پیام مازند

آخرين مطالب

حاشیه و متن ملاقات مردمی استاندار مازندران/ اشتغال بیشترین مطالبه بود سياسي

حاشیه و متن ملاقات مردمی استاندار مازندران/ اشتغال بیشترین مطالبه بود
  بزرگنمايي:

پیام مازند -  چند سالی است سه شنبه‌های هر هفته به ملاقات مردمی مدیران دستگاه‌های اجرایی به منظور پاسخگویی و پیگیری مطالبات مردم و رفع مشکلات آنان در ادارات استانی و شهرستانی اختصاص یافته است. از این روی هشت صبح سه شنبه 10 آبان ماه 1401 نخستین دیدار چهره به چهره استاندار مازندران با هم استانی‌ها در مرکز استان انجام شد.
 
طبقه چهارم استانداری مازندران میزبان 50 مراجعه کننده بود، تا مشکلات خود را با نماینده عالی دولت در استان مطرح کنند.
گذر از حدود 80 پله تا رسیدن به محل دیدار با حسینی‌پور نفس‌ هر مراجعه کننده را بریده بود؛ یک ماهی می‌شود آسانسور این نهاد دولتی خراب است.
پیش از این استاندار مازندران دو دیدار به صورت چهره‌ به چهره با مردم نوشهر و تنکابن هم داشت. سفرهای شهرستانی و حضور در مناطق محروم حسینی‌پور از تدابیر دولت سیزدهم محسوب می‌شود ارائه خدمت به طور یکسان و اجرای عدالت اجتماعی مورد تاکید رئیس جمهوری است.

پیام مازند

در سومین دیدار مردمی استاندار مازندران با هم استانی‌ها، مراجعه کنندگان در دیدارهای قبلی درخواست خود را با حسینی‌پور مطرح کرده بودند طبق دستور این مقام عالی در استان مردم کارشان با عناوین مختلف در دستگاه‌های اجرایی مختل ماند برای به نتیجه رسیدن حضور مجدد با نماینده عالی دولت را ضروری دانستند.
حضور مراجعه کنندگان در سالن شماره یک استانداری مازندران هر لحظه بیشتر می‌شود. خانمی دست همسرش را گرفته و به سمت جایگاه مدعوین هدایت می‌کند؛ شوهرش نابینا است!
دوربین رسانه‌ها و صدا و سیمای مرکز طبرستان از ساعت‌های اولیه این دیدار در وسط سالن اجتماعات تعبیه شده بود؛ خبرنگاران همچون یار قدیمی پای کار در جایگاه خود نشسته بودند.
سیستم تصویری تعبیه شده در سالن اجتماعات شماره یک استانداری مازندران نشان می‌داد که فرمانداران 22 شهرستان هم به صورت وبیناری در دیدار مردمی با استاندار مشارکت دارند.
**درخواست اشتغال
نخستین مراجعه کننده با گویشی مازنی مشکلش را با حسینی‌پور مطرح می‌کند؛ اشتغال درخواست پدری است که برای فرزند تحصیل کرده‌اش از حسینی‌پور طلب می‌کند.
دومین مراجعه کننده زوج جوانی هستند که درخواست‌شان اشتغال در یکی از نهادهای دولتی است. همسر این خانم جوان از میزان تحصیلات عالیه خود می‌گوید؛ حسینی‌پور شرط اشتغال را شرکت در آزمون استخدامی عنوان کرد.
بعضی از مراجعه کنندگان به حدی آهسته صحبت می‌کردند که گویا راضی نبودند تا درخواست خود را علنی کنند اما اسماعیل مهرافزا سرپرست دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری اعلام کرد: بنا به درخواست مراجعه کنندگان و دستور استاندار مازندران به معاونت‌های مربوطه باید بعد از ثبت در دبیرخانه مورد پیگیری قرار گیرد.
همچنان به تعداد مراجعه کنندگان در سالن شماره یک استانداری مازندران اضافه می‌شود. مردم دلگرم به شکوه خدمت در دولت سیزدهم هستند.
کتک‌خورهای دوران اسارت!
ابوطالب پورصدیق یکی از مراجعه کنندگان در دیدار مردمی استاندار مازندران بود که به نمایندگی جمعی از آزادگان، جانبازان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس آمده بود. او از رنج بیماری که در دوران اسارت بر آنها وارد شد، می‌گوید: شیمیایی هستیم؛ جزء کتک‌خورهای دوران اسارت! هرکدام از ما 10 بیماری را در جسم خود یدک می‌کشیم. در حال حاضر با سرطان دست و پنجه نرم می‌کنم.زندگی در کلان شهر برای‌مان میسر نیست. طبق تشخیص پزشک باید در منطقه‌ای زندگی کنیم که هوایش نه رطوبتی باشد نه خشک!

