پیام مازند

آخرين مطالب

دیدار جمعی از دانشجومعلمان مازندرانی با امام جمعه ساری برگزار شد گفتگو

دیدار جمعی از دانشجومعلمان مازندرانی با امام جمعه ساری برگزار شد
  بزرگنمايي:

پیام مازند - جمعی از دانشجومعلمان مازندرانی در دیدار با نماینده ولی فقیه در این استان به بیان مسائل و دغدغه‌های خود در نظام آموزش و پرورش کشور مطرح کردند.
  جمعی از دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان ساری با حجت‌الاسلام لایینی، نماینده ولی فقیه در مازندران دیدار کردند.
ضحی محمدزاده، مسئول خواهران بسیج دانشجویی این دانشگاه در این جلسه اظهار کرد: انقلاب ما داعیه دار تحقق تمدن نوین اسلامی است.
  سوالی که پیش می‌آید این است که چطور میخواهد به این نقطه برسد؟ آیا جز با تعلیم و تربیت نسلی که عزم و اراده داشته باشد تا به این نقطه آرمانی برسد این هدف محقق می‌شود؟
محمدزاده تصریح کرد: برای همین است که حضرت آقا می‌فرمایند مسئله تعلیم و تربیت مهم‌ترین مسئله تمدنی ماست. یعنی دانشگاه فرهنگیان مرکز ثقل نظام آموزشی کشور است.
مسئول خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان مازندران با طرح این سوال که نوع نگاه به این مرکز ثقل نظام آموزشی چگونه است، گفت: از نظر ما نگاه مسئولان به مساله آموزش و پرورش با نگاه رهبری منطبق نیست.
وی در ادامه به طرح سوالاتی در انتقاد از عملکرد مسئولان پرداخت و گفت: مسئولان نظارتی و اجرایی چقدر پیگیر مشکلات این دانشگاه هستند؟ چقدر حاضر شدند بیایند و از نزدیک با چالش‌های این دانشگاه مواجه شوند؟
محمدزاده ادامه داد: ما نامه‌ای را به نماینده مجلس شورای اسلامی شهرستان دادیم تا نشست صمیمانه‌ای را داشته باشیم و دغدغه هایمان را بیان کنیم، پیگیری هم کردیم، ولی پاسخگو نبودند.
وی ادامه داد: متاسفانه دانشگاه فرهنگیان به جای اینکه به مسائل اصلی نظام آموزشی، اجرایی شدن سند تحول بنیادین و مسائلی از این قبیل بپردازد درگیر مسائل ابتدایی خودش است.
مسئول خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان مازندران با تأکید بر اینکه مساله کلان نظام آموزش و پرورش کشور، مساله جذب معلم است، گفت: مقام معظم رهبری بار‌ها تأکید کردند که جذب معلم صرفا باید از طریق دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی صورت گیرد. اما ما می‌بینیم طرح‌هایی تصویب می‌شود که معلمان را از طرق مختلف جذب می‌کنند بدون اینکه در آموزش و گزینش صحیح شوند. این یک خیانت در حق نظام تعلیم و تربیت است.
وی افزود: آموزش و پرورش بنگاه کاریابی نیست که صرفا تعدادی بیایند و بخواهند این مسئولیت را به عهده بگیرند. معلم باید از مسیر صحیح و قانونی آموزش ببیند.
محمدزاده مسئله دیگر در سطح دانشگاه فرهنگیان را محتوای غیرکاربردی و صرفا تئوری دانست و گفت: برخی از مطالب بعد از چهار سال تحصیل، در کلاس درس تقریبا خیلی قابل استفاده است.
وی با اشاره به کمبود اساتید و اعضای هیات علمی در این دانشگاه، گفت: هم به لحاظ کمی دانشگاه فرهنگیان دچار کمبود شدید استاد است هم به لحاظ کیفی. برخی از اساتید صلاحیت علمی و حرفه‌ای و مهارت‌های لازم برای تربیت معلم را ندارند. می‌خواهیم بدانیم سیستم جذب اساتید چگونه است؟
مسئول خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان مازندران گفت: گزینش دانشجو هم یکی دیگر از این چالش هاست. متاسفانه معیار‌های جامع برای سنجش صلاحیت حرفه‌ای این دانشجو‌ها در نظر گرفته نمی‌شود. مصداقی اگر بخواهم بگویم متاسفانه ظاهر موجه آن فردی که قرار است مصاحبه بیاید یکی از ملاک‌های اصلی به شمار می‌رود.
