پیام مازند

آخرين مطالب

از صف گذرنامه در«کوه نور» دیگر خبری نیست مقالات

از صف گذرنامه در«کوه نور» دیگر خبری نیست
  بزرگنمايي:

پیام مازند -  فقط 9 روز فرصت تا روز اربعین شهادت سید و سالار شهیدان فرصت باقی مانده و راهپیمایی میلیونی عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) در مسیرهای منتهی به کربلای معلی به اوج خود نزدیک می شود و زوار سر از پا نشناخته و مشتاقانه لحظه‌شماری می کنند تا به جمع عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) بپیوندند.
دریافت مجوز خروج از کشور در این بین مهمترین دغدغه زائرانی است که در این روزهای باقیمانده و در لحظات آخری برای دریافت گذرنامه و مجوز خروج از کشور اقدام کرده‌اند.
در این بین پلیس و مسوولان نیز در راستای تسهیل در تردد زوار اربعین حسینی تدابیر ویژه‌ای اندیشیدند؛ بدین‌صورت که با تمدید گذرنامه های منقضی که از اول شهریور 1391 به بعد اعتبار دادند گام بزرگی در این زمینه برداشته است؛ همچنین با برپایی جلساتی با دولت عراق تصمیم گرفته شد که برگ گذر موقت ویژه اربعین برای عاشقان حضور در بین الحرمین صادر شود.
در ادامه با افزایش حجم مراجعان به مراکز صدور گذرنامه نیز مقرر شد که افرادی که گذرنامه هایشان به هر دلیلی صادر یا به دستشان نرسیده ، می‌توانند با مراجعه به مراکز گذرنامه و دریافت برگ گذر موقت به مرز ها رفته و در راهپیمایی عظیم کربلا اربعین حسینی شرکت کنند و بدین ترتیب این روزها مراکز گذرنامه و پلیس + 10 مملو از حضور عاشقانی است که برای رفتن به کربلای معلی لحظه‌شماری می‌کنند.

پیام مازند

* دیگر از صف در کوه نور خبری نیست!
اگر چه در چند روز گذشته ازدحام جمعیت را در مراکز گذرنامه به خصوص کوه نور و ستارخان شاهد بودیم، اما در روز جاری و در مراجعه به مرکز پلیس مهاجرت و گذرنامه پایتخت در کوه نور ملاحظه کردیم که دیگر صف مراجعه کننده وجود ندارد و با ساماندهی معبر منتهی به اداره گذرنامه، مراجعان پشت سرهم به گیت‌های مربوطه به داخل حیاط اداره گذرنامه و در ادامه ورودی سالن هدایت شده و عملا از معطلی زوار در صف ، دیگر خبری نیست.
*فضای معنوی اداره گذرنامه با برپایی موکب و ایستگاه صلواتی و پخش نوحه
برپایی ایستگاه‌های صلواتی هم در مسیر ورودی و هم در داخل مرکز گذرنامه و تدارک شربت، آب یخ و کیک برای پذیرایی از مراجعان و پخش نوحه و نواهای کربلایی نیز حال و هوای خاصی را در مرکز گذرنامه کوه نور ایجاد کرده است.
یکی از مراجعان در گوشه حیاط لیوان شربت به دست کناری ایستاده و با گوشی تلفن همراهش شماره ای را می گیرد.
جلو رفته و بعد از معرفی خود می پرسم برای چه به اداره گذرنامه آمده اید؟
مرد می گوید: از شهر قدس آمده ام؛ دو هفته پیش تقاضای صدور گذرنامه دادم فردا ساعت 2 کاروان حرکت می کند اما هنوز گذرنامه به دستمان نرسیده است. دیروز از پلیس+10 پیگیری کردم گفتند به تهران بیا. امروز هم آمده ام اینجا تا گذر موقت بگیرم.
می پرسم الان برگ گذر موقت ویژه اربعین گرفتید که پاسخ می دهد: کدملی ام را در سیستم زده و گفتند که برو به اداره پست ، گذرنامه ات‌ صادر شده و به پست رفته است؛ چون گذر نامه ام چاپ شده دیگر گذر موقت صادر نمی کنند.الان می روم همان پست شهر قدس، انشالله رسیده باشد.
حرفش تمام نشده، تماس تلفنی برقرار می شود و مرد عذرخواهی می‌کند.

