پیام مازند

آخرين مطالب

«دستورالعمل شماره 52 روابط کار» ابلاغ شد وزارت رفاه

«دستورالعمل شماره 52 روابط کار» ابلاغ شد
  بزرگنمايي:

پیام مازند - معاونت روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی «دستورالعمل شماره 52 روابط کار» مبنی بر چگونگی واگذاری وظایف و اختیارات تفویضی به ادارات‌کل اجرایی استان‌ها و فعالیت‌ها، خدمات و واحدهای قابل واگذاری به بخش غیردولتی در حوزه روابط کار و جبران خدمت را ابلاغ کرد.

به گزارش مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مفاد این دستورالعمل به شرح ذیل است:
ماده 1- با عنایت به نامه شماره 146362 مورخ 1395/08/05 و نامه شماره 146572 مورخ 1395/08/05 رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری و نامه شماره 166837 مورخ 1401/07/25 معاون توسعه مدیریت و منابع در خصوص مصوبات کمیته ساختار و فناوری‌های مدیریتی، «دستورالعمل چگونگی واگذاری وظایف و اختیارات تفویضی به ادارات‌کل اجرایی استان‌ها و فعالیت‌ها، خدمات و واحدهای قابل واگذاری به بخش غیردولتی در حوزه روابط کار و جبران خدمت» ابلاغ می‌شود.
ماده 2- به استناد تبصره ماده 9 آیین‌نامه انتخاب اعضای هیات‌های تشخیص و تبصره ماده 16 آیین‌نامه انتخاب اعضای هیات‌های حل‌اختلاف مصوب 1387/09/02 وزیر کار و امور اجتماعی، مسئولیت صدور اعتبارنامه برای اعضای هیات‌های تشخیص و هیات‌های حل‌اختلاف، به مدیران‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها تفویض می‌شود.
ماده 3- ابلاغ اوراق دعوایی که از طریق سامانه جامع روابط کار صورت نمی‌گیرد، بر اساس مقررات «دستورالعمل چگونگی ابلاغ اوراق دعوا از طریق مأمور پست» به شماره 132031 مورخ 1393/07/12 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از طریق مأمور پست صورت می‌گیرد؛ بنابراین ابلاغ اوراق دعوا توسط مأمور ابلاغ ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطلقاً ممنوع است.
ماده 4- به موجب مقررات تعیین موارد قصور و نقض دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های انضباط کار در کارگاه‌ها، موضوع تبصره 2 ماده 27 قانون کار مصوب 1388/10/15 وزیر کار و امور اجتماعی، مرجع تایید آیین‌نامه انضباط کار، اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان است که می‌تواند اختیار تأیید آن را به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی محل تفویض کند.
ماده 5- کارگاه‌هایی که دارای شعب متعدد بوده و یا اشخاص حقوقی متعدد که در مجموعه‌های نظیر سازمان مادر(هلدینگ)، شرکت مادر‌تخصصی، گروه و مانند آن فعالیت دارند، می‌توانند، آیین‌نامه انضباطی واحدی داشته باشند. چنانچه این کارگاه‌ها در سطح یک استان فعال باشند مرجع بررسی و تایید آیین‌نامه انضباطی آن‌ها اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و در سطح بیش از یک استان، اداره‌کل روابط کار و جبران خدمت خواهد بود.
ماده 6- به موجب دستورالعمل شماره 43 روابط کار به شماره 128887 مورخ 1394/07/05 تأیید پیمان‌های جمعی کار به ادارات‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها تفویض می‌شود.
ماده 7- کارگاه‌هایی که دارای شعب متعدد بوده و یا اشخاص حقوقی متعدد که در مجموعه‌هایی نظیر سازمان مادر(هلدینگ)، شرکت مادرتخصصی، گروه و مانند آن فعالیت دارند، چنانچه این کارگاه‌ها در سطح یک استان فعال باشند، مرجع بررسی و تأیید پیمان‌جمعی آن‌ها، اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و در سطح بیش از یک استان، اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استانی خواهد بود که حسب اعلام کارفرما بیشترین تعداد کارگر در حوزه جغرافیایی آن استان فعالیت می‌کنند. در صورت وصول اعتراض به صحت ادعای کارفرما در خصوص تعداد کارگران، اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استانی که درخواست کارفرما به آن ارائه شده است، به موضوع رسیدگی و نظر نهایی خود را اعلام خواهد نمود.
ماده 8- در صورت انعقاد پیمان‌جمعی بین کانون‌های عالی کارگری و کارفرمایی کشور، مسئولیت تأیید پیمان، اداره‌کل روابط کار و جبران خدمت خواهد بود.
ماده 9- تهیه و تنظیم لوایح دفاعی به دیوان عدالت اداری در خصوص پرونده‌های رسیدگی‌شده در مراجع حل‌اختلاف کار، توسط ادارات‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان‌ها صورت می‌گیرد.
ماده 10- بررسی درخواست‌های تأیید فوق‌العاده بازار کار(حق‌جذب) به ادارات‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها تفویض می‌شود.
