پیام مازند

آخرين مطالب

چتر بیمه سلامت همگانی برای 167 هزار بیمه نشده در مازندران مقالات

چتر بیمه سلامت همگانی برای 167 هزار بیمه نشده در مازندران
  بزرگنمايي:

 پیام مازند- داده های اداره کل بیمه سلامت استان مازندران نشان می دهد که دولت سیزدهم نسبت به گستراندن چتر پوشش بیمه ای برای افراد محروم و ساکن در مناطق دوردست استان تلاش زیادی را همسو با رویکرد گسترش عدالت در این استان داشته و اقدامات مثمر ثمری را از خود به جای گذاشته است.

ضریب نفوذ بیمه ای یکی از مؤلفه‌های مهم اجتماعی است و بر همین اساس طبق قانون بودجه 1401، افراد فاقد بیمه پایه سه دهک پایین درآمدی، به صورت رایگان و سیستمی تحت پوشش بیمه این سازمان قرار گرفته و بقیه افراد نیز براساس آزمون وسع و مشارکت در پرداخت حق بیمه تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

در قانون بودجه 1400 بیمه‌ درمان ناباروری تصویب و دولت مکلف به پوشش 90 درصدی کل هزینه‌های سه دوره کامل یکی از روش‌های کمک باروری (آی. سی. اِس. آی) و (آی. وی. اِف) برای هر زوج نابارور و پوشش هزینه‌های دارویی و پاراکلینیک و سایر روش‌های درمان ناباروری شده است و یکی از نخستین مصوبه‌های دولت سیزدهم نیز تصویب شیوه اجرای قانون بیمه ناباروری و پوشش بیمه‌های پایه خدمات نازایی و ناباروری بود و بیمه سلامت در راستای این قانون و مصوبه گام برداشته است .

بیمه سلامت براساس این مصوبه، ٩٠ درصد از هزینه‌های درمان ناباروری در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دولتی براساس تعرفه عمومی غیردولتی پرداخت می‌ کند و همه زنان زیر 45 سال که یک سال پس از تصمیم به فرزندآوری، نتوانند باردار شوند، می‌توانند از خدمات این حوزه استفاده کنند. این خدمات همچنین هر دو تا سه سال قابل تمدید است.

پوشش بیمه‌ای هزینه‌های زایمان و درمان ناباروری مردان و زنان در بند 3 سیاست‌های کلی جمعیت ابلاغی رهبر معظم انقلاب در سال 1393 مورد تأکید قرار گرفته و در قانون برنامه ششم توسعه نیز تمهیدات لازم اعم از ارائه تسهیلات به منظور افزایش سلامت ازدواج و درمان ناباروری در قالب بودجه سنواتی تکلیف شده است.

 چتر بیمه سلامت همگانی برای 167 هزار بیمه نشده در مازندران

بیمه رایگان 167 هزار قشر محروم جامعه 

مدیر کل بیمه سلامت مازندران به برنامه اجرای بیمه رایگان افراد فاقد هر نوع بیمه پایه در استان اشاره کرد و گفت :  از دی ماه پارسال تاکنون در مازندران 167 هزار نفر از اقشار آسیب پذیر، محروم ، ساکنان مناطق حاشیه شهرها و دوردست بیمه سلامت همگانی رایگان شدند.

محمد رضا میرزایی با اشاره به این که اینها افرادی هستند که هیچ نوع بیمه پایه ای ندارند ، توضیح داد : همچنین در صورتی که افراد دیگر فاقد بیمه در مازندران حضور داشته باشند حتی در صورت بستری شدن ،می توانند روی تخت بیمارستان تحت پوشش بیمه سلامت همگانی قرار گیرند.

وی جمعیت زیر پوشش بیمه سلامت در مازندران را یک میلیون و 610 هزار نفر اعلام کرد و بیان داشت: 80 درصد آنها بدون پرداخت مبلغی بیمه  و از خدمات آن بهره مند هستند.

وی با ذکر این نکته که 903 هزار نفر از بیمه شده های مازندران روستایی هستند که با توجه به جمعیت روستایی که در استان ساکن هستند، این میزان بیمه شده در این بخش بسیار حائز اهمیت است . اظهار داشت : بیمه شدگان این طرح در 50 بیمارستان و درمانگاه دولتی و خصوصی استان مازندران می توانند خدمات دریافت کنند .

