پیام مازند

آخرين مطالب

15 گیاهی که جایشان در آشپزخانه تان خالی است اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام مازند - به گزارش سرویس وبگردی خبرگزاری صدا و سیما ، بسیاری از خانم‌ها علاقه دارند که آشپزخانه خود را پر از گل و گیاه کنند. این کار باعث می‌شود که از کار کردن در آشپزخانه بیشتر لذت ببرید و هوای آنجا را تمیز نگه دارید و شکل منحصر به فردی به منزل خود ببخشید، اما آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چه گیاهانی مناسب آشپزخانه هستند؟ در این مطلب گیاهانی را به شما معرفی می‌کنیم که جایشان در آشپزخانه تان خالی است.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان

پیام مازند

1. گیاه عنکبوتی یا گندمی
این گیاه نیاز به محیط روشن با نور غیر مستقیم دارد و خاک آن باید زهکشی مناسبی داشته باشد. معمولاً محیط قلیایی آن باید بین 6 تا 7 باشد. این گیاه تقریباً طرفداران زیادی دارد، زیرا مراقبت از آن راحت است. ظاهر جذاب و برگ‌های سبز و سفیدی دارد که آشپزخانه شما را زیبا نشان می‌دهد. به همین دلیل به راحتی می‌توانید آن‌ها را روی کابینت قرار دهید.

پیام مازند

2. گیاه پیچ انگلیسی
گیاه پیچ انگلیسی نیاز به نور جانبی و محیط نسبتاً روشن دارد و درجه قلیایی آن باید بین 5.5 تا 6.5 باشد. این گیاه رنگ زیبایی به اشپزخانه می‌دهد و به راحتی می‌توانید آن را در سبد‌های آویز استفاده کنید. معمولاً خودش را با نور‌های مختلف سازگار می‌کند. فقط باید مراقب باشید که خاک آن مرطوب باقی بماند. محیط آشپزخانه را نیز از هرگونه سموم و آلودگی پاکسازی می‌کند.

پیام مازند

3. گیاه قاشقی
گیاه قاشقی نیاز به نور غیر مستقیم و محیط نسبتاً روشن دارد. خاک آن باید زهکشی مناسبی داشته باشد. درجه قلیایی آن باید بین 6 تا 7 باشد. این گیاه گزینه مناسبی برای آشپزخانه‌های نسبتاً گرم با نور زیاد است. فقط باید مراقب برگ‌های آن باشید. اگر احساس کردید که برگ‌ها کمی پیچ خوردند، یعنی این گیاه به اندازه کافی نور دریافت نمی‌کند و باید جای آن را عوض کنید.

پیام مازند

4. کاکتوس
این گیاه رنگ روشن دارد و به نور غیر مستقیم یا نور کامل نیاز دارد. درجه قلیایی آن باید بین 5.5 تا 6.5 باشد. به همین دلیل برای آشپزخانه گیاه مناسبی است. اگر آشپزخانه شما محیط گرم و یا خشکی دارد، می‌توانید از این گیاه استفاده کنید. گیاه کاکتوس می‌تواند تا هفته‌ها بدون آب هم دوام بیاورد.

پیام مازند

5. زامیفولیا
این گیاه در محیط کم نور و یا نور متعادل به صورت جانبی وضعیت نسبتا خوبی دارد. درجه قلیایی آن باید بین 6 تا 7 باشد. این گیاه به راحتی خود را با محیط اطراف سازگار می‌کند و نسبت به خشکی تحمل بالایی دارد. معمولا می‌توانید آن را در گوشه آشپزخانه قرار دهید و خیلی هم نیاز به توجه زیادی ندارد.

پیام مازند

6. پوتوس
این گیاه به نور نسبتاً کم تا متوسط و جانبی نیاز دارد. درجه قلیایی آن باید بین 6.1 تا 6.5 باشد. این گیاه می‌تواند در محیط‌های مرطوب مثل حمام هم دوام بیاورد. به همین دلیل بسیاری از افراد از آن برای تزئین محیط‌های مختلف خانه استفاده می‌کنند. پوتوس گزینه مناسبی برای آشپزخانه هم هست و سموم را از داخل اشپزخانه پاکسازی می‌کند.

