پیام مازند

آخرين مطالب

در جریان بررسی منابع و مصارف لایحه بودجه 1403 شهرداری مطرح شد؛

از کاهش ده درصدی سهم درآمدهای ناپایدار تا تحویل 70 اتوبوس تا آخر ماه شهرداری تهران

از کاهش ده درصدی سهم درآمدهای ناپایدار  تا تحویل 70 اتوبوس تا آخر ماه
  بزرگنمايي:

پیام مازند - در نوبت دوم دویست و هفدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران منابع و مصارف لایحه بودجه شهرداری تهران در سال 1403 بررسی شد.

به گزارش خبرنگار شهر ، محمد آخوندی در نوبت دوم دویست و هفدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی منابع و مصارف لایحه بودجه شهرداری تهران در سال 1403 با بیان اینکه لایحه بودجه پیشنهادی شهرداری 169 همت بود که به 150 هزار و 950 میلیارد تومان رسید، اظهار کرد: سهم درآمدها از کل بودجه 79 درصد به میزان 119 همت، واگذاری دارایی سرمایه ای 16 هزار میلیارد تومان و واگذاری دارایی مالی 15 هزار میلیارد تومان است.
وی با اعلام اینکه سهم درآمدهای پایدار در لایحه شهرداری 19 درصد بود که به 29 درصد افزایش یافت، خاطرنشان کرد: عوارض ارزش افزوده به 32 هزار میلیارد تومان رسیده و با توجه به اتفاقات امسال، عملیاتی خواهد شد.
کاهش ده درصدی سهم درآمدهای ناپایدار
آخوندی با اشاره به اینکه عوارض ناشی از توسعه شهر و شهرسازی از 93 همت به 67 همت رسیده است، یادآور شد: سهم این بخش از 55 به 45 درصد کاهش یافت. تمام درآمدهای ناپایدار 10 درصد کاهش یافته که اتفاق بسیار مهمی است.
وی با بیان اینکه بر اساس مجوزهای صادر شده می توان از طریق تهاتر با دولت و بانک، اتوبوس خریداری کرد، گفت: 19 هزار و 600 میلیارد تومان برای 40 دستگاه ون، دو هزار و 500 دستگاه اتوبوس و 500 مینی بوس برای امسال و سال آینده در نظر گرفته شده است.
تخصیص 48 درصد بودجه به حمل و نقل و ترافیک
آخوندی همچنین خاطرنشان کرد: 10 درصد از اعتبارات به مأموریت های اجتماعی و فرهنگی اختصاص دارد. اتفاق بسیار مهم دیگر این است که 48 درصد بودجه به حمل و نقل و ترافیک اختصاص دارد که اتفاق مهمی است.
وی با بیان اینکه در حوزه خدمات شهری و محیط زیست سهم به میزان 15 درصد ثابت ماند، یادآور شد: سهم ایمنی و مدیریت بحران پنج درصد، شهرسازی و معماری دو درصد، توسعه و مدیریت هوشمندسازی 20 درصد از بودجه است.
آخوندی تأکید کرد: در لایحه شهرداری رقم 14 هزار و 400 میلیارد تومان به بخش اتوبوسرانی پیشنهاد شده بود که به 16 هزار و 370 میلیارد تومان رسید؛ همچنین درنهایت برای خرید اتوبوس سرجمع رقم 11 هزار و 200 میلیارد تومان اختصاص یافته است.
70 دستگاه اتوبوس تا پایان امسال تحویل می‌گیریم
محسن هرمزی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران هم در این جلسه با بیان اینکه قیمت هر دستگاه اتوبوس بر اساس قراردادهای داخلی مشخص است، خاطرنشان کرد: 220 هزار یورو نیز برای خودروهای خارجی جهت تحویل در بندرعباس پیش بینی شده است.
وی افزود: هر دستگاه اتوبوس هشت میلیارد تومان هزینه داشته و اتوبوس های برقی نیز هزینه بالاتری دارد که ماهیت آن متفاوت است. بر اساس آنچه ملک به پیمانکار تحویل دهیم، اتوبوس تحویل می گیریم. تعداد اتوبوس ها مبتنی بر میزان واگذاری ملک است.
هرمزی با بیان اینکه 300 دستگاه اتوبوس از شرکت عقاب مطالبه داریم چراکه ملک تحویل داده ایم، یادآور شد: از شرکت اسنا نیز 70 دستگاه اتوبوس تا پایان امسال تحویل خواهیم گرفت.
در ادامه مهدی چمران با تأکید بر اینکه اگر برای هر اتوبوس 10 میلیارد تومان پیش بینی شود، تعداد اتوبوس ها هزار و 100 دستگاه خواهد بود، تصریح کرد: با توجه به پیش بینی 20 هزار میلیارد تومان برای دو سال، تعداد اتوبوس ها به 2 هزار دستگاه خواهد رسید. ما تا پایان سال 1403 تعداد 2 هزار دستگاه اتوبوس جدید خواهیم داشت و این ترجمان بودجه نقد خرید اتوبوس است. ممکن است خرید اتوبوس از محل منابع غیرنقد بیش از این باشد.
