پیام مازند

آخرين مطالب

ذهن ثروتمند و فقیر؛ تفاوت های کوچک اما اساسی اجتماعي

ذهن ثروتمند و فقیر؛ تفاوت های کوچک اما اساسی
  بزرگنمايي:

پیام مازند - فرق کوچیک رفتار ثروتمندان با دیگر افراد چگونه ثروتمند شویم؟ آنهم با پول اندک یا بدون پول ایجاد یک ذهنیت ثروتمند ویژگی های افراد صرفه جو نگرش لازم برای پیشرفت ویژگی های لازم تعیین اهداف مشخص سؤال های درست مطرح کنید جوابها خودشان می آیند عادت های ضروری در ایجاد ثروت 1-به خودتان پاداش بدهید 2-لذت را به تعویق بیندازید 3-روی آنچه می خواهید تمرکز کنید اعتقادات لازم برای ثروتمند شدن 4-انتظار ثروت را داشته باشید 5-هیچ محدودیتی در توانایی شما وجود ندارد چگونه از شر بدهی های خود نجات پیدا کنیم؟ 6-بدهی ها و هزینه های خود را مشخص کنید 7-در مورد بهره و بازپرداخت بدهی خود مذاکره کنید 8-بدهی خود را یکجا کنید 9-میانه رو باشید 10-برای مخارج هفتگی خود برنامه ریزی کنید 11-هوشمندانه خرید کنید 12-با کارت اعتباری یا پول نقد خرید کنید 13-هزینه های غیر ضروری را حذف کنید 14-راه هایی برای درآوردن پول بیشتر پیدا کنید استراتژی های ثروت اندوزی 15-مسئولیت درآمد خود را بعهده بگیرید 16-مسئولیت سرمایه گذاری های خود را به عهده بگیرید 17-روی افراد موفق سرمایه گذاری کنید 18-روی دارایی ها سرمایه گذاری کنید از قانون سطل ثروت استفاده کنید 19-سطل بقا 20-سطل امنیتی 21-سطل رشد 22-سطل رویاها با استفاده از راهکارهای ساده زیر ثروت جذب کنید ذهنیت فقیر عادت های افراد دارای ذهنیت فقیر به راحتی توسط دیگران تحت تأثیر قرار می گیرند روی آنچه نمی خواهند تمرکز می کنند به دنبال رضایت و لذت لحظه ای هستند دائما بهانه می آورند همواره نگران از دست دادن پول هستند در مورد پول واقع بین نیستند به پول اهمیت نمی دهند صفات و باورهای محدود کننده ای که شما را گرفتار فقر می کنند کمبود دانش مالی نتیجه گیری فرق کوچیک رفتار ثروتمندان با دیگر افراد
به گزارش اقتصاد آنلاین، در این مجموعه کتاب ها، کیوساکی اشاره می کند که تعداد زیادی از ما در این دور باطل گیر افتاده ایم و چرخه ای از مبارزات هفتگی و روزانه را پشت سر می گذاریم که به نظر می رسد هرگز تمام نمی شوند.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
ما با وعده پول سریع و راحت به بازی گرفته شده ایم، و درنهایت، برای اکثر ما این تنها به یک بن بست و وعده های دروغین منجر خواهد شد. به نظر می رسد که این فقط یک وعده سر خرمن باشد.
چگونه ثروتمند شویم؟ آنهم با پول اندک یا بدون پول در این مقاله قصد نداریم راه یک شبه پولدار شدن را به شما آموزش دهیم بلکه اصول صحیح جذب یک ثروت ماندگار و همیشگی را بررسی خواهیم کرد.
در اینجا درباره نحوه ایجاد یک ذهینیت ثروتمند و خلاص شدن از شر بدهی ها صحبت خواهیم کرد، به راهکارهای مؤثر در ایجاد ثروت که شما را در مسیر درست قرار می دهند اشاره خواهیم کرد، و سرانجام مؤلفه هایی که باعث ایجاد یک ذهنیت فقیر می شوند و روش های دور زدن آنها را بررسی می کنیم.
ایجاد یک ذهنیت ثروتمند