 چتر بیمه سلامت همگانی برای 167 هزار بیمه نشده در مازندران

افزایش تعداد مراکز درمان ناباروری مازندران به هشت مرکز

وی به بخش دیگری از تاکیدات دولت سیزدهم مبنی بر پرداخت هزینه درمان ناباروری زوج ها اشاره کرد و گفت : طبق بررسی های انجام شده در مازندران احتمالا 20 تا 25 درصد زوجین استان نابارور هستند که این تعداد شامل 120 تا 150 هزار نفر می شود .

به گفته میرزایی تا پارسال مرکز درمان ناباروری در بیمارستان های فاطمه زهرا (س) بابل و امام خمینی در ساری در این استان فعال بود که با توجه و تاکید دولت مبنی بر کمک به درمان ناباروری افزایش تعداد این مراکز در دستور کار قرار گرفت .

وی ادامه داد : در همین راستا ساخت مرکز درمان ناباروری در بیمارستان های خاتم الانبیا بهشهر و شهید بهشتی نوشهر انجام شد و با تجهیزات شدن ،این دو مرکز دولتی  نیز به جمع مراکز درمانی در این زمینه افزوده خواهند شد .

 مدیر کل بیمه سلامت مازندران اضافه کرد : علاوه بر مراکز درمانی دولتی ، بکار گرفتن مراکز درمان خصوصی برای این منظور در دستور کار قرار گرفت  که با چهار مرکز خصوصی در ساری و بابل از امروز اول شهریور ماه خدمان ارایه می دهند .

وی کمک دولت برای درمان ناباروری را تنها در ساخت و تجهیز مراکز درمانی دولتی و یا قرارداد با مراکز درمانی خصوصی ندانست و گفت : همچنین بیمه سلامت براساس وظیفه محوله برای ارائه خدمات درمانی به زوج های نابارور هزینه درمانی پرداخت می کند .

مدیر کل بیمه سلامت مازندران در آماری اعلام کرد : از سال گذشته تاکنون یکهزار و 370 مورد ویزیت ناباروری در مازندران انجام شد که از این تعداد 270 زوج به عنوان موارد قابل پیگیری برای درمان هستند که 500 میلیون تومان هزینه آنها پرداخت شده است .

وی ابراز امیدواری کرد که در مراحل بعدی با افزایش پرداخت هزینه برای درمان ناباروری این وضعیت درمانی کمک شود . 

دکتر میرزایی همچنین به مصوبه جدید شورای عالی بیمه کشور اشاره کرد و گفت: براساس مصوبه اخیر 70 درصد هزینه درمان بخش خصوصی در زمینه ناباروری را بیمه سلامت پرداخت می کند .

درمان ناباروری زوجین به عنوان یکی از تاکیدات دولت سیزدهم برای رشد جمعیتی در دستور کار قرار گرفت و در مازندران برای عملی شدن این موضوع در سفر رییس جمهور به استان ساخت و تجهیز مرکز درمان ناباروری در بیمارستان های خاتم الانبیا بهشهر و شهید بهشتی نوشهر هر کدام برای پوشش خدمات درمانی در شرق و غرب مازندران مصوب شد و برای این منظور 90 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شد که بنا به اعلام دانشگاه علوم پزشکی مازندران این مراکز تا پاییز امسال به بهره برداری می رسد  .

مرکز تخصصی ناباروری که به مرکزی گفته می شود که با روش IUI  (شستشو و تزریق اسپرم در داخل رحم ) IVF (لقاح خارج از رحم ) ، GIVT (گذاشتن اسپرم شستشو شده و تخمک به ثلث خارجی لوله رحم ) ، ZIFT (گذاشتن تخمک لقاح شده به ثلث خارجی لوله رحم ) TEF( انتقال جنیه به ثلث خارجی لوله رحم )میکروانجیکشن ، انجماد جنین و انجام عمل لاپاراسکوپی برای افزایش قابلیت باروری به منظور درمان بیماران اقدام می‌کنند.

