پیام مازند

آخرين مطالب

دولت سیزدهم ارتباط پژوهشی بین دانشگاه ها و دستگاه های اجرایی را در دستور کار قرار داده است علمي

  بزرگنمايي:

پیام مازند - به گزارش خبرنگار ایرنا، امید محبی در نشست حکمرانی مدیریت، بهره وری و اقتصاد در محل دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری افزود : اگرچه شعار ارتباط بین دانشگاه و دستگاه های اجرایی همواره داده شده است، اما واقعیت این است که پای دانشگاه همچنان در همراهی با توسعه استان باز نشده و تعامل بسیار ضعیف است.
وی ادامه داد: دولت سیزدهم مقوله ارتباط پژوهشی بین دستگاه اجرایی با دانشگاه را از یک سال گذشته مورد توجه داده است.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
محبی با تاکید بر این که رویکرد و ماموریت دولت سیزدهم اداره کشور به صورت علمی است، گفت: همین راستا استفاده و تعامل با دانشگاه مورد تاکید است .
وی به اهمیت دو مقوله بهره وری و استفاده مناسب از نیروی انسانی برای حکمرانی نظام اداری اشاره کرد و بیان داشت : بررسی نشان می دهد که مشکلات تلنبار شده دستگاه های اجرایی بسیار یاد است به طوری که حتی در تغییرات جزیی و موارد پیش افتاده با مشکل مواجه می شویم.
معاون استاندار مازندران خاطر نشان کرد: با توجه به این که این بدعت ها اداری سالیان سال در حال اجرا است، تغییرات در نظام اداری با مقاومت های زیادی مواجه می شود ، مثلاً حضور کارکنان در اداره ، محاسبه اضافه کاری و ماموریت ها چالش های جدی و در عین حال ابتدایی است، که نمی توان ورود پیدا کرد.
وی با بیان این که دست زدن به نظام اداری برای توسعه و تحول بسیار سخت شده است، گفت: مطمئنا اصلاح نظام اداری نیازمند ایثارگری و شجاعت خاص است، چراکه ترکش های زیادی به همراه دارد ، تصمیم و رویکردی که دولت سیزدهم با دانش و رود پیدا کرده است .
معاون توسعه مدیریت منابع استانداری مازندران تصریح کرد: به طور یقین تا رسیدن به نتیجه کارمندی نظام ادای از روی کاغذ به اجرا ، با مشکلات ،ترکش ها و همراه با هزینه است ، اما عزم دولت سیزدهم در این ماموریت تحول اداری جدی است.
محبی ادامه داد: نظام اداری کشور برای ارایه خدمات مطلوب به مردم نیازمند جراحی در عمل است، هر چند مدیران این دولت با مقاومت بعضی از افراد دارای منافع مواجه می‌شوند.

پیام مازند

مدرک گرایی در نظام اداری بیداد می کند
وی با اظهار این که همه اجزا در ماموریت های اداری به هم مرتبط هستند، گفت: مدرک گرایی در حل مشکلات نظام اداری و ساماندهی نیروی انسانی معضل جدی است، امروز همین افراد دارای مدرک معتبر که حتی در دفاع از رشته مدرکشان حرفی برای گفتن ندارند، تقاضای پست تخصصی در دستگاه هستند، نیروی انسانی که با قدرت سیاسی و سرمایه‌داری افراد وارد دستگاه شده است و یا افرادی که در پست خدمات در فرصت های غیر قانونی مدرک فوق لیسانس گرفته ، امروز مدعی است.
معاون استاندار مازندران گفت: اگر نقدی به نظام اداری دستگاه های اجرایی وجود دارد، قطعا به نظام آموزش عالی و آموزش و پرورش نیز نقد وارد است، به همین دلیل با چالش ها مواجه هستیم.
وی بهره وری در نظام اداری ، آموزشی و تربیتی را سهل و ممتنع توصیف کرد و گفت: از سوی دیگر بهره وری در حوزه های کشاورزی ، انرژی آب ، برق ، گاز بسیار ضعیف است ،
وی ادامه داد: ایجاد بهره وری همانطوری که بسیار سخت است اما بسیار هم آسان است، برای نمونه این که غذاهای تولید را به راحتی دور ریز نکنیم و یا جلوگیری از هدر رفت انرژی ها بسیار آسان است.
وی در بخش دیگری به استقرار دولت هوشمند اشاره کرد و گفت: دولت هوشمند مورد نظر دولت سیزدهم بسیار مهمتر از دولت الکترونیک است، دولت الکترونیک مربوط به دو دهه گذشته است.
محبی با اشاره به نهضت فیبر نوری و ارایه همه خدمات اداری به صورت غیر حضوری تا پایان دولت سیزدهم ، این اقدام را بزرگترین گام و ماموریت دولت عنوان کرد و گفت: این موضوع در استان مازندران با جدیت دنبال می شود.
وی با تاکید بر این که دولت هوشمند در دولت سیزدهم دنبال می شود، اظهار داشت: همتراز کردن فرایند های اداری بین کارکنان، بسیار هم است.
وی نظام اداری کارآمد و قابل دفاع برای ارایه خدمات مطلوب به مردم را منوط به عملیاتی کردن شایسته سالاری دانست ، گفت: نبود داده درست از منابع انسانی از چالش ها است، با داشتن نام و خانوادگی ،سال تولد و یا مدرک تحصیلی و سنوات نمی توان شایسته سالاری را تعریف کرد.
وی بر لزوم شکل گیری پرونده کارکنان برای شایسته سالاری برای انتخاب مدیران تاکید کرد و گفت: مداخلات سیاسی و غیر کارشناسی در انتصابات در کل کشور معضل جدی است , فشار های سیاسی در انتصابات در کشور بیداد می کند و این موارد از مشکلات نظام اداری کارآمد است.
محبی گفت برای نمونه سازمانی که حدود یکهزار پست سازمانی دارد ولی 6 هزار نیرو جذب کرده است ، به طور یقین این نیروها به صورت سفارشی از سوی جریان سیاسی و یا با جریان سرمایه داران وصل هستند.
محبی در این حال با ذکر این نکته که تصمیم گیران امروز دولت با نیروی انسانی مواجه هستند که قابل احترام اند، ادامه داد: به همین دلیل وارد تصمیم شدن برای تحول و کارآمدی نظام اداری برای نیروی انسانی، بسیار سخت است.
وی با تاکید بر این که مجموعه نظام اداری ، سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی و نظارتی سال های گذشته در استان مازندران باید جوابگوی این مشکلات به خصوص جذب غیر قانونی نیروی انسانی باشند، گفت: این افراد مسوول کجا بودند؟
معاون استاندار مازندران با بیان این که برای نمونه باید گفت که تا سال های سال شهرداری ساری مرکز استان مازندران با دلیل داشتن نیروی مازاد رنگ توسعه و پیشرفت را به خود نخواهد دید، گفت: چراکه فقط باید درآمد حاصل از شهرداری برای حقوق کارکنان هزینه شود.
استان‌ها مازندران 0 نفر سیدرضا هاشمی کرویی برچسب‌ها ساری مازندران نیروی انسانی