پیام مازند

این جانباز شیمیایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، هر کلامش را با کمی مکث ادا می‌کرد و نفس‌هایش به شمارش می‌افتاد، می‌افزاید: طبق دستور پزشک با اداره کل هواشناسی مکاتبه شد تا منطقه‌ای در شمال کشور برای سکونت ما تعیین کنند. شهرستان عباس‌آباد «روستای هردوآبرود» تنها منطقه‌ای بود که برای حال ما مساعد بود.
ملک در آن منطقه شناسایی و با هزینه شخصی خریداری کردیم برای ساخت با مسؤولان ذیصلاح فرمانداری، بخشداری، بنیاد مسکن، جهادسازندگی، شورا و دهیاری روستای هردوآبرود جلسات متعدد فنی تشکیل و صورت جلسه مورد تایید دستگاه‌های فوق قرار گرفت.
پورصدیق با اعلام اینکه تعداد ما 18 نفر است و همه از ایثارگران، آزادگان و جانبازان شیمیایی محسوب می‌شویم، اظهار می‌کند: طبق تایید صورتجلسه آمدیم استانداری تا مجوز ساخت بگیریم. مسؤولان ضمن استعلامات انجام شده گفتند، روستای هردوآبرود طرح هادی ندارد. ما برای احداث جاده به مساحت 2 هزار متر مربع زمین تقدیم کردیم. 200 متر راه روستا را با هزینه شخصی زیرسازی و جدول کاری انجام دادیم.
همچنین یک دستگاه نانوایی تمام اتوماتیک با هزینه شخصی خریداری، بیش از 300 میلیون تومان به عنوان همیاری به شورا و دهیاری دادیم تا در طرح هادی گنجانده شویم. ماه گذشته اجرای طرح هادی این روستا مصوب و ابلاغ شد اما منطقه ما از این طرح محروم ماند.
پور صدیق می‌افزاید: زمین‌های ما دارای خانه قدیمی است از مزایای آب، برق و گاز بهره‌مند است. دارای خاک رس و سنگ لاخی است که قابلیت کشت هم ندارد؛ 20 سال بایر مانده است! این میزان ملک را فاقد طرح اعلام کردند اما زمین‌هایی که خارج از عرف بوده را وارد طرح و بافت قرار دادند! در همین روستا فردی هفت خانه لاکچری در فاصله 700 متری از بافت روستایی ساخت؛ اما جزیی از بافت محسوب شده است که نظیر آن در روستایی که فاقد طرح هادی بود مجوز ساخت صادر شد.
این مراجعه کننده که از جانبازان شیمیایی است در ادامه می‌افزاید: یکی از اعضای شورای روستای هردوآبرود عباس آباد مصالحی که برای زیرسازی راه به او دادیم را برای ملک شخصی به کار برد و ما درخواست کرد تا 100 میلیون تومان بدهیم زمین ما وارد بافت شود.
به گفته پورصدیق، دهیار مبلغ فوق را برای مهندسان اعضای کارگروه در استانداری مازندران خواسته است تا بتواند برایمان مجوز بافت روستایی را بگیرد.
این مراجعه کننده در دیدار مردمی استاندار مازندران می‌گوید: به عنوان جانباز، نیروی انقلابی، خانواده شهید و آزاده از دادن باج امتناع کرده‌ایم...
**استفاده از جوانان جبهه انقلاب برای توسعه مازندران
یکی دیگر از مراجعه‌کنندگان در سومین دیدار مردمی استاندار مازندران با هم استانی‌ها، از اعضای جبهه انقلاب بود که در گفت‌وگو با فارس می‌گوید: با توجه به تدابیر دولت سیزدم و منویات رهبری در راستای استفاده از جوانان با انگیزه، انقلابی، متخصص و متعهد جریان جبهه انقلاب در جهت تزریق بر بدنه دولت با نگاه جهادی و عدالت محوری که می‌تواند نقش موثری در راستای توسعه اقتصادی استان داشته باشد اما در استان به این موضوع کم توجهی شده است.