مراکز ناباروری دارای سه سطح هستند که سطح 2 آن برای انجام مراحلIUI  است، به عنوان مرحله اول و گام نخست برای درمان ناباروری به شمار می رود  که در این  روش شستشو و تزریق اسپرم در داخل رحم انجام می شود.

 چتر بیمه سلامت همگانی برای 167 هزار بیمه نشده در مازندران

آمادگی برای پوشش کامل پرداخت هزینه درمان بیماران خاص و نادر

مدیر کل بیمه سلامت مازندران  به اقدام خوب و موثر دولت در تخصیص پنج هزار میلیارد تومان اعتبار هزینه درمان بیماران خاص ، نادر و صعب العلاج اشاره کرد و گفت :  پس از ابلاغ این میزان اعتبار به بیمه سلامت کشور پوشش هزینه های بیمه ای این نوع از بیماران از طریق این سازمان انجام خواهد شد .

وی ادامه داد : عمده بیماران نادر ،خاص و صعب العلاج زیر پوشش چتر حمایتی بیمه سلامت می روند تا از این طریق بار هزینه های گزاف این بیماری ها از دوش بیماران و خانواده های آنها برداشته شود .

به گفته میرزایی با این اقدام دولت 90 درصد هزینه درمان این بیماران از سوی دولت پرداخت می شود و در صورت نیاز برخی خانواده ها به پرداخت هزینه های بیشتر ؛این هزینه نیز از سوی بیمه سلامت پرداخت خواهد شد . 

طبق آمار رسمی  استان مازندران دارای 4 هزار و 500 بیمار خاص است.

 چتر بیمه سلامت همگانی برای 167 هزار بیمه نشده در مازندران

پرداخت کمک هزینه درمان 500 میلیون تومانی به مراکز درمان ترک اعتیاد

مدیر کل بیمه سلامت مازندران  به مشارکت این اداره کل برای درمان ترک اعتیاد معتادان در استان اشاره کرد و گفت : که در این زمینه نیز طی یکسال اخیر برای درمان این افراد 500 میلیون تومان به عنوان هزینه درمان به مراکز خصوصی ترک اعتیاد پرداخت شده است .

وی افزود : این میزان اعتبار دولتی به 56 مرکز درمان اعتیاد بخش خصوصی از سوی بیمه سلامت مازندران پرداخت شده است . 

میرزایی اضافه کرد : بیمه سلامت به عنوان یک نهاد خدمات رسان در حوزه رفاهی مردم تلاش دارد در بخش هایی که آسیب های اجتماعی وجود دارد از جمله در خصوص بحث اعتیاد ورود کرده تا به دستگاه های دخیل در این امر یاری رساند .

بیش از یک هزار بازدید بر روند اجرای مناسب طرح دارویار

وی همچنین به طرح "دارویار "به عنوان دیگر طرح اجرایی از سوی دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و افزود: پس از اجرای جراحی اقتصادی دولت و حذف ارز ترجیحی از داروها  و واریز این مبالغ برای بیمه گران سعی شده تا نگرانی بیماران در خصوص احتمال گران شدن داروها پوشش داده شود . 

مدیر کل بیمه سلامت مازندران افزود : طرحی که در آن قرار است یارانه داروها به انتهای زنجیره منتقل شود و از طریق بیمه‌ها به مصرف‌کننده نهایی تخصیص یابد و این اقدام در راستای سیاست‌های کلی نظام سلامت، مبنی بر مدیریت منابع از طریق نظام بیمه‌ای صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد : برای این منظور در مازندران در یک ماه یکهزار و 350 مورد بازدید از 638 داروخانه استان انجام شده است تا مشکلی برای بیماران در زمان اجرای این طرح بوجود نیاید . 

تخصیص اعتبار 120 میلیارد ریالی بازسازی ساختمان های اداری بیمه سلامت مازندران

مدیر کل بیمه سلامت استان مازندران گفت : از سال گذشته تاکنون 120 میلیارد ریال اعتبار به استان اختصاص داده شد که این اعتبارات برای  روند بازسازی و بهسازی ادارات بیمه سلامت شهرستان های مازندران صرف شده است .