ماده 11- مرجع بررسی درخواست‌های تأیید فوق‌العاده بازار کار(حق‌جذب) کارگاه‌هایی که در بیش از یک استان فعال هستند، اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استانی خواهد بود که حسب اعلام کارفرما بیشترین تعداد کارگر در حوزه جغرافیایی آن استان فعالیت می‌کنند. در صورت وصول اعتراض به صحت ادعای کارفرما در خصوص تعداد کارگران، اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استانی که درخواست کارفرما به آن ارائه شده است، به موضوع رسیدگی و نظر نهایی خود را اعلام خواهد کرد.
ماده 12- بررسی و موافقت با درخواست‌های بازنگری طرح‌های طبقه‌بندی مشاغل مصوب، به ادارات‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها تفویض می‌شود.
ماده 13- مرجع بررسی و موافقت با درخواست‌های بازنگری طرح‌های طبقه‌بندی مشاغل مصوب کارگاه‌هایی که در بیش از یک استان فعال هستند، اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استانی خواهد بود که حسب اعلام کارفرما بیشترین تعداد کارگر در حوزه جغرافیایی آن استان فعالیت می‌نمایند. در صورت وصول اعتراض به صحت ادعای کارفرما در خصوص تعداد کارگران، اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استانی که درخواست کارفرما به آن ارائه شده است، به موضوع رسیدگی و نظر نهایی خود را اعلام خواهد نمود.
ماده 14- بررسی درخواست‌های اجرای نظام رتبه‌بندی کارگاه‌های دارای طرح طبقه‌بندی مشاغل مصوب، به ادارات‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها تفویض می‌شود.
ماده 15- مرجع بررسی درخواست‌های اجرای نظام رتبه‌بندی طرح‌های طبقه.بندی مشاغل مصوب کارگاه‌هایی که در بیش از یک استان فعال هستند، اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استانی خواهد بود که حسب اعلام کارفرما بیشترین تعداد کارگر در حوزه جغرافیایی آن استان فعالیت می‌کنند. در صورت وصول اعتراض به صحت ادعای کارفرما در خصوص تعداد کارگران، اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استانی که درخواست کارفرما به آن ارائه شده است، به موضوع رسیدگی و نظر نهایی خود را اعلام خواهد کرد.
ماده 16- بررسی و تأیید طرح‌های طبقه‌بندی مشاغل اعم از طرح‌های اصلی، بازنگری، متمم، گزارش اجرایی و طرح‌های طبقه‌بندی مشاغل شرکت‌های خدماتی تأمین نیروی انسانی از سال ١402 به ادارات‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها تفویض می‌شود.
ماده 17- مرجع بررسی و تأیید طرح‌های طبقه‌بندی مشاغل کارگاه‌هایی که در بیش از یک استان فعال هستند، اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استانی خواهد بود که حسب اعلام کارفرما بیشترین تعداد کارگر در حوزه جغرافیایی آن استان فعالیت می‌کنند. در صورت وصول اعتراض به صحت ادعای کارفرما در خصوص تعداد کارگران، اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استانی که درخواست کارفرما به آن ارائه شده است، به موضوع رسیدگی و نظر نهایی خود را اعلام خواهد کرد.
ماده 18- با عنایت به تبصره ماده 1 و ماده 2 نظام ارزیابی مشاغل به شماره 49240 مورخ 1395/03/22 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کارگاه‌های مشمول که از سایر روش‌ها به‌غیر از روش نظام ارزیابی و طبقه‌بندی مشاغل مصوب 1389/05/18 وزیر کار و امور اجتماعی استفاده می‌‌کنند، ابتدا باید روش پیشنهادی آن‌ها، به تأیید اداره‌کل روابط کار و جبران خدمت برسد.
ماده 19- ماده 22 دستورالعمل تعیین صلاحیت و رتبه‌بندی شرکت‌های خدماتی، پشتیبانی و فنی مهندسی ارائه‌دهنده خدمات به دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دولتی به شماره 96127 مورخ 1400/06/08 نسخ و رسیدگی به اعتراض شرکت‌های خدماتی، پشتیبانی و فنی مهندسی ارائه‌دهنده خدمات به دستگاه.های اجرایی و شرکت‌های دولتی صرفاً برعهده کمیته بدوی و تجدیدنظر ادارات‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها خواهد بود.
ماده 20- در صورت وجود هرگونه ابهام در خصوص نحوه اعمال این دستورالعمل، اداره‌کل روابط کار و جبران‌خدمت رفع‌ ابهام خواهد نمود.
ماده 21- ادارات‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها مسئول اجرای این دستورالعمل هستند.
ماده 22- از تاریخ ابلاغ این دستورالعمل، «دستورالعمل شماره 46 روابط کار» مصوب 1395/09/30 نسخ می‌شود.
6 آذر 1401 12:11
کد خبر : 290,492
نظرات بینندگان

