پیام مازند

آخرين مطالب

طرح مطالبات دانشجویان مازندرانی در حضور معاون رئییس جمهور اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام مازند - به گزارش ایرنا، امروز به مناسبت 16 آذر روز دانشجو، مازندران میزبان معاون پارلمانی رئیس جمهور بود. نشستی با حضور قشرهای مختلف دانشجویان و همچنین مسئولان دانشگاهی و شهرستانی و استانی که به پای دغدغه جامعه دانشجویی نشستند و به مطالبات آنان پاسخ دادند.
متمرکز گرایی و محدودیت دانشگاههای شهرستانی
انسیه پشت گویان از پژوهشگران و دانشجوی علوم پایه به عنوان نخستین سخنران گفت: امروزه علم نسبت به حالت کلاسیک که ما می شناختیم متفاوت است و علوم و فناورانی های نوین در حالت میان رشته ای است که تحولی بزرگ را در مبانی علمی ایجاد کرده است.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
وی ادامه داد: دانشگاه مازندران نیز در مقطع تحصیلات تکمیلی و در رشته های میان رشته ای در مقطع دکتری و ارشد پایان نامه ها و رساله هایی را تعریف کرده است که رویکردی تقاضا محور و کاربردی و محصول محور دارد که نشان از جایگاه مهم این نهاد آموزشی دارد.
به گفته این دانشجو، طی سال‌های اخیر به رشته های کاربردی در ایران بسیار پرداخته می شود و خوشبختانه مقاله و اختراعات بسیاری ارائه شد که در عرصه بین المللی مطرح است اما متاسفانه تمامی تجهیزاتی که این رشته ها به آن نیاز دارند همه در پایتخت متمرکز شده اند.
پشت گویان با انتقاد تمرکز گرایی زیرساخت های پژوهشی، گفت: یک سری از مشکلات حادی که وجود دارد در پژوهشکده های شیمی، فنی مهندسی و حتی علوم بنیادین و نانو نیاز فوری به مواد خاص و همچنین آزمایش با دستگاه های خاصی دارند که در تهران قرار دارد و برای هر آزمایش باید به پایتخت ارسال شود که البته در اثر فرستادن این مواد به جایی دیگر این مواد آسیب می بینند و نتیجه مناسبی نخواهند داشت.
وی خواستار تجهیز دانشگاههای استانی برای توسعه پژوهش های بومی و دلگرمی پژوهشگران شد و از معاون رئیس جمهور خواست این خواست را به رییس جمهور انتقال دهد.
سرعت تغییرات مدیران تا طرح های آسیب‌زا به مازندران
محمد بابایی کیاپی یکی دیگر از دانشجویان در این نشست گفت: از ابتدای دولت سیزدهم انتظار می رفت که سرعت تحولات و اصلاحات سریع باشد. اما با وجود گذشت یکسال شاهد بودیم هم در سطح کابینه و حتی وزرا و مدیران دستگاه های دولتی، روند انتخاب مسئولین انقلابی به کندی پیش رفته است.
وی افزود: اکنون عمر یکساله دولت سیزدهم به پایان رسیده است و بسیاری از آحاد مردم نسبت به عملکرد و کارآمدی دولت دچار تردید شده اند، لذا با توجه به مشکل مردم و وجود نیروهای جوان و انقلابی در کشور انتظار از دولت سیزدهم این است که گردش نخبگان را شاهد باشیم.
به گفته بابایی، علاوه بر این بسیاری از مسئولان دولت پیشین که دارای تخلفات و ناکارآمدی مشهور هستند هنوز در سیستم مدیریت قرار دارند و هنوز هیچ تحولی در این حوزه صورت نگرفته است.
این دانشجو، به موضوعات و دغدغه های مردم مازندران به خصوص موضوع منطقه آزاد مازندران اشاره کرد و از معاون پارلمانی رئیس جمهور خواست که از برخی لابیگری ها برای پیگیری تصویب منطقه آزاد جلوگیری کنند.
بابایی همچنین با اشاره به تحقیقات علمی و اظهارات پژوهشگران بر زیان بار بودن تصویب منطقه آزاد مازندران گفت: متاسفانه با وجود اعلام رد این طرح، اما هنوز برخی که دارای منافع عظیمی در این حوزه هستند پیگیر خواست و تمایلات خود هستند.
او همچنین به موصوع سد فینسک اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفه با وجود اعلام لغو این طرح شنیده ها و شواهد حاکی از آن است که هنوز در حال پیگیری و حتی اجرا است. علاوه براین موضوع انتقال آب دریا خزر نیز به همین درد دچار است که طبق گزارشات و بررسی های علمی این طرح مازندران را به بحرانی عظیم در حوزه زیست محیطی دچار خواهد کرد.