آخوندی نیز با بیان اینکه در حوزه هزینه 64 درصد بودجه سال آینده غیرهزینه ای است و یا تملک دارایی سرمایه ای و یا مالی است که از 52 درصد در سال قبل به 56 درصد در سال جاری رسیده است، گفت: تنها 36 درصد از اعتبارات سال 1403 هزینه ای است که در سال 1402 این اعتبارات 36 درصد از کل بودجه را به خود اختصاص داده است.
وی با اشاره به افزایش 58 درصدی بودجه مناطق 22 گانه در سال آینده، یادآور شد: مناطقی که میزان افزایش اعتبارات آنها اندک بوده؛ یا ظرفیت اجرا نداشته و یا درخواستی نداشته اند.
سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا هم با اشاره به بودجه مناطق و ضمن اشاره به پیشنهادهای اصلاحی گفت: یکی از این پیشنهادها در خصوص ردیف‌های تاکسیرانی است؛ کمک به جایگزینی و بهسازی ناوگان تاکسیرانی در بودجه ذکر شده است. وقتی درخصوص کمک به جایگزینی صحبت می‌کنیم یعنی کمک به خرید و نوسازی است. همچنین در ردیفی دیگر درخصوص کمک به نوسازی ناوگان ون از محل منابع عمومی صحبت شده است. در جای دیگر نیز کمک فنی و عمرانی نوسازی تاکسی مطرح شده و در نهایت از خرید ون صحبت شده و به نظر می‌رسد هر چهار ردیف باید اصلاح شوند.
وی با بیان اینکه 150 دستگاه ون که دریافت شده از میدان ونک به سمت صادقیه و میدان آزادی تردد می کنند، گفت: در شأن شهرداری نیست که تاکسی داری کند. ما می خواهیم مشکل تاکسیرانی تهران را حل کنیم. آقای زاکانی دلسوز است و ما نیز این موضوع را قبول داریم.
تشکری هاشمی ادامه داد: سهام داری در شرکت سهامی عام بسیار محترم است. اینکه شهرداری ون بخرد و شرکت خودروسرویس شهر از این میدان به آن میدان مسافربری کند، مناسب نیست و باید به راننده ای که خودروی او فرسوده شده کمک کنیم تا نوسازی انجام دهد.
علی اصغر قائمی، عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا با بیان اینکه یکی از ردیف های بودجه تحت عنوان ایجاد، توسعه، بهسازی باشگاه شهروندی توسط شرکت تجارت الکترونیک شهر در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: سازمان فاوا می تواند این سرویس را ایجاد کند. اینکه شرکتی در نظر گرفته شود تا این سرویس را راه اندازی کند، جای سوال است. همین ایراد به شرکت رایانه شهر نیز وارد است. 
وی افزود: ردیف های انبوهی در این بخش ها تعیین شده که تکه پاره کردن وظایف و مأموریت های بخش فناوری است. 
مهدی اقراریان، رئیس کمیته حقوقی شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه ما امروز یک سوال داریم و سوال این است که نحوه حسابرسی این شرکت ها به چه شکل صورت می گیرد، گفت: حسابرسی این شرکت ها بر عهده ما نیست و ما به شرکت هایی ردیف هایی اختصاص می دهیم که در حوزه فناوری فعالیت می کنند و داستان فعالیت آنها کاملاً مشخص است. گزارشاتی که از این شرکت ها دریافت می کنیم گزارشات نگران کننده ای است.
وی ادامه داد: شرکت یادمان سازه در همین مدت کوتاه چه مقدار از املاک را دریافت کرده و چه میزان پروژه را به اجرا رسانده است و پروژه های اجرایی چه میزان پیشرفت داشته است؟ ما آزادسازی هایی در مدت اخیر انجام داده و وعده هایی مطرح کردیم. شرکت یادمان سازه زمین دریافت کرده و وعده پارک علم و فناوری داده است. 
اقراریان با بیان اینکه ما نمی دانیم اعتبارات این شرکت ها چگونه هزینه می شود چون حسابرسی آن برعهده شورا نیست، تصریح کرد: از شهردار تهران رفتارهایی را در قالب رفتار سازمانی می بینیم که متفاوت از آن چیزی است که توقع داریم. در مورد یادمان های شهدا وضعیت رسیدگی مطلوب نیست. تقاضای بنده این است که تدبیر اساسی در این زمینه اندیشیده شود. اگر بودجه وجود دارد، مشکل هماهنگی داریم.