این مراجعه کننده می‌افزاید: اگر نقشه راهی برای استفاده از جوانان با داشتن برنامه‌ای مدون و موثر که بتواند در راستای توسعه اقتصادی مازندران با سه مولفه توسعه گردشگری، کشاورزی و صنایع تبدیلی و همچنین جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی که مهمترین دغدغه چندین ساله استان است از طرق مختلف سنگ‌اندازی می‌شود از افراد متعهد و دلسوز به عنوان مسؤول پنجره واحد دستگاه‌های اجرایی در ادارات استفاده شود شاید به توسعه همه جانبه استان کمک و ما را به آینده امیدوارتر کند.
**جریمه یک و نیم میلیارد تومانی
محمدرضا شرفی‌زاده از دیگر مراجعه کنندگانی است که در نوبت دیدار با استاندار مازندران نشسته است. در گفت‌وگو با فارس ضمن گله‌مندی مبنی بر اینکه در ساخت ساختمان سه واحده در روستای درمه کلای آمل یک میلیارد و 530 میلیون تومان جریمه شده‌ام، می‌گوید: مقیم آمل هستم؛ سال 1397 مجوز ساخت گرفته سال بعد طبق اخطار دهیاری روستای درمه کلای آمل به خروجی اضافه بنا رفتیم. سال گذشته برای رسیدگی مجدد به پرونده به کمیسیون فرستاده شدیم.
این مراجعه کننده با اشاره به مطالبه خود از استاندار مازندران مبنی بر اینکه در حق ما ناحقی شده است، می‌افزاید: برای ما جریمه خارج از عرف منطقه زده‌اند در حالیکه جرایم ساخت و ساز دراین محل 30 تا 40 میلیون تومان است.
**تصمیم سلیقه‌ای در جابه‌جایی میدان بار تنکابن
شریعتی یکی دیگر از مراجعه کنندگان در دیدار چهره به چهره استاندار مازندران با هم استانی‌ها بود که در زمره سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان بخش کشاورزی فعالیت می‌کرد او در گفت‌وگو با فارس می‌گوید: طبق مصوبه دولت به منظور احداث میدان میوه و تره بار در تنکابن، زمین 33 هزار متری را در این شهرستان اختصاص داده‌ام که 11 هزار متر آن مسقف شده است.
وی ضمن گله‌مندی مبنی بر اینکه جابه‌جایی میدان میوه و تره بار در این شهرستان انجام نمی‌شود، می‌افزاید: در دولت قبل شورای تامین شهرستان موافقت بر جابه‌جایی میدان بار را صادر کرد زیرا با وجود جوانان بیکار اشتغال‌زایی مناسب و پایداری ایجاد می‌شد.
شریعتی اذعان کرد: به دلیل تصمیمات سلیقه‌ای و کارشکنی نماینده قبلی شهرستان تنکابن جابه‌جایی این واحد اقتصادی معوق مانده است.
**کم توجهی به نخبگان
حامد ذاکریان یکی دیگر از مراجعه کنندگانی بود که در نوبت انتظار دیدار با حسینی‌پور قرار گرفت. این جوان نخبه و مخترع ساروی با اعلام اینکه در نمایشگاه «انی ورس اکس پو 2022» آمریکا شرکت کردیم تا اختراع ما «پیش بینی سکته قلبی در مه» بوده است در این نمایشگاه در معرض دید قرار گیرد، می‌گوید: با هزینه شخصی که بالغ بر 100 میلیون تومان بود در نمایشگاه جورجیا آمریکا حاضر شدیم مقام برتر، مدال طلای جهانی را با این اختراع کسب کردیم.
ذاکریان می‌افزاید: 32 اختراع از ایران در نمایشگاه جورجیا آمریکا شرکت کردند که همه مدال آور هم بودند. ما نماینده مازندران بودیم.
او با اشاره به اینکه استان اصفهان ما را به عنوان نخبگان خود محسوب کرد؛ فرمانداری ساری، امام جمعه، فرماندار و نماینده نوشهر این موفقیت ما را مورد تجلیل قرار دادند، می‌گوید: در خواست ما از استاندار مازندران مساعدت مالی برای شرکت در نمایشگاه کانادا و معرفی اختراع جدید است.
ذاکریان که به همراه محمدحسن ذکریاپور دو مخترع ساروی اختراعات متعددی دارند از اینکه در مازندران مورد حمایت مسوولان قرار نمی‌گیرند گله‌مند شدند.