پیام مازند

7. گیاه غوره‌ای
این گیاه نیاز به محیط روشن با نور غیر مستقیم دارد. درجه قلیایی آن باید بین 6.6 تا 7.5 باشد. این گیاه سموم آشپزخانه را به راحتی پاک سازی می‌کند، ظاهر ی جذاب و منحصر به فرد دارد و تقریباً با هر محیطی، خود را سازگار می‌کند و گزینه مناسبی برای قرار دادن روی قفسه‌ها و کابینت‌های بلند است.

پیام مازند

8. ریحان
گیاه ریحان نیاز به محیط روشن با نور غیر مستقیم دارد و درجه قلیایی آن باید بین 6 تا 7 و نیم باشد. ریحان از گیاهانی است که آسان‌ترین روش‌ نگهداری را دارد و نسبت به محیط آشپزخانه و فضای آشپزی کاملاً مقاوم است. به همین دلیل می‌توانید برای کاهش استرس و اضطراب هم این گیاه را در محیط آشپزخانه قرار دهید. فقط باید مراقب باشید که در طول روز حداقل 6 ساعت نور به این گیاه برسد و خاک آن را مرطوب نگه دارید.

پیام مازند

9. گیاه هوا
این گیاه نیاز به محیط روشن با نور غیر مستقیم دارد. درجه قلیایی آن بین 4 تا 8 است. فقط کافی است که یک محیط پر نور برایش فراهم کنید. می‌توانید آن را در گوشه‌های گرم آشپزخانه نگهداری کنید؛ بدون اینکه آسیبی به گیاه وارد شود. اگر احساس می‌کنید که محیط آشپزخانه خیلی خشک است، هر دو هفته یکبار رطوبت محیط را افزایش دهید.
10. برگ بیدی
این گیاه نیاز به نور معمولی تا روشن و غیر مستقیم دارد. درجه قلیایی آن باید به 6.1 تا 7.8 باشد. مراقبت از آن راحت است و می‌تواند خود را با محیط‌های مختلف وفق بدهد. به همین دلیل برای محیط آشپزخانه مناسب است. این گیاه با برگ‌های قلبی شکل بنفش خود محیط آشپزخانه را به شدت زیبا می‌کند.
11. گیاه مار
گیاه مار نیاز به محیط کم نور تا متوسط با نور غیر مستقیم دارد. درجه قلیایی آن باید بین 4.5 تا 7 باشد. گیاه مار انواع متعددی با برگ هایی به شکل‌ها و رنگ‌های مختلف دارد. می‌توانید این گیاه را در گوشه آشپزخانه قرار دهید. فقط کافی است نور طبیعی به آن برسد.

پیام مازند

12. گیاه یشم
این گیاه نیاز به محیط روشن با نور غیر مستقیم دارد. درجه قلیایی آن باید به 6.1 تا 6.5 باشد. این گیاه بسیار شیک است و به راحتی زیر پنجره‌های پر نور و آفتابی دوام می‌آورد. هر روز حداقل باید 4 ساعت نور کامل به آن برسد بنابراین اگر آشپزخانه شما پنجره دارد، این گیاه را به راحتی می‌توانید داخل آن قرار دهید. بهترین دما برای آن بین 50 تا 70 درجه است.

پیام مازند

13. فیلودندرون با برگ قلبی
این گیاه نیاز به نور جانبی کم تا متوسط دارد. درجه قلیایی آن باید بین 6 تا 7 باشد. معمولاً برگ‌های قلبی شکل آن بسیار زیبا است. مراقبت از آن خیلی سخت نیست. البته عمر خیلی بالایی ندارد. اگر می‌خواهید از این گیاه به نحو احسن مراقبت کنید، مراقب نور و آب مورد نیاز آن باشید.

پیام مازند

14. بنفشه آفریقایی
بنفشه آفریقایی نیاز به محیط روشن با نور غیر مستقیم دارد. خاک آن باید متخلخل با زهکشی بالا باشد. درجه قلیایی آن باید بین 5.8 تا 6.2 باشد. اگر رنگ آن را می‌پسندید، می‌توانید به راحتی آن را داخل آشپزخانه قرار دهید. فقط باید نکات مراقبتی آن را رعایت کنید، زیرا اگر نور کافی دریافت نکند، به راحتی شکوفه نمی‌دهد. علاوه بر این؛ به کم آبی و پرآبی هم حساس است.