پیام مازند

پیرمرد دوان دوان نرده ها را گرفته و جلو می رود می پرسم حاج آقا چرا اینقدر عجله دارید؟
می ایستد و نفس نفس می گوید: عازم شدیم دخترم، قرار بود جمعه برویم اما بچه ها می گویند دیر می شود.
گفتند کوه نور خلوت است و سریع برگ گذر می دهند من هم آمده ام برگ گذر موقت بگیرم... هنوز گذرنامه ام نیامده است.
***
زن نرسیده به داخل ساختمان، چند برگه کاغذ از کیفش در می آورد و به مامور ورودی نشان داده و می گوید استعلام هم گرفته ام کجا باید امضا کنند؟
مأمور به برگه ها نگاه می کند و می گوید: طبقه اول.
زن اما خسته تر از بدو بدوی این روزهاست می گوید: اسم بده، به من بگو پیش چه کسی بروم.
مأمور جواب می دهد: همه افرادی که پشت گیت ها نشسته اند کارشناس هستند و می توانند کار شما را انجام دهند، فرقی ندارد به کدام باجه بروید؛ در ضمن این برگه امضا نمی خواهد باید آن را از شما تحویل بگیرند.
هنوز زن داخل سالن نشده، پسر جوانی کاغذ به دست اما با چهره ای مغموم از سالن بیرون می آید.
لیوان شربتی از سینی روی میز ایستگاه صلواتی برداشته و روی نیمکت کنار حیاط می نشیند و سر می کشد.
در همین حین شناسنامه‌ها و کارت ملی ها را تک به تک نگاه کرده و توی کیفش می گذارد.
جلو رفته و ضمن خداقوت از روند کار می پرسم.می گوید : خانوادگی برای رفتن به کربلا درخواست صدور گذرنامه دادیم؛ اوایل شهریور ماه اما هنوز گذرنامه ها نیامده است؛ انگار اصلا چاپ نشده است.
برگه ها را نشانم می دهد و می گوید: درخواست صدور برگ گذر ویژه اربعین دادیم؛ برای من را صادر کرده و دادند اما برای بقیه را نه؛ می‌گویند باید خود فرد بیاید و برگ گذر را شخصا تحویل بگیرند؛ نمی دانم چه کنم من اینجا هستم و آنها در اسلامشهر.
حرف‌مان تمام نشده ، صدای بلند دختر توجه همه را جلب می کند؛ با هیجان پشت تلفن می گوید: باور می‌کنید من هم کربلایی شدم.
دختر بی توجه به اطراف، همان طور که به سمت خروجی محوطه می رود پشت تلفن‌می گوید: دیدید مرا هم طلبیدند؛ همین الان برگ گذر موقت را گرفتم؛ باورتان می شود من هم امشب با شما می آیم.

پیام مازند

*حضور میدانی رییس پلیس پایتخت در بین مراجعان در اداره گذرنامه کوه نور
همین طور که نگاهم دختر را دنبال می کند؛ یکی با صدای بلند می گوید سردار اینجاست؛ اگه امضا می خواهید بیایید.
چند ثانیه نگذشته، همه به داخل سالن وارد می شوند حتی پسر جوانی هم که گذر موقت خانواده اش را نگرفته است؛ برگه ها را به سرعت از کیفش در می آورد و به سمت سالن می دود.
داخل سالن ، افراد دور سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت را گرفته اند؛ هر کدام تقاضایی دارند؛ یکی گذرش را گم کرده، دیگری محکومیت داشته، آن یکی کارت پایان خدمت ندارد!
سردار تک به تک برگه ها را گرفته و به حرف مراجعان گوش می کند و دستورات لازم را به رییس پلیس گذرنامه تهران و کارشناسان اداره مهاجرت و گذرنامه می ‌دهد.

پیام مازند

*خدمت رسانی بی وقفه پلیس در مراکز گذرنامه
سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در حاشیه حضور در بین مردم در اداره پلیس مهاجرت و گذرنامه پایتخت در تشریح آخرین وضعیت خدمت رسانی به زوار اربعین حسینی اظهار داشت: همکاران بنده بیش از 20 روز است که کار خدمت رسانی به زوار اربعین حسینی را در مراکز پلیس مهاجرت و گذرنامه شروع کرده و در چهار مرکز کوه نور، شهرری، میدان نبوت و جنت آباد به نوعی به طور شبانه روزی در حال تلاش و خدمت رسانی به زوار هستند به طوری که عملاً از ساعت 7 صبح تا 23 به طور مستقیم پاسخگوی سوالات مراجعان بوده و خدمات مورد نیاز را ارائه می‌دهند.
*صدور بیش از یک میلیون گذرنامه و برگ گذر موقت در پایتخت
وی گفت: از ابتدای ماه صفر تاکنون بیش از یک میلیون گذرنامه، برگ گذر موقت و گذرنامه تمدیدی برای زوار اربعین حسینی در مراکز پلیس مهاجرت و گذرنامه فاتب صادر شده است.
وی مراجعه استقبال کنندگان به مراکز پلیس گذرنامه را در هفته اخیر بی سابقه دانست و گفت: برخی مشکلات سیستمی باعث شده بود که کار کند پیش رود و ازدحام افراد را شاهد باشیم اما در حال حاضر یکصد کاربر در لحظه به زوار خدمت ارائه می‌دهند.
سردار رحیمی با بیان اینکه در اداره گذرنامه مرکزی در خیابان مطهری روزانه 5 تا 6 هزار ، در گذرنامه شهرری 1500 تا 2000 و در گذرنامه های میدان نبوت و جنت آباد نیز بالغ بر 100 گذرنامه و برگ گذر موقت ویژه اربعین به طور روزانه صادر می‌شود اعلام کرد: در حال حاضر در مراکز گذرنامه هیچ مشکل خاصی وجود ندارد.