وی ادامه داد :با تخصیص این میزان اعتبار ساختمان های قدیمی و فرسوده بیمه سلامت در شهرستان های مازندران بازسازی شده اند .علاوه بر بازسازی ،ساختمان در شهرستان هایی که فاقد ساختمان ملکی بودند در دستور کار قرار گرفته است .

وی افزود : برای همین منظور از سال گذشته تاکنون ساختمان بیمه سلامت گلوگه ساخت و تجهیز شده است ،ساختمان بیمه سلامت شهرستان فریدونکنار اواخر سال گذشته به بهره برداری رسید .

مدیر کل بیمه سلامت مازندران تعداد ساختمان های ملکی بیمه سلامت در استان را شامل 15 شهرستان اعلام کرد و گفت : شهرستان های تازه تاسیس کلاردشت ، محمودآباد ، جویبار ، میاندورود و کلاردشت عملیات ساخت و خروج این ادارات از استیجاری را در دستورکار دارد .

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/264420/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از بازگشت ون‌های گشت ارشاد

اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب فراجا

حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست

تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است

اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد

سردار رادان: حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

ضرورت لایروبی حوضچه نیروگاه نکا/ پیشرفت زباله سوز ساری شتاب گرفت

مردم همراه و حامی پلیس برای اجرای طرح نور هستند

12 زنجیره ارزش در مازندران تعریف شد/ حضور 27 واحد تولید در اکسپو

سردار رادان: در طرح نور، رئیس جمهور از ما حمایت کرده است

سردار رادان: در طرح نور، ما حمایت رئیس جمهور و قوه قضائیه را داریم

حسن یزدانی به تشک برگشت

طرح نور طرحی برای صیانت از عفاف و حجاب دختران ایران

اعلام نرخ جدید کرایه تاکسی در خرم آباد

اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)

آئین تجلیل از، برترین‌های المپیاد‌های علمی دانش آموزی در بابل

نوجوان 16 ساله ناپدید شده در جنگل‌های رامسر پیدا شد

حمایت قاطع بسیج اساتید حوزه علمیه استان همدان از طرح نور فراجا

اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

سردار رادان: در طرح نور به‌دنبال حجاب و عفاف و صیانت از دختران و خواهران خودمان هستیم/ شهادت می‌دهم که رئیس قوه قضائیه در حمایت از طرح حجاب و عفاف مردانه کنار ما بوده/ شهادت می‌دهم رئیس‌جمهور از ما حمایت کرده است

رادان: طرح نور، طرح امنیتی انتظامی نیست

سردار رادان: طرح نور اصلا طرح امنیتی و انتظامی نیست

تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای طرح نور

ریتم شبانه‌روزی یا ساعت بدن چیست؟

جلسه شورای فرهنگ عمومی - ساری

لبخند شکوفه های بهاری در مازندران

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است

ذخیره‌سازی 2831 تن مرغ در سردخانه‌های مازندران

برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران

27 رقم برنج در کشور معرفی شده است

تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای «طرح نور»

توزیع انواع بذور اصلاح و گواهی شده برنج بین کشاورزان شهرستان بابل

بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا

روند تکمیل نیروگاه زباله‌سوز ساری شتاب می‌گیرد

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

تردد این خودروها در جاده چالوس ممنوع شد

کشف محموله میلیاردی باتری‌های قاچاق در بابل

تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)

(تصاویر) شکوفه‌های بهاری مازندران

سهراب و فروغ برای هم شعر می‌خواندند/ فرح پنج بار برای افتتاحیه نمایشگاه سهراب آمد ولی او در نمایشگاه حاضر نمی‌شد؛ هیچ دلیل سیاسی هم نداشت

لزوم افزایش صندوق اعتباری فناوری مازندران

خصوص واقعی قبل از هیاهوی واگذاری!

بهره برداری از دفتر بسیج ورزشکاران شهرستان ساری

برگزاری تجمع حمایتی مردم و بانوان کرمانشاهی از اجرای «طرح نور»

همه مسئولان باید برای اجرای طرح نور کمک کنند

راهپیمایی « جمعه خشم» در مازندران برگزار می شود

برگزاری تور بین المللی دوچرخه‌سواری خزر؛ اواخر اردیبهشت