پیام مازند

برای ارائه استراتژی های ثروتمند شدن باید ابتدا روش های ایجاد یک ذهنیت ثروتمند که ثروت را به خود جذب می کند، بررسی کنیم. بحث را با موضوع ایجاد ذهنیت ثروتمند شروع می کنیم زیرا تمامی مباحث مرتبط در این زمینه به آن بر می گردند. اگر ذهنیت، فعالیتها و اعتقادات شما با ثروتمند شدن همخوانی نداشته باشند، فارغ از استراتژی ها یا تاکتیک هایی که مورد استفاده قرار می دهید بعید به نظر می رسد که بتوانید به ثروتی طولانی مدت و همیشگی دست پیدا کنید.
طرز فکر ما مؤلفه مهمی است که باید آن را روزانه توسعه داده و بهبود ببخشیم تا بتوانیم به طور طبیعی خود را با روند جذب پول و ثروت در زندگی همسو کنیم. امیدوارم در پایان این بحث، شما به درک درستی از مؤلفه هایی که طرز فکر افراد ثروتمند و فقیر را تشکیل می دهند، برسید و در نتیجه، تفکر، اعتقادات، عادات و رفتار خود را بر این اساس تغییر دهید و به ثروت مطلوب خود دست پیدا کنید.
ویژگی های افراد صرفه جو واژه صرفه جو به صورت زیر تعریف می شود:
” محتاط در استفاده یا هزینه. کسی که در پول خرج کردن و مصرف چیزی اندازه نگه می دارد؛ مقتصد؛ میانه رو و کم خرج”
به طور خلاصه، این به معنای داشتن یک زندگی خوب در حد وسع شما است.
کسانی که در طول زمان برای خود ثروت اندوخته اند، غالباً مصرف گرا و پرخرج نیستند و تمایل دارند زندگی کم خرجی داشته باشند. زندگی کم خرج و اقتصادی شامل رویکردها و عادات خاصی می شود.
یک فرد صرفه جود همیشه در مورد قیمت چیزها وارد مذاکره می شود.
یک فرد صرفه جو همیشه به ارزش خالص چیزها توجه دارد.
یک فرد صرفه جو برای مخارج خود برنامه ریزی می کند و آن را دنبال می کند.
یک فرد صرفه جو لباس های گران و برند خریداری نمی کند.
یک فرد صرفه جو با پول نقد خریدهای خود را انجام می دهد.
یک فرد صرفه جو برای صرفه جویی تا جایی که می تواند به صورت عمده خرید می کند.
یک فرد صرفه جو ماشین صفر کیلومتر خریداری نمی کند.
یک فرد صرفه جو با یک شخص صرفه جو و کم خرج، مسئولیت پذیر، دوست داشتنی، پشتیبان، توانمند و صادق ازدواج می کند.
بنابراین، شما باید به دنبال راه های زیادی برای پس انداز، استفاده مجدد از چیزها، انجام کارهای بیشتر با هزینه های کمتر، عدم الگوبرداری از همسایگان و دوستان پر خرج خود باشید و از هر پولی که بدست می آورید بیشترین سود را کسب کنید. زندگی مقتصدانه، و سرمایه گذاری عاقلانه، کلید داشتن یک طرز فکر و روش زندگی میانه رو و آینده نگر هستند.
نگرش لازم برای پیشرفت افرادی که دارای ذهنیت ثروتمند هستند زندگی و شرایط خود را به صورت فعال کنترل می کنند. آنها زندگی خود را به گونه ای سازماندهی و کنترل می کنند که در طولانی مدت ثبات و امنیت بیشتری به همراه داشته باشد. تصمیم گیری های این افراد تحت تاثیر دیگران نیست، آنها اهداف و برنامه های خود را دنبال می کنند و به دنبال تحقق رویاها و خواسته هایشان هستند.
افراد دارای ذهنیت ثروتمند همچنین متوجه هستند که اگر بخواهیم بر اساس ذهنیت جمعی به وقایع و شرایط واکنش نشان دهیم احتمالا باید هزینه های بیشتری را متقبل شویم و مصرف گراتر باشیم، درکل چنین ذهنیتی منجر به مشکلات عاطفی و تصمیم گیری های نادرست می شود.
ویژگی های لازم طرز فکر ثروتمند همچنین ویژگی های قدردانی، نظم و انضباط، ایثار، سخت کوشی و اشتیاق ذاتی برای داشتن یک زندگی ایده آل و در عین حال مدیریت شده و بنیادی را پرورش می دهد. افراد دارای این نوع ذهنیت و طرز فکر از هر فرصتی برای رشد و پرورش این ویژگی ها استفاد می کنند. و این خصوصیات هستند که پایه و اساس عادت هایی را ایجاد می کنند که به طور طبیعی منجر به ایجاد یک ثروت همیشگی و طولانی مدت می شوند.
تعیین اهداف مشخص برای کسب موفقیت درازمدت در تجارت و زندگی، داشتن هدف از ضروریات است. وقتی صحبت از ثروت همیشگی و در حال رشد می شود، اهداف از اهمیت بسیاری برخوردار می شوند، و در طول این سفر، مانند یک چوب دستی که برای هدایت گله بکار می رود عمل می کنند.