محمدزاده ضمن بیان مسئله ضعف زیر ساختی و فضای فیزیکی دانشگاه، به کمبود امکانات ابتدایی مانند نداشتن سالن همایش، سالن مطالعه و کتابخانه بزرگ غنی در متناسب با ظرفیت و حوزه تحصیلی دانشجویان اشاره کرد و گفت: این کمبود‌ها دانشجویان نخبه را که با رتبه‌های بالای علمی جذب می‌شوند، از فضای با نشاط علمی و امیدوارانه دور می‌کند.
وی ادامه داد: اینگونه نیست که ما فقط بخواهیم سیاهی‌ها و کم و کاستی‌ها را ببینیم. یک سری از مسئولان درصدد هستند مسائل حل شود، اما این روند بسیار کند است و ما انتظار داریم این روند تسریع شود.
سامر شریف زاده، مسئول برادران بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان گلستان به مشکلات دانشجویان این دانشگاه اشاره کرد و گفت: برخی مسائل دانشگاه فرهنگیان برگزاری اعتکاف دانشجویی، اردوی راهیان نور، بازنگری در روند گزینش دانشگاه فرهنگیان هم در سطح دانشجو هم سطح اساتید، پیگیری سند تحول بنیادین، سر و صدای خانواده اعدامی‌ها به دلیل قرارگیری پردیس جنب زندان است.
در پایان حجت الاسلام محمد باقر محمدی لایینی، امام جمعه ساری با اشاره به اینکه خروجی دانشگاه فرهنگیان با بزرگترین صنعت خداوند یعنی انسان سروکار دارد، گفت: ورودی به آموزش و پرورش باید خروجی از دانشگاه فرهنگیان باشد.
لایینی با بیان اینکه اگر ظرفیت تربیت معلم کم است و کفایت نمی‌کند این ظرفیت باید بیشتر شود، گفت: سند تحول بنیادین طرح مورد نظر مقام معظم رهبری است. ایشان چند بار تاکید کردند حتی دغدغه ایشان نسبت به سند 2030 که ما از زاویه محتوای غلط نگاه می‌کردیم از زاویه دیگری بود. ایشان از این جهت که با غیرت ملی ما نمی‌سازد یعنی ما خودمان نشستیم یک سند بالادستی تعلیم و تربیت طراحی کردیم. پس چرا باید برویم سراغ سندی که مال بیگانگان است.
نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه سند 2030 با اینکه رسمی اجرا نشد، اما همان مقدار شیطنت‌آمیزی را که در مدارس اجرا کردند ما ضایعاتش را امروز می‌بینیم، گفت: بهترین تعبیر را هم مقام معظم رهبری دارند. فرمودند سند 2030 یعنی معلم ما سر کلاس برای آمریکا سرباز تربیت کند. همین سربازانی که امروز به صورت اغتشاشگر درآمدند.
وی تصریح کرد: ما باید به سمت خدا، ایمان، معنویات و فرهنگ متعالی خودمان از این مایه‌های غنی که در آن هم عقلانیت بشری است، هم اعتقاد توحیدی، هم فرهنگی بومی و ملی است، پیش برویم. سعادت ما در اینجا رقم میخورد. اگر غیر از این باشد ضَّلوا و اَضَّلوا. اگر ما خراب بشویم ضَّلوا و اَضَّلوا است. یعنی دانش آموزان خود را هم خراب می‌کنیم.
نایینی با بیان اینکه اگر در این مسیر به سمت خدا حرکت کنیم، اهتدی و هدایت است، گفت: به همین دلیل ما با حساسیت باید به این دانشگاه نگاه کنیم که دانشجویانش درست باید باشند که هم از یک بستر خانوادگی و فرهنگی و مذهبی خوبی جذب بشوند و هم تعلیم و تربیتی که اینجا انجام می‌گیرد درست و کافی باشد و تجهیزات نرم افزاری، سخت افزاری و مدیریت باید درست باشد.
وی ادامه داد: ما برای کسانی که بناست این صنعت را سرپا نگه دارند، حس بکنند، تکامل ببخشند، رشد بدهند باید اهمیت بیشتری قائل شویم.
امام جمعه ساری خاطر نشان کرد: اعتکاف و راهیان نور را جدی بگیرید. این‌ها سازنده است. یک نسخه از مطالبات را به ما بدهید به نمایندگان می‌دهیم سر بزنند. خودمان هم در یک فرصتی خدمت شما می‌آییم.

