پیام مازند

آخرين مطالب

خطر توسعه شهرک صنعتی محمودآباد بیخ گوش اصفهان! اقتصادي

خطر توسعه شهرک صنعتی محمودآباد بیخ گوش اصفهان!
  بزرگنمايي:

پیام مازند - ایسنا/اصفهان رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای شهر اصفهان با اشاره به نظر شورای تجدیدنظر دیوان عدالت اداری در خصوص الحاق 270 هکتاری شهرک محمودآباد، گفت: به‌جز اینکه رأی چقدر متقن است، باید گفت فعالیت شهرک تولید سنگ در کمتر از 50 کیلومتری شهر خلاف قانون است، اما به واسطه نفوذ برخی از اشخاص در دولت‌ها این مجموعه الحاق شد.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
احمدرضا مصور، عضو شورای شهر اصفهان در شصت و سومین جلسه علنی این شورا که امروز (یکشنبه، 22 آبان‌ماه) برگزار شد، اظهار کرد: گزارش نهادهای نظارتی نشان می‌دهد که نه‌تنها این محدوده جمع نشده، بلکه به بیش از هزار هکتار افزایش یافته است.
وی گفت: برخی از متنفذین اجازه می‌دهند پروانه‌ای که برای توسعه صادر شده ابطال نشود و متأسفانه در دولت نیز مقاومت جدی به عمل نیامد.
این عضو شورای شهر با طرح این سؤال که چرا سازمان محیط‌زیست و نهادهای نظارتی مانند سازمان بازرسی به این موضوع ورود نمی‌کنند؟ افزود: با توجه به آلودگی‌هایی زیست‌محیطی شهر اصفهان، توسعه چنین شهرک بیخ گوش شهر چقدر به صلاح است؟
مصور گفت: شورای حفاظت از بیت‌المال که قبلاً مصوبات قاطعی در این خصوص داشته و همچنین دادستان اجازه ندهند که حقوق مردم شهر از بین برود و جلوی حرکت‌های غیرقانونی و منفعت طلبانه گرفته شود.
کشاورزان اصفهان مطالبه‌گری و صبر داشته باشند
محمد نورصالحی، رئیس شورای شهر اصفهان نیز در نطق پیش از دستور این جلسه، به جریان پایدار آب در زاینده‌رود اشاره و اظهار کرد: به نظر می‌رسد همه مسئولان در سطح ملی به‌ویژه رئیس‌جمهور، نظرشان نسبت به این موضوع مثبت بوده، اما به هر دلیلی و بر اساس تصمیمات درستی انجام نمی‌شود.
رئیس شورای شهر اصفهان از مردم اصفهان و کشاورزان مظلوم شهر و استان خواست در عین مطالبه‌گری، صبر داشته باشند و در شرایط حساس کنونی بزرگوارانه و محترمانه مطالبات برحق خود را پیگیری کنند و افزود: البته بیش از هر زمان دیگری انتظار این است که هر پروژه، اقدام و برنامه‌ریزی با سرعت و جدیت دنبال شود و از پشت گوش انداختن مطالبات مردم خودداری شود.
وی با اشاره به آلودگی هوا و فرونشست زمین گفت: این‌ها همه دانه‌های تسبیح جریان پایدار آب در زاینده‌رود است. ضمن اینکه ادارات ذی‌ربط باید مصرانه قانون هوای پاک را دنبال کنند و به جلسه اکتفا نکنند.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به دیگر پروژه‌های بزرگ استانی و شهری گفت: توسعه‌ زیرساخت‌های گردشگری، توجه به بافت‌های تاریخی و ناکارآمد، توسعه اشتغال و شرکت‌های دانش‌بنیان و قطار سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان ازجمله پروژه‌های بزرگ در حال پیگیری هستند.
وی با اشاره به پروژه قطار سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان تصریح کرد: کم‌کاری برخی دستگاه‌ها در این پروژه مشهود است و امیدواریم با دستور صریح رئیس‌جمهور این پروژه هم با سرعت و قوت ادامه پیدا کند، به‌طوری‌که در همین دولت به مرحله اجرا برسد.