به طور کلی ما به اهداف بلند مدت و کوتاه مدتی نیاز داریم که در طول مسیر به ما انگیزه می دهند و ما را به جلو سوق می دهند. این چوب دستی در دسترس شما و تحت کنترل شماست در واقع کنترل گله با شما است و این شما، جهان و وسوسه ها / فرصت های آن هستید که راه را تعیین می کنید. این جایی است که نظم و انضباط وارد عمل می شود و به یکی از مهمترین ویژگی های کسب یک ثروت طولانی مدت در زندگی تبدیل می شود.
سؤال های درست مطرح کنید جوابها خودشان می آیند مهم نیست که در مورد چه موضوعی بحث می کنیم همیشه توانایی مطرح کردن سوال های مؤثر از اهمیت زیادی برخوردار است.
وقتی صحبت از کسب ثروت می شود، بدون شک سؤال ها مانند کلیدهایی عمل می کنند که درها را به روی فرصتهای فراوان باز می کنند. در ابتدا باید به این واقعیت برسیم که باید سوال هایی را مطرح کنیم. پس از پذیرفتن این حقیقت، باید ابزارها و روشهایی که برای طرح پرسش های موثر ضروری هستند را شناسایی کنیم.
برای خودتان مجموعه ای از سؤال های مرتبط با ثروت اندوزی تهیه کنید و به طور روزانه آنها را از خود بپرسید. مثال:
چگونه می توانم این هفته درآمد بیشتری کسب کنم؟
چگونه می توانم در حالی که خواب هستم درآمد منفعل کسب کنم؟
چگونه می توانم امسال درآمد بیشتری داشته باشم؟
سعی کنید روی پرسش هایی متمرکز شوید که چگونگی کارها را بررسی می کنند نه چرایی آنها را زیرا اینگونه پرسش ها منجر به پاسخ های خلاقانه می شوند، در حالی که سوال هایی که مربوط به چرایی هستند معمولاً فقط یک فهرست از بهانه های مختلف را به شما تحویل می دهند.
عادت های ضروری در ایجاد ثروت زمانیکه ویژگی های ثروت اندوزی را در شخصیت و سبک زندگی خود پرورش دادید، طبعاً راحت تر می توانید عادت های مهم و کلیدی که باعث می شوند در مسیر درست قرار بگیرید و به سمت اهداف مالی خود حرکت کنید را در خود توسعه دهید.
1-به خودتان پاداش بدهید وقتی به خودتان پاداش می دهید یاد می گیرید آنچه در زندگی مهمتر است را در اولویت قرار دهید. البته باید به خاطر داشته باشید که پاداش دادن به خود به معنای خرج کردن پولهایتان نیست. بلکه به معنای سرمایه گذاری این پول برای کسب ثروتی است که بعدا در مورد آن بیشتر صحبت خواهیم کرد.
2-لذت را به تعویق بیندازید ایجاد تاخیر و تعویق در لذت یکی دیگر از عادت های اساسی است که شما را تحت کنترل قرار می دهد و مسئول تصمیمات مالی خود می کند.
بسیاری از ما براحتی تحت تأثیر تبلیغات قرار می گیریم و کالاهایی را خریداری می کنیم که ضروری نیستند. همیشه باید خودتان، احساسات و مخارجتان را کنترل کنید. و از انجام تصمیم گیری های احساسی در زمان خرید که منجر به پشیمانی می شوند، پرهیز کنید.
به عنوان یک استراتژی، همیشه تصمیم گیری در مورد خرید را به تأخیر بیندازید و به خانه بروید و روی آن به صورت جدی فکر کنید. با دوستان صرفه جو و آینده نگر خود صحبت کنید و از آنها بخواهید شما را توجیه کنند که چرا نباید این خرید را انجام دهید.
3-روی آنچه می خواهید تمرکز کنید عادت دیگری که باید خود در پرورش دهید عادت به تمرکز روی آنچه می خواهید است. برای کسب موفقیت های مالی بلند مدت باید روی چیزهایی که می خواهید تمرکز کنید.
همچنین باید عادت کنید که با پول خود صبور باشید، زیرا اغلب اوقات موفقیت ها یک شبه اتفاق نمی افتند، و شما باید پشتکار داشته باشید و به طور استراتژیک فکر کنید تا بتوانید در آینده به ثروت و دارایی که می خواهید برسید. صبور باشید و بدانید که در نهایت به خواسته هایتان می رسید.
اعتقادات لازم برای ثروتمند شدن باورهایی وجود دارند که می توانند به شما در ایجاد یک ذهنیت ثروتمند کمک کنند. با توجه به موضوع بحث، ما در اینجا به دو مورد از آنها می پردازیم.
4-انتظار ثروت را داشته باشید شما باید انتظار داشته باشید که ثروتمند خواهید شد. انتظار داشته باشید که با پیروی از این راهکارهای صحیح و روزانه، به ثروت برسید.
5-هیچ محدودیتی در توانایی شما وجود ندارد شما باید اعتقاد داشته باشید که محدودیتی در آنچه می توانید انجام دهید وجود ندارد. شما کاملاً بر زندگی و سرنوشت خود کنترل دارید و در نتیجه هر آنچه که تصور می کنید به واقعیت تبدیل خواهد شد. اگرچه باید در نظر داشته باشید که هر چیزی که تصور می کنید ممکن است دقیقا به شکلی که تصور می کنید اتفاق نیفتد. بنابراین این نکته را در ذهن داشته باشید، صبور باشید، از آنچه یاد می گیرید استفاده کنید و نگران کارها نباشید- زیرا موفقیت به روش های غیر منتظره ای که حتی تصور آنها را نمی کنید اتفاق خواهد افتاد.
