پیام مازند

آخرين مطالب

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام: هدف نمایشگاه رسم تعاون ایجاد بستری نوین و جدید برای رقابت بخش تعاون است وزارت رفاه

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام: هدف نمایشگاه رسم تعاون ایجاد بستری نوین و جدید برای رقابت بخش تعاون است
  بزرگنمايي:

پیام مازند - نورالدین الیاسی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام همزمان با هفته تعاون گفت: هدف نمایشگاه رسم تعاون ایجاد بستری نوین و جدید برای رقابت بخش تعاون است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام، نورالدین الیاسی ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر ، هفته تعاون را به تلاشگران بخش تعاون تبریک گفت و اظهار داشت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وظایف گسترده و متنوعی را در حوزه‌های تعاون، اشتغال و کارآفرینی، صیانت از نیروی کار،رفاه و تامین اجتماعی، توانمندسازی اقشار آسیب پذیر ارائه خدمات اجتماعی، فرهنگی و ورزشی به جامعه هدف عهده دار است و در راستای تحقق شعار سال " تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین " و همچنین اجرای تکالیف " سند تحول دولت مردمی در چهار محور کلان، کار مردم، رفاه مردم، آتیه مردم و اموال مردم خدمات شایانی ارائه می‌دهد.
وی گفت: امروزه نقش اقتصاد تعاونی ها در دنیا پر رونق شده و یکی از فرآیندهای مهمی که منجر به توسعه، اشتغال و تولید می شود، ایجاد شرکت های تعاونی است که با توجه به کارکرد جمعی و گروهی آنها می توانند با استفاده از ظرفیت های مردمی علاوه بر کمک به توسعه اقتصادی کشور در فقرزدایی، ایجاد اشتغال پایدار و کسب ثروت مشروع و افزایش رفاه اجتماعی نقش اساسی داشته باشند.
الیاسی اظهار داشت: در دولت مردمی کار و کرامت توسعه و گسترش بخش تعاون در تمامی بخش های صنعت، خدمات و کشاورزی در راستای مردمی کردن اقتصاد که مورد تاکید مقام معظم رهبری براساس بیانیه گام دوم انقلاب است از اقدامات اساسی معاونت تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی بوده و توانسته است با بهره گیری از ظرفیت مراکز علمی و دانشگاهی، همراه کردن دستگاههای اجرایی و اقتصادی کشور در قالب انعقاد تفاهم نامه های همکاری رویکرد جدید و روح تازه ای در بخش تعاون کشور ایجاد کند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام با اشاره به نمایشگاه رسم تعاون که با هدف ایجاد بستری نوین و جدید برای رقابت بخش تعاون با سایر بخش های اقتصاد کشور در تهران از هفتم لغایت سیزدهم برپا شده است، گفت: این نمایشگاه جلوه ای از توانمندی‌های بخش تعاون و بیانگر فعالیت‌ها و تاثیر گذاری خدمات این بخش در یکساله دولت سیزدهم در اقتصاد تعاونی کشور است.
الیاسی‌ گفت: استان ایلام دارای 2092 تعاونی فعال با 10810 عضو است که 35 درصد اعضا را زنان و 65 درصد را مردان تشکیل می دهند و 16948 نفر در تعاونیهای استان در بخش های مختلف اقتصادی اشتغال دارند.
‏وی تصریح کرد: نقش زنان و حضور 35 درصدی آنان در بخش تعاون حائز اهمیت است و این نسبت در بخش تعاون به ویژه تعاونی های صنایع دستی، فرش دستباف، گلیم نقش برجسته، بیانگر نقش مهم آنان در توسعه تعاونی ها و ایجاد اشتغال است.
وی همچنین اظهار داشت: در یکساله دولت سیزدهم 55 تعاونی با اشتغالزایی 575 نفر در استان تشکیل شده است که در هفته تعاون تعداد 7 شرکت تعاونی با اشتغالزایی 127 نفر و سرمایه گذاری 175/5 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.
وی به اهمیت آموزش های مدیریتی و تخصصی جهت پایداری تعاونی های استان اشاره کرد و گفت: در حوزه تعاونی ها بیش از 16 هزار نفر ساعت آموزش در زمینه مدیریتی، حقوقی و تخصصی به تعاونگران و کارشناسان بخش تعاون ارائه شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام در ادامه به دیگر فعالیت‌ها ی این اداره کل اشاره کرد گفت: میزان تعهد اشتغال استان ایلام در سال 1401 در سامانه ملی رصد اشتغال کشور 6671 نفر ثبت اشتغال است که تا کنون بیش از 80 درصد آن محقق شده و رتبه برتر کشور در مقایسه با سایر استانها کسب کردیم که این عملکرد نتیجه همراهی و همکاری مدیران دستگاه های اجرایی، فرمانداران، شرکتها دولتی و غیر دولتی، بانکها و موسسات استان در پرداخت به موقع تسهیلات تبصره 18 و 16 قانون بودجه، تسهیلات کسب کار روستایی و مشاغل خانگی بوده است.
وی در پایان گفت: بیش از 11 هزار بازرسی از کارگاهها در راستای صیانت از نیروی کار، رسیدگی به 3224 پرونده شکایتی و کاهش اطاله دادرسی ها، تشکیل 38 خانه بهداشت کارگری و 14 کانون یاریگران تولید در سطح کارگاهها، شناسایی 2923 نفر از نیازمندان در اجرای دستورالعمل فقر مطلق، افزایش تشکل های کارگری و کارفرمایی به 132 تشکل، پاسخگویی به 4200 از معترضین در طرح عادلانه سازی یارانه ها بصورت حضوری و تلفنی، بهره مندی 382 نفر از مشوق ها و سیاست‌های فعال بازار و صدور 4818 مجوز مشاغل خانگی را بخشی دیگر از خدمات این اداره کل در یکساله دولت سیزدهم ذکر کرد.
13 شهریور 1401 15:36
کد خبر : 282,614
کلیدواژه ها: ایلام,نمایشگاه رسم تعاون,هفته تعاون, نماز جمعه
نظرات بینندگان

