پیام مازند

آخرين مطالب

پژواک نوای «انا من الحسین» از کرانه خزر تا میعادگاه بین الحرمین مقالات

پژواک نوای «انا من الحسین» از کرانه خزر تا میعادگاه بین الحرمین
  بزرگنمايي:

پیام مازند -   اربعین فصلی برای عاشقی و شیدایی است و بیش از 83 هزار مازندرانی پس از دو سال کرونایی در مسیر عاشقی قرار گفتند تا از مازندران پای در عمودهای منتهی به مسیر بین الحرمین گذاشته و عطش دل فرونشانند.
دو سال قبل که کرونا سایه اش سنگین شده بود و خیل زائران و عاشقان از حضور در پیاده روی برای سفر اربعین جامانده بودند و در خانه‌ها و شهرهایشان دل را به مغناطیس کربلا گره زدند و از دور به سردار عاشورا سلام گفتند.
اربعین که می‌رسد دل‌ها به سرزمینی روانه می‌شود که بوی عشق و ایثار می‌دهد و آن‌هایی که سال‌های قبل زائر کربلا بودند در تلاش هستند تا اربعین کنونی خود را به میعادگاه حضور رسانند و چله اربعین را در بین الحرمین سپری کنند.
محمد طبری که تا سه سال پیش هر ساله با دوستان و یا اعضای خانواده در سفر پیاده روی اربعین شرکت می‌کرد، می‌گوید: باید در پای علم و کربلا قدم زد تا شور عاشقی را درک کرد.
اربعین بی کربلا صفایی ندارد
وی در گفتگو با خبرنگار مهر با اظهار اینکه اربعین هیچ کجای عالم جز کربلا صفایی ندارد، ادامه داد: همه مدارک مقدمات سفر را آماده کردیم تا دوشادوش عاشقان حسینی، امسال در راه کربلا رهسپار شویم و ان شاءالله اربعین امسال در حرم حضور خواهم داشت.
وی با اشاره به خاطراتی از اربعین سال‌های گذشته ادامه داد: حال و هوای سفر اربعین وصف نشدنی است و باید در این مسیر گام نهاد تا حلاوت سفر را درک کرد و این سفر با همه سختی‌ها و پیاده روی‌ها، شیرین و لذت بخش است.

پیام مازند

موکب‌های مازندران نیز عزم خود را برای خدمت رسانی به زائران اربعین جزم کردند و شمار زیادی از خادمان حسینی از قشرهای مختلف در این موکب ها نقش آفرینی می‌کنند و از مجموع موکب ها 13 موکب در کربلا مستقر می‌شوند.
آمادگی 35 موکب برای خدمات رسانی به زائران
پورقربان مسئول موکب انصارالحسین در نکا نیز  با اظهار اینکه امسال پنجمین سال خدمات رسانی در کربلای معلی خواهد بود، افزود: روزانه به دو هزار و 500 نفر از زائران را در فضایی به وسعت سه هزار و 500 مترمربع در تل زینبیه توسط 170 خادم حسینی در دو شیفت خدماتی نظیر اسکان و پذیرایی ارائه می‌دهیم.
وی با عنوان اینکه خدمت به زائران 24 ساعته خواهد بود، اولین گروه موکب به تعداد 90 نفر به عنوان گروه پیشرو روانه کربلا شدند، افزود: 18 دستگاه امکانات لجستیکی و نذورات روانه کربلا شدند و در محل موکب مستقر شدند.
وی گفت: پیش بینی می‌شود روزانه هشت تا 10 هزار پرس غذا در سه وعده بین زائران توزیع می‌شود و به مدت 13 روز تا یک روز بعد از اربعین در کربلا خدمات رسانی می‌کنیم و در سال 98 حدود به 37 هزار نفر زائر را در مدت 12 روز خدمات رسانی کردیم.
از هفته‌های قبل، مقدمات حضور کاروان‌ها و زائران حسینی برای سفر اربعین مهیا شد و امسال 83 هزار مازندرانی تاکنون برای سفر اربعین ثبت نام کردند و 35 موکب مازندران نیز در قبل و بعد از مرزهای ایران آماده خدمت رسانی هستند.
محمدحسن اصغری رئیس ستاد عتبات عالیات مازندران با اشاره به فرمانداران هر شهرستان رئیس ستادهای اربعین به شمار می‌روند، افزود: نذورات مردم در این ستادها و موکب ها جمع آوری و بین زائران توزیع می‌شود.
وی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به همکاری پایگاه‌های مقاومت بسیج برای همکاری با ستاد اربعین، نقش حمل و نقل را در این ستاد الزامی دانست و گفت: امسال زائران به صورت کاروانی نباید بروند و باید تدابیری اتخاذ شود تا جلوی گرانی‌های کاذب هزینه‌های حمل و نقل گرفته شود.
در محورهای فیروزکوه، هراز و کندوان یک یا دو موکب برای ارائه خدمات بین راهی مستقر هستند تا به زائران خدمات رسانی کنند
وی ادامه داد: در محورهای فیروزکوه، هراز و کندوان یک یا دو موکب برای ارائه خدمات بین راهی مستقر هستند تا به زائران خدمات رسانی کنند و مسیر اعزام زائران استان به کربلا بیشتر از مرز مهران است.
اصغری با تاکید بر اینکه موکب استان در مرز مهران مستقر شده است، افزود: در این مرز اسکان نداریم ولی متولی توزیع تغذیه بین زائران هستیم.
وی از زائران خواست تا سفر را به بعد از 15 شهریورماه موکول کنند، ادامه داد: موکب ها بعد از این تاریخ مستقر و جابجا می‌شود و اقدام به خدمات رسانی خواهند کرد.
اصغری تزریق دو دز واکسن را برای زائران الزامی دانست و گفت: همچنین با توجه به فصل گرما توصیه می‌شود پوشش و لباس مناسب برای سفر داشته باشند.