چگونه از شر بدهی های خود نجات پیدا کنیم؟ احتمالا از دانستن اینکه اکثریت قریب به اتفاق مردم غرق در بدهی هستند متعجب خواهید شد. وقتی احساسات ما بر تصمیمات فکری مان غلبه می کنند براحتی گرفتار می شویم. اگرچه، لازم نیست بابت گذشته و یا تصمیمات نادرستی که منجر به این بدهی ها شده اند، احساس ندامت کنید. آنچه باید انجام دهید این است که از اشتباهات گذشته خود درس بگیرید و امروز نهایت تلاش خود را بکنید تا یک بار و برای همیشه از شر بدهی های خود خلاص شوید.
اگر بتوانید یک استراتژی برای کاهش و پرداخت بدهی های خود اتخاذ کنید، می توانید به سمت استراتژی های بیشتری برای کسب ثروت حرکت کنید.
در اینجا چند پیشنهاد برای حرکت به سمت یک زندگی بدون بدهی ارائه شده اند:
6-بدهی ها و هزینه های خود را مشخص کنید اولین قدم برای کنترل بدهی های خود این است که تعیین کنید که چقدر مدیون هستید و به چه کسی مدیون هستید. پس از گذر از این مرحله، وظیفه شما این است که راهی برای جبران این بدهی ها پیدا کنید. نگران نباشید، سیستم و فرآیندی ایجاد کنید که میزان مخارج و جایی که قرار است پول خود را در آن خرج کنید را، مشخص کند. پس از اتمام کامل این مراحل، می توانید به مرحله بعدی روند کاهش بدهی های خود بروید.
7-در مورد بهره و بازپرداخت بدهی خود مذاکره کنید به همه بانک ها، افراد و موسساتی که به آنها بدهکار هستید مراجعه کنید و درمورد نرخ بهره بهتر و بازپرداخت ماهانه کمتر مذاکره کنید. اگر درباره وضعیت مالی خود صادق باشید احتمالا از انعطاف پذیری بانکها و موسسات مالی در برابر خود متعجب خواهید شد. به یاد داشته باشید که افراد باهوش و زرنگ می توانند در مورد همه چیز مذاکره کنند. پس از مذاکره در مورد کمترین بازپرداخت و نرخ بهره، شما آماده هستید تا به مرحله بعدی روند کاهش بدهی بروید.
8-بدهی خود را یکجا کنید کم بهره ترین بانک یا موسسه که در مرحله قبل با آن مذاکره کرده اید را انتخاب کرده و روشی را پیدا کنید که بتوانید کل بدهی خود را یکجا کنید. با مؤسسه مالی یا بانک خود صحبت کنید زیرا ممکن است بتوانید کل بدهی خود از یک ارائه دهنده مالی دیگر به آنها انتقال دهید.
9-میانه رو باشید مجدداً به موضوع صرفه جویی برمی گردیم. موضوعی که از مهمترین جنبه های کسب ثروت طولانی مدت محسوب می شود.
در اینجا چند پیشنهاد برای تغییر شیوه زندگی شما به یک شیوه مقتصد و کم خرج ارائه می کنیم که در عین حال به کاهش سطح بدهی های شما نیز منجر خواهند شد.
10-برای مخارج هفتگی خود برنامه ریزی کنید بودجه مورد نیاز یک هفته خود را مشخص کرده، سپس آن را دنبال کنید.
11-هوشمندانه خرید کنید تبدیل به یک خریدار زرنگ و زیرک شوید که خریدهای خود را بر اساس قیمت انجام می دهد نه بر اساس برند. به دنبال چیزهای خاص باشید و از هر فرصتی که بدست آورید، برای مذاکره درباره قیمت استفاده کنید.
پس از انجام یک خرید تخفیف دار، به خانه برگردید و مشغول آشپزی شوید. با پخت و پز و غذا خوردن در خانه، حداقل نیمی از پولی که معمولاً برای غذا صرف می کنید را، صرفه جویی خواهید کرد.
12-با کارت اعتباری یا پول نقد خرید کنید خریدهای خود را فقط با کارت اعتباری یا با پول نقد انجام دهید. همیشه پول نقد در کیف خود داشته باشید و از این پول فقط برای خرید استفاده کنید. با محدود کردن خرید خود به مبلغی که در کیف خود دارید، خود را از شر بدهی های جدید دور نگه خواهید داشت.
13-هزینه های غیر ضروری را حذف کنید تمام هزینه های غیر ضروری را از زندگی خود حذف کنید. هزینه های غیر ضروری جزء دسته نیازها نمی شوند. قبل از خرید از خود بپرسید:
آیا این چیزی است که من واقعا به آن نیاز دارم؟
یا چیزی است که بدون آن هم می توانم زندگی کنم؟
با صرفه جویی در هزینه های خود و پیروی از این دستورالعمل های ساده، در پایان هر ماه پول بیشتری برای بازپرداخت بدهی های خود خواهید داشت.
