پیام مازند

آخرين مطالب

جاده‌های جنگلی مازندران فرح بخش جان‌ها مقالات

جاده‌های جنگلی مازندران فرح بخش جان‌ها
  بزرگنمايي:

پیام مازند- این محور جنگلی حدود 35 کیلومتری حلقه اتصال استان های البرز، تهران به مناطق جنگلی، جلگه ای، ساحلی غرب مازندران و استان گیلان است، محور گردشگری خاطره ساز سفر و اطلس تمام نمای موهبت الهی است.

این جاده جنگلی به علت گذر از میان جنگل های انبوه و سرسبز البرز مرکزی منطقه هیرکانی مملو از رویشگاه گونه های ارزشمندی مانند در ختان سربه فلک کشیده راش، توسکا و شمشاد است و هر گردشگر داخلی و خارجی با عبور از آن و دیدن مناظر زیبا و آب و هوای خنک و مطبوع و با طراوات آن زیباترین خاطره زندگی در دفترچه خاطرات سفر او نقش می بندد.

این محور ارتباطی به خاطر برخورداری از همین زیبای های شگفت انگیز، بدیع و بی نظیر است که از آن به عنوان یکی از زیباترین راه های ایران و جهان توصیف و یاد می کنند.

اغلب مسافران، گردشگران داخلی و خارجی که مقصد سفرهایشان کلاردشت، شهرهای ساحلی رامسر ، تنکابن ، عباس آباد و حتی استان گیلان است پس از گذر از جاده کرج - چالوس و رسیدن به محدوده کندوان شهر مرزن آباد چالوس از همین راه جنگلی و پرجاذبه آمد و شد دارند چرا که مجذوب گردشگران بوده است.

جاده جنگلی کلاردشت به عباس آباد به طول 35 کیلومترٰ از ساحل دریای خزر بعد از گذشتن از جنگل های متراکم و بسیار زیبا به کوهستان کلاردشت وصل می شود که زییایی کلاردشت نیز بر شگفت انگیزی این محور نیز افزوده است.

عباس آباد در 28 کیلومتری غرب چالوس و با فاصله 24 کیلومتری شرق تنکابن در مسیر جاده ساحلی قرار گرفته است، دریای نیلگون خزر در شمال جنگل های انبوه شمال دامنه های البرز در جنوب ، رودخانه اسبچین و شهر سلمانشهر از شرق ، جنگل سر سبز خشکه داران و شهر نشتارود در غرب محدود است.

این جاده جنگلی زیبا و سرسبز در سال (1350-1347) احداث و در سال 1354 با آوردن ماشین های بلدوزر و دیگر خودروهای مربوط مسیر جاده ساماندهی شد که تا اوایل انقلاب اسلامی خاکی بود.

در این جاده سرسبز وجود چشم های پرآب و زیبای به چشم می خورد از جمله (چسمه سبز گینه ) در روستای کل کته رود در اواسط جاده جنگل واقع شده است که صفا بخش جان ها است.

جاده کلاردشت عباس آباد از مکان ‌های پر طرفدار دیدنی استان مازندران است، هر مسافری کافی است یکبار از این محور گذر کند چون جاده آنقدر زیبا است که آن مسافر علاقه مندش می شود حداقل سالی یکبار از آن دیدن کند.

در طول این محور به تناسب فصول ، محصولات جنگلی ازگیل، ولیک، انار، عشقه، تمشک، آلوچه (گوجه وحشی) نیز بهره مند می شوید که آن ها را بازار نخرید.

به گفته تورگردانان سفرهای داخلی محور جنگلی عباس آباد به کلاردشت در هر فصل سال برای مسافران جاذب و شگفت انگیز بوده و دمی اتراق زیر درختان انبوه و مشجر یا عبور از آن روح و روان هر مسافر و بیننده ای را تسکین می دهد.

عباس قدیمی یکی از فعالان حوزه گردشگری مازندران که سالها در تورهای داخلی و خارجی در خدمت گردشگران بوده است در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : بسیاری از گردشگران هنگامی که از این محور جنگلی عبور کردند مجذوب آن شدند و اصرار داشتند حداقل چند شبی را محیط سپری کنند.

وی خاطرنشان کرد: مسوولان شهرستان عباس آباد و کلاردشت و حتی استان مازندران باید برای این محور جنگلی کم نظیر نقشه راه گردشگری تهیه و همه امکانات خدماتی را برای مسافران به معنای واقعی فراهم کنند.