پیام مازند

*افزایش 50 درصدی کاربران مراکز گذرنامه
وی به وضعیت مطلوب ادارات گذرنامه در تهران در یکی دو روز اخیر اشاره و اظهار داشت: با توجه به حجم استقبال مراجعه کنندگان به مراکز گذرنامه و با توجه به اینکه بسیاری از مراجعان از سایر نقاط کشور به مراکز گذرنامه تهران مراجعه می‌کنند کاربران مراکز گذرنامه در تهران را 50 درصد افزایش دادیم تا بتوانند در اسرع وقت پاسخگوی مراجعه کنندگان باشند.
مراجعه دیر هنگام مردم و زمان بر بودن بارگذاری اطلاعات، علت تجمع در روزهای گذشته/ پلیس مقصر نیست
وی ازدحام موجود در روزهای اخیر را به خاطر اقدام دیر هنگام مردم برای دریافت مجوز و مراجعه همزمان افراد اعلام کرد و گفت: از طرف دیگر انتقال اطلاعات بین پلیس +10 و ادارات گذرنامه که بطور معمول 24 تا 48 ساعت زمان می‌برد به علت افزایش حجم اطلاعات بارگذاری شده به 5 تا 6 روز افزایش یافت و باید مردم این مسأله را بدانند که در این بین پلیس مقصر نیست.
سردار رحیمی افزود: مراکز پلیس مهاجرت و گذرنامه تهران هم اکنون علاوه بر ارائه خدمات به پایتخت نشینان، نواقص استان ها را هم پوشش می دهد و ما مراجعان زیادی هم از سایر استان ها داریم.
وی اعلام کرد: علاوه بر همکاران پلیس گذرنامه و مهاجرت تهران، ماموران یگان امداد پلیس راهور و پلیس پیشگیری نیز در راستای تسهیل در خدمت‌رسانی به مراجعه‌کنندگان در اطراف مراکز گذرنامه حضور فعال دارند.

پیام مازند

* مشکل دریافت برگ گذر و گذرنامه از پست در حال پیگیری است
سردار رحیمی در این خصوص که زوار اربعین حسینی در خصوص دریافت گذرنامه یا برگ گذر موقت از طرف اداره پست به مشکلاتی برخورده اند گفت: زوار اربعین حسینی و مراجعان در روزهای اخیر این مشکل را مطرح کردند که در مراجعه به اداره پست نتوانستند گذرنامه و برگ گذر موقت ویژه اربعین خود را تحویل بگیرند.
وی گفت: این افراد در مراکز پلیس + 10 مدارک خود را ارائه داده و اطلاعات آنها به اداره گذرنامه منتقل و در ادامه مجوز مربوطه صادر و از طریق پست ارسال شده اما به دست افراد نرسیده است که در حال حاضر این مشکلی که پیش آمده در حال برطرف شدن است.

پیام مازند

* دیگر مسوولیت های پلیس هم پابرجاست/ مراجعه 2 هزار خانم بدون بلیط برای تماشای بازی فوتبال دیروز
فرمانده انتظامی پایتخت اعلام کرد: روزی 5 تا 6 هزار نفر به مراکز گذرنامه پلیس تهران مراجعه می‌کنند و با توجه به این حجم مراجعه، پلیس تهران در کنار مسئولیت های ذاتی خود این کار را نیز با نظم و ترتیب پیش می‌برد؛ به طور مثال روز گذشته که بازی فوتبال را شاهد بودیم به خاطر عدم هماهنگی برای بلیط مشکلاتی پیش آمده بود و بالغ بر دو هزار خانم فاقد بلیط به استادیوم آمده بودند که آن مسئله نیز مدیریت شد.
* سی ام شهریور آخرین مهلت خروج زوار با برگ گذر موقت ویژه اربعین از مرزهای 6 گانه
فرمانده انتظامی پایتخت در پاسخ به دیگر پرسش فارس در خصوص اعتبار گذرنامه های تمدیدی و برگ گذر موقت در عبور از مرز اعلام کرد: افرادی که برگ گذر موقت را دریافت کرده اند با آن می توانند یک بار از مرز خارج شده و اعتبار برای خروج از مرز با برگ گذر موقت تا سی ام شهریور ماه است.