مدیریت استان جلوی برخی زیاده‌خواهی‌های وزارت نیرو را بگیرد
مجید نادرالاصلی، عضو شورای شهر اصفهان با اشاره به موضوع آب اصفهان، اظهار کرد: از مدیریت استان به جد می‌خواهم جلوی برخی زیاده‌خواهی‌های وزارت نیرو و برخی مدیران کشور را بگیرد. در جلسه اخیر، به نظر رسید هیچ اراده‌ای برای حل مشکل آب اصفهان از طریق جاری شدن زاینده‌رود وجود ندارد.
وی با بیان اینکه این موضوع باید رسانه‌ای و مناظراتی برگزار شود، گفت: اتفاقات خوبی از سال گذشته انجام شده و مدیریت استان بخشی از کار خود را به انتقال آب از دریای عمان اختصاص داده، اما اصل این است که زاینده‌رود باید زنده‌رود بماند.
وی با بیان اینکه زمان ساکت بودن ما گذشته است، گفت: باید پرسید آیا از ظرفیت‌های خود به‌اندازه خودمان استفاده می‌کنیم و بعد از دولت و ... می‌خواهیم که مشکلات را حل کنند.
مشکلاتی که بن‌بست رسیده است
عباس حاج رسولی‌ها، عضو شورای شهر اصفهان نیز با اشاره به ملاقات‌های مردمی، گفت: مشکلاتی وجود دارد که به بن‌بست رسیده او مردم گرفتار هستند، اما شرایط نباید این‌گونه باشد. اگر اهداف مرتبط با شوراها در قانون اساسی پیاده شده بود، این گرفتارهای و گره‌های کور به دست شورا حل می‌شد. شورا باید همه‌جا باشد و مسائل خود را حل کند، این نکته‌ای است که در کلام امام خمینی(ره) هنگام تشکیل شوراها بیان شد.
وی افزود: بیش از 4 هزار پرونده فقط برای کمیسیون ماده 100 وجود دارد که در ملاقات مردمی در این خصوص مردم مشکلات خود را مطرح می‌کنند. قانونی به‌سادگی و آسانی نداریم که با آن مشکل چندین نفر را حل کنیم، این در حالی است که قانون‌ها باید زمان و مکان را هم در نظر بگیرند.
لزوم مشارکت مردم برای ایجاد زیرساخت‌های شهری و پیشرفت و آبادانی شهری
سید امیر سامع، عضو شورای شهر اصفهان ، با اشاره به مشارکت مردم در ایجاد زیرساخت‌های شهری و پیشرفت و آبادانی شهری، گفت: طی یک سال و نیم گذشته، مدیریت شهری اهتمام ویژه‌ای برای پروژه‌های مشارکتی داشته تا از این حوزه برای آبادانی شهر استفاده کنیم.
وی ادامه داد: در بخش‌های مختلف پروژه‌های متنوعی آماده است، مجموعه‌های فرهنگی مذهبی، شهربازی‌ها، پروژه‌های محیط زیستی، ورزشی، توسعه باغ پرندگان و... مجموعه‌های اسکان، هتل‌ها و مهمان‌پذیرها، پروژه‌های پساب و... با کار سرمایه‌گذاری انجام می‌شود و فضای آن فراهم است.
سامع خاطرنشان کرد: از همه سرمایه‌گذاران شهر دعوت می‌کنیم که وارد این پروژه‌ها شوند و حوزه مشارکت‌های شهرداری نیز اهتمام جدی برای جذب سرمایه‌گذاران داشته باشد تا پروژه‌هایی را شروع کنیم که تا سال‌های آینده برای خدمت‌رسانی به مردم آماده شود.
قرارداد خرید 50 دستگاه ون به ارزش تقریبی 70 میلیارد تومان
به گزارش ایسنا، در ابتدای این جلسه لایحه دو فوریتی خرید 50 دستگاه ون، با مشارکت دولت بررسی شد. اعضای شورای شهر اصفهان با تأکید بر سیاست‌های افزایش عدالت شهری، با دو فوریت و اصل این لایحه موافقت کرد و بر این اساس قرارداد 50 دستگاه ون به ارزش تقریبی 70 میلیارد تومان، منعقد خواهد شد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/270064/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های شمالی کشور

