پیام مازند

آخرين مطالب

ابوشهیدی که خرج دامادی پسرانش را صرف یار مهربان کرد فرهنگي

ابوشهیدی که خرج دامادی پسرانش را صرف یار مهربان کرد
  بزرگنمايي:

پیام مازند- کتابخانه شهیدان معلمی در خیابان کلاگر محله جویبار واقع شده است، سال‌ها اهالی منطقه در آرزوی ساخت مکان فرهنگ کتابخانه بودند و سرانجام این آرزو توسط ابوشهیدان معلمی محقق شد.

آیت الله علی معلمی را همه مردم مازندران به ویژه جویباری‌ها به خوبی می‌شناسند، وی علاوه براین که در دفاع از انقلاب و نظام مقدس اسلامی به عنوان یکی از علمای پیشگام بوده بلکه دو فرزند برومندش را در این راه تقدیم کرده است.

حکایت ساخت کتابخانه جویبار جالب و خواندنی است، پدر شهیدی که از قضا روحانی، امام جمعه و نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری است، تصمیم می‌گیرد کتابخانه ای را برای اهالی جویبار بسازد.

آرزو داشت برای فرزندانش مراسم عروسی و ازدواج بگیرد اما تکلیف جهاد و نبرد با اهریمن موجب شد تا آنها را روانه جبهه حق علیه باطل کند و در این راه جانشان را فدا کردند.

می‌گوید حال که فرزندانم در راه انقلاب و نظام اسلامی شهید شدند تصمیم گرفتم تا به جای خرج عروسی آنها یک کتابخانه در جویبار بسازم و این گونه شد که کلنگ ساخت این مکان فرهنگی در زمینی به مساحت 300 مترمربع و در کلاگر محله جویبار به زمین زده شد و اکنون محل فرهنگی برای علاقمندان به یار مهربان است.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جویبار با بیان اینکه کلنگ احداث کتابخانه شهیدان معلمی اول مهر 1399 به زمین زده شد، گفت: این کتابخانه در کمتر از دوسال و در هفته دولت سال‌جاری در خیابان کلاگر محله جویبار به بهره برداری رسید.

ابوشهیدی که خرج دامادی پسرانش را صرف یار مهربان کرد

زمین و هزینه ساخت کتابخانه توسط ابوشهیدان تأمین شد

رضا اکبری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه زمین کتابخانه از سوی ابوالشهیدان آیت الله معلمی پدر بزرگوار دو شهید به نهاد کتابخانه های عمومی شهرستان اهدا شد، افزود: این کتابخانه در زمینی به مساحت 300 مترمربع در دوطبقه احداث شده است.

وی خاطرنشان کرد: هزینه ساخت کتابخانه عمومی شهیدان معلمی به مبلغ 3 میلیارد و 500 میلیون تومان توسط آیت الله معلمی نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری برای گرامیداشت نام دو شهید بزرگوار اهدا شده است و هزینه تجهیزات کتابخانه به مبلغ یک میلیارد تومان توسط اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران اجرایی شده است.

اکبری تعداد کتاب‌های این کتابخانه را حدود 6 هزار جلد و تعداد اعضای آن را بیش از 80 عضو عنوان کرد.

رئیس کتابخانه های عمومی جویبار تعداد کتابخانه های این شهرستان را 4 مورد عنوان کرد وافزود: در کتابخانه های شهید رضا کاکو و شهیدان معلمی در شهر جویبار، کتابخانه حجت الاسلام اکبریان کوهی خیل و کتابخانه میر عیسی هاشمیان در شورکا حدود 60 هزار جلد کتاب برای علاقمندان حوزه کتاب و کتابخوانی موجود است.

وی تعداد اعضای کتابخانه ها را قبل از شیوع کرونا را بیش از 3 هزار عضو بیان کرد و اظهار داشت: متأسفانه با شیوع این بیماری و تعطیلی کتابخانه ها در آن زمان با ریزش اعضا مواجه شدیم که خوشبختانه در حال حاضر با استقبال علاقمندان به حوزه کتاب مواجه هستیم و اکنون بیش از 2 هزار نفر عضو کتابخانه های عمومی شهرستان هستند.

اکبری در ادامه تصریح کرد: زیر بنای کتابخانه های عمومی جویبار یک هزار و 520 متر مربع است و با افتتاح کتابخانه لاریم این مساحت به یک هزار و 800 متر افزایش خواهد یافت.

رئیس کتابخانه های عمومی جویبار با بیان اینکه کلنگ احداث کتابخانه لاریم سال 91 به زمین زده شد، گفت: بعد از 10 سال این کتابخانه به مراحل پایانی کار خود رسیده و در دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد

وی در پایان بیان کرد: تعداد امانت کتاب در شهرستان در هر ماه حدود 3 هزار جلد است.

تقدیر رئیس جمهور از ابوشهیدان آیت الله معلمی

اقدام ابوشهیدان معلمی تحسین و تمجید حجت الاسلام رئیسی رئیس جمهور را هم را در پی داشت و در آئین تقدیر از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی با تقدیر از آیت الله معلمی گفت: ایشان هم دو فرزندش را تقدیم انقلاب کرد و با هزینه خودشان در جویبار کتابخانه ای را وقف کرده است.

وی افزود: امام جمعه قائمشهر که پدر دو شهید است خرج دامادی فرزندان شهیدش را هزینه ساخت کتابخانه کرده است و فردی که در کسوت امام جمعه، علم و دانش و عملش برای ما حجت است و این افراد الگوهای ما هستند زیرا در دانش، سلوک اجتماعی و عمل در زندگی الگوهایی را به ما یاد می‌دهند.

آرزو ولی مدیرکل کتابخانه های مازندران در گفتگو با خبرنگار مهر با اظهار اینکه طی دوره مدیریت شش ساله در استان سعی کردیم کلنگ زنی جدیدی نداشته باشیم تا پروژه‌های نیمه تمام را تکمیل کنیم، افزود: فقط در این دوره دو پروژه کلنگ زنی شد که با حمایت خیران ساخته شد.

ابوشهیدی که خرج دامادی پسرانش را صرف یار مهربان کرد

وی کتابخانه شهیدان معلمی جویبار را از جمله پروژه‌های ذکر کرد و گفت: یکسال و نیم پیش این پروژه کلنگ زنی و هفته دولت امسال افتتاح و بهره برداری و با حضور رئیس جمهور از آیت الله معلمی به عنوان خیر نمونه تقدیر شد.

خیران 46 هزار نسخه کتاب هدیه کردند

وی با اشاره به مشارکت خیران در ساخت کتابخانه های استان تخصیص 10 میلیارد تومان برای به روزرسانی رایانه‌ها در کتابخانه ها در سال گذشته از حمایت خیران برای کمک به کتابخانه ها تقدیر کرد و گفت: بسیاری از پروژه‌ها با همت خیران پیش رفته است.

ولی پور گفت: در سالی که گذشت 46 هزار نسخه کتاب به ارزش 14 میلیارد تومان توسط خیران به کتابخانه هدیه شد و بیش از 283 میلیارد ریال کمک‌های نقدی و غیرنقدی به کتابخانه ها داشته‌اند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران اظهار داشت: طبق استاندارد به ازای هر 100 نفر سه مترمربع فضای کتابخانه ای نیاز است و در حال حاضر فضای کتابخانه ای استان متناسب نیست و به فضای 98 هزار متری نیاز داریم و اکنون 43 هزار مترمربع کمبود در این بخش داریم.

در استان 119 کتابخانه عمومی با زیربنای 54 هزار و 708 مترمربع در استان وجود دارد و 94 واحد کتابخانه نهادی، 24 کتابخانه مشارکتی و یک واحد مستقل است و طبق استاندارد این استان 43 هزار مترمربع فضای کتابخانه ای کمبود دارد و مشارکت خیران و ورود علما در تأمین و جبران این عقب ماندگی حائز اهمیت است.

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/270385/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تردد این خودروها در جاده چالوس ممنوع شد

کشف محموله میلیاردی باتری‌های قاچاق در بابل

تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)

(تصاویر) شکوفه‌های بهاری مازندران

سهراب و فروغ برای هم شعر می‌خواندند/ فرح پنج بار برای افتتاحیه نمایشگاه سهراب آمد ولی او در نمایشگاه حاضر نمی‌شد؛ هیچ دلیل سیاسی هم نداشت

لزوم افزایش صندوق اعتباری فناوری مازندران

خصوص واقعی قبل از هیاهوی واگذاری!

بهره برداری از دفتر بسیج ورزشکاران شهرستان ساری

برگزاری تجمع حمایتی مردم و بانوان کرمانشاهی از اجرای «طرح نور»

همه مسئولان باید برای اجرای طرح نور کمک کنند

راهپیمایی « جمعه خشم» در مازندران برگزار می شود

برگزاری تور بین المللی دوچرخه‌سواری خزر؛ اواخر اردیبهشت

(تصاویر) رانش زمین در جاده عباس‌آباد به کلاردشت

مازندران؛ مهد علم و دانش و نیروی انسانی کارآمد

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

کسب مقام قهرمانی و سومی تیم گیلان در رقابت‌های آب‌های آرام کشور

لوکاشنکو: غربی‌ها برای کنترل اوکراین، آن را به معتاد پول و سلاح تبدیل کرده‌اند

حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» در زمینه حجاب

دعوت 60 کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان

نفرات دعوت شده به مرحله دوم انتخابی تیم ملی کاراته مشخص شدند

شرکت 20 هزار بسیجی در المپیاد جام شهید عجمیان

روزهای گرم اردیبهشتی در آسمان مازندران

انهدام باند سارقان و کشف 26 فقره سرقت در شهرستان خرم‌آباد

کسب مدال طلای المپیاد کشوری ریاضی توسط دانش‌آموز بابلی

محسن رضایی:باید از ظرفیت فرماندهان ارشد جنگ برای تربیت راویان جوان بهره برد

ماسه‌خواری پرونده همیشه باز در سواحل مازندران

لزوم توجه به باورهای فرهنگی جامعه

اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال

پیش‌بینی وضع هوای مازندران در 6 روز آینده

مبادله تجاری 11 میلیون دلاری گمرکات مازندران و پاکستان

ادامه مراسم جمعه‌های خشم در مازندران

ضرب‌الاجل استاندار لرستان برای تعیین‌تکلیف برج‌های خرم‌آباد

شکوفه های بهاری در مازندران

ثبت بیش از 64 میلیون تردد در جاده های مازندران

پیش بینی تولید 1500 قلم کالای دانش بنیان در مازندران

حمایت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا (س) از طرح نور

محمودآباد میزبان تور بین‌المللی دوچرخه سواری خزر شد

لزوم تقویت دانشگاه فرهنگیان

گسترش حمایت از دانش‌بنیان‌ها در مازندران

کشف رشوه خواری و پولشویی بیش از 20 میلیاردی در استان یزد

توزیع 1000 تن مرغ و گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در مازندران

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

آخرین وضعیت جاده‌ها؛ تردد روان در محورهای چالوس و هزار

تجمع مردم خرم آباد در حمایت از اجرای طرح نور

وضعیت «برج‌های دوقلو» خرم‌آباد هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود

ممنوعیت های تردد در محورهای شمالی در پایان هفته اعلام شد

وضعیت «برج‌های دوقلو» در خرم‌آباد هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود

آبگرفتگی 10 مسکن در سوادکوه/ 7 سردهنه در بابل آسیب دید

ادامه مراسم جمعه های خشم در مازندران