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/272734/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

قدردانی بانوان کیش از پلیس در اجرای طرح نور

پیام تقدیر استاندار سابق از مردم مازندران

پلیس در «طرح نور» به سمت هوشمندسازی پیش می‌رود

پول موسسه رائفی پور از کجا می‌آید؟

(ویدئو) صحبت کردن یک محیط‌بان با خرس قهوه‌ای با لهجه مازنی

فحش‌های پول‌ساز؛ درآمد باورنکردنی فدراسیون فوتبال از 3 پرونده!

برگزاری سفر راهیان نور جامعه ورزش کشور در خوزستان

فحش‌های پول‌ساز! 450 میلیون درآمد فدراسیون از 3 پرونده

زلزله مرزن آباد مازندران خسارتی نداشت

کلاهبرداری قاتل برای پرداخت دیه میلیاردی | سرنوشت قاتلی که رویای آزادی در سر دارد

مشارکت خوب یزدی‌ها در اجرای طرح نور

پیش‌فروش شنل نامرئی‌کننده آغاز شد: فول‌سایز 60 میلیون تومان / فیلم

ضارب متواری دانش آموزان آملی دستگیر شد + فیلم

شدت بارش‌ها همچنان ادامه دارند

مازندران رتبه دوم کشور در سطح زیر کشت توت‌فرنگی

راننده ضارب دانش‌آموزان آملی دستگیر شد / دادستان آمل تشریح کرد

فحش های پول ساز / 450 میلیون درآمد فدراسیون از 3 پرونده

راننده ضارب دانش‌آموزان آملی دستگیر شد

کودک 5 ساله خرم‌آبادی خاله‌ 14 ساله‌اش را کشت!

وقوع زمین لرزه در مرزن آباد/ خسارتی ثبت نشد

مصدومیت 3 دانش آموز آملی براثر تصادف

تیراندازی مرگبار کودک 5 ساله به سمت خاله 14 ساله‌

اظهارات جدید وزیر کشور درباره گشت ارشاد و طرح نور

دستگیری ضارب دانش‌آموزان آملی

کشف 3 تن چوب جنگلی قاچاق در تنکابن

بارانی که بوی شکوفه‌های بهار نارنج می‌دهد

سیلاب در دلیجان

نخستین روز کاری استاندار جدید مازندران

واریز پول؛ دقیقا یک روز پس از فروش پرسپولیس

اجرای سند تحول قضایی در مازندران

وزیر کشور: اجرای حجاب یک دستور قانونی است/ بانوانی که در این زمینه دچار اهمال و غفلت باشند با تذکر باید به آن احترام گذارند؛ اگر توجه نکنند طبق قانون ورود می‌شود/ فراجا با ورود افراد آموزش دیده اقدام به اجرای طرح نور کرده است

وزیر کشور: اجرای حجاب یک دستور قانونی است

مرزن آباد لرزید

ضارب دانش آموزان آملی دستگیر شد

لزوم ایجاد اقتصاد دریاپایه در مازندران

اجرای موفق طرح نور در کرمانشاه

ضرورت رسیدگی به پرونده‌ها در کمترین زمان

تصادف مینی بوس با کامیون در بابل 2 مصدوم داشت

تودیع و معارفه‌ استاندار مازندران از گلایه‌ها تا مطالبات

سند تحول قضایی در مازندران اجرایی شود

دعا برای زیاد شدن نور چشم | دستورالعمل برای زیاد شدن نور چشم

17 هزار تن توت فرنگی در مازندران تولید می‌شود

مراسم تکریم و معارفه استاندار مازندران

زلزله در مرزن‌آباد

سقف جدید برداشت از حساب های بانکی ابلاغ شد

مراسم بزرگداشت شهید سپهبد قرنی در خرم آباد

باغداران مبارزه به موقع با آفات درختان مرکبات را جدی بگیرند

تجهیز کریدورهای حمل بار مازندران به سامانه هوشمند توزین

پلاژ‌های دولتی در سواحل باید مورد استفاده مردم قرار گیرد

طرح ارتقای تصفیه خانه آب رامسر آغاز شد