پیام مازند

آخرين مطالب

در سیزدهمین قرار خدمت در منطقه 6 مطرح شد؛

پیشرفت 90 درصدی ایستگاه مترو کارگر/ همراه‌سرای پناه تا ماه آتی به بهره‌برداری می‌رسد شهرداری تهران

پیشرفت 90 درصدی ایستگاه مترو کارگر/ همراه‌سرای پناه تا ماه آتی به بهره‌برداری می‌رسد
  بزرگنمايي:

پیام مازند - سیزدهمین قرار خدمت شهردار پایتخت امروز در منطقه شش تهران کلید خورد.

به گزارش خبرنگار شهر علیرضا زاکانی در سیزدهمین سلسله بازدیدهای خود از مناطق تهران با عنوان طرح قرار خدمت امروز -ششم بهمن ماه 1401- به منطقه 6 پایتخت رفت.
حضور در فاطمیه بزرگ تهران و زیارت مقبره شهدای گمنام نخستین برنامه زاکانی در این بازدید بود که شهردار تهران با حضور بر مزار شهدای گمنام این مجموعه و ادای احترام به مقام شامخ آنها قرارخدمت این هفته را دقایقی پیش آغاز کرد.
پس از آن شهردار تهران با بازدید میدانی از پروژه های مختلف منطقه 6 از نزدیک در جریان روند اجرای آنها قرار گرفت.
پیشرفت 90 درصدی ایستگاه مترو کارگر
علیرضا زاکانی در نخستین بازدید میدانی خود از ایستگاه مترو کارگر دیدن کرد. این ایستگاه بخشی از خط 6 مترو تهران است و تا کنون بیش از 90 درصد از پروژه احداث آن تکمیل شده است و پیش بینی می شود تا پایان سال به بهره برداری برسد.
افتتاح همراه‌سرا پناه تا ماه آتی
پس از این شهردار پایتخت در دومین برنامه بازدید میدانی خود به خیابان امیرلو رفت و از همراه سرای پناه بازدید کرد. این مجموعه که با همت خیرین ساخته شده است، دارای 28 سوئیت برای پذیرش همراهان بیمار است و تا ماه آتی افتتاح می شود.
به گزارش شهر؛ علیرضا زاکانی عصر امروز در ادامه سیزدهمین برنامه قرار خدمت در جمع کارکنان شهرداری منطقه 6 تهران حاضر شد.
وی در سخنانی با اشاره به چالش‌های شهر تهران در ابتدای دوران مسئولیت خود گفت: از مدیریت های قبلی شهری میراثی به ما رسیده بود. من و همکارانم تلاش کردیم کارهای مثبت انجام شده را ادامه دهیم و از کارهای اشتباه و خطا نیز عبرت بگیریم و آنها را تکرار نکنیم.
وی در ادامه افزود: ترافیک، آلودگی هوا، ناایمنی شهر به دلیل وجود بافت ناپایدار و فرسوده، فرسودگی شبکه جمع آوری آب های سطحی و خطر وجود سیلاب و ...همگی از چالش هایی هستند که ما با آنها در مدیریت شهری تهران مواجهیم.
در زمینه حل مشکلات تهران سعی کردیم متوقف نشویم
زاکانی در در ادامه به بررسی فرسودگی تجهیزات حمل و نقل عمومی در شهر تهران پرداخت و گفت: مطابق برنامه و مصوبات قرار بود تا سال 1400، 11 هزار واحد اتوبوس در شهر تهران فعال باشد، اما در آغاز مسئولیت مدیریت شهری جدید تنها 2225 اتوبوس با فرسودگی 80 درصدی در شهر تهران فعال بودند. در حوزه های دیگر حمل و نقل عمومی نیز شرایط مناسب نبود 70 درصد تاکسی ها و صد در صد ون‌های تهران فرسوده بودند. با این وجود در زمینه حل مشکلات تهران سعی کردیم متوقف نشویم. امروز 34 درصد رفت و آمد های شهری در تهران به وسیله حمل و نقل عمومی انجام می‌شود و 66 درصد افراد با وسیله های شخصی خود در شهر جابجا می شوند که باید با برنامه ریزی این آمار برعکس شود، برای حل مشکل حمل و نقل عمومی برنامه‌ای واقع بینانه و با هدف گذاری مطلوب طراحی کرده ایم.
شهردار تهران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تنش های مالی شهرداری در تابستان 1400 افزود: پیش از این شهرداری به مدت دو سال و نیم در تنش مالی بود و حتی برای پرداخت سه ماه از حقوق کارکنان در سال 99 مجبور به استقراض از بانک شد 
اما در عرض هفت روز با پیگیری و رویکرد انضباط مالی و تبدیل 1900 حساب شهرداری به یک حساب واحد از تنش مالی عبور کردیم و تا به امروز نیز بدون دریافت ریالی قرض حقوق کارکنان را با استفاده از منابع موجود پرداخت کرده ایم.
زاکانی در ادامه با اشاره به مدیریت بودجه شهرداری تهران در یک سال گذشته، اظهار داشت: 99 درصد از منابع بودجه سال گذشته تهران را محقق کردیم و امسال نیز با وجود اینکه مطابق مصوبه شورا بودجه تهران 50 هزار میلیارد تومان بود، بیش از این رقم و تا کنون نزدیک به 60 هزار میلیارد تومان شهرداری درآمد داشته است.
