ریال حیف و میل بیت المال هم اشتباه است و مقصر باید پاسخگو باشد اما به این مسائل در فوتبال بیشتر پرداخته می شود.
دقیقا رییس جمهور اسبق، یک قرارداد نفتی را باطل کرد. شاید چند صد میلیون دلار ولی کسی به آن نمی پردازد! اما در فوتبال یک قرارداد چند میلیونی چرا به آن پرداخته می شود؟ چون فوتبال خون و رگ و ریشه ما است. پولش را راحت به دست نیاوردیم که راحت از دست بدهیم. اگر یک پاداشی از جام جهانی می گیریم باید در جهت مثبت استفاده اش کنیم.
شاید یک صدم آن فشار اجتماعی و رسانه ای روی مسائل دیگر نیست اما روی فوتبال نیست. آقای حمیدرضا فرزانه خیلی ممنون از حضور شما در استودیو طرفداری، من سوال دیگری ندارم صحبت پایانی را واگذار می کنم به شما.
ممنون از رسانه بزرگ طرفداری و ممنون از شما، امیدوارم فوتبال ما به چیزی که می خواهد دست پیدا کند و در جام جهانی موفق باشد.
اخبار داغ
بعد از انتقاد شدید در فضای مجازی؛ استقلال بالاخره به امیر قلعه نویی تبریک گفت! لوکادیا: بی صبرانه منتظرم تا برای پرسپولیس بزرگ بازی کنم؛ ارتش سرخ، از حمایت های شما ممنونم درخواست 10 میلیون یورویی مادر رابیو از منچستریونایتد به عنوان حق کمیسیون روز دوم دادگاه بنجامین مندی | باز شدن پای افرادی جدید به این پرونده

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/264070/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد / بنای نیروی انتظامی بر برخورد و مقابله نیست / «آیا بی حجابی از یک تخلف رانندگی نازل‌تر است؟»

ترکیب هجومی نساجی مقابل تراکتور

جابه‌جایی 3 تراکتوری با جدایی خمس

وقوع هرگونه انفجار در عراق تکذیب شد /تایید شناسایی اشیا خارجی پرنده در حریم هوایی‌

دستگیری دو نفر متخلف و کشف و دو قبضه اسلحه در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد

اجرای طنزواره استانی با عنوان میرما در محمودآباد

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد و طرح «نور»

6 مدال بانوان مازندران در مسابقات کشوری کوراش

امام جمعه ساری: باید فرزندان خود را برای جذب در حوزه‌های علمیه ترغیب کنیم

استقرار 1419 دستگاه صندوق الکترونیک برای انتخابات خرم‌آباد و چگنی

تصادف در محور پلدختر به خرم‌آباد 8 مصدوم برجا گذاشت

طرح نور فراجا موفقیت در حوزه جنگ نرم است

عملیات وعده صادق،نماد اقتدار کشور

برگزاری آئین بزرگداشت نخستین سالگرد شهید آیت الله سلیمانی

راهپیمایی «جمعه خشم» در خرم‌آباد

برگزاری آیین شکرگزاری رحمت ماه صیام در منطقه لفور مازندران

تذکر محترمانه و ارشاد باکرامت هدف اصلی «طرح نور» است

برگزاری آزمون استخدام پیمانی تامین اجتماعی در قزوین

آیت الله علم الهدی: تذکر محترمانه و ارشاد باکرامت، هدف اصلی «طرح نور» است

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد و طرح «نور» /آموزش و پرورش موافقت کند اساتید حوزه عفاف و حجاب دختران را اقناع کنند

ماجرای چاقوکشی و ضرب و شتم در کشتی مازندران

ترافیک سنگین در جاده چالوس

حمله موشکی به اسراییل اعجاز وعده صادق بوده است

برگزاری آزمون استخدام پیمانی تامین اجتماعی

جزئیات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور + سایت ثبت‌ نام

برگزاری کنگره 400 شهید روحانی مازندران

پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان شهرستان نور

حضور 90 بازیکن و مربی در سومین مرحله جشنواره مینی بسکتبال کشور

ماجرای چاقوکشی و ضرب و شتم در کشتی مازندران | روایت داور مصدوم: فیلم تا قبرس و آلمان هم رسیده است، کتک خوردن یک داور! | آقایان برای رضایت گرفتن ...

همه چیز درباره واریز یارانه کمک معیشتی فروردین‌ماه | جیب سرپرستان خانوارها پر پول شد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

مرگ 91 نفر بر اثر مصرف مواد مخدر در مازندران

کنگره 400 شهید روحانی استان مازندران برگزار می‌شود

توجه ویژه دولت برای رفع عقب ماندگی‌های بخش آب در مازندران

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

انتصاب جدید در ستاد مرکزی راهیان نور کشور

کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل

مسدود شدن 205 چاه غیرمجاز در مازندران

امید به بازگشت روز‌های خوب نساجی

مرگ 91 نفر بر اثر مصرف مواد مخدر

حمایت از تشکل‌های مردم پایه فرهنگی هنری در مازندران

انتصابات جدید در ستاد راهیان نور

امواج آرام خزری در مازندران

اقدام غیر قانونی در شرکتی کردن پرسنل سابق موسسه اعتباری نور

تعیین تکلیف حدود 7 هزار چاه کشاورزی در مازندران

رتبه نخست مازندران در صادرات لبنیات

تردد در راه های مازندران عادی و روان است

بازار برنج در مازندران از رکود خارج شده است