اعمال محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در محورهای مواصلاتی مازندران

قهرمانی اراک در مسابقات والیبال دانشجویان منطقه پنج دانشگاه آزاد

تدوین نقشه مهندسی فرهنگی استان مازندران

سالگرد درگذشت دست‌نشان با حضور کادرفنی نساجی

زنجیره مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در سواحل دریای مازندران

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

گردهمایی فعالان هنری مساجد مازندران

مطالبه عمومی برای اجرای طرح نور درمازندران

لزوم استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد برای پویایی و شکوفایی کشور

فریدونکنار؛ میزبان مرحله استانی جام شهید عجمیان

هشدار در مورد احتمال آتش سوزی جنگل‌ها در مازندران

ساخت 11هزارمین مسکن روستایی دراستان مازندران

30 دانشگاه در فاز اول رویکرد خود را به حکمت بنیان تغییر می‌دهند

اعلام محدودیت‌های ترافیکی در این محور شمالی

رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در کجور

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

رشد اقتصادی ایران به روایت صندوق بین‌المللی پول

حکم شرعی امتیاز خودروی واگذار شده چیست؟

حمایت مردم شهرستان نور از عملیات سپاه و فراجا

هشدار آتش سوزی در جنگل های مازندران

اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال

6 مدال بانوان مازندرانی در مسابقات کوراش قهرمانی کشور

پایان جولان سارق سیم کابل برق در ساری

زنجیره انسانی مازندرانی‌ها در سواحل دریا

مطالبه گری مازندرانی ها برای اجرای طرح « نور»

بیش از 90 درصد مردم کردستان از اجرای طرح نور استقبال کردند

مبنای قانونی اقدامات پلیس در برخورد با مسئله‌ی حجاب در قالب طرح نور چیست؟

1500 حلقه چاه بدون پروانه در مازندران تعیین تکلیف شد

گروه‌های مردمی مسوولان را در اجرای «طرح نور» در ورامین یاری کنند

همه آمدند/ زنجیره انسانی از گلوگاه تا رامسر در حاشیه خزر

سهم یک چهارمی ساخت خانه‌های روستایی در طرح نهضت ملی مسکن مازندران

استحکام پایه‌های جامعه از نور و انرژی شهدا است

منطقه زیبای پامنار خوزستان

اجرای مرحله چهارم طرح پیشگامان امنیت در مازندران

زنجیره انسانی مردم ولایتمدار چالوس در ساحل دریا

زنجیره انسانی حمایت از عملیات وعده صادق در سواحل مازندران

مبارزه با بیماری‌های گندم در مزارع بهشهر

هشدار آتش‌سوزی در جنگل‌های مازندران

محدودیت‎های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران

جمعه بازار صنایع‌ دستی در شهرملی گلیچ بهشهر برگزار می‌شود

دوربین insta360 X4 چه مشخصاتی دارد؟

اجرای طرح « نور» مطالبه عمومی است

تغییر استاندار مازندران شایعه است/ حسینی پور می ماند

تبریک مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران درپی قهرمانی تیم ملی کشتی

عجیب‌ترین اسکناس‌های دنیا را بشناسید

توقیف خودروی bmw قاچاق در ساری

ماجرای تنبیه بدنی وحشتناک دانش‌ آموز مرزن‌ آبادی

بهره برداری از شبستان امامزاده عبدالله به زودی

افزایش دمای هوا تا یکشنبه در مازندران