در حال حاضر قریب به 19 هزار معتاد در کمپ‌ها سازماندهی شده‌اند
گزارشی از مدیریت مشارکتی در شهرداری تهران یکی از نکاتی بود که زاکانی در جمع کارکنان شهرداری منطقه 6 به آن اشاره کرد و گفت: تشکیل قرارگاه اجتماعی یکی از دستاوردهای مدیریت مشارکتی در تهران بود. این شهر 21 هزار معتاد متجاهر دارد که ما در قبال آنها وظیفه شرعی و انسانی داریم. سال گذشته تنها 9700 معتاد در کمپ های ماده 16 مستقر بودند اما امروز قریب به 19 هزار معتاد در کمپ‌ها سازماندهی شده‌اند.
وی در ادامه افزود: از این رقم به حدود 5000 معتاد توسط شهرداری خدمت رسانی می شود و در تلاش هستیم در سال آینده نیز با استفاده از ظرفیت های قرارگاه اجتماعی زمینه را برای پذیرش 2500 معتاد دیگر فراهم کنیم . 
زاکانی با بیان این مهم که حرکت مدیریت شهری فعلی تهران مبتنی بر روحیه مسئولیت پذیری است، گفت: در این ماه‌ها اگر مسئولیت اتفاقی مستقیما بر عهده شهرداری بود سعی کردیم در رابطه با آن پاسخگوی مطالبات مردم تهران باشیم و اگر در حوزه‌ای مسئولیت نداشتیم در تلاش بودیم تا به دستگاه های دیگر در انجام وظیفه خود حداکثر کمک را بکنیم .
وی تاکید کرد، در کنار همه این موارد در مسیر تحول تهران خود را مستثنی از کمک نمی بینیم و در پیشبرد اهداف به همراهی دیگران از جمله شهروندان نیاز داریم.
زاکانی افزود: در حوزه مدیریت نرم شهری نیز به دنبال اداره شهر با مشارکت مردم بودیم. همچنین در حوزه فناوری سعی کردیم با هوشمند سازی زمینه ارتقاء تهران را بر پایه فناوری فراهم کنیم.
در پی ایجاد شرایط زندگی عزتمندانه برای مردم و گره گشایی از کار آنها هستیم
وی در ادامه به انتقاد از عملکرد مدیران قبلی در رابطه با وضعیت مسکن در تهران پرداخت و اظهار کرد: برخی از مدیران قبلی می‌گفتند باید شهر تهران را گران اداره کنیم ولی ما در پی ایجاد شرایط زندگی عزتمندانه برای مردم و گره گشایی از کار آنها هستیم. در همین راستا سال گذشته قرارگاه مسکن در شهرداری تهران تشکیل شد که در قرارگاه هدف گذاری کردیم با استفاده از تسهیلگری در مقررات و کارکرده زمینه ساخت 180 هزار واحد مسکونی در تهران را فراهم کنیم.
زاکانی در ادامه پیرامون چالش مسکن کارکنان شهرداری گفت: در بخش دوم بسته خرسند ساز نیز طرح هایی برای حل معضل مسکن کارکنان شهرداری تهران در نظر گرفته ایم.
شهردار پایتخت در بخش دیگری از سخنان خود اشاره‌ای به طرح های مشارکتی شهر تهران در سال آینده داشت و افزود: در تلاشیم سال آینده پروژه هایی به ارزش 400 هزار میلیارد تومان آموزش مشارکت مردم و سایر دستگاه‌ها در تهران عملیاتی شود.
وی در ادامه بیان کرد: پیش از این شهرداری تهران تجربه خوبی از پروژه های مشارکتی نداشته است و از 48 پروژه قبلی تنها یک مورد آن ها به موفقیت رسیده است، با این وجود با رفع خطاهای پیشین برای مشارکت در 231 پروژه با سرمایه گذاری داخلی و خارجی وارد گفت‌وگو شده ایم. 
بدون همراهی همگانی برنامه‌های شهرداری به پیش نمی رود
زاکانی با بیان اینکه شخصا ساعت‌ها با مجموعه دانشگاه برای حل مشکلات پایتخت جلسه داشته ام و دانشگاهیان نیز راهکارهای خوبی ارائه کرده‌اند، تاکید کرد: برای ایجاد تحول در تهران به مشارکت مردم و نخبگان نیاز داریم و بدون همراهی همگانی برنامه های شهرداری به پیش نمی رود. 
شهردار تهران در پایان کارکنان منطقه 6 شهرداری را خطاب قرار داد و تاکید کرد: اگر عملکرد ما خوب باشد، بخش مهمی از مشکلات مردم حل می شود. انتظار دارم با کمک شما عملکرد مدیریت شهری را در آینده‌ای نزدیک بالا ببریم. یکی از افق های شهرداری برای سال 1402 تکریم مردم است به نحوی که شهروندان حس کنند شهرداری مشاوری امین و دلسوز واقعی آنهاست.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/281397/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