14-راه هایی برای درآوردن پول بیشتر پیدا کنید ساده اما در عین حال مؤثر. همیشه فرصت هایی وجود دارند که بتوانید از طریق آنها کمی پول اضافی بدست آورید و بدهی های خود را پرداخت کنید. به دنبال این فرصت ها باشید، مراقب باشید در دام روشهای سریع کسب ثروت نیفتید و پول و زمان خود را برای هیچ از دست ندهید.
اگر بدهی بالایی دارید، بهتر است به دنبال یک منبع درآمد پایدار باشید که بتواند بالاترین دستمزد ساعتی را برای شما تضمین کند. چشمان خود را باز نگه دارید و کار خود را به بهترین نحو انجام دهید. به این ترتیب، افراد برای کارهای شما ارزش بیشتری قائل خواهند بود و در نتیجه ممکن است در زمان کمتری درآمد بیشتری کسب کنید.
استراتژی های ثروت اندوزی استراتژی های زیر به منظور ثروتمند شدن و موفقیت در یک شب طراحی نشده اند. بلکه اصول صحیح و بنیادی را ارائه می دهند که به تدریج شما را ثروتمند می کنند. صبر، نظم و فداکاری نسبت به یادگیری و اجرای این راهکارها بطور روزانه از عواملی خواهد بود که بیشترین تفاوت را در موفقیت مالی طولانی مدت شما ایجاد خواهد کرد.
15-مسئولیت درآمد خود را بعهده بگیرید همه ما می دانیم که پذیرش مسئولیت هزینه های زندگی چقدر مهم است. برای رسیدن به این هدف، باید بتوانید توانایی کسب درآمد خود را کنترل کنید. بسیار مهم است که بدانید پولتان به کجا می رود و هزینه کمتری نسبت به درآمد خود داشته باشید. از همه مهمتر باید قدر پول و وقت خود را بدانید.
اگر بیشتر از آنچه باید کار می کنید باید بتوانید بیشتر دریافت کنید. اگر واقعا احساس می کنید که تلاش های شما سزاوار پاداش بیشتری هستند، درخواست افزایش حقوق کنید. مهم نیست که چه موانعی بر سر راه شما باشد باید بتوانید در مورد توانایی های خود مذاکره کنید.
16-مسئولیت سرمایه گذاری های خود را به عهده بگیرید بسیاری از ما بر این باور هستیم که برای سرمایه گذاری باید پول زیادی داشته باشیم. این واقعا درست نیست. در حقیقت، شما می توانید مقروض باشید و در عین حال از طریق فرصت های مناسب سرمایه گذاری، درآمد کسب کنید.
17-روی افراد موفق سرمایه گذاری کنید اگر می خواهید سرمایه گذاری کنید، روی افرادی که سابقه موفقی در زمینه سرمایه گذاری داشته اند، سرمایه گذاری کنید.
روش استفاده از قانون جذب برای دوستی، ثروت و موفقیت
18-روی دارایی ها سرمایه گذاری کنید شما فقط باید روی دارایی ها سرمایه گذاری کرده و ریسک های محاسبه شده و قابل کنترل انجام دهید. برای اطلاعات بیشتر با مشاور مالی خود صحبت کنید.
از قانون سطل ثروت استفاده کنید این قانون وسیله ای ساده برای مدیریت درآمد شما به گونه ای است که امنیت طولانی مدت برای شما فراهم می کند. به کمک این قانون می توانید ثروت جذب کنید، و به سبک زندگی مرفه ای که همیشه آرزو داشته اید برسید. اگرچه، باید توجه داشته باشید که این استراتژی مستلزم تلاش و انضباط جدی است. ممکن است در برخی مواقع وسوسه شوید با استفاده از کلید های میانبر، تقلب کنید و راه رسیدن به ثروت را برای خود کوتاه کنید اما این میانبرها می توانند امنیت مالی شما را تهدید کنند.
اجازه دهید در زیر یک نگاه اجمالی به قانون سطل ثروت بیندازیم.
19-سطل بقا فرض کنید درآمد شما (پس از مالیات) 100٪ باشد. اکنون 70 درصد از این درآمد را می گیریم و آن را درسطل بقا قرار می دهیم. سطل بقا برای هزینه های روزمره شما است، نیازهای روزمره شما بدون تجملات. اگر بتوانید با کمتر از 70٪ مخارج و هزینه های خود را مدیریت کنید، می توانید باقی مانده را به سطل دیگر اضافه کنید. اگرچه، 70٪ رقم خوبی برای شروع است.
اما اگر، احساس می کنید برای زنده ماندن به بیش از 70٪ درآمد خود نیاز دارید، یک ذهنیت مقتصد اتخاذ کنید و هزینه های خود را کاهش دهید.
20-سطل امنیتی این سطل دوم شماست که می توانید 15٪ از درآمد خود را در آن قرار دهید. این سطل برای فرصتهای سرمایه گذاری امنیتی با ریسک پایین مانند استراتژی مرکب است که قبلاً در مورد آن صحبت کردیم. همچنین می تواند به خرید اوراق قرضه اختصاص داده شود. هر پولی که وارد سطل امنیتی شود، هرگزقابل استفاده نخواهد بود. اجازه دهید این پول رشد کند و بیشتر شود. این کار از این بابت به شما احساس آرامش و اطمینان می دهد که ثروت شما روزانه در حال افزایش است.
