پیام مازند

آخرين مطالب

پیش بینی بورس؛ شاخص کل با یک گل صعودی می شود؟! اجتماعي

پیش بینی بورس؛ شاخص کل با یک گل صعودی می شود؟!
  بزرگنمايي:

پیام مازند - ارزش معاملات خرد؛ کاهش پیدا کرد اما بهتر بود! خروج پول حقیقی پیش بینی بورس
به گزارش سرویس بورس اقتصادآنلاین؛ معامله گران در حالی معاملات روز دوشنبه چهارم مهر را آغاز کردند که برخی نماگرها حاکی از این بود که بازار سهام احتمالاً از فروش اشباع شده و شاید کم کم باید منتظر بازگشت خریداران باشیم. اما از سوی دیگر، شرایط سیاسی و اقتصادی کشور و تشدید ریسک های تحمیل شده به بورس، بهبود تقاضا و بازگشت نقدینگی به بازار را با تردید روبرو می ساخت.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
اما معاملات روز دوشنبه بورس به گونه ای رقم خورد که شاهد افزایش بیش از 6هزار واحدی شاخص کل پس از 6 روز متوالی نزول بودیم؛ «فارس»،«خودرو» و «فولاد» بیشترین تاثیر را برروی شاخص کل داشتند. با این وجود روند تغییرات شاخص کل در طول روز نشان می دهد که هر چه به پایان معاملات نزدیک می شدیم شاهد کاهش شتاب افزایش شاخص کل بودیم؛ موضوعی که نشان از کاهش قدرت تقاضا بود. البته این موضوع شاید با توجه به تعطیلی روز سه شنبه چندان نگران کننده نباشد.

پیام مازند

شاخص هم وزن نیز در جریان معاملات روز دوشنبه با افزایش بیش از 1٬500 واحدی توانست تا سطح 388هزار واحدی افزایش یابد. بررسی تغییرات شاخص هم وزن در طول روز نشان می دهد که همانند شاخص کل، شیب افزایشی شاخص هم وزن با گذشت زمان کم تر شده است. به بیان دیگر،‌ کاهش قدرت تقاضا تنها مربوط به نمادهای بزرگ نبوده و این موضوع را می توان در کلیت بازار مشاهده کرد.

پیام مازند

ارزش معاملات خرد؛ کاهش پیدا کرد اما بهتر بود! ارزش معاملات خرد (سهام و حق تقدم) در جریان معاملات روز دوشنبه چهارم مهر حدود 2هزار و 80 میلیارد تومان بود که نسبت به روز شنبه کاهش حدود 20 درصدی را نشان می‌دهد. هر چند سطح پایین ارزش معاملات موضوع چند ماه گذشته بوده است اما باید توجه داشت که کاهش ارزش معاملات خرد روز دوشنبه نسبت به روز شنبه به تنهایی چندان نگران کننده نیست؛ مهم ترین نکته این است که هر چند روز شنبه ارزش معاملات خرد به بیش از 2هزار و 550 میلیارد تومان رسید اما از این میزان، 25درصد مربوط به خروج پول حقیقی بود.

پیام مازند

خروج پول حقیقی در جریان معاملات روز شنبه شاهد شدیدترین موج خروج پول حقیقی از بازار سهام بودیم و همانگونه که گفته شد، حدود25 درصد ارزش معاملات خرد معادل 630 میلیارد تومان مربوط به خروج پول حقیقی بود. در بازار روز دوشنبه شاهد کاهش محسوس خروج پول حقیقی بودیم جاییکه حقیقی‌ها حدود 123 میلیارد تومان از بازار خارج کردند که معادل 6 درصد ارزش معاملات خرد بود. نکته مثبت اینکه در پایان بازار حتی ورود پول حقیقی هم ثبت شد.