در ادامه ناصر امانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا با بیان اینکه دوستان این تصور را دارند که ما اساسنامه سازمان فناوری های نوین را مورد ایراد قرار دادیم، گفت: ما این اساسنامه را در شورا به تصویب رساندیم و بنده با وجود مخالفت در هیئت تطبیق از اساسنامه حمایت کردم. موضوع مدنظر بنده تغییر مأموریت از سمت عمرانی به فناوری اطلاعات است و این تغییر اساسنامه باید به تصویب شورا برسد. اگر قرار است شرکت یادمان سازه مبنای تأسیس سازمان فناوری های نوین باشد، باید در شورا به تصویب برسد و انحلال این شرکت اعلام شود.
تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا هم با بیان اینکه موضوع شرکت کنترل ترافیک و شرکت یادمان سازه مسبوق به سابقه است، اظهار کرد: چه اتفاقی، چه ضرورتی و چه مسائل پیدا و پنهانی وجود دارد که یک شرکت مادر تخصصی در حوزه آی تی اس و با قدمت بیش از 30 سال در حوزه هوشمندسازی در شهر در طول یک سال گذشته رو به نابودی می‌رود. این نشان می دهد که هیچ عزمی در شهرداری تهران برای استفاده از سیستم هوشمند حمل و نقلی وجود ندارد و احتمالاً این کار با اهدافی انجام می شود.
وی افزود: در جلسه هم اندیشی دلایلی مطرح و کمیته ای تشکیل و مقرر شد هیچ اتفاقی نیفتد تا بررسی ها صورت بگیرد. پروژه های این شرکت تعطیل شد و نیروها از این شرکت رفتند و اقدامات تکه پاره و به شرکت رایانه شهر منتقل شده که از سالهای سال مسئولیت تأمین نیروی انسانی داشته و هیچ ظرفیت و نیروی انسانی در بخش هوشمندسازی حمل و نقل ندارد.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا با بیان اینکه بیش از یک سال از فعالیت مدیریت شهری دوره ششم باقی مانده است، خاطرنشان کرد: ما هنوز پس از گذشت نزدیک به سه سال، آزمون و خطا می کنیم و فعالیت های عجیب و غریب انجام می دهیم.
صادقی، رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورا با بیان اینکه بازنگری اساسنامه این سازمان انجام شده است، اظهار کرد: دستور درج شده در نامه سازمان امور اداری و استخدامی مبنی بر اقدام است. ما با افزایش نیروی انسانی و ساختار تشکیلاتی مخالفت کردیم و بر ادغام نیروها و ساختارها تأکید داشتیم. باید این موضوع را تمام شده فرض کنیم و نباید به دو سال قبل بازگردیم.
به گزارش شهر سید احمد علوی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا با بیان اینکه در روزهای اول اقدامات در شرکت کنترل ترافیک در انتقال مسئولیت ها به شرکت رایانه شهر مبهم بود، تصریح کرد: به تدریج توضیحاتی مطرح شد که شرکت کنترل ترافیک به اندازه ای درگیر ایجاد زیرساخت های فنی شده بود که ظرفیت نرم افزاری و دیجیتالی در آن وجود نداشت. گرچه می شد شروع کار بهتر صورت بگیرد.
میثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورا نیز با بیان اینکه شرکت کنترل ترافیک هیچگاه نتوانسته از اطلاعات هوشمند برای مدیریت ترافیک استفاده کند، گفت: شرکت کنترل ترافیک عهده دار حمل و نقل هوشمند خواهد بود و مسئولیت سخت افزاری به شرکت رایانه شهر و ایجاد باشگاه شهروندی به شرکت تجارت الکترونیک واگذار شده است. 
وی ادامه داد: برای سازمان فناوری های نوین نیز از پست های دو شرکت موجود استفاده می شود و نمی توانند پست جدیدی به کار بگیرند. 
مهدی بابایی رئیس کمیته ایمنی شورا در ادامه جلسه با بیان اینکه هیچ گونه خروجی نوآورانه ای در حوزه فناوری های نوین وجود نداشت و در همین راستا سازمانی تحت این عنوان تشکیل شد، خاطرنشان کرد: تقاضای ما این است که مقداری در اقدامات نو اندیش تر باشیم.
وی اضافه کرد: همانطور که از شهردار تهران انتظار داریم وارد تصمیمات شورا نشود، ما نیز نباید در امور اجرا دخالتی داشته باشیم.
ادامه دارد...