پیام مازند

بر اساس آمارهای سامانه سماح بیش از 83 هزار نفر از زائران مازندران برای اربعین ثبت نام کردند و برنامه ریزی برای حمل و نقل این زائران از دستور کارهای ستاد اربعین استان به شمار می‌رود، عباس اسماعیلی مدیر حج و زیارت مازندران با اشاره به گستردگی عملیات اربعین گفت: یگان حمل و نقل پاسخگوی نیازهای مردم نیست و باید از ظرفیت مردمی استفاده شود و بیش از 80 درصد مردم وسیله شخصی و دو هزار و 200 نفر هواپیما را برای سفر انتخاب کردند.
وی در گفتگو با خبرنگار مهر با عنوان اینکه در عین حال اتوبوس‌های حمل ونقل برای خدمات رسانی به زائران مهیا شده است، افزود: افرادی که متقاضی سفر با اتوبوس هستند می‌توانند با مراجعه به پایانه‌ها، بلیت را تهیه کنند.
اجتماع جاماندگان حسینی
جدای از زائران کربلا، برای جاماندگان سفر اربعین نیز در مازندران برنامه ریزی لازم صورت گرفت و تبلیغات اسلامی مازندران در این زمینه تدابیری اتخاذ کرده است. حجت الاسلام محمدمهدی شریف تبار مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تلاش‌های خالصانه هیئت‌ها در ماه محرم اظهار داشت: در ماه صفر و ایام اربعین نیز برنامه ریزی در حوزه روایتگری اربعین صورت گرفت تا مبلغان و طلاب آمادگی لازم را برای حضور در اجتماع حسینی داشته باشند.
وی افزود: ویژه برنامه‌های نظیر زیارت اربعین و جاماندگان اربعین طراحی شد و شعار اربعین امسال «انا من الحسن» است و با اشتراک کشورهای مختلف این پویش برگزار می‌شود.
حجت الاسلام شریف تبار ادامه داد: درباره اربعین سلسله نشست‌هایی با عنوان اربعین فرصت و ظرفیت‌ها با حضور استادان دانشگاه‌های استان و عراق و ایران برگزار شد و روزهای آینده نیز نشست‌های علمی، پژوهشی و تبلیغی درباره اربعین برگزار می‌شود.
شمارش معکوس برای عاشقی و شیدایی مردم مازندران بر دار و مغناطیس اربعین آغاز شد و مردم لایتمدار استان یا پای در این سفر می نهند و دل در حریم حرم دوست می‌گذارند تا عاشقانه‌هایشان را در چله عزای حسینی نجوا کنند.
14 سورتی پرواز از فرودگاه ساری به مقصد نجف برای اعزام و بازگشت زائران اربعین در مازندران فراهم و برقرار شده است.