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/713990/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از بازگشت ون‌های گشت ارشاد

اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب فراجا

حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست

تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است

اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد

سردار رادان: حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

ضرورت لایروبی حوضچه نیروگاه نکا/ پیشرفت زباله سوز ساری شتاب گرفت

مردم همراه و حامی پلیس برای اجرای طرح نور هستند

12 زنجیره ارزش در مازندران تعریف شد/ حضور 27 واحد تولید در اکسپو

سردار رادان: در طرح نور، رئیس جمهور از ما حمایت کرده است

سردار رادان: در طرح نور، ما حمایت رئیس جمهور و قوه قضائیه را داریم

حسن یزدانی به تشک برگشت

طرح نور طرحی برای صیانت از عفاف و حجاب دختران ایران

اعلام نرخ جدید کرایه تاکسی در خرم آباد

اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)

آئین تجلیل از، برترین‌های المپیاد‌های علمی دانش آموزی در بابل

نوجوان 16 ساله ناپدید شده در جنگل‌های رامسر پیدا شد

حمایت قاطع بسیج اساتید حوزه علمیه استان همدان از طرح نور فراجا

اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

سردار رادان: در طرح نور به‌دنبال حجاب و عفاف و صیانت از دختران و خواهران خودمان هستیم/ شهادت می‌دهم که رئیس قوه قضائیه در حمایت از طرح حجاب و عفاف مردانه کنار ما بوده/ شهادت می‌دهم رئیس‌جمهور از ما حمایت کرده است

رادان: طرح نور، طرح امنیتی انتظامی نیست

سردار رادان: طرح نور اصلا طرح امنیتی و انتظامی نیست

تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای طرح نور

ریتم شبانه‌روزی یا ساعت بدن چیست؟

جلسه شورای فرهنگ عمومی - ساری

لبخند شکوفه های بهاری در مازندران

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است

ذخیره‌سازی 2831 تن مرغ در سردخانه‌های مازندران

برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران

27 رقم برنج در کشور معرفی شده است

تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای «طرح نور»

توزیع انواع بذور اصلاح و گواهی شده برنج بین کشاورزان شهرستان بابل

بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا

روند تکمیل نیروگاه زباله‌سوز ساری شتاب می‌گیرد

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

تردد این خودروها در جاده چالوس ممنوع شد

کشف محموله میلیاردی باتری‌های قاچاق در بابل

تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)

(تصاویر) شکوفه‌های بهاری مازندران

سهراب و فروغ برای هم شعر می‌خواندند/ فرح پنج بار برای افتتاحیه نمایشگاه سهراب آمد ولی او در نمایشگاه حاضر نمی‌شد؛ هیچ دلیل سیاسی هم نداشت

لزوم افزایش صندوق اعتباری فناوری مازندران

خصوص واقعی قبل از هیاهوی واگذاری!

بهره برداری از دفتر بسیج ورزشکاران شهرستان ساری

برگزاری تجمع حمایتی مردم و بانوان کرمانشاهی از اجرای «طرح نور»

همه مسئولان باید برای اجرای طرح نور کمک کنند

راهپیمایی « جمعه خشم» در مازندران برگزار می شود

برگزاری تور بین المللی دوچرخه‌سواری خزر؛ اواخر اردیبهشت