21-سطل رشد 15٪ باقیمانده درآمد خود را در این سطل قرار دهید و آن را روی گزینه هایی که ریسک بالاتری دارند سرمایه گذاری کنید مانند صندوق سرمایه گذاری مشترک، املاک و مستغلات، فرصت های تجاری و سهام. در تصمیم گیری درباره سرمایه گذاری های خود دقت داشته باشید و برای مطالعه و کسب اطلاعات در مورد بهترین فرصت های سرمایه گذاری که می تواند باعث رشد پول شما در درازمدت شود، وقت بگذارید.
نکته جالب در مورد سطل رشد این است که به محض کسب درآمد از اینجا می توانید سود آن را به طور مساوی (33.3٪) در سه سطل توزیع کنید. 33.3٪ اول وارد سطل امنیتی می شود، 33.3٪ دیگر وارد سطل رشد و 33.3٪ دیگر به سطل رؤیاها منتقل می شود.
22-سطل رویاها این سطل رویاهای شما را به واقعیت تبدیل می کند. هر پولی که در این سطل قرار بگیرد به خرید ماشین، خانه، قایق بادبانی، جواهرات، تعطیلات و هر چیز دیگری که دل شما می خواهد اختصاص می یابد.
قانون سطل ثروت کار می کند، و می تواند شما را به سمت یک زندگی بهتر که همیشه آرزوی آن را داشته اید سوق دهد. آن را امتحان کنید، زندگی کنید، و با سبک زندگی خود تطبیق دهید و البته صبور باشید. اتفاقات خوب زمان می برند اما ارزش انتظار را دارند.
با استفاده از راهکارهای ساده زیر ثروت جذب کنید وقتی وارد روند رشد ثروت می شوید، می توانید با استفاده از راهکارهای خاصی مانند حمل مداوم پول نقد در کیف پول، خود را با ثروت همسو کنید.
در وجه خود یک چک بنویسید: نوشتن یک چک در وجه خود به مبلغی که می خواهید در آینده داشته باشید، می تواند انگیزه شما برای ادامه مسیر باشد.
قدر خودتان را بدانید: ارزش قائل بودن برای خود استراتژی دیگری است که کمی قبل تر به آن پرداختیم.
با افراد ثروتمند و موفق معاشرت کنید: معاشرت با افراد ثروتمند و موفق می تواند شما را به سمت اهداف مالی خود سوق دهد.
در امور خیریه مشارکت کنید: مشارکت در امور خیریه و کمک به افراد نیازمند، احساس رضایت و خشنودی را به همراه خواهد داشت که باعث می شود قدردان شرایط فعلی زندگی خود باشید.
ذهن خود را با ثروت غوطه ور کنید: با کسب اطلاعات روزانه در مورد موضوعات مربوط به ثروت ذهن خود را به ثروت معطوف کنید. بخش مالی روزنامه ها را بخوانید، در مورد نوع سرمایه گذاری که مورد علاقه شما است کتاب بخوانید، با افراد صاحب نظر در حوزه اقتصادی مکالمه کنید، یا وقت خود را صرف تماشای اخبار مالی کنید. همچنین، می توانید نقشه های ذهن سازنده ثروت را دانلود کنید و روزانه به آنها مراجعه کنید.
تمام این پیشنهادات ممکن است کوچک و ناچیز به نظر برسند، اما با گذشت زمان می توانند تأثیر بسیار زیادی روی شما داشته باشند.
ذهنیت فقیر درست همانطور که ذهنیت ثروتمند داریم، ذهنیت فقیر نیز وجود دارد و بسیاری از ما بدون آنکه مطلع باشیم درگیر آن هستیم.
کارهای ساده ای که ما بطور روزانه انجام می دهیم- عادت ها، باورها و رفتارهای به ظاهر معمولی- با هم ترکیب شده و تبدیل به مجموعه ای قدرتمند می شوند که پول را از زندگی ما دفع می کند. وقتی از این موضوع بی اطلاع هستیم، نمی توانیم تأثیر رفتارهای روزمره خود را بر موفقیت مالی بلند مدتمان درک کنیم.
مبحث کوتاه زیر، اگرچه به هیچ وجه قطعی نیست، اما، به برخی از اصول ذهنیت فقیر که باید از آنها آگاه باشید و سعی کنید آنها را از رفتار، عادات، تفکر و فعالیت های روزمره خود حذف کنید اشاره می کند.
عادت های افراد دارای ذهنیت فقیر کسانی که دارای ذهنیت فقیر هستند، تأثیر عادت های روزانه خود بر بار مالی که به دوش می کشند را درک نمی کنند. اگر هر یک از عادتهای زیر را در خود مشاهده می کنید، سعی کنید هر چه زودتر آنها را ترک کرده، اعمال، تفکر و احساسات خود را تغییر دهید و به دنبال پرورش ویژگی هایی باشید که پیشتر درباره آنها صحبت کردیم.
به راحتی توسط دیگران تحت تأثیر قرار می گیرند اگر به راحتی تحت تأثیر دیگران قرار می گیرید، باید از افرادی که دائماً از مشکلات مالی خود شکایت می کنند، دوری کنید زیرا این افراد مانع پیشرفت شما در مسیر جذب ثروت خواهند شد. با وقت گذرانی با این افراد هیچ شانسی برای رسیدن به موفقیت های مالی در زندگی نخواهید داشت زیرا آنها شما را در سطح تفکر خود نگاه می دارند.