پیام مازند

مشکلات فرهنگی با طعم دغدغه جامعه زنان
فاطمه زهرا پیروان از دیگر دانشجویان مطالبه گرد در این نشست گفت: مشکل امروز و مهم مردم و بخصوص دانشجویان مسئله معیشت است. دانشجویی که به بازار کار امید نداشته باشد به تحصیل امیدوار نخواهد بود. علاوه بر این دانشجویی که هزینه تحصیلش کمر خانواده را بشکند به طور حتم توان راستی آزمایی استعدادهای و توانمندی خود را ندارد.
به گفته پیروان، دانشجویی که در کل مشکل اقتصادی داشته باشد در تشکیل خانواده تعلل می کند و نسل ما نیز روز به روز پیرتر خواهد شد و جامعه نیز رو به زوال خواهد رفت.
وی به مسائل فرهنگی نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به عملکرد ضعیف دولت قبل در مسائل فرهنگی، امید است ما دانشجویان با همکاری و حمایت دولت سیزدهم روح فرهنگ ایرانی- اسلامی را به جامعه اسلامی بازگردانیم.
این دانشجوی مطالبه گر گفت: امروز مسئله حجاب که ملعبه دست معاندین، وطن فروشنان و دشمنان شده است، به طور جد دغدغه دانشجویان است. از نظر بنده حقیر راهکار برون رفت از این مسئله اصلاح ترتیب نسل هاست.
پیروان رسیدگی به مناطق محروم و کم برخودار را مشکل دیگری دانست و تشریح کرد: امروز مازندران نیز دست به گریبان با آن است. مناطق محروم در مازندران کم نیستند و کمبود آب وعدم امکانات رفاهی مردم سراسر این مناطق علل خصوص مناطق محروم کشور همچون سیستان و بلوچستان آزار می دهد.
به گفته وی اینترنت و شبکه های اینترنتی را چالشی مهم عمومی دانست و اضافه کرد: امروز اغلب مردم با این مشکل گریبانگیر هستند و چه بسیارند افرادی که در بستر اینترنت و فضای مجازی کسب و کار راه انداختند و حال به واسطه ضعیف بودن اینترنت با خرابی مواجه است.
این دانشجو گفت: موضوع بعدی زنان و حقوق زنان است. متاسفانه در جامعه ما که مزین به مبانی اسلام است به حقوق زن احترام گذاشته نمی شود. امروز زنان ارتباط کمی با معاون امور زنان ریاست جمهوری دارند و خواست ما دیدار و حضور بیشتر ایشان در میان جامعه زنان در نقاط مختلف کشور است.
برچسب‌ها 16 آذر مازندران روز دانشجو دانشگاه مازندران

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/271691/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شنیدن شدن صدای چندین انفجار در عراق و سوریه

شنیده شدن صدای انفجاری در استان بابل عراق

نساجی در خانه دوباره قرمز می‌پوشد

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

ضرب سکه طلا را ‌خیانت‌ به مملکت می‌دانیم

با ورود مستقیم کشاورزان به بورس برنج، دست سودجویان قطع می‌شود

وضعیت راه‌های کشور؛ترافیک نیمه سنگین در جاده چالوس و آزادراه تهران–پردیس

اجرای برنامه‌های شاد برای کودکان و نوجوانان خرم آبادی

کشاورزان مازندران به استقبال کشت زراعی جدید رفتند

برنامه‌ریزی ناسا برای تجدید قوای کاوشگر ستاره‌های نوترونی

نخستین نشای مکانیزه مازندران آغاز شد

افزایش 20 درصدی فوتی ناشی از حوادث کار در مازندران

رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در مازندران

غایب بزرگ مقابل تراکتور: یک گلزن

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

تغییر استاندار مازندران تکذیب شد

شتاب ساخت مسکن مازندران در دولت سیزدهم

جیب بارانه بگیران پر پول شد

زنجیره انسانی مازندرانی‌ها ‌در حمایت از عملیات وعده صادق

کشف انبار لوازم خانگی 12 میلیارد ریالی قاچاق در خرم آباد

شکل‌گیری زنجیره‌ علوی‌تباران در حمایت از عملیات وعده صادق

رشد هزار میلیاردی خروج سرمایه از بورس

مدیریت هوشمندنیاز اساسی مازندران در آموزش عالی

حمایت مردم اردبیل از اجرای طرح «نور» فراجا

تنبیه دانش‌آموز مرزن‌آبادی توسط معلم در حال پیگیری است

توت فرنگی جویبار در سبد میوه مناطق مختلف کشور

اولین نشای برنج در مازندران انجام شد

عزل معاون متخلف به‌دلیل تنبیه دانش‌آموز مرزن‌آبادی

شکل‌گیری زنجیره‌ علوی‌تباران در نوار ساحلی مازندران در حمایت از عملیات وعده صادق

شالیکاری در مازندران مکانیزه شود

قدردانی از زحمات نیروی انتظامی استان یزد

قدردانی نماینده ولی‌فقیه در استان از اجرای طرح نور

رد شایعات تغییر استاندار مازندران

(تصاویر) تشکیل زنجیره انسانی در ساحل مازندران

برگزاری جشن گلریزان، دست‌های ماندگار در نوشهر

حمایت مردم محمودآباد از عملیات « وعده صادق»

زنجیره انسانی در ساحل نکا

اجرای 12 پروژه آبرسانی در رامسر

رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در کجور مازندران

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های شمالی کشور

اعمال محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در محورهای مواصلاتی مازندران

قهرمانی اراک در مسابقات والیبال دانشجویان منطقه پنج دانشگاه آزاد

تدوین نقشه مهندسی فرهنگی استان مازندران

سالگرد درگذشت دست‌نشان با حضور کادرفنی نساجی

زنجیره مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در سواحل دریای مازندران

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است