پیام مازند

آخرين مطالب

سومین همایش ملی میثاق با شهدا و تجلیل از خادمان ایثارگران و مروجین فرهنگ ایثار و شهادت/جایگاه مشاوران ایثارگران دستگاه‌ها در دولت سیزدهم تقویت شده است/شبکه هوشمند با محوریت مشاوران ایثارگران و گروه‌های مردمی ایجاد می‌شود بنیاد شهید و امور ایثارگران

  بزرگنمايي:

پیام مازند - معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز سه‌شنبه 23 اسفند ماه در سومین همایش ملی میثاق با شهدا و تجلیل از خادمان ایثارگران و مروجین فرهنگ ایثار و شهادت از تقویت و ارتقای جایگاه مشاوران ایثارگران دستگاه‌ها در دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش «ایثار»، دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در این مراسم با بیان اینکه حاضران این برنامه دو ویژگی مشترک دارند، گفت: همه عزیزان از ایثارگران هستند و همه ما به نحوی خادمان این خانواده هستیم. عده‌ای از این خادمان در بنیاد شهید و امور ایثارگران افتخار خدمت دارند و سایر خادمان در دستگاه‌های مختلف خدمت‌رسانی می‌کنند و هیچ فاصله‌ای بین ما و بقیه نیست.
معاون رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: داده‌هایی مانند شکایت‌هایی که در کمیسیون ماده 16 مطرح می‌شود و یا سفرهای استانی که خدمت ایثارگران عزیز هر استان می‌رسم و یا میز خدمتی که در سفرهای استانی رئیس‌جمهور برپا می‌شود جمع‌آوری می‌شود و کار تحلیلی بر روی آن انجام می‌شود که بر این اساس عمده درخواست‌ها در حوزه‌های مسکن و اشتغال است.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه بخشی از موضوعات مطرح شده مستقیماً در بنیاد قابل حل و فصل است و برخی توسط دستگاه‌های اجرایی دیگر باید مرتفع شود، تأکید کرد: نسبت این مسائل 70 به 30 است به این معنی که 70 درصد تقاضاهایی که به بنیاد و مسئولان طراز اول واصل می‌شود با واسطه بنیاد به دستگاه‌های اجرایی مربوط است.
وی ادامه داد: در عدم رضایت جامعه هدف دو عامل وجود دارد که اولی نحوه تعامل با خانواده ایثارگران است و مورد بعدی این است که بخشی از فرایند قانونی در دستگاه‌ها متوقف می‌شود و طبق نتایج به دست آمده از نامه‌های رسیده، 77 درصد مطالبات خانواده‌های ایثارگران، موارد قانونی است که باید مورد توجه تمام دستگاه‌ها قرار گیرد.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه مشکلات ایثارگران باید با شیوه‌های مختلف حل شود، تصریح کرد: یکی از مسیرها این است که بنیاد شهید و امور ایثارگران به صورت مستمر با مسئولان دستگاه‌ها جلساتی برگزار کند و از ابزارهای قانونی مثل ماده 74 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران عملکرد دستگاه‌ها در اجرای قوانین را پیگیری کند که این اقدام در حال انجام است و ابزار اجرایی آن هم تک تک شما عزیزانی هستید که در این خصوص وظیفه دارید.
معاون رئیس‌جمهور از شرکت کنندگان در این همایش خواست از دو منظر به بنیاد شهید و امور ایثارگران کمک کنند و افزود: این کمک باید ابتدا از منظر رویکرد دستگاه‌ها در حوزه اجرای قوانین مربوط به ایثارگران و دیگری هم در جشنواره شهید رجایی است که در آنجا 20 امتیاز مختص اجرای قوانین مربوط به ایثارگران است که البته ابزار اجرایی ندارد. مسیر بعدی با توجه به رویکرد مناسب دولت سیزدهم این است که ما خودمان دستگاه‌ها را در حوزه‌های مربوط به ایثار و شهادت فعال کنیم که در ابتدا با کمک مجلس، قانونی به تصویب رسید که یک درصد از بودجه جاری دستگاه‌ها به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ایثارگران اختصاص یابد.
