پیام مازند

آخرين مطالب

تشکیل ستاد توسعه گردشگری با هدف رونق جزیره کیش منطقه آزاد کیش

تشکیل ستاد توسعه گردشگری با هدف رونق جزیره کیش
  بزرگنمايي:

پیام مازند - سرپرست اداره کل حوزه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از تشکیل ستاد توسعه گردشگری کیش متشکل از 16 نماینده مردم و بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، رضا شجیع در مراسم رونمایی از نقشه جامع گردشگری کیش با تشریح جزئیات طرح و سناریو های مختلف در این حوزه، گفت: بهره گیری از نقشه جامع موجب تحول بنیادی گردشگری کیش خواهد شد، باید امروز راهبرد خود را در این حوزه تغییر دهیم و به سمت گردشگری گوشه ای به عنوان رویکردی رایج در دنیا سوق پیدا کنیم.
مشاور و سرپرست اداره کل حوزه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه افزود: براساس یک مدل استاندارد بین المللی می توانیم تحت عنوان "تی آی ام" 4 رویکرد در حوزه گردشگری داشته باشیم و با مدیریت قوی در اجرای این طرح می توان به سمت گردشگری پر رونق حرکت کرد.
رضا شجیع، اظهار داشت: شرایط کنونی نقطه اعلام یک هشدار برای همه ما جدی است و در صورتی که مزیت ها نوسازی نشود و نگاهی کلان به این حوزه نداشته باشیم، اتفاقات جبران ناپذیری را شاهد خواهیم بود.
وی تصریح کرد: بر اساس مدل گردشگری "تی آی ام" انواع گردشگری، سهم کیش از آنها و فرصت سازی ها در این منطقه تحلیل و مطالعه شده و تجربیات موفق دنیا نیز در این امر مد نظر قرار گرفته است، به عنوان مثال در صورت فعال شدن گردشگری غذا در کیش، 35 درصد ارزش افزوده برای این منطقه به همراه دارد.
به گفته شجیع، بر اساس مطالعات انجام شده میزان جذب گردشگر و امکان برگزاری رویدادها در هر یک از انواع گردشگردی با عنوان گردشگری غذا، فرهنگی، خرید، صنعتی، ورزشی، همایش، آموزشی، دانش بنیان، خانواده، گردشگری سبز، پزشکی، تندرستی، مذهبی، گردشگری سالمندی، دریایی ساحلی و گردشگری نمایشگاهی نیز تحلیل شده و اسناد پشتیبان آن موجود است.
شجیع در این مراسم فرصت های سرمایه گذاری، ظرفیت برپایی رویداد ها و ظرفیت جذب گردشگر در هریک از انواع گردشگری را نیز تشریح کرد.
وی خاطر نشان کرد: جمع بندی این ظرفیت ها ورود حدود 2 میلیون نفر به جزیره کیش از طریق گردشگری تخصصی و ویژه است.
مشاور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از اولویت بندی اجرای انواع گردشگری در کیش خبر داد و گفت: نخستین اولویت ما در جزیره کیش، گردشگری خرید است که فعالیت های خوبی نیز به دستور مهندس کشاورز در مواردی چون کاهش بهای تمام شده کالا صورت گرفته تا کالای با کیفیت با قیمت مناسب در این منطقه عرضه شود.
وی افزود: انواع گردشگری سبز، غذا، خانواده، پزشکی و تندرستی در درجه دوم اولویت هستند چراکه باید ما زیرساخت و ظرفیت های سرمایه گذاری آنها را ایجاد کنیم و توسعه دهیم تا اجرای آن با مشکل مواجه نشود، خروجی اجرای این نقشه در نهایت این است که ظرفیت برگزاری 576 رویداد سالانه در کیش وجود خواهد داشت.
رضا شجیع با اشاره به 81 فرصت سرمایه گذاری شناسایی شده در نقشه جامع، بیان داشت: به زودی فرصت های شناسایی شده در این نقشه بر روی سامانه سرمایه گذاری ها برای اطلاع عموم بارگذاری خواهد شد.
وی از تشکیل ستاد توسعه گردشگری منطقه آزاد کیش خبر داد و گفت: در نهایت برای این 16 نوع گردشگری یک ستاد توسعه گردشگری با 16 کرسی تشکیل می شود و هر نوع گردشگری یک نماینده از بخش خصوصی، جوامع و مردم خواهد داشت تا بتوانیم جزیره را از نو بسازیم.
رضا شجیع در بخش پایانی مطالب خود، گفت: هدف ما در حوزه گردشگری مشخص شده و تقسیم کارها بر همین اساس بین مسئولان هر حوزه انجام می شود، همچنین ارزیابی برای جذب میزان گردشگر مشخص و شفاف شده است که تمام این موارد هدفمند شدن سرمایه گذاری ها را به دنبال خواهد داشت.
به گفته رضا شجیع نتیجه اجرای این طرح جذب گردشگر از طریق رویدادهای متنوع، ارتقا برند کیش در حوزه های تخصصی و قرارگرفتن رویدادها در تقویم گردشگری که موجب می شود آژانس های گردشگری نظامند شود و برای 2 تا 3 سال آینده برنامه ریزی کنند، این موضوع به رونق اقتصاد گردشگری کیش کمک شایانی می کند و امکان تنظیم گری رویدادها برای جذب بهتر گردشگر فراهم می شود.
لازم به ذکر است نقشه جامع گردشگری کیش با هدف ارائه فهرست رویدادهای گردشگری، ثبت ایده ها، ثبت رویداد جدید، ثبت حامیان مالی، معنوی و رسانه ای در سالن همایش های بین المللی به مناسبت گرامی داشت 20 آبان "روز کیش" رونمایی شد.

