پیام مازند

آخرين مطالب

نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار در سیستان و بلوچستان/ گلزارهای مطهر شهدا به حرم و میعادگاه اهل فضل تبدیل شود/ در صورت واگذاری زمین دهکده سلامت برای ایثارگران در چابهار احداث می‌شود بنیاد شهید و امور ایثارگران

  بزرگنمايي:

پیام مازند - معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شامگاه چهارشنبه 9 آذرماه در نشست شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان سیستان و بلوچستان، گفت: گلزارهای مطهر شهدا باید به حرم و میعادگاه اهل فضل تبدیل شود.

به گزارش «ایثار»، دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره امام (ره) و فرزندان شهید امام (ره) و تبریک ایام ولادت حضرت زینب (س) به عنوان اسوه صبر و مجاهدت و بصیرت گفت: حضرت زینب (س) در زمان کربلا وظیفه جهاد تبیین را به عهده گرفت و خط صحیح را تشخیص داد و نقش‌آفرینی تاریخی کرد برای همین خط پررنگ اهل بیت (ع) باقی ماند.
معاون رئیس جمهور با بیان اینکه استان سیستان و بلوچستان تنها یک استان نیست و کانون تمدن‌ساز است، خاطرنشان کرد: اگر به تاریخ سترگ این خطه از سرزمین توجه کنیم این استان هم در ساخت ایران قدیم از زمان سلسله پیشدادیان نقش‌آفرینی کرده است و کانون تمدن‌ساز بوده است و هم مفهوم ایران جدید را دارد. این استان پس از اسلام آغازگر ساخت ایران جدید توسط صفاریان بوده است و بعد توسعه پیدا کرده است.
توطئه دشمن برای تجزیه ایران شکست می‌خورد
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه در اغتشاشات تجزیه‌طلبان سرمایه‌گذاری و تلاش روی گسل قومیتی و مذهبی ایران کردند، عنوان کرد: کشورهای خارجی و دشمنان و رقبای ایران به چند دلیل نمی‌توانند ایران را تجزیه کنند زیرا ایران کشوری بزرگ و دارای قدرت منطقه‌ای است لذا کشوری که خودش تولید قدرت می‌کند را نمی‌توان تجزیه کرد و زیست هزار ساله مردم این جامعه در کنار هم این موضوع را نشان داده است که این کشور قابل تجزیه نیست.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه برخی به دنبال سوء‌استفاده از اتفاقات کشور هستند، تصریح کرد: جام جهانی فوتبال نشان داد که مردم ایران در شادی و غم در کنار هم هستند و این موضوع دشمنان را عصبانی کرده است. دولت‌های مرکزی در گذشته وظیفه خود را در مورد استان سیستان و بلوچستان به درستی انجام ندادند امیدوارم دولت سیزدهم که توجه جدی به استان سیستان و بلوچستان و استان خوزستان دارند، بتوانند در این زمینه به نتیجه برسند. مسئولان باید وظیفه خود را انجام دهند. سهم دولت در توسعه 16 درصد است و برای توسعه بیشتر باید بخش خصوصی وارد عمل شود اما باید فرصت سرمایه‌گذاری ایجاد شود و زیرساخت‌ها از جمله فراهم شدن انرژی برای توسعه تحقق پیدا کنند.
رسیدگی به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران امری عمومی و همگانی است
معاون رئیس جمهور با بیان اینکه استان سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های زیادی از جمله سواحل، معادن و ترانزیت را دارد، گفت: رسیدگی به خانواده‌های ایثارگران امری عمومی و همگانی است. همه بخش‌ها اعم از دولتی و غیردولتی مدیون به ایثارگران هستند و باید ادای دین کنند. همان طور که بدون آب نمی‌توان زندگی کرد بدون امنیت نمی‌توان زندگی کرد و امنیت کشور را مدیون شهدا هستیم.
تأمین مسکن برای ایثارگران استان سیستان و بلوچستان در اولویت قرار دارد
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مورد وضعیت مسکن ایثارگران استان سیستان و بلوچستان گفت: 800 نفر از ایثارگران در اولویت مسکن هستند و این ایثارگران هیچ خدمتی را در زمینه مسکن اعم از زمین یا وام دریافت نکرده‌اند. برای ایثارگرانی که حاضر به دریافت وام نیستند هم باید کار دیگری انجام داد. برای تأمین مسکن هزار و 73 نفر از ایثارگران استان تنها مسکن 193 ایثارگر تأمین شده است که نشان می‌دهد در این زمینه هنوز عقب هستیم.
وی افزود: طبق مصوبه دولت 5 درصد مسکن جهش ملی به ایثارگران تعلق دارد. برای ایثارگران بالای جانبازی 25 درصد تسهیلات مسکن در نظر گرفته شده است اما برای جانبازان زیر 25 درصد و فرزندان جانبازان و والدین شهدا می‌توان از طرح جهش مسکن بهره برد زیرا طبق قانون نمی‌توانیم به آن‌ها مسکن بدهیم ولی باید خدمات مسکن دریافت کنند.
معاون رئیس جمهور با اشاره به طراحی مدلی برای واگذاری مسکن به ایثارگران در استان البرز گفت: طبق این طرح دو قطعه زمین به بنیاد واگذار شد که قرار است در یکی هزار و 156 مسکن و در یکی دیگر 500 مسکن احداث شود. در این طرح پیمانکاری قدرتمند آورده اولیه ساخت مسکن را تهیه می‌کند و ما وام‌های بدون نام دریافت کردیم تا زمانی که پروژه 90 درصد پیشرفت کرد از ایثارگران می‌خواهیم آورده خود را برای دریافت مسکن ارائه کنند و از معسرین نیز آورده کمتری دریافت می‌شود. اجرای این مدل در صورت تأمین زمین در استان سیستان و بلوچستان نیز انجام می‌شود.
322 گلزار استان سیستان و بلوچستان ساماندهی و بهسازی شده است