وی ادامه داد: در دولت سیزدهم وضعیت مشاوران ایثارگران در دستگاه‌های مختلف تقویت شد و جایگاه قانونی پیدا کرد و سازمان امور اداری و استخدامی این موضوع را به صورت بخشنامه ابلاغ کرد تا جایگاه رسمی در نهادها پیدا کرد. در بنیاد نیز این بخش از مشاوره به حالت اجرایی درآمده است و ساختاری ابلاغ شده که این جایگاه را تبدیل به یک نهاد اجرایی کرده تا بتواند به عنوان یک دبیرخانه هماهنگ‌ساز در بین تمام دستگاه‌ها عمل کند. در تمام دستگاه‌ها باید خط ویژه‌ای برای زمانی که یک ایثارگر وارد آن اداره می‌شود ایجاد شود تا مسائل ایثارگران در این مسیر به طور ویژه مطرح و مورد پیگیری قرار گیرد.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه موضوع بعدی کار مشترک اجرایی در سراسر کشور است، گفت: همان‌گونه که در آیین‌نامه ابلاغی آمده مشاوران ایثارگران دستگاه‌ها مسئول رسیدگی به تمام ایثارگران در دستگاه خود هستند و به زودی یک شبکه هوشمند مشترک در این خصوص ایجاد خواهد شد و یک ساختار هرمی تعبیه شده که یک ضلع آن مشاوران دستگاه‌ها هستند که در این شبکه به هم متصل می‌شوند و هرکسی که نیازمند خدمت از شبکه مددکاری است متناسب با درخواستی که دارد، ارجاع داده می‌شود و موضوعات توسط این سامانه تا حصول نتیجه دنبال خواهد شد.
معاون رئیس‌جمهور افزود: سه ضلع هرم در این شبکه مددکاری، مشاوران ایثارگران دستگاه‌های اجرایی و جریانات و گروه‌های مردمی در عرصه‌های فرهنگی و خدماتی ایثار و شهادت هستند. شما مشاوران ایثارگران در حوزه محیط آرایی و حفظ یاد و نام شهدا در دستگاه‌های متبوع خود فعال شوید، در طی سال به دلیل مجاهدت‌های فراوان خانواده بزرگ ایثار و شهادت فرصت‌های زیادی وجود دارد به عنوان نمونه از سال گذشته اقدام بسیار زیبایی مثل دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، زیارت نیابتی در اربعین و سپس حضور نیابتی در راهپیمایی 22 بهمن انجام شد و حالا نیز پویش مردمی دیدار با خانواده‌های معظم شهدا در حال اجراست که میزبانی آن در فضای مجازی با بنیاد است و تاکنون تعداد زیادی نیز در آن شرکت کرده‌اند و امروز در جلسه هیئت دولت بسیاری از وزرا اعلام کردند که در این پویش شرکت داشته‌اند و به دیدار خانواده شهدا رفته‌اند.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اینکه در این برنامه‌ها مشاوران ایثارگران می‌توانند بسیار نقش‌آفرین باشند، تأکید کرد: حضور شما مشاوران امور ایثارگران در کنار مدیران باعث می‌شود میدان‌داری و تلاش در حوزه تکریم و ترویج محقق شود. برخی از دستگاه‌ها اقدامات فرهنگی در این رابطه شروع کردند و همه دستگاه‌ها باید در حوزه پاسداشت و معرفی نام ایثارگران دستگاه متبوع خود تلاش کنند که اقدام بزرگی جهت شناساندن این عزیزان به جامعه خواهد بود و در کنار آن باید از ظرفیت‌های مردمی استفاده شود.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: در طی یک سال گذشته چندین هزار همایش و کنگره در سراسر کشور برگزار شده است که اجرای همه آنها توسط مردم بوده و بنیاد شهید و امور ایثارگران در کنار ظرفیت‌های مردمی قرار گرفته و بسترسازی انجام شده است.
وی در پایان تأکید کرد: باید تلاش همه‌جانبه‌ای صورت گیرد که روز شهدا، جانبازان و آزادگان به یک فرهنگ و عرف در جامعه تبدیل شده و در بین عموم مردم نیز نهادینه شود.
گفتنی است، در پایان این مراسم از خادمان ایثارگران در دستگاه‌های مختلف تجلیل شد.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/452012/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ضیافت افطاری ساده و پذیرایی از روزه داران در سیمرغ + تصاویر