استقبال مازندرانی ها از طرح « نور» مطلوب است/ دستگیری تعداد اندک

لزوم تدبیر جدی برای پرداخت مطالبات پزشکان خانواده

مدیرعامل استقلال ملاثانی:آماده بازی بودیم ولی به ورزشگاه راهمان ندادند،آیا گناه کردیم؟/ بودجه کل تیم ما به اندازه یک بازیکن فولاد است

طرح ویژه بازرسی از بازار لاستیک خودرو

رقابت 38 هزار داوطلب آزمون سراسری از فردا در مازندران

میر جلیلی:اردوی راهیان نور فرصتی برای آشنایی با شهداست

آغاز طرح نظارت بر مراکز عمده توزیع لاستیک در مازندران

آسمان مازندران امروز ابری و باران پراکنده

خط کشی 100 کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران

هشدار هواشناسی برای سیلاب در 21 استان

تولید بیش از 587 میلیون کیلو وات ساعت انرژی خالص در نیروگاه نکا

طغیان رودخانه میرود در بابل

آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل

ادعای عبور آزادراه قائمشهر_ ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد

وزیر ناتوان و برکنار شده چطور استاندار مازندران می‌شود؟

پیش‌بینی 80 درصدی نشاء مکانیزه در بهشهر

شرایط ترافیکی و جوی در راه‌های مازندران

پیش به سوی کیش ایمن‌تر/ استخدام آتش نشان آقا از میان کیشوندان

شاعر کیشوند، "وعده‌ی صادق" را روایت کرد: نشست مرهم از این مژده بر جراحت قدس

تحریم‌ های سفت و سخت و جدید آمریکا علیه ایران

افزایش کرایه‌‌ های تاکسی از این حد ممنوع شد

ضبط و معدوم‌سازی 700 کیلوگرم مواد خام دامی در مرکز لرستان

اعلام محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های مازندران

تولید برنج سالم در شالیزارهای رامسر

تخصیص 108 میلیارد اعتبار برای طرح های آب و خاک محمودآباد

اعلام محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های مازندران

پرده جدیدی از شبکه نمایش‌های خانگی؛ آیا حرف اول و آخر را پول می‌زند؟

انسداد 10 محور روستایی براثر سیلاب بهاری در مازندران

مهدوی سرپرست ورزش وجوانان نکا شد

نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی دربهشهر

ضارب 3 دختر دانش‌آموز دستگیر شد ؛ او هم یک نوجوان است

تداوم بارش باران تا ظهر امروز در مازندران

آغاز همایش ملی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی سراسر کشور

ضارب دختران دانش‌ آموز در آمل دستگیر شد

ماجرای تجاوز 4 پسر جوان به دو دختر نوجوان

یک خبر خوب و خوشحال‌ کننده برای سربازان

رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای شماره دو پسران سروش معرفی شد

ارسال پیامک واریز اشتباهی شگرد کلاهبرداری مرد زندانی

فراجا اطلاعیه مهم صادر کرد+ جزئیات

ضارب متواری دانش آموزان آملی دستگیر شد

شگرد عجیب کلاهبرداری مرد جوان از داخل زندان

آغاز توزیع تخم نوغان در مازندران

تردد در راه های مازندران عادی و روان است

اجری موفق طرح نور در کرمانشاه

نخستین نشاء مکانیزه برنج در بهشهر

نشست ستاد استانی کنگره ملی شهدای غریب در گلستان برگزارشد

جانباز سرافراز «علی طحان سفلی» به خیل همرزمان شهیدش پیوست

راهیابی دانشجوی دانشگاه آزاد نور به اردوی تیم ملی امید بوکس

برنامه عملیاتی برای تسریع در امر خدمت رسانی بهتر به جامعه ایثارگری طراحی شده است

استان البرز شهدای بزرگی را تقدیم نظام کرده است