پیام مازند

**اشتغال بیشترین مطالبه مردم مازندران
استاندار مازندران نیز در این دیدار در گفت‌وگو با فارس، می‌گوید: بیشترین مطالبه افراد مراجعه کننده در این دیدار مردمی بحث اشتغال فرزندان آنان بوده است.
سیدمحمود حسینی‌پور با اشاره به اینکه برخی با مراجعه به ادارات و شهرداری‌ها کارشان به درستی پیش نمی‌رود و شکایات دارند، می‌افزاید: ما شکایات را به سازمان بازرسی اعلام و نتیجه اقدام را به ما اعلام می‌کنند.
وی یادآور می‌شود: برخی مطالبات عمومی بوده است مربوط به بافت و مسائل امور روستایی است که ابتدا به استاندار مراجعه می‌کنند و ما هم برای پیگیری و به نتیجه رسیدن کار به دستگاه مربوطه ارجاع می‌دهیم.
نماینده عالی دولت در مازندران با بیان اینکه مدیریت این دیدارها و پیگیری امور بر عهده بازرسی استانداری و مجموعه سامد است، خاطرنشان می‌کند: تاکنون بیش از 55 درصد دستور صادر شده به نتیجه رسید. بخش دیگر به لحاظ قانون امکان به نتیجه رسیدن نبود اما بازنگری مجدد را از دستگاه‌های اجرایی خواستاریم.
**حمایت از واحدهای تولیدی
وی بیشترین چالش در دستگاه اجرایی در ارائه خدمت به مردم را دریافت مجوز برای کسب و کار دانست و می‌گوید: زمین‌های مازندران دارای ممنوعیت تغییر کاربری است. بیشترین زمین‌های استان برای کشاورزی اختصاص یافته است که بخشی از نارضایتی مراجعه کنندگان را فراهم می‌کند.
استاندار مازندران تصریح می‌کند: بخشی از درخواست مردم در حوزه تسهیلاتی است که از بانک‌ها گرفته و به دلایل مختلف ورشکست شده و توان بازپرداخت را ندارند و نیازمند تسهیلات و مهلت و بخشودگی جرایم بانکی هستند.
حسینی‌پور می‌افزاید: کمک و مساعدت ما بیشتر برای آن دسته از مراجعاتی است که اشتغال آفرین و واحدهای تولیدی هستند در نظر گرفته می‌شود.
 