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه در استان سیستان و بلوچستان 348 گلزار و 2 هزار و 140 مزار شهید وجود دارد، گفت: از گلزارهای استان سیستان و بلوچستان تاکنون 26 گلزار ساماندهی نشده است و در مصوبه سفر رئیس جمهور برای توسعه و ساماندهی گلزارها اعتبار در نظر گرفته شده است.
وی افزود: علاوه بر مسقف کردن گلزارهای شهدا باید نگاه یک مهد فرهنگی به گلزار شهدا باشد و طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب شهدا امام زادگان عشق هستند و مقام شهید از امام‌زاده غیر شهید بیشتر است. ایشان تأکید کردند که به امام زادگان خودتان یعنی شهدا برسید برخی استان‌ها مثل قزوین، یزد و کرمان توجه جدی به توسعه گلزارهای شهدا دارند و باید گلزارهای شهدا تبدیل به حرم و میعادگاه اهل فضل شود.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به وضعیت اشتغال فرزندان ایثارگران گفت: طبق قانون باید همه فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد استخدام دولت شوند و از 420 مجوزی که برای استخدام این افراد داده شده است 265 نفر جذب شده‌اند که لازم است که در آزمون دوم این تعداد هم استخدام شوند. در زمینه تسهیلات اشتغال سه منبع از جمله 10 درصد تبصره 16 به صورت ملی و استانی باید در اختیار ایثارگران قرار گیرد. سومین منبع از محل صندوق توسعه ملی است که در مورد اشتغال آفرینی و کسب و کارهای بزرگ صندوق توسعه ملی سقف ندارد و بر اساس پروژه اگر کارآفرینی برای تعداد زیادی از ایثارگران اشتغال ایجاد کند برای دریافت وام به صندوق توسعه معرفی می‌شود.
معاون رئیس جمهور با ارائه آماری از وضعیت تحصیل دانشجویان و دانش‌آموزان شاهد و ایثارگر استان سیستان و بلوچستان گفت: هزار و 597 دانشجوی شاهد و ایثارگر و هزار و 159 دانش‌آموز شاهد ایثارگر در این استان مشغول به تحصیل هسستند.
ایثارگران برای تأمین دارو نباید با مشکل مواجه باشند
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر ضرورت ارائه مناسب خدمات درمانی و دارویی به ایثارگران گفت: ایثارگران برای تأمین دارو نباید با مشکل مواجه باشند. در مورد تکمیل مراکز جامع توانبخشی ساخت آن با دولت و تجهیز آن به عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران است.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی ضمن تشکر از استاندار سیستان و بلوچستان در زمینه توجه به طرح سپاس گفت: موضوع دیدار با ایثارگران را رئیس جمهور ابلاغ کردند. ایثارگران صدیق‌ترین افراد هستند و نقد دلسوزانه دارند و دیدار با ایثارگران باید بین شهرداران و فرمانداران فراگیر شود و حداقل سالی یک بار با ایثارگران دیدار به عمل آید. طبق فرمایش مقام معظم رهبری در مورد نام‌گذاری تا وقتی نام شهیدی است نباید نام دیگری را گذاشت و این موضوع مورد تأکید ایشان است که اگر قرار است که به کسی افتخار کرد این شهدا هستند.
معاون رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت چابهار برای ایجاد منطقه گردشگری برای ایثارگران گفت: اگر زمینی به بنیاد واگذار شود دهکده سلامت برای ایثارگران ایجاد خواهد شد.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین بر نقش مشاوران ایثارگران دستگاه‌ها تأکید کرد و گفت: وظایف مشاوران امور ایثارگران در دستگاه‌ها توسط رئیس جمهور و سازمان اداری و استخدامی ابلاغ شده است.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به ساخت فیلم از شهدا و ایثارگران شاخص استان سیستان و بلوچستان گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران 30 درصد هزینه ساخت فیلم را تقبل می‌کند به شرط اینکه سازنده فیلم الف باشد و فیلم‌نامه نیز به تصویب رسیده باشد.
خون هر شهید درخت تنومند اسلام را آبیاری و نظام را بیمه می‌کند
حسین مدرس خیابانی، استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست با بیان اینکه خانواده شهدا با خدا معامله کردند و جان‌ خود را در طبق اخلاص قرار دادند، گفت: ایثار و فداکاری شهدا را فقط خداوند جبران می‌کند و ما با خدمت به خانواده ایثارگران فقط می‌خواهیم در ثواب آن‌ها شریک باشیم. برکت این نظام به خاطر خون شهدا است و خون هر شهید درخت تنومند اسلام را آبیاری و نظام را بیمه می‌کند لذا ما تکلیف به ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت داریم.
استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: وقتی با خانواده شهدا و ایثارگران مواجه می‌شویم با مشکلاتی مثل اشتغال، مسکن و بهداشت و درمان مواجه هستند که با توجه به اینکه این عزیزان پشتوانه این نظام و انقلاب هستند باید به مشکلات آن‌ها رسیدگی شود.
استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به شهادت جمعی از نیروهای امنیتی در این استان، گفت: ما هر روز شاهد جانفشانی نیروهای سپاه، بسیج، ارتش و نیروی انتظامی هستیم. این استان مرز دفاع از امنیت ملی کشور است و برای همین باید بیشتر به آن توجه شود. امیدوار هستیم که به برکت خون شهدا عاقبت همه ما هم ختم به خیر و شهادت شود.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/271195/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد / بنای نیروی انتظامی بر برخورد و مقابله نیست / «آیا بی حجابی از یک تخلف رانندگی نازل‌تر است؟»