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/270898/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

انفجار در پایگاه حشدالشعبی در استان بابل عراق

فیلم/آماده باش پرسنل درمان در بیمارستان المحاویل در بابل

انفجار مقر فرماندهی حشد الشعبی در بابل عراق

ببینید | تصاویری از آتش‌سوزی ناشی از حمله هوایی درون پایگاه کالسو در بابل

جدیدترین تصویر از انفجار بزرگ در مقر حشدالشعبی | حجم گسترده آتش را ببینید

وقوع انفجار در شمال استان بابل عراق +فیلم

ببینید | اولین تصاویر از وقوع انفجار در یک مقر نظامی در استان بابل عراق

ببینید | فوری؛ حمله هوایی به مقر فرماندهی حشد الشعبی و مقر دفاعی در پایگاه کالسو بابل

ببینید | تصاویر تازه از انفجار مقر نظامی حشدالشعبی در استان بابل عراق

الگوبرداری استان های آذربایجان غربی و مازندران از طرح سفیران زیبایی قم

کسب مجوز استفاده از پوست‌های تک‌لایه و دولایه برای درمان بیماری‌های پوستی

اولین تصاویر واقعی پیکسل 9 پرو لو رفت

حامیان طرح پنجره‌های امید در آذربایجان غربی، پنجره پر نور نیازمندان شدند

اعلام جزئیات ممنوعیت تردد از آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران

(تصاویر) آیین سنتی برف چال در مازندران

معرفی مسئول جدید بسیج اساتید دانشگاه پیام نور استان البرز

اطلاعیه شماره 3 فراجا درباره اجرای «طرح نور»

اطلاعیه و گزارش پلیس درباره اجرای طرح نور

با هرگونه رفتار وکُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد

فراجا درباره طرح عفاف و حجاب اطلاعیه جدید صادر کرد

اطلاعیه شماره 3 فراجا در اجرایِ "طرح نور"

اطلاحیه سوم پلیس درباره حجاب

اطلاعیه سوم پلیس درباره حجاب

تردد از آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران ممنوع شد

اطلاعیه فرماندهی انتظامی کشور درباره اجرای «طرحِ نور»

فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است | جریان سازی معاندین بر عزم و اراده پلیس تأثیری نخواهد داشت

اطلاعیه فراجا درباره وضعیت حجاب: با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران نیز برخورد خواهد شد

اطلاعیه مهم فراجا درباره «طرحِ نور» (عفاف و حجاب)

بادبان ناسا بر فراز زمین برافراشته می‌شود!

با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران نیز برخورد خواهد شد

اطلاعیه فراجا در مورد گشت ارشاد؛ اجرای طرح نور ادامه دارد

با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد

سکوت تراکتوری‌ها پس از شکست

اطلاعیه فراجا در مورد طرح نور: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده/سناریوهای ساختگی بر عزم و اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت/ پلیس عاری از خطا و اشتباه نبوده و با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد

مطلوب شدن وضعیت عفاف و حجاب در سطح کشور نسبت به قبل از اجرای طرح

فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است

توقیف خودروی قاچاق در ساری

ببینید | نساجی مازندران - تراکتور

تجهیز و نوسازی 150 هکتار شالیزار آمل

بهره‌برداری ازطرح جامع زیرساخت اراضی در مازندران

تصویرسازی از عبور نور اختروش‌ها از میان ابر‌های میان‌کهکشانی

تساوی نساجی و تراکتور در 45 دقیقه نخست

محمد مهاجری: آقای وزیر کشور برای رهبری هزینه نتراشید/گمان کرده‌اید اگر اسم گشت ارشاد را به طرح‌نور تبدیل کنید قضیه تغییر ماهیت می دهد؟

طرح نور تعطیل می شود؟

پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان کارشناسی ارشد پیام نور کیش

منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد، منطقه برتر گردشگری تهران در نوروز

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد / بنای نیروی انتظامی بر برخورد و مقابله نیست / «آیا بی حجابی از یک تخلف رانندگی نازل‌تر است؟»

ترکیب هجومی نساجی مقابل تراکتور

جابه‌جایی 3 تراکتوری با جدایی خمس