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/269134/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

استقلال سیاسی کشور ایران بی‌مثال است / تداوم جدی در اجرایی شدن طرح نور

تجمع بانوان قمی حمایت از طرح نور عفاف و حجاب

بازدید منتخبان مردم قم در مجلس از مرکز تحقیقات اسلامی نور

محمد خوش‌چهره: «اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

تجمع بانوان قمی در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب

وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های چالوس، هراز و آزادراه تهران - شمال

حمایت همه جانبه دستگاه قضایی استان از طرح نور فراجا

بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های جنوب غرب خوزستان

اظهارات سردار جعفری در مورد طرح نور، ماجرای تذکر رهبر انقلاب و لایحه حجاب/ فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه الله (عج) سپاه: همه باید از طرح نور حمایت کنند

پرونده مافیایی در دنیای ایجنت‌ها؛ وقتی کمیسیون انتقال منجر به تهدید می‌شود

قدردانی بانوان در مرکز گلستان از مجریان طرح ملی «نور»

وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است

نرخ جدید عوارض آزادراه خرم آباد - پل زال اعلام شد

حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» فراجا

حمایت 220 ایرانی خارج از کشور از ایتام مازندرانی

رائفی پور: 600 میلیون تومان پول به یکی از دوستانم داده ام، هر ماه سود آن را می دهد /مستاجرم

ضارب دانش‌آموزان آملی بازداشت شد

راه‌های روستایی متاثر از سیلاب مازندران باز شد

دو هزار اصله درخت جایگزین ویلاهای غیرمجاز نوشهر شد

شرکت 20 هزار نفر در المپیاد ورزشی فرهنگی بسیجیان مازندران

سردار رادان: هیچ ماموریتی حساس‌تر از اجرای «طرح نور» نیست

سردار رادان با اشاره به طرح نور: در قلمرو انتظامی هیچ ماموریتی حساس تر از این ماموریت وجود ندارد/ 90 درصد تذکرگیرندگان رفتار و پوشش خود را اصلاح و با پلیس همکاری کرده‌اند/ پلیس در کنار طرح نور، از دیگر ماموریت‌های خود غافل نخواهد شد

افزایش ذخایر آبی سدهای مازندران

فعالیت بیش از 400 هزار سفیر سلامت در مازندران

سردار رادان: پلیس اصراری به انتقال خودرو‌های توقیفی با جرثقیل ندارد

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت

افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک درمجتمع مسکونی مهستان کیش

بهره گیری از مشارکت حامیان ایتام خارج از کشور

حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب نور

زلزله در مرزن‌آباد ؛ جدیدترین گزارش‌ها از زلزله 3.7 ریشتری در نزدیکی چالوس

گلایه نماینده ولی فقیه در مازندران از انتصاب وزیر سابق به استانداری

تداوم طرح نور با جدیت

مازندران قهرمان جوانان و گیلان قهرمان زیر 23 سال آب‌های آرام شد

اصلاح رفتار و پوشش 90 درصد تذکر گیرندگان در طرح نور

طرح نور در مجتمع های تجاری اطراف حرم رضوی اجرا می‌ شود

بزرگترین دورهمی فرهنگی تربیتی دختران مازندران برگزار شد

محدودیت‌های ترافیکی آخر هفته جاده‌های کشور

پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد

نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزان درآمل برگزار شد

90 درصد تذکر گیرندگان حجاب، پوشش خود را اصلاح کردند

طرح نور در کنار ماموریت‌های دیگر پلیس ادامه خواهد داشت/ پلیس اصراری به انتقال خودرو‌های توقیفی با جرثقیل ندارد

پایان فراق پدر کوچکترین سرباز ولایت از خطه علویان

اعلام حمایت جمعی از بانوان رشتی در اجرای طرح نور فراجا

افشای هویت شرکای رائفی‌پور؛ پول موسسه او از کجا تامین می‌شود؟

دفاع تمام قد معاون امنیتی وزیر کشور از اجرای طرح نور/استانداران موظف به حمایت از پلیس هستند

برگزاری اردوی تیم ملی کستی آزاد جوانان در ساری

بازگشایی 8 محور مواصلاتی مازندران در پی سیلاب روز گذشته

حمایت بانوان شهر بهارستان از اجرای طرح نور(حجاب وعفاف)

بازی‌دراز آماده میزبانی از زائران راهیان نور است

فرمانده فراجا: هیچ ماموریتی حساس‌تر از اجرای طرح نور وجود ندارد