پیام مازند

آخرين مطالب

ساخت 134 کلاس درس جدید اقدام جهادی دولت سیزدهم در مازندران مقالات

ساخت 134 کلاس درس جدید اقدام جهادی دولت سیزدهم در مازندران
  بزرگنمايي:

پیام مازند -   مدارس مازندران همانند دیگر سازه ها به دلیل قرار گیری در شرایط آب و هوایی و اقلیمی مرطوب جلگه ای و سرد و خشک کوهستانی با فرسودگی بالایی دست و پنجه نرم می کنند. همین وضعیت نوسازی مدارس را به عنوان مهم ترین فضای آموزشی به مسئولیتی مداوم و پایان‌ناپذیر تبدیل می کند. 
طبق اصول کارشناسی سن مفید یک بنای آموزشی حدود 25 تا 30 سال است ولی در مازندران با توجه به شرایط اقلیمی این میزان کاهش می یابد و به جرات باید گفت که نوسازی مدارس و دیگر فضای‌های آموزشی با توجه به اقلیم استان هیچگاه پایانی نخواهد داشت.
ساختمان های آموزشی ، فرهنگی و ورزشی همواره عمری کوتاه تر از سایر سازه های مشابه دارند و به همین دلیل هم وقتی پا به دهه دوم عمرشان می گذارند ، کابوس ناامنی و تخریب به سراغشان می آید. همین شرایط سبب شد تا طی چند دهه گذشته بخش زیادی از مدارس استان وضعیت تخریبی به خود بگیرند.
ساخت و یا نوسازی مدارس یکی از اولویت هایی بود که از پس انقلاب تا به امروز یک تکلیف برای دولت و تمامی متولیان محسوب می شود. طبق گزارشات رسمی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در سال ٥٧ تا به امروز حدود 19 هزار کلاس درس در مازندران ساخته شده است.
همچنین گزاش ها نشان می دهد که مازندران در حال حاضر سه هزار و 488 مدرسه با بیش از 22 هزار کلاس درس دارد که طبق آمار جدید حدود 85 درصد آن نوسازی و ایمن سازی شده و از استانداردهای رسمی کشور برخوردار هستند و 15 درصد آن نیازمند تخریب و نوسازی و یا مقاوم سازی هستند.

پیام مازند

سرمایه گذاری 2میلیاردی برای نونوار سازی مدارس مازندران
سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران روز شنبه در گفت و گو با ایرنا وضعیت عمومی مدارس استان را رو به بهبودی توصیف کرد و گفت: خوشبختانه دولت عزم جدی برای تسریع در روند نوسازی فضاهای آموزشی بخصوص مدارس و ایمن سازی محیط دانش آموزان دارد. 
مهدی استادیان ساروی با اشاره به گستردگی و پراکندگی مدارس تخریبی و نیازمند استاندارد سازی استان ، افزود : خوشبختانه با تمامی مشکلات و مسائل و موانع مالی و اعتباری و همچنین جابه جایی‌های انجام شده در دولت نوسازی مدارس استان توانست طی یک سال اخیر بیش از 2 هزار و 100 میلیارد ریال برای نوسازی، استانداردسازی و تجهیز مدارس استان سرمایه جذب و هزینه کند. 
وی ادامه داد : تنها در بخش نوسازی مدارس طی یک سال عمر دولت سیزدهم 27 پروزه نوسازی فضای آموزشی با 134 کلاس درس با زیربنایی به مساحت 18 هزار و 803 متر مربع ساخته و تحویل داده ایم.
سرپرست اداره کل نوسازی مدارس مازندران حجم سرمایه گذاری برای ساخت این فضاهای آموزشی جدید را یکهزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت : در همین مدت نیز بیش از 910 میلیارد ریال برای تجهیز فضاهای آموزش اعم از مدارس، هنرستان ها و تهیه تجهیزات آموزش مجازی هزینه شد. 
استادیان به استانداردسازی سامانه گرمایشی فضاهای آموزشی استان نیز اشاره کرد و اظهار داشت : طی سال تحصیلی گذشته 200 کلاس درس استان از لحاظ سامانه گرمایشی استانداردسازی شدند و از جهت بهره برداری از بخاری های خطرآفرین کاملاً ایمن سازی شدند. 
وی افزود : برای این پروژه حدود 200 میلیارد ریال اعتبار هزینه شد و به طور حتم طرح مذکور تا آخرین مدرسه و آخرین کلاس درس ادامه خواهد داشت. 