جاده پلدختر معمولان خرم‌آباد نیازمند توجه فوری و بسیار جدی دولت است

پل شکسته یا شاپوری در خرم آباد

انباشت زباله در سواحل مازندران

تردد در جاده چالوس و آزادراه تهران-شمال به سمت مازندران ممنوع شد

تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد

توزیع 22 هزار بسته معیشتی میان نیازمندان

لحظات نفسگیر ریزش سنگ در جاده چالوس و توقف خودروها + فیلم

پیگیری برای رفع کدورت آب برخی مناطق شهر خرم‌آباد

تشکیل کارگروه اجرایی شعار سال در مازندران

وضعیت راه‌های کشور؛ تردد در جاده چالوس و آزادراه تهران – شمال ممنوع شد

فروش 20 میلیارد ریالی صنایع دستی مازندران

رفع کدری آب شرب بیش از 95 درصد مناطق خرم آباد

محفل قرآن با شهدا در نوشهر

بازدید بیش از 42 هزار نفری گردشگران از موزه‌های مازندران

مسافران باید حرمت ماه مبارک رمضان و لیالی قدر را حفظ کنند

مشکل کدورت بیش از 95 درصد مناطق خرم‌آباد مرتفع شده است

برگزاری محفل انس با قرآن ویژه دهه سوم ماه مبارک رمضان در کیش

امدادرسانی هلال احمر به بیش از هزار و408 نفر

آمادگی امداد مازندران در جذب حامی

ضرورت هدایت صحیح موقوفات در مازندران

سقوط سنگ در جاده کندوان + جزئیات

جاده چالوس 12 و 14 فروردین به سمت شمال مسدود است

هشدار به مسافران؛ مسیر جنوب به شمال این جاده شمالی به مدت 3 روز مسدود می‌شود

مردم در هیچ شرایطی ماهی قرمز را در رودخانه‌ها رها نکنند

استقبال مردمی از اجرای طرح حفاظت از یوز ایرانی در جاده میامی-عباس آباد

تجلیل از فرهیختگان روستای شوبکلای بابل

فروش 20 میلیارد ریالی صنایع دستی از کارگاه‌گردی در مازندران

(ویدئو) ریزش سنگ در جاده چالوس، محدوده سیاه‌بیشه

رویت گله گراز‌ها در حاشیه رودخانه دره ساری بویین میاندشت + فیلم

هویت‌بخشی صنایع‌دستی با احیای گل و چوب

تلاش شبانه‌روزی برای تسهیل خروج بیش از دو هزار و پانصد خودروی گردشگران از حزیره کیش

تاکید سازمان منطقه آزاد کیش بر اهمیت استقرار نظام ارجاع و پزشک خانواده در بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش

احیای قدر در جزیره/ مراسم دعا و مناجات شب‌های قدر کیش با سخنرانی حجت‌الاسلام سرلک و مناجات حاج سیدمهدی میرداماد برگزار می‌شود

ثبات مدیریتی؛ خبر خوش عبدالملکی به کیشوندان

ورزشکاران جانباز و توان‌یاب سال جدید در مسابقات پارا المپیک پاریس شرکت می‌کنند

کارگاه‌گردی در مازندران 20 میلیارد ریال صنایع دستی فروخت

تمهیدات ترافیکی پلیس در روزهای پایانی نوروز

آمار تصادف با یوزپلنگ از ابتدای نوروز در جاده میامی - عباس آباد صفر بوده است

افزایش 53 درصدی ذخیره آب در سدهای مازندران/ سد آیت‌الله صالحی مازندرانی در آستانه سرریز شدن است

برگزاری مراسم جشن روزه اولی‌ها در شهرستان سیمرغ + تصاویر

توزیع 22 هزار بسته معیشتی میان مددجویان کمیته امداد مازندران

اسامی برندگان مسابقه پویش « زندگی با آیه ها» در مازندران

آمادگی 100 پایگاه کمیته امداد مازندران برای جذب حامی در شب‌های قدر

جزییات سقوط سنگ در جاده کندوان

14 هزار هکتار باغ مازندران شناسنامه‌دار شد

9 میلیون و 700 هزار مسافر نوروزی در مازندران اقامت کردند

معدوم‌سازی 1877 کیلوگرم فرآورده‌ دامی فاسد

ترافیک در جاده چالوس و آزاد راه تهران شمال سنگین است

1800 کیلوگرم فرآورده های دامی فاسد در مازندران معدوم شد