از این امر آگاه باشید و فوراً خود را از این افراد دور کنید. هر جایی که می توانید بروید. فقط دور شوید و خود را از نفوذ این افراد خارج کنید.
روی آنچه نمی خواهند تمرکز می کنند ذهنیت فقیر روی چیزهایی که نمی خواهد تمرکز دارد. بنابراین جای تعجب نیست که در آخر به آنچه روی آن تمرکز داشته، دست پیدا کند.
به دنبال رضایت و لذت لحظه ای هستند یک ذهنیت فقیر در هر فرصتی به دنبال رضایت فوری است و برای جلوگیری از درد و سختی های لحظه ای، به دنبال لذت های کوتاه مدت می گردد. از سوی دیگر، یک ذهنیت ثروتمند روی لذت های طولانی مدت متمرکز است و درد و سختی های کوتاه مدت را مدیریت می کند.
دائما بهانه می آورند افراد دارای ذهنیت فقیر اغلب، شرایط و موقعیت خود در زندگی را بهانه می کنند. یکبار و برای همیشه بهانه ها را کنار بگذارید. با واقعیت زندگی خود روبرو شوید و تصمیم بگیرید که در جهتی پیش بروید که شما را به سمت موفقیت مالی سوق دهد.
اگر کمی بیشتر فکر می کنید، متوجه می شوید هیچ کس واقعاً به بهانه های شما اهمیتی نمی دهد، و آنها صرفاً راهی برای جلب همدردی دیگران هستند. اگر عادت دارید با افراد همفکر خود وقت بگذرانید، بدون شک آنها همواره با شما همدردی خواهند کرد و حس درماندگی را در شما زنده نگه می دارند.
همواره نگران از دست دادن پول هستند افراد دارای نگرش فقیر همیشه نگران از دست دادن پول و دارایی های خود هستند. البته قابل درک است که اگر چیز زیادی ندارید نگران احتمال از دست دادن آن باشید. اما، این دقیقاً همان چیزی است که افراد را به درجا زدن در زندگی سوق می دهد و دلیل اصلی عدم موفقیت آنها است.
در مورد پول واقع بین نیستند افرادی که دارای نگرش فقیر هستند، اغلب درباره پول واقع بینانه فکر نمی کنند. آنها تمایل به رویا پردازی بیش از حد دارند و هرگز برای تحقق این رویاها اقدامی انجام نمی دهند.
به پول اهمیت نمی دهند کسانی که دارای ذهنیت فقیر هستند، درآمدزایی را در اولویت قرار نمی دهند. بله این افراد پول می خواهند و می خواهند آن را در اسرع وقت به دست آورند، اما وقتی صحبت از وقت، تلاش و انرژی لازم برای به دست آوردن این پول به میان می آید، حرفی برای گفتن ندارند. از این گذشته، تفاوت بزرگی بین خواستن چیزی و انجام هر کاری برای تحقق آن وجود دارد.
صفات و باورهای محدود کننده ای که شما را گرفتار فقر می کنند بی نظمی، ناسپاس بودن و داشتن نگرش خنثی نسبت به پول ویژگی هایی هستند که باید از آنها دوری کنید. تا زمانی که این خصوصیات سطح پایین را در خود حفظ می کنید، دچار یک ذهنیت فقیر خواهید بود.
مهم است که بتوانیم تأثیر اعتقادات محدود کننده بر درآمدزایی و موفقیت مالی طولانی مدت ، را درک کنید.
به عنوان مثال ، اگر فکر کنید بدست آوردن پول دشوار است، این عقیده روی تصمیم گیری شما در مورد پول و در آوردن آن تاثیر خواهد گذاشت، در نتیجه قدرت درآمدزایی شما را تخریب کرده و شما را از کسب ثروتی که می خواهید دور می کند.
کمبود دانش مالی فقدان دانش مالی اکثر افراد را درگیر ذهنیت فقیر می کند. در این باب اصطلاحی وجود دارد که می گوید:
“آنچه نمی دانید نمی تواند به شما آسیب برساند”.
بهتر است بگوییم:
“آنچه نمی دانید ممکن است به شما صدمه نرساند، اما براحتی می تواند شما را در جایی که نمی خواهید باشید نگه دارد.”
بهتر است بدانیم تا در جهل و ناامیدی زندگی کنیم. با خواندن یک کتاب، شرکت در یک کارگاه یا سمینار شروع کنید. امیدوارم اینها بتوانند اشتیاق شما به یادگیری را بیشتر کنند. در نهایت صبر، نظم و انضباط عناصری هستند که در مسیر به شما کمک خواهند کرد.
نتیجه گیری موفقیت مالی قطعاً چیزی است که هر چقدر هم که شرایط زندگی فعلی شما بد باشد، قابل دستیابی است. مطمئناً همه ما می توانیم به این استراتژی های ساده تسلط پیدا کنیم و به طور بالقوه ذهنیتی را اتخاذ کنیم که ثروت و فراوانی را به خود جذب می کند. به این اصول پایبند باشید و آنها را به عادت ها و اعمال روزمره تبدیل کنید. دیر یا زود فرصتی برای پیشرفت به وجود می آید، اما، این وظیفه شماست که بتوانید خود را در جهت رسیدن به اهداف مالی خود قرار دهید.
منبع: هنر فردی