پیام مازند

13 درصد مدارس مازندران کاملا تخریبی هستند
سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران همچنین به حجم گسترده مدارس تخریبی استان اشاره کرد و گفت : در حال حاضر حدود 13 درصد کلاس های درس استان شامل 2 هزار و 863 کلاس کاملا تخریبی هستند. 
استادیان با اشاره به برخی بی توجهی ها طی سال های اخیر نسبت به ایمن و مقاوم سازی فضاهای آموزشی استان ، افزود : 618 کلاس درس استان نیازمند مقاوم سازی هستند که بر اساس اولویت در این حوزه ورود خواهیم کرد تا پیش از سال تحصیلی جدید شرایط مطلوبی داشته باشند. 
ابتدایی‌ها بیشترین سهم مدارس بلااستفاده
سرپرست اداره کل نوسازی مازندران همچنین بیشترین مدارس بلا استفاده را مربوط به مقطع ابتدایی دانست و اظهار داشت : از مجموع 613 مدرسه غیر قابل استفاده حدود 483 مدرسه یعنی 78 درصد مربوط به مدارس ابتدایی است.
وی میزان فرسودگی بالا ، فقدان وجود دانش آموز و همچنین تجمیع مدارس را عمده دلیل خارج شدن این فضاهای آموزشی از گردونه تعلیم و تربیت عنوان کرد و افزود : امید است با برنامه ریزی های جدی از این فضاها در جهت مناسب و برای دیگر بخش های آموزشی، فرهنگی و ورشی استفاده شود.
استادیان همچنین به سرانه فضای آموزشی استان اشاره کرد و اظهار داشت : از لحاظ سرانه استاندارد ، مازندران در حال حاضر نیازمند یک هزار و 136 مدرسه است که بیش از 730 مدرسه مربوط به حوزه ابتدایی می باشد ولی از لحاظ سرانه کشوری ، این استان به 371 مدرسه و فضای آموزشی جدید نیاز دارد که امیدواریم برای آینده نزدیک استان را به سرانه کشور نزدیک کنیم. 
سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران در پایان خواستار حضور جدی خیرین برای ایجاد تحول در فضای فیزیکی آموزشی استان شد و تاکید کرد : با توجه به قوانین مشارکتی ، نیاز است خیرین همانند گذشته حضور قوی داشته باشند تا بتوانیم اعتبارات ملی بیشترین در این بخش دریافت و به پروزه های در حال انجام تزریق کنیم.
برچسب‌ها سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور اداره کل آموزش و پرورش مازندران خیران مدرسه ساز

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/265840/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تجمع حمایت از طرح نور فراجا در دزفول

قاسمپور: با این واگذاری فصل آینده قرارداد بازیکنان 40-50 میلیارد است/مگر فولاد خوزستان کم هزینه کرده که اینجای جدول است؟

(ویدیو) «ایکس» سالانه از کاربرانش پول می‌گیرد!

استمرار محدودیت‌های ترافیکی در هفتمین روز اردیبهشت

جریمه یک میلیاردی خیبر خرم آباد در کمیته انضباطی

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان احداث می شود

معرفی نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختر کاراته قهرمانی کشور

پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد

تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود

اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی استان کرمانشاه از طرح نور فراجا

توان نیروگاهی نکا برای تولید برق افزایش یافته است

(تصاویر) اجتماع مردم قم در حمایت از طرح نور فراجا

اجاره آپارتمان 30 تا 50 متر در تهران؛ رستاخیز یکخوابه‌ها

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از بازگشت ون‌های گشت ارشاد

اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب فراجا

حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست

تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است

اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد

سردار رادان: حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

ضرورت لایروبی حوضچه نیروگاه نکا/ پیشرفت زباله سوز ساری شتاب گرفت

مردم همراه و حامی پلیس برای اجرای طرح نور هستند

12 زنجیره ارزش در مازندران تعریف شد/ حضور 27 واحد تولید در اکسپو

سردار رادان: در طرح نور، رئیس جمهور از ما حمایت کرده است

سردار رادان: در طرح نور، ما حمایت رئیس جمهور و قوه قضائیه را داریم

حسن یزدانی به تشک برگشت

طرح نور طرحی برای صیانت از عفاف و حجاب دختران ایران

اعلام نرخ جدید کرایه تاکسی در خرم آباد

اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)

آئین تجلیل از، برترین‌های المپیاد‌های علمی دانش آموزی در بابل

نوجوان 16 ساله ناپدید شده در جنگل‌های رامسر پیدا شد

حمایت قاطع بسیج اساتید حوزه علمیه استان همدان از طرح نور فراجا

اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

سردار رادان: در طرح نور به‌دنبال حجاب و عفاف و صیانت از دختران و خواهران خودمان هستیم/ شهادت می‌دهم که رئیس قوه قضائیه در حمایت از طرح حجاب و عفاف مردانه کنار ما بوده/ شهادت می‌دهم رئیس‌جمهور از ما حمایت کرده است

رادان: طرح نور، طرح امنیتی انتظامی نیست

سردار رادان: طرح نور اصلا طرح امنیتی و انتظامی نیست

تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای طرح نور

ریتم شبانه‌روزی یا ساعت بدن چیست؟

جلسه شورای فرهنگ عمومی - ساری

لبخند شکوفه های بهاری در مازندران

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است

ذخیره‌سازی 2831 تن مرغ در سردخانه‌های مازندران

برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران

27 رقم برنج در کشور معرفی شده است