پیام مازند

آخرين مطالب

ماجرای چاقوکشی و ضرب و شتم در کشتی مازندران اجتماعي

ماجرای چاقوکشی و ضرب و شتم در کشتی مازندران
  بزرگنمايي:

پیام مازند - به گزارش تابناک،‌ صابر آتش‌پیکر در مورد اتفاقاتی که در کشتی چند روز قبل رده سنی نونهالان استان مازندران رخ داد، اظهار داشت: اول از همه بگویم که همه می‌دانند کشتی در استان مازندران چقدر حساسیت دارد و سطح رقابت‌های استانی، به لحاظ کیفی و کمی با رقابت‌های معتبر بین‌المللی برابری می‌کند که داوری در آنهم علاوه بر آنکه ارزشمند است، سخت هم بوده، چون نتیجه برای همه از اهمیت زیادی برخوردار است، اما من داوری هستم که در کارم جدی‌ام و هنگام قضاوت، هیچ چیزی جز اجرای عدالت برایم اهمیت ندارد.
در این مبارزه‌ای که به جنجال کشیده شد، من رئیس تشک بودم، کشتی نیمه نهایی بین دو کشتی‌گیر نوشهر و بهشهر.
وی ادامه داد: کشتی یک هیچ به نفع نماینده بهشهر دنبال می‌شد که طی فعل و انفعالی، داور وسط یک امتیاز به کشتی‌گیر نوشهر داد. من به‌عنوان رئیس تشک و قاضی، دو امتیاز به کشتی‌گیر بهشهر دادم و نتیجه 3 بر یک به نفع کشتی‌گیر بهشهر در تابلو ثبت شد. مربی نوشهر اعتراض کرد، هیئت ژوری فیلم را دید و دو نمره را برگرداند تا نتیجه یک - یک به نفع نوشهر ثبت شود و چون امتیاز آخر را گرفته بود او برنده کشتی می‌شد. در همین هنگام افرادی از هیئت کشتی بهشهر وارد تشک شده و قبل از آنکه دست کشتی‌گیر بنده بالا برود، یکی از آن‌ها به زیر میز من لگدی زد که در فیلم دوربین‌های مداربسته کاملاً مشخص است. وقت نگهدار کنار من بود، لپ‌تاپ افتاد و شکست. چند نفر هم به بهانه اعتراض آمدند، چاقو هم دست‌شان بود. سرم پایین بود، یکی بی‌هوا یک لگد به قفسه سینه‌ام زد که منجر به شکستگی دنده‌ام شد. متأسفانه دستم دچار تورم شده است. این وسط برخی از اقوام کشتی‌گیر هم وارد معرکه شده و در گزارش پزشکی قانونی، علاوه بر اینها، پارگی بالای لب بر اثر مشت هم قید شده است. ضمن اینکه بر اثر زمین خوردگی دچار کمردرد بسیار شدید شده‌ام که علاوه بر یک شب بستری در بیمارستان، چند روزی است در منزل استراحت می‌کنم.
ویدئوی درگیری و چاقوکشی
این داور درجه دوی بین‌المللی کشتی درد روحی ناشی از این اتفاقات را بیشتر از درد جسمی‌اش دانست و گفت: انتشار فیلم این اتفاقات بازتاب گسترده‌ای داشت. دوستانم در خارج از کشور پیام داده‌اند و اعضای خانواده‌ام فیلم را دیده‌اند. فیلم تا قبرس و آلمان هم رسیده است، فیلم کتک خوردن یک داور. آدم بعد از یک عمر زندگی شرافتمندانه و قضاوتی بر مبنای عدالت، حالش بد می‌شود وقتی به این فکر می‌کند که به خاطر چه چیزی چنین اتفاقی را رقم زده‌اند. درد جسمی به کنار، درد روحی ماجرا برایم بسیار سنگین است و از آن مهمتر، اینکه این اتفاق در کشتی نونهالان رخ داده است. اگر درگیری در کشتی بزرگسالان و یا جوانان بود، دردش کمتر بود، در مبارزه نونهالان که این همه بچه دارند آن را تماشا می‌کنند و در سالن حضور دارند و همراه مادر و پدرشان آمدند، خانواده‌ها دیگر به چه امیدی بچه را به سالن کشتی بفرستند؟ بچه اینجا چه چیزی یاد می‌گیرد؟! اینها آینده‌های کشتی ما هستند که با بدترین صحنه‌های ممکن مواجه شده‌اند.
وی درباره اینکه چقدر تغییر و تحول در هیئت کشتی استان و جابه‌جایی‌ها صورت گرفته می‌تواند در این حاشیه بزرگ و اعتراضاتی که بعد از مبارزه ایجاد شد، دخیل باشد، تصریح کرد: من داورم و اصلاً نمی‌توانم در این موضوعات دخالت کنم، چون در حیطه کاری من نیست. در حین برگزاری مسابقات امید شایگان رئیس هیئت کشتی مازندران به‌عنوان سرپرست تیم ملی فرنگی در مسابقات قهرمانی آسیا حضور داشت، نیما صادقی رئیس کمیسیون داوران هیئت هم در بیشکک قضاوت می‌کرد. قطعاً بعد از بازگشت آن‌ها، موضوع مورد بررسی بیشتر قرار می‌گیرد.
آتش‌پیکر با اشاره به خدشه‌دار شدن جایگاه داوران در ورزش کشور، گفت: بعد از این اتفاقات داوران به اتاق جدول‌نویس رفتند و قرار شد دیگر داوری نکنیم، اما گفتند اینطور بدتر می‌شود حتماً سوت بزنید. بعد از آن دیگر روحیه داوران خراب شده بود، کشتی‌ها هم دو ساعت تعطیل شد. من هم همان شب در بیمارستان بستری شدم تا ظهر روز بعد. من هنوز روی تخت بیمارستان بودم که آقایان برای رضایت گرفتن از طرق مختلف اقدام کردند، در حالی که این موضوع جدای از شکایت شخص من از آن‌هایی که حمله کرده و مرا زدند، جنبه عمومی دارد و حتماً هیئت کشتی استان و اداره کل ورزش پیگیر آن خواهد بود.
این داور مازندرانی در خاتمه ضمن تأکید بر مشکلاتی که داوران برای حفظ و ارتقای درجه خود با آن مواجه هستند، خاطر نشان کرد: با شرایط فعلی ارز و تورم، ما برای کنترل و ارتقای درجه حداقل باید بیش از 100 میلیون تومان هزینه سفر و شرکت در کلاس کنیم، بعد دریافتی ما در مسابقات آنقدر ناچیز است که کفاف هیچ هزینه‌ای را نمی‌دهد و از آن طرف هم با چنین برخوردهایی مواجه هستیم. من امیدوارم وزارت ورزش و فدراسیون کشتی هم به چنین موضوعاتی ورود کرده و اجازه ندهند محیط ورزش که محیط پاکی است، به چنین اقدامات تلخ و تأسف‌آوری آلوده شود.
منبع: تسنیم