پیام مازند

و حرف آخر:
در حال حاضر مراکز گذرنامه پایتخت با افزایش 50 درصدی نیرو و پیش بینی تدابیر لازم بدون هیچ مشکلی تلاش می کنند تا هرچه سریعتر برگ گذر موقت ویژه اربعین و گذرنامه های تمدیدی را برای حضور عاشقان اباعبدالله الحسین در کربلای معلی مهیا کنند.
درست است که ساعت کاری مراکز گذرنامه از 8 صبح تا 18 اعلام شده اما ماموران پلیس مهاجرت و گذرنامه از ساعت 7 صبح و عملاً تا ساعت 23 و تا وقتی که حتی یک مراجعه کننده وجود داشته باشد در راستای خدمت به زوار اربعین حسینی بسیج شده‌اند تا نکند زائری به خاطر نگرفتن مجوز خروج از کشور از سفر جا بماند.
انتهای پیام/
منبع: فارس

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/265715/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آفتاب گرم بهاری در مازندران

رستاخیز یکخوابه ها در تهران / اجاره آپارتمان 30 تا 50 متر

ماجرای قطع 40 اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی

موج کوتاه در دریای خزر

بازدید بیش از 3میلیون زائر از یادمان‌های شهدا

سخنان سردار رادان درباره اجرای طرح حجاب «نور»/ «چشم مردم وقتی به بی‌حیایی عادت کند، آرام آرام غیرت گرفته می شود»

اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد

افتتاح مجموعه ورزشی پشته حسین آباد خرم آباد

وضعیت جاده‌ها، امروز 7 اردیبهشت 1403؛ ترافیک سنگین در محور چالوس

ماجرای قطع 40 درخت در نوشهر

پرهزینه و زیان‌ده؛ پول قرارداد پرداخت بازیکنان استقلال و پرسپولیس از جیب کارگران و بازنشستگان!

طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند

تداوم پایداری جوی تا نیمه هفته آینده در مازندران

رشته های دانشگاهی را به سمت نیازهای جامعه سوق دهیم

ترافیک سنگین در محور چالوس/بارش باران در برخی محورهای 3 استان

طرح نیمه‌تمام زباله‌سوز ساری به کجا رسید؟

شکایت شرکت نقل‌وانتقالاتی از پورتو برای پول انتقال طارمی

علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد

تصاویری از تجمع روحانیون در حمایت از طرح «نور» با لباس جنگی

ترافیک سنگین در محورهای کرج - چالوس

برگزاری جلسه بررسی نحوه تقسیم و توزیع آب در دشت هراز

تقدیر پلیس از بانوان آبادانی

ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس/ پیگیری قضایی در حال انجام است

نشست استاندار مازندران با نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان استان

روس‌ها متقاضی سرمایه گذاری در بندر امیرآباد

تصاویر قطع 40 اصله درخت در کجور آرشیوی است

نور فلسفه و حکمت، روشنی‌بخش مسیر نصف جهان شدن اصفهان

ایمن سازی و تاب آوری خط تغذیه گاز 110 میلیمتر پلی اتیلن در چگنی

ماجرای قطع 40 اصله درخت در کجور چیست؟

ضرورت لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا

استقبال از قهرمان قایقرانی آسیا و مرد المپیکی در بابلسر

تعجب آلمانی‌ها از سرعت سقوط پول ملی ایران!

لزوم لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا

دعوت استاندار از سرمایه گذاران و خیران برای مشارکت در طرحهای توسعه استان

دعوت استاندار لرستان سرمایه گذاران و خیران برای مشارکت در طرحهای توسعه استان

برگزاری با کیفیت کنکور مورد توجه دولت سیزدهم است

استقبال بابلسری‌ها از مرد المپیکی قایقرانی

موسوی سومین طلایی مازندران در پیکار‌های انتخابی ووشو جام جهانی

ترافیک سنگین در محور چالوس/ این محورها مسدود هستند

ضرب‌الاجل استاندار لرستان برای قدیمی‌ترین پروژه خرم‌آباد

تقدیر آیت‌الله مکارم‌شیرازی از اقدامات فراجا در مسئله حجاب

عملیات «وعده صادق» ابهت پوشالی و شکستنی اسراییل رو اثبات کرد

دولت سیزدهم در مبارزه با فساد کارنامه خوبی ارائه دهد

اجرای اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران

پایان نوبت نخست آزمون سراسری مازندران در صحت و امنیت

(تصاویر) تجمع روحانیون در حمایت از « طرح نور » با لباس جنگی

ببینید | پول بده لایک کن!

چالوس / ضرب و شتم پرستار در بیمارستان

از «گشت ارشاد» تا «طرح نور» فقط دو نوروز فاصله افتاد؛ برای زنان پرونده قضایی تشکیل می‌شود؟

تاکید امام جمعه قم بر همراهی همه دستگاها برای استمرار اجرای طرح نور