قدیمی یادآور شد: این جاده زیبا و سرسبز از جنبه های مختلف اعم از حضور نیروی انتظامی گرفته تا علائم راهنمایی و رانندگی و ایجاد گپرهای مناسب اسکان و فروشگاه های موادغذایی و حضور راهنمایان گردشگری و اورژانس و سرویس های بهداشتی نیاز به رسیدگی بیشتر دارد.

وی به نقل از یکی از گردشگران خارجی که در 10 سال قبل آنان را همراهی می کرد، یادآور شد: آن گردشگر آلمانی می گفت محور جنگلی عباس آباد را در کمتر نقاطی از دنیا دیده است.

نکته مهم دیگر این که مسافران و گردشگران خارجی زمانی که از راه هوایی وارد فرودگاه رامسر می شوند پس از گشت و گذار در این شهر که به عروس شهرهای ایران شهرت دارد برای بهره مندی از آب هوای خنک کوهستانی، اغلبشان تمایل دارند شب ها در کلاردشت بیتوته کنند که ترجیح می دهند برای لذت بردن از مناظر زیبا و شگفت انگیز و کوتاهی مسیر، راه جنگلی عباس آباد منتهی به کلاردشت را برگزینند.

برخی از همین مسافران خارجی در گفت و گو با خبرنگاران ایرنا این جاده جنگلی یکی زیباترین محورهای جنگلی و گردشگری جهان دانستند و بر ضرورت توجه بیشتر به این محور تاکید داشتند.

سیدمحمود حسینی پور نوری استاندار مازندران محور ارتباطی کلاردشت - عباس آباد را به عنوان حلقه اتصال کریدور کوهستان به جلگه و ساحلی توصیف و تاکید کرد: از آنجایی که این مسیر گذرگاه خیلی از مسافران، گردشگران داخلی و خارجی است بنابراین باید امکانات و تجهیزات مورد نیاز در این راه تقویت شود.

این مقام عالی دولت در مازندران یکی از علت های راه اندازی خط هوایی شیراز - عمان و نوشهر را به خاطر وجود همین راه ارتباطی مطرح کرد و گفت: مسافران عمانی از آنجایی که پس از گذر از راه هوایی وارد فرودگاه نوشهر می شوند و طی گشت و گذار و بهره مندی از جاذبه های گردشگری غرب مازندران و شهرستان رامسر از همین مسیر کوتاه به کلاردشت سفر می کنند و بنابراین باید هرچه زودتر نقاط حادثه خیز این محور برطرف و امکانات و تجهیزات آن به اندازه مورد نیاز تقویت شود.

جواد اصلانی سرپرست فرمانداری عباس آباد در گفت و گو با ایرنا با بیان این که محور جنگلی عباس آباد به کلاردشت را یکی از محورهای گردشگری مهم ایران برشمرد و گفت : سالانه میلیون ها مسافر از این مجور زیبا دیدن می کنند.

وی خاطرنشان کرد : با هدف ارایه خدمات به مسافران و گردشگران نوروزی برنامه ریزی های لازم در این محور جنگلی عباس آباد اتخاذ شده و این شهرستان آماده پذیرش مسافران است.

شهرستان گردشگرپذیر عباس آباد با برخورداری از 43 نقطه روستایی و سه نقطه شهری 50 هزار نفر جمعیت دارد.

شهرستان های نور، نوشهر ، چالوس، کلاردشت، عباس آباد، تنکابن، رامسر با افزون بر یک میلیون نفر جمعیت در غرب مازندران واقع شده است، این منطقه به خاطر قرار گرفتن در موقعیت خاص جنگلی، کوهستانی و ساحلی یکی از مناطق بی نظیر گردشگری ایران و جهان محسوب می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران گفت : با تدابیری اندیشیده شده شهرهای این استان از آمادگی خوبی برای پذیرش مسافران و گردشگران در تعطیلات نوروز برخوردار هستند.

رضا علیخانی در حاشیه بازدید از شهرهای غرب مازندران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در تنکابن افزود: استان سرسبز و لاله خیر مازندران به واسطه فرهنگ بالا و طبیعت ارزشمندی که دارد به عنوان یک مقصد بسیار مهم گردشگری در سطح کشور محسوب می شود.
وی اظهارداشت: پیش‌بینی می کنیم که در نوروز امسال نسبت به سال گذشته حجم ورودی مسافر به مازندران 30 درصد افزایش داشته باشد بنابراین شهرهای گردشگرپذیر نیز باید آمادگی خود را جهت پذیرش مهمانان افزایش دهند.
علیخانی با بیان اینکه در این راستا شیوه نامه ای با موضوعات مختلف برای فرمانداران، بخشداران ، شهرداران و دهیاران ارسال شد، خاطرنشان کرد: این شیوه نامه در راستای ایجاد آمادگی و ایجاد ظرفیت لازم برای پذیرش مسافران و گردشگران و ایجاد فضای توام با آسایش،، ایمنی ، رفاه و امنیت و سلامت گردشگران ابلاغ شد.
به گفته معاون استاندار مازندران ، در بازدیدی که بعمل آمد معابر ، جاده ها و خیابان های شهرستان های غرب مازندران به لحاظ کمی و کیفی از شرایط خوبی برخوردار هستند.

