پیام مازند

آخرين مطالب

تحققِ وعده دولت سیزدهم و امکان درمان زوج‌های نابارورِ در مازندران علمي

تحققِ وعده دولت سیزدهم و امکان درمان زوج‌های نابارورِ در مازندران
  بزرگنمايي:

پیام مازند -  آیت‌الله رئیسی در دوران تبلیغات انتخاباتی در بازدید از بیمارستان میلاد تهران قول داد که "توسعه خدمات ناباروری از برنامه‌های قطعی دولت است و باید بدون چون و چرا اجرا شود".
اکنون با گذشت بیش از یکسال از فعالیت دولت سیزدهم،‌ این وعده رییس‌جمهور در مازندران محقق شده و مردم اجرایی شدن یکی از مفاد قانون حمایت از خانواده که هدفش پوشش بیمه‌ای درمان ناباروری است را مشاهده می‌کنند.

تا پیش از این، بسته حمایت از زوج‌های نابارور وجود داشت. به این معنی که اعتبارات درمان ناباروری در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌گرفت، اما اکنون با محقق شدن بیمه درمان ناباروری، سازمان بیمه سلامت به عنوان نهاد متولی انجام این کار مشخص شده است و هزینه‌های درمان نازایی را می‌پردازد. به این ترتیب90 درصد از هزینه‌های لازم برای فرزنددار شدن، از دوش مردم برداشته شد و به بیمه محول شده است که افزایش توان مالی زوج‌ها برای درمان ناباروری از دستاوردهای آن به شمار می رود.
در این طرح سازمان بیمه سلامت مکلف است براساس تکالیف قانونی از زوج‌های نابارور با هدف اجرای سیاست‌های جمعیتی حمایت کند.البته پوشش بیمه‌ای هزینه‌های درمان ناباروری و زایمان در بند سوم سیاست‌های کلی جمعیت ابلاغی رهبر معظم انقلاب در سال 1393 مورد تاکید قرارگرفته است؛ ضمن اینکه در قانون برنامه ششم توسعه نیز تمهیدات لازم درقالب بودجه تکلیف شده است.
توجه به این قوانین و به دنبال آن تاکید بر اجرای سیاست‌های جمعیتی سبب شد که در قانون بودجه سال 1400 بیمه درمان ناباروری تصویب و دولت مکلف به پوشش 90درصدی هزینه‌های سه دوره کامل یکی از روش‌های درمان ناباروری برای زوجین نابارور شود.
مازندران نیز همسو با ابلاغیه کشوری در مسیر کمک به زوج های نابارور قرار گرفته است البته این همراهی مسوولان مازندران با ابلاغیه های کشور تنها به پرداخت هزینه درمان خلاصه نشده و برای این منظور مصوبات سفر رییس جمهور نیز در این عرصه کمک حال بوده است.
همسو با این کار از 176 مصوبه سفر رییس جمهور به مازندران 2 مصوبه ویژه به حوزه درمان زوجین نابارور اختصاص یافته است.
راه اندازی مرکز درمان ناباروری بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) بهشهر در شرق مازندران و راه اندازی همین مرکز در بیمارستان شهید بهشتی نوشهر در غرب استان در دستور کار قرار گرفته است که با فعالیت آنها دسترسی افراد برای دریافت خدمات از این نوع مراکز نیز تسهیل یابد.
تا پیش از اجرایی شدن این وعده دولت سیزدهم تنها مرکز درمان ناباروری مازندران در بیمارستان فاطمه الزهرا (س) در بابل فعال بود. اما همپا با کمک دولت به پرداخت هزینه درمان زوج های نابارور در این استان تلاش برای فراهم کردن زیر ساخت های دولتی به منظور دسترسی راحت تر زوج ها به خدمات درمانی اجرا شد و البته همچنان نیز ادامه دارد .

پیام مازند

افزایش تعداد مراکز دولتی درمان ناباروری مازندران با مصوبه سفر رئیس جمهور
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز با اشاره به اینکه راه اندازی 2 مرکز ناباروری در بیمارستان های خاتم الانبیاء(ع) بهشهر و شهید بهشتی نوشهر از جمله مصوبات سفر رییس‌جمهور به استان است ، گفت: برای این منظور اعتبار 100 میلیارد ریال پیش بینی شده است.
کاظم محمودی افزود: تاکنون برای اجرای این 2 طرح در بیمارستان فوق الذکر 20 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است و دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز برای اجرایی شدن این طرح ها 30 میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده است. 
وی ادامه داد: با تخصیص اعتبار 10 میلیارد ریالی ساخت مرکز ناباروری بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) در بهشهر به اتمام رسیده است و در هفته دولت به بهره برداری رسید.
ساختمان 2 طبقه مرکز ناباروری و شیمی درمانی بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) بهشهر با اهدای زمین و پرداخت هزینه از سوی دکتر ملک پور ، خیر بهشهری و تخصیص اعتبار در نظر گرفته شده و خریداری تجهیزات این مرکز به بهره برداری رسید تا خدمات سطح 2 ناباروری را ارائه دهد که این خدمات اعمال روش درمانی IUI (شستشو و تزریق اسپرم در داخل رحم ) برای افراد است.
معاون درمان علوم پزشکی مازندران گفت : برای ساخت مرکز درمان ناباروری بیمارستان شهید بهشتی نوشهر علاوه بر تخصیص 10 میلیارد ریال اعتبار مصوب سفر رییس‌جمهور، اعتبارات 30 میلیارد ریالی، دانشگاه علوم پزشکی نیز برای اجرای این طرح اختصاص داده شد.
محمودی افزود: تکمیل این مرکز به 20 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد تا آماده خدماتدهی به افراد مورد نظر باشد.
به گفته وی، علاوه بر این برای تجهیز مرکز به 60 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که براساس برنامه زمانبندی این طرح نیز تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.
وی وسعت این 2 مرکز دولتی درمان ناباروری مازندران را حدود 400 متر مربع اعلام کرد و گفت: با ساخت و تجهیز این مراکز تعداد مراکز دولتی خدماتدهی در این خصوص از 2 به چهار مرکز افزایش یافته است.