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/269906/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از بازگشت ون‌های گشت ارشاد

اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب فراجا

حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست

تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است

اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد

سردار رادان: حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

ضرورت لایروبی حوضچه نیروگاه نکا/ پیشرفت زباله سوز ساری شتاب گرفت

مردم همراه و حامی پلیس برای اجرای طرح نور هستند

12 زنجیره ارزش در مازندران تعریف شد/ حضور 27 واحد تولید در اکسپو

سردار رادان: در طرح نور، رئیس جمهور از ما حمایت کرده است

سردار رادان: در طرح نور، ما حمایت رئیس جمهور و قوه قضائیه را داریم

حسن یزدانی به تشک برگشت

طرح نور طرحی برای صیانت از عفاف و حجاب دختران ایران

اعلام نرخ جدید کرایه تاکسی در خرم آباد

اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)

آئین تجلیل از، برترین‌های المپیاد‌های علمی دانش آموزی در بابل

نوجوان 16 ساله ناپدید شده در جنگل‌های رامسر پیدا شد

حمایت قاطع بسیج اساتید حوزه علمیه استان همدان از طرح نور فراجا

اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

سردار رادان: در طرح نور به‌دنبال حجاب و عفاف و صیانت از دختران و خواهران خودمان هستیم/ شهادت می‌دهم که رئیس قوه قضائیه در حمایت از طرح حجاب و عفاف مردانه کنار ما بوده/ شهادت می‌دهم رئیس‌جمهور از ما حمایت کرده است

رادان: طرح نور، طرح امنیتی انتظامی نیست

سردار رادان: طرح نور اصلا طرح امنیتی و انتظامی نیست

تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای طرح نور

ریتم شبانه‌روزی یا ساعت بدن چیست؟

جلسه شورای فرهنگ عمومی - ساری

لبخند شکوفه های بهاری در مازندران

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است

ذخیره‌سازی 2831 تن مرغ در سردخانه‌های مازندران

برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران

27 رقم برنج در کشور معرفی شده است

تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای «طرح نور»

توزیع انواع بذور اصلاح و گواهی شده برنج بین کشاورزان شهرستان بابل

بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا

روند تکمیل نیروگاه زباله‌سوز ساری شتاب می‌گیرد

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

تردد این خودروها در جاده چالوس ممنوع شد

کشف محموله میلیاردی باتری‌های قاچاق در بابل

تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)

(تصاویر) شکوفه‌های بهاری مازندران

سهراب و فروغ برای هم شعر می‌خواندند/ فرح پنج بار برای افتتاحیه نمایشگاه سهراب آمد ولی او در نمایشگاه حاضر نمی‌شد؛ هیچ دلیل سیاسی هم نداشت

لزوم افزایش صندوق اعتباری فناوری مازندران

خصوص واقعی قبل از هیاهوی واگذاری!

بهره برداری از دفتر بسیج ورزشکاران شهرستان ساری

برگزاری تجمع حمایتی مردم و بانوان کرمانشاهی از اجرای «طرح نور»

همه مسئولان باید برای اجرای طرح نور کمک کنند

راهپیمایی « جمعه خشم» در مازندران برگزار می شود

برگزاری تور بین المللی دوچرخه‌سواری خزر؛ اواخر اردیبهشت