پیام مازند

منبع: اقتصاد آنلاین
کلیدواژه: فقیر ثروتمند هزینه های غیر ضروری هزینه های خود سرمایه گذاری کنید داشته باشید شر بدهی استفاده کنید شر بدهی ها بدهی های خود درآمد خود موفقیت مالی استراتژی ها ثروت اندوزی مذاکره کنید ثروتمند شدن دست دادن سطل امنیتی انجام دهید طولانی مدت تصمیم گیری صبور باشید عین حال پیدا کنید تحت تأثیر قرار دهید خرید کنید زندگی خود صرفه جویی دارایی ها بدهی خود مالی خود میانه رو برای کسب ویژگی ها کسب ثروت برای خود روی آنچه حذف کنید یک زندگی پول نقد عادت ها سؤال ها طرز فکر فرصت ها روی آن کم خرج
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد 36111760 را به همراه موضوع به شماره 100010022100 پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده 74 قانون تجارت الکترونیک مصوب 1382/10/17 مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/267150/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شنیده شدن صدای انفجاری در استان بابل عراق

نساجی در خانه دوباره قرمز می‌پوشد

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

ضرب سکه طلا را ‌خیانت‌ به مملکت می‌دانیم

با ورود مستقیم کشاورزان به بورس برنج، دست سودجویان قطع می‌شود

وضعیت راه‌های کشور؛ترافیک نیمه سنگین در جاده چالوس و آزادراه تهران–پردیس

اجرای برنامه‌های شاد برای کودکان و نوجوانان خرم آبادی

کشاورزان مازندران به استقبال کشت زراعی جدید رفتند

برنامه‌ریزی ناسا برای تجدید قوای کاوشگر ستاره‌های نوترونی

نخستین نشای مکانیزه مازندران آغاز شد

افزایش 20 درصدی فوتی ناشی از حوادث کار در مازندران

رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در مازندران

غایب بزرگ مقابل تراکتور: یک گلزن

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

تغییر استاندار مازندران تکذیب شد

شتاب ساخت مسکن مازندران در دولت سیزدهم

جیب بارانه بگیران پر پول شد

زنجیره انسانی مازندرانی‌ها ‌در حمایت از عملیات وعده صادق

کشف انبار لوازم خانگی 12 میلیارد ریالی قاچاق در خرم آباد

شکل‌گیری زنجیره‌ علوی‌تباران در حمایت از عملیات وعده صادق

رشد هزار میلیاردی خروج سرمایه از بورس

مدیریت هوشمندنیاز اساسی مازندران در آموزش عالی

حمایت مردم اردبیل از اجرای طرح «نور» فراجا

تنبیه دانش‌آموز مرزن‌آبادی توسط معلم در حال پیگیری است

توت فرنگی جویبار در سبد میوه مناطق مختلف کشور

اولین نشای برنج در مازندران انجام شد

عزل معاون متخلف به‌دلیل تنبیه دانش‌آموز مرزن‌آبادی

شکل‌گیری زنجیره‌ علوی‌تباران در نوار ساحلی مازندران در حمایت از عملیات وعده صادق

شالیکاری در مازندران مکانیزه شود

قدردانی از زحمات نیروی انتظامی استان یزد

قدردانی نماینده ولی‌فقیه در استان از اجرای طرح نور

رد شایعات تغییر استاندار مازندران

(تصاویر) تشکیل زنجیره انسانی در ساحل مازندران

برگزاری جشن گلریزان، دست‌های ماندگار در نوشهر

حمایت مردم محمودآباد از عملیات « وعده صادق»

زنجیره انسانی در ساحل نکا

اجرای 12 پروژه آبرسانی در رامسر

رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در کجور مازندران

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های شمالی کشور

اعمال محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در محورهای مواصلاتی مازندران

قهرمانی اراک در مسابقات والیبال دانشجویان منطقه پنج دانشگاه آزاد

تدوین نقشه مهندسی فرهنگی استان مازندران

سالگرد درگذشت دست‌نشان با حضور کادرفنی نساجی

زنجیره مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در سواحل دریای مازندران

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

گردهمایی فعالان هنری مساجد مازندران