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/787649/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پول چینی‌ها تصمیم ستاره جنجالی والیبال را تغییر داد

پیش‌بینی 430شعبه اخذ رأی برای برگزاری انتخابات در خرم‌آباد و چگنی

حمایت از طرح نور یک تکلیف و وظیفه همگانی است

دریا در پی طلا ساختن از مس

شناسایی و دستگیری قاتل در خرم‌آباد

افزایش 9 درصدی صادرات کالا از مازندران

خودداری از کوچ زودرس دام‌ها به مراتع

آزادسازی 2هزار متر از زمین های کشاورزی در رامسر

مشکلات جامعه ایثارگران و خانواده شهدا مورد اهتمام قرار بگیرد

ترویج فرهنگ ایثار وشهادت بهترین ضربه به دشمن است

بصیرت و ایمان شهدا عامل عزت و اقتدار جمهوری اسلامی است

ایران؛آقای صدایش را از دست داد!

اسم جدیدترین سریال مهران مدیری لو رفت + جزئیات

راز و رمز چشمان پارسا پیروزفر یا محبوبیت میلیونی هانده ارچل؟

5 «آخرالزمان» تماشایی که در سال 2024 خواهیم دید!

اعتبارات درمان ایثارگران 100 درصد افزایش یافت

تولید 90 تن گوشت مرغ در عباس آباد

ترخیص همه نهاده‌های وارداتی از بندر امیرآباد

چند فریم از جنجالی‌ترین تصمیم داور بازی پرسپولیس و سپاهان

ترافیک سنگین در محورهای مواصلاتی/جاده چالوس مسدود شد

خلع ید 33 هزار متر مربع اراضی سوادکوه شمالی

شناسایی یک زنجیره توزیع تخم مرغ غیربهداشتی در مازندران

نامزدهای انتخابات را به رعایت قانون توصیه می‌کنم

تأمین آب 7500 هکتار شالیزار محمودآباد از آببندان

تولید 40 تن عسل در کلاردشت

4 مازندرانی در اردوی تیم ملی والیبال دختران زیر 18 سال

حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی

تصویری غم‌انگیز از سقوط ارزش ریال در دستان گردشگر روس

اقتصاد دریا در مازندران مورتوجه قرار نگرفته است

دشت هراز بزرگترین تولیدکننده برنج مازندران است

حوزه انتخابیه قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی

حمایت دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد از طرح نور

دستگیری فرد هتاک فضای مجازی در چالوس

کلاهبرداری تتر چیست و چطور آن را تشخیص دهیم

ایران قوی مدیون خون شهدا

بازداشت عامل تیراندازی به ماموران منابع طبیعی مازندران

دستگیری 4 اراذل اوباش سابقه دار در جویبار

31 هزار مجوز استخدام فرزندان ایثارگر کسب شده است

بهار کتاب ایران؛ از افزایش اجاره غرفه‌ها تاابهامات حضور مهمان ویژه

جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت - مازندران

این جاده یک‌طرفه شد

ترافیک پر حجم در مازندران

کاکایی، کارشناس صنعت خودرو: مردم پول ندارند سمند 20 سال پیش را عوض کنند؛ می خواهند خودروی برقی یک میلیارد و 300 میلیونی وارد کنند؟

جریمه سزای گرانفروشی رادیاتور

دعوت چند بازیکن مازندرانی به اردوی تیم ملی فوتبال هفت نفره

آخر هفته بارانی مازندران

کاربردی کردن میز خدمت برای عموم مردم

خلع ید بیش از 33 هزار متر مربع از اراضی ملی سوادکوه شمالی

احتمال ریزش سنگ در محور‌های هراز و چالوس

راهپیمایی بانوان ساوجبلاغی در حمایت از مجریان طرح نور