به پیش بینی مسوولان مازندران در تعطیلات نوروز 1402 افزون بر 20 میلیون مسافر به این استان سفر خواهند کرد.

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/434377/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مقاومت عراق: به یک هدف مهم در ایلات اشغالی حمله کردیم

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

سنتکام: ایالات متحده امروز حمله هوایی در عراق انجام نداده است

آمریکا هرگونه حمله هوایی در داخل خاک عراق را رد کرد

جزئیات دقیق درباره حمله به کنسولگری ایران در پاریس

اهالی این استان‌ ها از امروز منتظر بارش باران باشند

کتائب سید الشهدا عراق: به حمله بابل حتما پاسخ داده می‌شود

شمارش معکوس برای ثبت تالاب بین المللی گندمان در کنوانسیون رامسر

حمله هوایی به یک پایگاه حشد الشعبی در عراق/ یک کشته و 6 مجروح

آمریکا حمله به حشد الشعبی را رد کرد

حمله هوایی به یک پایگاه نظامی حشد الشعبی در عراق/ یک کشته و 6 مجروح

حمله صهیونیست‌ها به پایگاه حشدالشعبی در استان بابل عراق

انفجار در پایگاه حشدالشعبی در استان بابل عراق

فیلم/آماده باش پرسنل درمان در بیمارستان المحاویل در بابل

انفجار مقر فرماندهی حشد الشعبی در بابل عراق

ببینید | تصاویری از آتش‌سوزی ناشی از حمله هوایی درون پایگاه کالسو در بابل

جدیدترین تصویر از انفجار بزرگ در مقر حشدالشعبی | حجم گسترده آتش را ببینید

وقوع انفجار در شمال استان بابل عراق +فیلم

ببینید | اولین تصاویر از وقوع انفجار در یک مقر نظامی در استان بابل عراق

ببینید | فوری؛ حمله هوایی به مقر فرماندهی حشد الشعبی و مقر دفاعی در پایگاه کالسو بابل

ببینید | تصاویر تازه از انفجار مقر نظامی حشدالشعبی در استان بابل عراق

الگوبرداری استان های آذربایجان غربی و مازندران از طرح سفیران زیبایی قم

کسب مجوز استفاده از پوست‌های تک‌لایه و دولایه برای درمان بیماری‌های پوستی

اولین تصاویر واقعی پیکسل 9 پرو لو رفت

حامیان طرح پنجره‌های امید در آذربایجان غربی، پنجره پر نور نیازمندان شدند

اعلام جزئیات ممنوعیت تردد از آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران

(تصاویر) آیین سنتی برف چال در مازندران

معرفی مسئول جدید بسیج اساتید دانشگاه پیام نور استان البرز

اطلاعیه شماره 3 فراجا درباره اجرای «طرح نور»

اطلاعیه و گزارش پلیس درباره اجرای طرح نور

با هرگونه رفتار وکُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد

فراجا درباره طرح عفاف و حجاب اطلاعیه جدید صادر کرد

اطلاعیه شماره 3 فراجا در اجرایِ "طرح نور"

اطلاحیه سوم پلیس درباره حجاب

اطلاعیه سوم پلیس درباره حجاب

تردد از آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران ممنوع شد

اطلاعیه فرماندهی انتظامی کشور درباره اجرای «طرحِ نور»

فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است | جریان سازی معاندین بر عزم و اراده پلیس تأثیری نخواهد داشت

اطلاعیه فراجا درباره وضعیت حجاب: با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران نیز برخورد خواهد شد

اطلاعیه مهم فراجا درباره «طرحِ نور» (عفاف و حجاب)

بادبان ناسا بر فراز زمین برافراشته می‌شود!

با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران نیز برخورد خواهد شد

اطلاعیه فراجا در مورد گشت ارشاد؛ اجرای طرح نور ادامه دارد

با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد

سکوت تراکتوری‌ها پس از شکست

اطلاعیه فراجا در مورد طرح نور: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده/سناریوهای ساختگی بر عزم و اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت/ پلیس عاری از خطا و اشتباه نبوده و با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد

مطلوب شدن وضعیت عفاف و حجاب در سطح کشور نسبت به قبل از اجرای طرح

فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است