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/265495/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خبر مهم درباره بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی در سال جدید

ربودن دختر نوجوان توسط پسر 25 ساله برای 10 میلیارد

بیشه خرم‌آباد از بین 8 روستای گردشگری کشور برای ثبت جهانی انتخاب شد

حمایت از اجرای طرح نور در قزوین

​تقدیر وزیر کشور از فرماندهی نیروی انتظامی در اجرای «طرح نور»/ وحیدی: فقط انگشت‌شماری از افراد قصد هنجارشکنی و اخلال در نظم عمومی داشته‌اند که به مراجع قضائی معرفی شده‌اند

صدور 25 هزار جلد سند بنیاد مسکن در دولت سیزدهم

جاده کندوان از طریق آزادراه استان البرز باز است

زباله گردها دختر تهرانی را دزدیدند

ماجرای دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر

رگبار باران، گردوخاک و تگرگ در اغلب مناطق کشور

زخمی شدن 9 نظامی صهیونیست در درگیری‌های اردوگاه نور شمس

تقدیر وزیر کشور از فرماندهی نیروی انتظامی در اجرای «طرح نور»

اجرای 18 پروژه بااولویت/1200 هکتار به فضای سبز ساری اضافه می شود

نهادها به وظیفه خود در حوزه حجاب و عفاف و طرح «نور» عمل کنند

دستگیری شکارچیان غیرمجاز در 4 شهر مازندران

بازخوردهای خوب از مردم برای اجرای طرح نور

قتل راننده تاکسی ترکیه ای به دست مسافر ایرانی

هشدار وزارت بهداشت به مادران باردار

امیرعبداللهیان: قصد پاسخگویی به اسرائیل را نداریم

4 جای دیدنی بابلسر که نباید بعد از اجاره ویلا از دست بدهید

چراغ خطی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

توسعه و مرمت آبگرم‌های رامسر با جذب سرمایه گذار

پرداخت وام مسکن روستایی در مازندران

اعلام زمان تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم

افزایش تولید نفت اوپک پلاس از ماه جولای

لزوم همت مضاعف در مسئولان برای تحقق شعار سال

با پول کم، گوشی تاشو بخرید/ عکس

زخمی شدن 9 نظامی صهیونیست در درگیری‌های اردوگاه نورشمس

ربودن دختر نوجوان توسط پسر 25 ساله برای 10 میلیارد تومان

دادستانی از اقدام قانونی فراجا در طرح نور حمایت می‌کند

برداشت توت فرنگی در مزارع مازندران

پیشکسوتان حوزه روابط عمومی در مازندران تقدیر می شوند

ضرورت تمدید اعتبار پروانه چاه‌ های کشاورزی

50 یادمان شهدای گمنام در مازندران نیازمند تکمیل است

پلیس به دنبال کشف جنایت های قاتل سریالی مخوف + جزئیات

دستگیری عاملان نزاع دسته جمعی در خرم آباد

هوشمندسازی در کاهش تلفات از اولویت‌های پلیس راهور

هشدار صندوق بین المللی پول به آمریکا

موزه دفاع مقدس مازندران محل انتقال فرهنگ جهاد است

آمار اساتید انتقالی پیام نور به فنی و حرفه ای

مسأله حجاب فراتر از یک مقوله اجتماعی است

محور کرج - چالوس طی 2 روز آینده از ساعت 9 تا 15 مسدود می‌شود

دو حفار غیرمجاز آثار باستانی در مازندران دستگیر شدند

فوت گردشگر گم‌شده در جنگل‌های ساری

پیدا شدن پیکر بی جان 2 جوان در این استان

تهران صاحب آرامستان جدید در این دو منطقه می شود

ضرورت تمدید اعتبار پروانه چاههای کشاورزی در مازندران

معرفی شخصیت امام(ره) در دستورکار متولیان فرهنگی قرار گیرد

برگزاری مسابقات تکواندو قهرمان قهرمانان تکواندو پسر مازندران

وعده جدید درویش به بازیکنان پرسپولیس