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/265442/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شمارش معکوس برای ثبت تالاب بین المللی گندمان در کنوانسیون رامسر

حمله هوایی به یک پایگاه حشد الشعبی در عراق/ یک کشته و 6 مجروح

آمریکا حمله به حشد الشعبی را رد کرد

حمله هوایی به یک پایگاه نظامی حشد الشعبی در عراق/ یک کشته و 6 مجروح

حمله صهیونیست‌ها به پایگاه حشدالشعبی در استان بابل عراق

انفجار در پایگاه حشدالشعبی در استان بابل عراق

فیلم/آماده باش پرسنل درمان در بیمارستان المحاویل در بابل

انفجار مقر فرماندهی حشد الشعبی در بابل عراق

ببینید | تصاویری از آتش‌سوزی ناشی از حمله هوایی درون پایگاه کالسو در بابل

جدیدترین تصویر از انفجار بزرگ در مقر حشدالشعبی | حجم گسترده آتش را ببینید

وقوع انفجار در شمال استان بابل عراق +فیلم

ببینید | اولین تصاویر از وقوع انفجار در یک مقر نظامی در استان بابل عراق

ببینید | فوری؛ حمله هوایی به مقر فرماندهی حشد الشعبی و مقر دفاعی در پایگاه کالسو بابل

ببینید | تصاویر تازه از انفجار مقر نظامی حشدالشعبی در استان بابل عراق

الگوبرداری استان های آذربایجان غربی و مازندران از طرح سفیران زیبایی قم

کسب مجوز استفاده از پوست‌های تک‌لایه و دولایه برای درمان بیماری‌های پوستی

اولین تصاویر واقعی پیکسل 9 پرو لو رفت

حامیان طرح پنجره‌های امید در آذربایجان غربی، پنجره پر نور نیازمندان شدند

اعلام جزئیات ممنوعیت تردد از آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران

(تصاویر) آیین سنتی برف چال در مازندران

معرفی مسئول جدید بسیج اساتید دانشگاه پیام نور استان البرز

اطلاعیه شماره 3 فراجا درباره اجرای «طرح نور»

اطلاعیه و گزارش پلیس درباره اجرای طرح نور

با هرگونه رفتار وکُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد

فراجا درباره طرح عفاف و حجاب اطلاعیه جدید صادر کرد

اطلاعیه شماره 3 فراجا در اجرایِ "طرح نور"

اطلاحیه سوم پلیس درباره حجاب

اطلاعیه سوم پلیس درباره حجاب

تردد از آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران ممنوع شد

اطلاعیه فرماندهی انتظامی کشور درباره اجرای «طرحِ نور»

فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است | جریان سازی معاندین بر عزم و اراده پلیس تأثیری نخواهد داشت

اطلاعیه فراجا درباره وضعیت حجاب: با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران نیز برخورد خواهد شد

اطلاعیه مهم فراجا درباره «طرحِ نور» (عفاف و حجاب)

بادبان ناسا بر فراز زمین برافراشته می‌شود!

با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران نیز برخورد خواهد شد

اطلاعیه فراجا در مورد گشت ارشاد؛ اجرای طرح نور ادامه دارد

با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد

سکوت تراکتوری‌ها پس از شکست

اطلاعیه فراجا در مورد طرح نور: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده/سناریوهای ساختگی بر عزم و اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت/ پلیس عاری از خطا و اشتباه نبوده و با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد

مطلوب شدن وضعیت عفاف و حجاب در سطح کشور نسبت به قبل از اجرای طرح

فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است

توقیف خودروی قاچاق در ساری

ببینید | نساجی مازندران - تراکتور

تجهیز و نوسازی 150 هکتار شالیزار آمل

بهره‌برداری ازطرح جامع زیرساخت اراضی در مازندران

تصویرسازی از عبور نور اختروش‌ها از میان ابر‌های میان‌کهکشانی

تساوی نساجی و تراکتور در 45 دقیقه نخست

محمد مهاجری: آقای وزیر کشور برای رهبری هزینه نتراشید/گمان کرده‌اید اگر اسم گشت ارشاد را به طرح‌نور تبدیل کنید قضیه تغییر ماهیت می دهد؟

طرح نور تعطیل می شود؟

پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان کارشناسی ارشد پیام نور کیش