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/778029/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ضرورت همراهی فرزندان با حمایت روانی و عاطفی هدفمند

کاهش آسیب‌های ناشی از جنگ با کمک علم روانشناسی

چون پول می گیریم باید فحش بخوریم؟

انتقاد هواداران آرسنال از اودگارد؛ فقط تماشا می‌کرد!

دستیار آرتتا فکر کرد سرمربی آرسنال است!

حکیمی: با دمبله صحبت کردم، حالش خوب است!

ویتینیا: نباید با یک برد بگوییم در فینال هستیم!

دوناروما فوق‌العاده بود اما در پاریس برنده می‌شویم

همدردی بوژوویچ با مردم بندرعباس

60 هزار اسکناس علیه رونالدو؛ به خانه‌ات برگرد!

پیروزی طلایی پاریس در لندن؛ در یک قدمی فینال با تک‌گل دمبله

یاغی پرسپولیس فقط برای دربی آمده بود!

رقابت سعید عزت‌اللهی با هافبک سابق آرسنال!

امباپه از جیب خودش خرج می‌کند، قدردان باشید!

فکری: می‌توانستیم فجر را ببریم

بیفوما، اولین خرید رسمی پرسپولیس

«قند پهلو» به تلویزیون بازگشت

سریال پایتخت با دلار 50 تومانی برآورد شد اما با دلار 100 تومانی روی آنتن رفت/ تولید فصل هشتم در یک یا دو سال آینده

بهترین کیف پول ارز دیجیتال اندروید و IOS در ایران: 10 ولت مطمئن!

سلامت ریه‌ت رو تست کن

این داروی گیاهی خواص ضد سرطان دارد

شعرخوانی زیبا از دکتر مشایخی

بی‌تو به سامان نرسم، ای سر و سامان همه تو

اهتمام دولت چهاردهم بر بزرگداشت هرچه باشکوه‌تر مراسم سالگرد شهدای دولت

ترکیب احتمالی اینتر؛ بازگشت به زوج لائوتارو-تورام

زمان نیمه نهایی و فینال جام حذفی اعلام شد

اختصاصی؛ پیشنهاد العربی به مدافع ملی‌پوش پرسپولیس

واکنش لژیونر پرسپولیسی به بازگشت به ایران

رسمی؛ واکنش استقلال به جذب سرمربی اسپانیایی

موفقیت انیمیشن‌های «پوتین» و «متورم» در جشنواره بابل

جاذبه آبشار‌های جنگل‌های هیرکانی + فیلم

موفقیت 2 انیمیشن‌ کوتاه ایرانی در جشنواره بابل

به بهانه یکه‌تازی سعودی‌ها در لیگ نخبگان؛ پول بله، اما درس مدیریت بگیرید

راز سلامت کبد

سه تا نباید مهم درباره زانو

دو خط کتاب/ ملت عشق

«از شاهنامه تا خداینامه» منتشر شد

لیگ یک؛ فرصت سوزی بزرگ شاگردان فرزاد

پایان سریال طولانی؛ آنچلوتی چگونه به برزیل بله داد

دستگیری سارق دوچرخه و کشف اموال مسروقه در محمودآباد

از تاریکی شب نترسید! بهترین چراغ پارکی را اینجا ببینید

حریم شهر رامسر نهایی می شود؛ فاضلاب و زباله دغدغه اصلی

شناسایی و کشف 25 تن برنج خارجی قاچاق در بابل

این بیماری‌ها باعث جمع شدن آب در ریه می‌شوند!

رازهای پیشگیری از آلزایمر از زبان متخصصان

صحبت های شنیدنی از رویا میرعلمی

داستانک/ گرمای هوا

رمان «ناخلف» به چاپ رسید

رمز ماندگاری گفتمان شهید رئیسی، مردم‌داری و حضور میدانی است

علی‌نژاد: شمشیربازی از رشته‌های مورد علاقه‌ام است