پیام مازند

15. آلوئه ورا
آلوورا به محیط روشن با نور غیر مستقیم نیاز دارد. درجه قلیایی آن باید بین 7 تا 8.5 باشد. از آنجایی که می‌تواند در محیط خشک، گرم و آفتابی دوام بیاورد، گزینه مناسبی برای آشپزخانه است. همچنین می‌توانید آن را برای پوست و موی خود هم استفاده کنید.

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/285422/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تغییراتی در چشم که باید نگران تان کند!

چرا رهبری درباره گشت ارشاد و طرح نور تذکر داده بودند؟

حادثه تلخی که برای یک اتوبوس در اصفهان رخ داد

قابلیت جدیدی از اندروید 15 برای استفاده از گوشی در تاریکی

اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی از طرح نور فراجا

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

انتخابات در خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود

تاثیر سفر‌های نوروزی در بازار مسکن شمال

چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟!

رصد صفحات فضای مجازی قم در قالب طرح نور /به 150 نفر تذکر داده شد

توضیحات پلیس درباره طرح نور/ 90 درصد تذکر گیرندگان حجاب، پوشش خود را اصلاح کردند

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

خادم: پیچ هرز را هر چقدر بپیچانی، هرز است

40 درصد روستاهای بابل از نعمت گاز برخوردارند

تاخیر در واریز وجه قابل پرداخت کالابرگ فروشندگان را به دردسر انداخت

(تصاویر) اسکناس دوره ناصرالدین شاه قاجار چه بود و ارزش آن چقدر بود؟

استقلال سیاسی کشور ایران بی‌مثال است / تداوم جدی در اجرایی شدن طرح نور

تجمع بانوان قمی حمایت از طرح نور عفاف و حجاب

بازدید منتخبان مردم قم در مجلس از مرکز تحقیقات اسلامی نور

محمد خوش‌چهره: «اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

تجمع بانوان قمی در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب

وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های چالوس، هراز و آزادراه تهران - شمال

حمایت همه جانبه دستگاه قضایی استان از طرح نور فراجا

بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های جنوب غرب خوزستان

اظهارات سردار جعفری در مورد طرح نور، ماجرای تذکر رهبر انقلاب و لایحه حجاب/ فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه الله (عج) سپاه: همه باید از طرح نور حمایت کنند

پرونده مافیایی در دنیای ایجنت‌ها؛ وقتی کمیسیون انتقال منجر به تهدید می‌شود

قدردانی بانوان در مرکز گلستان از مجریان طرح ملی «نور»

وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است

نرخ جدید عوارض آزادراه خرم آباد - پل زال اعلام شد

حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» فراجا

حمایت 220 ایرانی خارج از کشور از ایتام مازندرانی

رائفی پور: 600 میلیون تومان پول به یکی از دوستانم داده ام، هر ماه سود آن را می دهد /مستاجرم

ضارب دانش‌آموزان آملی بازداشت شد

راه‌های روستایی متاثر از سیلاب مازندران باز شد

دو هزار اصله درخت جایگزین ویلاهای غیرمجاز نوشهر شد

شرکت 20 هزار نفر در المپیاد ورزشی فرهنگی بسیجیان مازندران

سردار رادان: هیچ ماموریتی حساس‌تر از اجرای «طرح نور» نیست

سردار رادان با اشاره به طرح نور: در قلمرو انتظامی هیچ ماموریتی حساس تر از این ماموریت وجود ندارد/ 90 درصد تذکرگیرندگان رفتار و پوشش خود را اصلاح و با پلیس همکاری کرده‌اند/ پلیس در کنار طرح نور، از دیگر ماموریت‌های خود غافل نخواهد شد

افزایش ذخایر آبی سدهای مازندران

فعالیت بیش از 400 هزار سفیر سلامت در مازندران

سردار رادان: پلیس اصراری به انتقال خودرو‌های توقیفی با جرثقیل ندارد

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت

افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک درمجتمع مسکونی مهستان کیش

بهره گیری از مشارکت حامیان ایتام خارج از کشور

حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب نور

زلزله در مرزن‌آباد ؛ جدیدترین گزارش‌ها از زلزله 3.7 ریشتری در نزدیکی چالوس

گلایه نماینده ولی فقیه در مازندران از انتصاب وزیر سابق به استانداری

تداوم طرح نور با جدیت