پیام مازند

پیش بینی بورس بازار به کف خود رسیده است؟ شاید. در حقیقت با توجه به ابهامات شدید بازار این اعداد و ارقام نیستند که روند آینده بازار سهام را تعیین می کنند بلکه انتظارات معامله گران است که جهت بازار را تعیین می کند. ارزش معاملات خرد در این شرایط می تواند به عنوان یک معیار از انتظارات معامله گران باشد. بنابراین هر چند که از یکسو با توجه به چارت هفتگی شاخص کل ،‌ بورس به مرحله اشباع فروش رسیده و از سوی دیگر،‌ تحلیل گران معتقدند که بسیاری از نمادها از ارزندگی بالایی برخوردار است اما تا زمانی که درصد بالایی از معامله گران به چنین نتیجه ای نرسند نمی توان انتظار بازگشت بازار و پایان روند نزولی را داشت. بنابراین به نظر می رسد که هر چند بازار روز دوشنبه امیدوار کننده بود اما با یک گل بهار نمی شود و باید منتظر ماند که آیا شاهد بازگشت خریداران و افزایش ارزش معاملات خرد خواهیم بود یا خیر؟ در شرایط کنونی معاملات هفته آینده و روزهای پس از تعطیلات از اهمیت بالایی برخواردار است.

پیام مازند

منبع: اقتصاد آنلاین
اخبار استان مازندران
اخبار پول
کلیدواژه: بورس بازار سهام شاخص کل بورس پیش بینی بورس فردا معاملات روز دوشنبه ارزش معاملات خرد خروج پول حقیقی میلیارد تومان معامله گران روز شنبه شاخص کل
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد 36087681 را به همراه موضوع به شماره 100010022100 پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده 74 قانون تجارت الکترونیک مصوب 1382/10/17 مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/266906/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برگزاری آیین شکرگزاری رحمت ماه صیام در منطقه لفور مازندران

تذکر محترمانه و ارشاد باکرامت هدف اصلی «طرح نور» است

برگزاری آزمون استخدام پیمانی تامین اجتماعی در قزوین

آیت الله علم الهدی: تذکر محترمانه و ارشاد باکرامت، هدف اصلی «طرح نور» است

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد و طرح «نور» /آموزش و پرورش موافقت کند اساتید حوزه عفاف و حجاب دختران را اقناع کنند

ماجرای چاقوکشی و ضرب و شتم در کشتی مازندران

ترافیک سنگین در جاده چالوس

حمله موشکی به اسراییل اعجاز وعده صادق بوده است

برگزاری آزمون استخدام پیمانی تامین اجتماعی

جزئیات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور + سایت ثبت‌ نام

برگزاری کنگره 400 شهید روحانی مازندران

پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان شهرستان نور

حضور 90 بازیکن و مربی در سومین مرحله جشنواره مینی بسکتبال کشور

ماجرای چاقوکشی و ضرب و شتم در کشتی مازندران | روایت داور مصدوم: فیلم تا قبرس و آلمان هم رسیده است، کتک خوردن یک داور! | آقایان برای رضایت گرفتن ...

همه چیز درباره واریز یارانه کمک معیشتی فروردین‌ماه | جیب سرپرستان خانوارها پر پول شد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

مرگ 91 نفر بر اثر مصرف مواد مخدر در مازندران

کنگره 400 شهید روحانی استان مازندران برگزار می‌شود

توجه ویژه دولت برای رفع عقب ماندگی‌های بخش آب در مازندران

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

انتصاب جدید در ستاد مرکزی راهیان نور کشور

کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل

مسدود شدن 205 چاه غیرمجاز در مازندران

امید به بازگشت روز‌های خوب نساجی

مرگ 91 نفر بر اثر مصرف مواد مخدر

حمایت از تشکل‌های مردم پایه فرهنگی هنری در مازندران

انتصابات جدید در ستاد راهیان نور

امواج آرام خزری در مازندران

اقدام غیر قانونی در شرکتی کردن پرسنل سابق موسسه اعتباری نور

تعیین تکلیف حدود 7 هزار چاه کشاورزی در مازندران

رتبه نخست مازندران در صادرات لبنیات

تردد در راه های مازندران عادی و روان است

بازار برنج در مازندران از رکود خارج شده است

اولتیماتوم 2 ماهه بازرسی لرستان برای تکمیل پل شوراب

ایران‌چک 500 هزار تومانی در بازار؟! + عکس

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های شمال در آخرین روز فروردین

حمله اسرائیل به جنوب سوریه

اعزام 15 هزار دانش‌آموز به اردوی راهیان‌نور و پیشرفت

تقویت احساس ارزش واقعی تولید برنج در زندگی کشاورزان مازندرانی

هوای صاف تا نیمه ابری در مازندران

جزییات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد