پیام مازند

آخرين مطالب

تعاونی‌های استان مرکزی 14 میلیون دلار از تولیدات خود را صادر کردند وزارت رفاه

تعاونی‌های استان مرکزی 14 میلیون دلار از تولیدات خود را صادر کردند
  بزرگنمايي:

پیام مازند - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: شرکت‌های تعاونی این استان در یک سال گذشته (هفته تعاون پارسال تاکنون) 14 میلیون دلار از تولیدات خود را به نقاط مختلف جهان صادر کردند.

به گزارش روابط عمومی تعاون،کارو رفاه اجتماعی استان مرکزی« جمشید امیدی» روز دوشنبه به مناسبت هفته تعاون و با تبریک هفته دولت در جمع خبرنگاران در اراک، افزود: 14 شرکت تعاونی در این استان در زمینه صادرات فعال است.
وی بیان کرد: افزایش سهم بخش تعاون در اقتصاد ملی یکی از برنامه‌های مهم دولت است و برای تحقق این مهم یکسری فعالیت‌ها باید انجام داد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: تاکنون پنج هزار و 862 شرکت تعاونی در استان ثبت شده که از این تعداد 2 هزار و 361 شرکت تعاونی فعال است و بیشترین آنها در اراک و کمترین در خنداب است.
امیدی اظهار داشت: 2 هزار و 416 شرکت تعاونی استان مرکزی غیرفعال، 661 تعاونی منحل و 424 تعاونی نیز راکد شده‌اند و بیشترین تعاونی‌های ثبت شده این استان در بخش خدماتی، صنعتی و کشاورزی است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی اضافه کرد: تعداد اعضای تعاونی‌های این استان با احتساب سهام عدالت در استان مرکزی 998 هزار و 253 نفر است که با کسر اعضای سهام عدالت، 121 هزار 392 نفر است.
امیدی گفت: سرمایه ثبتی شرکت‌های تعاونی فعال، یک هزار 583 میلیارد ریال است و این شرکت‌ها زمینه اشتغال 22 هزار 426 نفر را فراهم کرده‌اند.
وی اظهار داشت: علاج مشکلات کشور رونق تولید است، چرا که اگر رونق تولید انجام شود رونق اشتغال نیز انجام می‌شود و در صورت رونق اشتغال مشکلات جوانان نیز مرتفع می‌شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: در راستای رونق و حمایت از تولید، 20 جلسه کمیته رفع موانع مالی و مشکلات تعاونی‌ها در یک سال گذشته تشکیل شده و پرونده 57 تعاونی در راستای بهره‌مندی از تسهیلات در این کمیته مورد بررسی قرار گرفته است.
امیدی تصریح کرد: در نتیجه، از محل خط اعتباری 20 هزار میلیارد ریالی با عاملیت بانک توسعه تعاون، از سهم 440 میلیارد ریالی استان مرکزی، حدود 2 هزار و 790 میلیارد ریال برای 41 تعاونی توسط کمیته استانی و ملی تایید و به بانک توسعه تعاون معرفی شده است.
وی اظهار داشت: حدود 940 میلیارد ریال توسط بانک بررسی و مصوب شده و تاکنون 330 میلیارد ریال منجر به عقد قرارداد شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی، در خصوص عملکرد کمیته تعیین تکلیف تعاونی‌های غیرفعال هم گفت: پنج تعاونی منحل شده و مجامع هفت تعاونی به‌هنگام سازی و فعال شده است.
امیدی عنوان کرد: 16 تعاونی نیز برای استفاده از تسهیلات و معرفی به بانک‌های عامل شناسایی شده‌ است.
وی اظهار داشت: در کمیته تعاونی‌های مشکل دار به منظور بررسی مشکلات، 19 نشست برای 28 تعاونی دارای مشکل برگزار شده که در نتیجه مشکلات 23 شرکت تعاونی رفع شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: 200 واحد پروانه ساختمانی توسط تعاونی‌های مسکن در یک سال گذشته اخذ شده و مرکز توسعه و نوآوری بخش تعاون در شهرستان ساوه راه اندازی شده و از تسهیلات بلاعوض نیز بهره مند شده‌اند.
امیدی گفت: اطلاع رسانی برای حضور فعال شرکت‌های تعاونی در نمایشگاه‌ها باعث شده تا 13 شرکت تعاونی در نمایشگاه‌ها حضور فعال داشته باشند.
وی اظهار داشت: کمک به 6 تعاونی متعارف متشکل از سه دهک اول درآمدی، حمایت از پنج شرکت تعاونی فرش دستبافت، کمک مالی به 11 شرکت تعاونی برای انجام امور حسابرسی، پیگیری و بررسی شکایات واصله در حوزه شرکت‌های تعاونی برای 27 شرکت تعاونی، انجام نظارت عمومی بر 350 شرکت‌ تعاونی فعال، نظارت بر مجامع 175 تعاونی، انجام بازدید مالی از 60 تعاونی استان، از دیگر اقدامات انجام شده در یکسال گذشته است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: برگزاری 2 هزار و 770 نفر ساعت دوره آموزشی، مهارتی و مدیریتی و آموزش مهارتی و تخصصی به 2 هزار و 360 نفر ساعت از تعاونگران و برگزاری 2 هزار و 360 نفر ساعت دوره آموزشی مهارتی و حقوقی و هفت هزار و 129 نفر ساعت دوره آموزشی مجازی برای تعاونگران بخش دیگری از اقدامات انجام شده در این مدت است.
امیدی عنوان کرد: رویکرد توسعه کسب و کارهای کوچک و متوسط در بحث اشتغال با جدیت دنبال می‌شود.
وی عنوان کرد: تسهیلات مشاغل خانگی یکی از موارد مهم در راستای افزایش اشتغال است و هدف اصلی سامانه مشاغل خانگی صدور مجوز به صورت الکترونیکی برای فعالیت‌های مشاغل خانگی است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: در سامانه مشاغل خانگی 515 رشته تعریف شده که 27 رشته مجوز محور و 488 رشته ثبت محور است.
امیدی گفت: سهم اعتبارات مشاغل خانگی امسال این استان حدود 700 میلیارد ریال، تسهیلات مرتبط با کمیته امداد امام خمینی(ره) چهار هزار و 600 میلیارد ریال و تسهیلات مرتبط با بهزیستی 2 هزار و 250 میلیارد ریال است.
وی اظهار داشت: 14 هزار و 330 میلیارد ریال هم سهم اعتبار قانون بودجه 1401 استان مرکزی است که آیین نامه آن ارسال شده اما هنوز بودجه آن اختصاص نیافته است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: پارسال به یک هزار و 333 نفر تسهیلات مشاغل خانگی پرداخت شد و 950 نفر از این افراد به بازار متصل شدند و پارسال از طریق سامانه مشاغل خانگی، 2 هزار و 403 مجوز صادر شد.
وی عنوان کرد: 54 فقره صدور پروانه کار و 101 فقره تمدید پروانه کار، در یک سال گذشته برای اتباع بیگانه این استان صورت گرفته و در این مدت، 642 مورد بازرسی از کارگاه‌های دارای شاغلین خارجی انجام شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی خاطرنشان کرد: شناسایی یک هزار و 213 شاغل خارجی غیرمجاز توسط 135 گشت مشترک با بازرسان نیروی انتظامی، از دیگر اقدامات صورت گرفته در یک سال گذشته است.
امیدی عنوان کرد: در این مدت یک هزار و 830 نفر از جویندگان کار به کار گرفته شده و در یک سال گذشته برای 2 هزار و 612 نفر بیمه بیکاری برقرار شده است.
وی گفت: سهم تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری از محل صندوق توسعه ملی چهار هزار و 137 میلیارد ریال و تسهیلات بند الف تبصره 18 رقم اختصاص یافته 220 میلیارد ریال است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: در یک سال گذشته پنج هزار و 427 دادخواست در هیات‌های تشخیص رسیدگی شد و 2 هزار و 264 پرونده در هیات‌های حل اختلاف به دادخواست تجدید نظر رسید.
امیدی بیان کرد: 3 هزار و 654 درخواست نیز در این مدت در کمیته بدوی درخواست شده، یک هزار و 52 درخواست در کمیته تجدید نظر بررسی شده و 280 دادخواست از طریق دیوان عدالت اداری واصل شده است.
8 شهریور 1401 12:22
روابط عمومی تعاون،کارو رفاه اجتماعی استان مرکزی |
کد خبر : 281,744
نظرات بینندگان

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/264983/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برگزاری آیین شکرگزاری رحمت ماه صیام در منطقه لفور مازندران

تذکر محترمانه و ارشاد باکرامت هدف اصلی «طرح نور» است

برگزاری آزمون استخدام پیمانی تامین اجتماعی در قزوین

آیت الله علم الهدی: تذکر محترمانه و ارشاد باکرامت، هدف اصلی «طرح نور» است

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد و طرح «نور» /آموزش و پرورش موافقت کند اساتید حوزه عفاف و حجاب دختران را اقناع کنند

ماجرای چاقوکشی و ضرب و شتم در کشتی مازندران

ترافیک سنگین در جاده چالوس

حمله موشکی به اسراییل اعجاز وعده صادق بوده است

برگزاری آزمون استخدام پیمانی تامین اجتماعی

جزئیات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور + سایت ثبت‌ نام

برگزاری کنگره 400 شهید روحانی مازندران

پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان شهرستان نور

حضور 90 بازیکن و مربی در سومین مرحله جشنواره مینی بسکتبال کشور

ماجرای چاقوکشی و ضرب و شتم در کشتی مازندران | روایت داور مصدوم: فیلم تا قبرس و آلمان هم رسیده است، کتک خوردن یک داور! | آقایان برای رضایت گرفتن ...

همه چیز درباره واریز یارانه کمک معیشتی فروردین‌ماه | جیب سرپرستان خانوارها پر پول شد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

مرگ 91 نفر بر اثر مصرف مواد مخدر در مازندران

کنگره 400 شهید روحانی استان مازندران برگزار می‌شود

توجه ویژه دولت برای رفع عقب ماندگی‌های بخش آب در مازندران

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

انتصاب جدید در ستاد مرکزی راهیان نور کشور

کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل

مسدود شدن 205 چاه غیرمجاز در مازندران

امید به بازگشت روز‌های خوب نساجی

مرگ 91 نفر بر اثر مصرف مواد مخدر

حمایت از تشکل‌های مردم پایه فرهنگی هنری در مازندران

انتصابات جدید در ستاد راهیان نور

امواج آرام خزری در مازندران

اقدام غیر قانونی در شرکتی کردن پرسنل سابق موسسه اعتباری نور

تعیین تکلیف حدود 7 هزار چاه کشاورزی در مازندران

رتبه نخست مازندران در صادرات لبنیات

تردد در راه های مازندران عادی و روان است

بازار برنج در مازندران از رکود خارج شده است

اولتیماتوم 2 ماهه بازرسی لرستان برای تکمیل پل شوراب

ایران‌چک 500 هزار تومانی در بازار؟! + عکس

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های شمال در آخرین روز فروردین

حمله اسرائیل به جنوب سوریه

اعزام 15 هزار دانش‌آموز به اردوی راهیان‌نور و پیشرفت

تقویت احساس ارزش واقعی تولید برنج در زندگی کشاورزان مازندرانی

هوای صاف تا نیمه ابری در مازندران

جزییات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد