پیام مازند

آخرين مطالب

استاندار: مازندران استانی راهبردی برای توسعه اقتصادی کشور است اجتماعي

استاندار: مازندران استانی راهبردی برای توسعه اقتصادی کشور است
  بزرگنمايي:

پیام مازند - به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمود حسینی‌پور شامگاه شنبه در نشست مشترک کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان مازندران که با حضور محسن رضایی معاون اقتصادی رییس ‌جمهور برگزار شد، با تبریک هفته بسیج افزود: شجره طیبه بسیج با بلند نظری امام راحل شکل گرفت و به برکت خون شهدای هشت سال دفاع مقدس ادامه دهنده راه شهدا و ایثارگران هستیم و در تلاشیم تا آخرین سنگر فتح نشده که همان اوج اقتصادی است با تفکر بسیجی فتح کنیم.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
تعامل خوب دولت و بخش خصوصی در مازندران
استاندار مازندران گفت: در استان تعامل و هماهنگی خوبی بین دولت و بخش خصوصی وجود دارد و سعی کردیم بسیاری از مشکلات و مسایل را در سطوح مختلف از طریق تعامل و گفت و گو با بخش خصوصی در استان حل کنیم.
حسینی پور تصریح کرد: بخشی خصوصی در مازندران یکی از فعال ترین ها در کشور هستند و مازندران در زمان حاضر 11.5 درصد سبد غذایی کشور را در اختیار دارد و از این حیث یکی از مهم ترین استان ها است.
رتبه اول مازندران در تولید مرکبات
وی ادامه داد: در جراحی اقتصادی اخیر دولت مردمی سیزدهم در توزیع گوشت مرغ و روغن مشکلاتی در کشور به وجود آمد اما مازندران با تولید این اقلام بازار عرضه و تقاضای کشور را متعادل کرد.
نماینده عالی دولت در استان مازندران بیان کرد: مازندران مقام اول تولید مرکبات را دارد و اکنون مرکبات استان از نقاط مختلف کشور صادر می شود؛ مازندران در 14 نوع محصول کشاورزی رتبه اول کشور را دارد و در کل مازندران از نظر تولید محصولات کشاورزی در کشور پیش رو است.
رتبه اول مازندران در تولید خاویار
حسینی پور گفت: استان مازندران در تولید خاویار رتبه نخست کشور دارد و خاویار این دیار باکیفیت ترین نوع در جهان است و کشور روسیه با وجود آنکه خاویار دارد اما علاقمند است که از خاویار مازندران استفاده کند.
وی ادامه داد: مازندران در تولید برنج رتبه اول کشور را دارد و باید برای رونق بازار برنج، واردات این محصول کاهش یابد و امسال وزارت جهاد کشاورزی بدون در نظر گرفتن نظر مسوولان استان اقدام به واردات برنج کرد که این امر مشکلاتی را برای شالیکاران ما ایجاد کرده است.
استاندار مازندران گفت: در تولید لوازم یدکی مازندران رتبه اول کشور را دارد و پشتیبان خوبی برای شرکت های سایپا و ایران خودرو است.
حسینی پور خاطرنشان کرد: در بحث گردشگری هم مازندران رتبه اول کشور را دارد و در عید امسال 20 میلیون گردشگر وارد استان شدند.
وی ادامه داد: در یکسال گذشته سعی کردیم دیپلماسی اقتصادی را فعال کنیم و 14 سفیر کشورهای مختلف به مازندران آمدند و در ارتباط تبادلات کالا رایزنی های خوبی انجام شد.
حمایت از شرکت های دانش بنیان در اولویت
وی اضافه کرد: حمایت از شرکت های دانش را در دستور کار قرار دادیم و با حمایت از این شرکت ها امسال شاهد افزایش تولید برنج و گندم هستیم و تولید گندم که در استان به فراموشی سپرده شده بود باردیگر احیا شد.
استاندار مازندران بیان کرد: پیدا کردن بازار مناسب و صادرات از چالش های اساسی در استان است و با وجود آنکه اتاق بازرگانی و بخش خصوصی اقدامات خوبی انجام داد اما به حمایت های ملی برای تحقق این امر نیازمندیم.
لزوم فعال سازی کریدور شمال به جنوب
حسینی پور خاطرنشان کرد: سیاست کلی کشور فعال سازی کریدور شمال به جنوب است و مازندران با توجه به شرایط راهبردی که دارد می تواند برای رونق اقتصادی بسیار تاثیر گذار باشد چراکه این استان سه بندر خوب دارد که می توان از آن استفاده کرد.
وی تصریح کرد: بندر امیرآباد ظرفیت خوبی برای ایجاد توسعه صادرات دارد چراکه برای اتصال خطوط ریلی رو رو برای تسریع در ارسال کالا به نقاط مختلف کشور و جهان در این بندر اقدامات خوبی انجام شد.
نماینده عالی دولت در استان مازندران گفت: در بحث سوآپ نفتی ظرفیت بسیار خوبی در استان وجود دارد و برای انتقال نفت روسیه به جنوب سازو کارهایی فراهم شد و چندین اسکله نفتی با مشارکت روس ها در استان در حال راه اندازی است.
حمایت دولت از بخش خصوصی
حسینی پور افزود: بخش خصوصی در یکسال گذشته با وجود تمام مشکلات برای توسعه استان حرکت کرد و دولت هم در حد بضاعت برای گره گشایی از مشکلات این بنگاه ها اقدام کرد.
رتبه سوم مازندران در اعطای تسهیلات رونق تولید
وی یادآور شد: در اعطای تسهیلات رونق تولید، استان مازندران رتبه سوم کشور را دارد اما در شرایط حاضر با توجه به رشد نقدینگی و تورم ، این میزان تسهیلات کفاف تولیدکنندگان را نمی دهد و نیازمند حمایت هستیم.
استاندار مازندران گفت: در بحث تولید کیوی مازندران ظرفیت های خوبی دارد که باید از کیوی کاران استان برای افزایش صادرات در سطح ملی حمایت های همه جانبه ای داشته باشیم.
حسینی پور بیان کرد: بحث اوراسیا را داریم و تلاش می کنیم که کشورهای منطقه را تحت پوشش قرار دهیم و همانطور که بندر امام در جنوب مسایل اقتصادی جنوب کشور را پشتیبانی می کند، بندر امیرآباد هم می تواند سیاست های اقتصادی دولت در اوراسیا را پشتیبانی کند.
وی تصریح کرد: ما هواپیما کارگو را در استان راه اندازی کردیم و برای صادرات گل و گیاه اقدام خواهیم کرد و به این هواپیما نیاز داریم اما قیمت حمل کالا از این طریق بالا است و قرار است وزارت صنعت، معدن و تجارت سوبسیتی را برای حمایت از صادرات از این محل ارایه دهد.
رونق گردشگری با اجلاسیه اکو
استاندار مازندران گفت: ما اردیبهشت امسال اجلاسیه اکو را داشتیم و سفرا کشورهای اکو به مازندران آمدند که این امر در رونق گردشگری و اقتصادی در استان موثر بود.
حسینی پور افزود: در بحث غلات مازندران با توجه به ذخایر استراتژیکی که دارد از استان های مهم کشور است، در بحث هوشمند سازی عرضه نان اقدامات خوبی در استان انجام شد و قاچاق آرد با اجرای این طرح در استان برچیده شد و اکنون کیفی سازی نان را هدف قرار دادیم.
به گزارش ایرنا، محسن رضایی معاون اقتصادی رییس جمهور صبح امروز (شنبه) به منظور بررسی ظرفیت های اقتصادی و حضور در نشست های گفت و گوی دولت و بخش خصوصی و شورای برنامه ریزی و توسعه وارد مازندران شد.
برچسب‌ها ساری استانداری مازندران سید محمود حسینی پور نوری مازندران محسن رضایی

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/270873/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

وزارت کشور عراق وقوع انفجار در این کشور را تکذیب کرد

شنیدن شدن صدای چندین انفجار در عراق و سوریه

شنیده شدن صدای انفجاری در استان بابل عراق

نساجی در خانه دوباره قرمز می‌پوشد

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

ضرب سکه طلا را ‌خیانت‌ به مملکت می‌دانیم

با ورود مستقیم کشاورزان به بورس برنج، دست سودجویان قطع می‌شود

وضعیت راه‌های کشور؛ترافیک نیمه سنگین در جاده چالوس و آزادراه تهران–پردیس

اجرای برنامه‌های شاد برای کودکان و نوجوانان خرم آبادی

کشاورزان مازندران به استقبال کشت زراعی جدید رفتند

برنامه‌ریزی ناسا برای تجدید قوای کاوشگر ستاره‌های نوترونی

نخستین نشای مکانیزه مازندران آغاز شد

افزایش 20 درصدی فوتی ناشی از حوادث کار در مازندران

رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در مازندران

غایب بزرگ مقابل تراکتور: یک گلزن

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

تغییر استاندار مازندران تکذیب شد

شتاب ساخت مسکن مازندران در دولت سیزدهم

جیب بارانه بگیران پر پول شد

زنجیره انسانی مازندرانی‌ها ‌در حمایت از عملیات وعده صادق

کشف انبار لوازم خانگی 12 میلیارد ریالی قاچاق در خرم آباد

شکل‌گیری زنجیره‌ علوی‌تباران در حمایت از عملیات وعده صادق

رشد هزار میلیاردی خروج سرمایه از بورس

مدیریت هوشمندنیاز اساسی مازندران در آموزش عالی

حمایت مردم اردبیل از اجرای طرح «نور» فراجا

تنبیه دانش‌آموز مرزن‌آبادی توسط معلم در حال پیگیری است

توت فرنگی جویبار در سبد میوه مناطق مختلف کشور

اولین نشای برنج در مازندران انجام شد

عزل معاون متخلف به‌دلیل تنبیه دانش‌آموز مرزن‌آبادی

شکل‌گیری زنجیره‌ علوی‌تباران در نوار ساحلی مازندران در حمایت از عملیات وعده صادق

شالیکاری در مازندران مکانیزه شود

قدردانی از زحمات نیروی انتظامی استان یزد

قدردانی نماینده ولی‌فقیه در استان از اجرای طرح نور

رد شایعات تغییر استاندار مازندران

(تصاویر) تشکیل زنجیره انسانی در ساحل مازندران

برگزاری جشن گلریزان، دست‌های ماندگار در نوشهر

حمایت مردم محمودآباد از عملیات « وعده صادق»

زنجیره انسانی در ساحل نکا

اجرای 12 پروژه آبرسانی در رامسر

رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در کجور مازندران

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های شمالی کشور

اعمال محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در محورهای مواصلاتی مازندران

قهرمانی اراک در مسابقات والیبال دانشجویان منطقه پنج دانشگاه آزاد

تدوین نقشه مهندسی فرهنگی استان مازندران

سالگرد درگذشت دست‌نشان با حضور کادرفنی نساجی

زنجیره مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در سواحل دریای مازندران