پیام مازند

درمان زوج های نابارور مازندران با پرداخت هزینه از سوی دولت سیزدهم
مدیرکل بیمه سلامت مازندران نیز در خصوص حمایت‌های دولت سیزدهم از درمان زوج‌های نابارور گفت: از سال گذشته تاکنون با تزریق اعتبار دولتی هزینه درمان ناباروری 828 زوج استان پرداخت شده است.
محمدرضا میرزایی افزود: از این تعداد هزینه 275 زوج سال گذشته و 553 زوج نیز هزینه های آن ها در 6 ماهه نخست امسال پرداخت شد.
وی ادامه داد: برای این منظور بیمه سلامت مازندران 13 میلیارد ریال پرداخت کرد.
مدیرکل بیمه سلامت مازندران گفت: در قانون بودجه سال 1400 بیمه درمان ناباروری تصویب و دولت مکلف به پوشش 90 درصدی هزینه‌های سه دوره کامل یکی از روش‌های درمان ناباروری برای زوجین نابارور شده است.
میرزایی افزود: تا پیش از اجرایی شدن این قانون در مازندران مرکز فاطمه الزهرا (س) در بابل تنها مرکز درمان ناباروری استان بود که در این زمینه فعالیت داشت.
به گفته وی، برای افزایش دسترسی بیشتر زوج های نابارور مازندران به خدمات آن راه اندازی مراکز جدید در دستور کار قرار گرفته است و در حال حاضر تعداد این مراکز از یک به پنج مرکز دولتی و خصوصی افزایش یافته است.
مدیرکل بیمه سلامت مازندران گفت: در حال حاضر مرکز درمان ناباروری دولتی در بیمارستان های فاطمه الزهرا (س) بابل ، امام خمینی (ره) ساری و خاتم الانبیاء(ص) بهشهر و 2 مرکز خصوصی در ساری راه اندازی شده است.
میرزایی همچنین از آماده بهره برداری بودن یک مرکز دولتی دیگر ناباروری استان در بیمارستان نوشهر خبر داد و افزود: با فعال شدن این مرکز ارائه خدمات در این حوزه افزایش بیشتر می یابد.
برچسب‌ها نوشهر دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران مازندران ناباروری دولت مردمی پروندهٔ خبری یکسال با «دولت مردم»

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/269371/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

ضرب سکه طلا را ‌خیانت‌ به مملکت می‌دانیم

با ورود مستقیم کشاورزان به بورس برنج، دست سودجویان قطع می‌شود

وضعیت راه‌های کشور؛ترافیک نیمه سنگین در جاده چالوس و آزادراه تهران–پردیس

اجرای برنامه‌های شاد برای کودکان و نوجوانان خرم آبادی

کشاورزان مازندران به استقبال کشت زراعی جدید رفتند

برنامه‌ریزی ناسا برای تجدید قوای کاوشگر ستاره‌های نوترونی

نخستین نشای مکانیزه مازندران آغاز شد

افزایش 20 درصدی فوتی ناشی از حوادث کار در مازندران

رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در مازندران

غایب بزرگ مقابل تراکتور: یک گلزن

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

تغییر استاندار مازندران تکذیب شد

شتاب ساخت مسکن مازندران در دولت سیزدهم

جیب بارانه بگیران پر پول شد

زنجیره انسانی مازندرانی‌ها ‌در حمایت از عملیات وعده صادق

کشف انبار لوازم خانگی 12 میلیارد ریالی قاچاق در خرم آباد

شکل‌گیری زنجیره‌ علوی‌تباران در حمایت از عملیات وعده صادق

رشد هزار میلیاردی خروج سرمایه از بورس

مدیریت هوشمندنیاز اساسی مازندران در آموزش عالی

حمایت مردم اردبیل از اجرای طرح «نور» فراجا

تنبیه دانش‌آموز مرزن‌آبادی توسط معلم در حال پیگیری است

توت فرنگی جویبار در سبد میوه مناطق مختلف کشور

اولین نشای برنج در مازندران انجام شد

عزل معاون متخلف به‌دلیل تنبیه دانش‌آموز مرزن‌آبادی

شکل‌گیری زنجیره‌ علوی‌تباران در نوار ساحلی مازندران در حمایت از عملیات وعده صادق

شالیکاری در مازندران مکانیزه شود

قدردانی از زحمات نیروی انتظامی استان یزد

قدردانی نماینده ولی‌فقیه در استان از اجرای طرح نور

رد شایعات تغییر استاندار مازندران

(تصاویر) تشکیل زنجیره انسانی در ساحل مازندران

برگزاری جشن گلریزان، دست‌های ماندگار در نوشهر

حمایت مردم محمودآباد از عملیات « وعده صادق»

زنجیره انسانی در ساحل نکا

اجرای 12 پروژه آبرسانی در رامسر

رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در کجور مازندران

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های شمالی کشور

اعمال محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در محورهای مواصلاتی مازندران

قهرمانی اراک در مسابقات والیبال دانشجویان منطقه پنج دانشگاه آزاد

تدوین نقشه مهندسی فرهنگی استان مازندران

سالگرد درگذشت دست‌نشان با حضور کادرفنی نساجی

زنجیره مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در سواحل دریای مازندران

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

گردهمایی فعالان هنری مساجد مازندران

مطالبه عمومی برای اجرای طرح نور درمازندران

لزوم استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد برای پویایی و شکوفایی کشور