ترکیب هجومی نساجی مقابل تراکتور

جابه‌جایی 3 تراکتوری با جدایی خمس

وقوع هرگونه انفجار در عراق تکذیب شد /تایید شناسایی اشیا خارجی پرنده در حریم هوایی‌

دستگیری دو نفر متخلف و کشف و دو قبضه اسلحه در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد

اجرای طنزواره استانی با عنوان میرما در محمودآباد

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد و طرح «نور»

6 مدال بانوان مازندران در مسابقات کشوری کوراش

امام جمعه ساری: باید فرزندان خود را برای جذب در حوزه‌های علمیه ترغیب کنیم

استقرار 1419 دستگاه صندوق الکترونیک برای انتخابات خرم‌آباد و چگنی

تصادف در محور پلدختر به خرم‌آباد 8 مصدوم برجا گذاشت

طرح نور فراجا موفقیت در حوزه جنگ نرم است

عملیات وعده صادق،نماد اقتدار کشور

برگزاری آئین بزرگداشت نخستین سالگرد شهید آیت الله سلیمانی

راهپیمایی «جمعه خشم» در خرم‌آباد

برگزاری آیین شکرگزاری رحمت ماه صیام در منطقه لفور مازندران

تذکر محترمانه و ارشاد باکرامت هدف اصلی «طرح نور» است

برگزاری آزمون استخدام پیمانی تامین اجتماعی در قزوین

آیت الله علم الهدی: تذکر محترمانه و ارشاد باکرامت، هدف اصلی «طرح نور» است

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد و طرح «نور» /آموزش و پرورش موافقت کند اساتید حوزه عفاف و حجاب دختران را اقناع کنند

ماجرای چاقوکشی و ضرب و شتم در کشتی مازندران

ترافیک سنگین در جاده چالوس

حمله موشکی به اسراییل اعجاز وعده صادق بوده است

برگزاری آزمون استخدام پیمانی تامین اجتماعی

جزئیات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور + سایت ثبت‌ نام

برگزاری کنگره 400 شهید روحانی مازندران

پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان شهرستان نور

حضور 90 بازیکن و مربی در سومین مرحله جشنواره مینی بسکتبال کشور

ماجرای چاقوکشی و ضرب و شتم در کشتی مازندران | روایت داور مصدوم: فیلم تا قبرس و آلمان هم رسیده است، کتک خوردن یک داور! | آقایان برای رضایت گرفتن ...

همه چیز درباره واریز یارانه کمک معیشتی فروردین‌ماه | جیب سرپرستان خانوارها پر پول شد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

مرگ 91 نفر بر اثر مصرف مواد مخدر در مازندران

کنگره 400 شهید روحانی استان مازندران برگزار می‌شود

توجه ویژه دولت برای رفع عقب ماندگی‌های بخش آب در مازندران

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

انتصاب جدید در ستاد مرکزی راهیان نور کشور

کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل

مسدود شدن 205 چاه غیرمجاز در مازندران

امید به بازگشت روز‌های خوب نساجی

مرگ 91 نفر بر اثر مصرف مواد مخدر

حمایت از تشکل‌های مردم پایه فرهنگی هنری در مازندران

انتصابات جدید در ستاد راهیان نور

امواج آرام خزری در مازندران

اقدام غیر قانونی در شرکتی کردن پرسنل سابق موسسه اعتباری نور

تعیین تکلیف حدود 7 هزار چاه کشاورزی در مازندران

رتبه نخست مازندران در صادرات لبنیات

تردد در راه های مازندران عادی و روان است

بازار برنج در مازندران از رکود خارج شده است