پیام مازند

آخرين مطالب

رادیو آوا باز هم پرشنونده‌ترین شبکه شد/ مردان بیشتر رادیو گوش دادند فرهنگي

رادیو آوا باز هم پرشنونده‌ترین شبکه شد/ مردان بیشتر رادیو گوش دادند
  بزرگنمايي:

پیام مازند - مرکز تحقیقات رسانه ملی بر اساس نظرسنجی از مردم در فصل بهار 1400 اعلام کرد 31,8 از مردم شنونده برنامه‌های رادیو بوده‌اند. به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، بر اساس نتایج نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی 31٫8 مردم در فصل بهار 1400 شنونده برنامه‌های صدای جمهوری اسلامی ایران بوده‌اند، این برنامه‌ها 75٫7 درصد از این شنوندگان را «راضی» کرده و میانگین گوش دادن به رادیو در این فصل دو ساعت و هفت دقیقه بوده است. در بهار 1400 رادیو آوا با 14 درصد شنونده، رادیو ایران با 13٫5 درصد و رادیو جوان با 12٫7 درصد، بیشترین شنونده را در میان شبکه‌های رادیویی به خود اختصاص داده‌اند. رادیو ورزش 10٫5 درصد، رادیو قرآن 9٫8 درصد، رادیو پیام 9٫2 درصد، رادیو سلامت 8٫2 درصد، رادیو فرهنگ 6٫7 درصد و رادیو معارف 6٫7 درصد، در فصل بهار1400 در رده‌های بعدی پرشنونده‌ترین شبکه‌های رادیویی قرار گرفتند. براساس نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما، از میان قالب‌های برنامه‌های صدا، قالب خبر (52٫1 درصد) و موسیقی (43٫6 درصد) پرطرفدارترین قالب میان شنوندگان رادیو است. این نظرسنجی نشان می‌دهد مردان بیشتر از زنان شنونده رادیو بوده‌اند، به طوری که 37٫2 درصد شنوندگان رادیو را آقایان و 26٫5 درصد را بانوان تشکیل می‌دهند. علاوه بر این، با افزایش سن، میزان شنونده برنامه‌های صدا هم افزایش یافته است، به طوری که در میان گروه‌های سنی مختلف، میزان شنونده برنامه‌های صدا در گروه سنی 50 سال و بالاتر (38٫4 درصد) بیشتر بوده است. براساس این نظرسنجی، افراد با تحصیلات عالی (34٫8 درصد) بیشتر از دیگر گروه‌های تحصیلی شنونده رادیو بوده‌اند. مرکز تحقیقات صداوسیما در این نظرسنجی دریافته است که در فصل بهار 1400 معادل 55٫2 درصد مردم در بیشتر روزهای هفته یعنی چهار روز و بیشتر به رادیو گوش داده‌اند. پرشنونده‌ترین ساعت‌های گوش دادن به برنامه‌های صدا در اولین فصل سال هم ساعت 10 تا 11 صبح (36٫4 درصد)، 9 تا 10 صبح (34٫1 درصد) و بعدازظهرها ساعت 18 تا 19 (30٫5 درصد) و 17 تا 18 (30٫1 درصد) بوده است. با توجه به اینکه در این نظرسنجی هر پاسخگو می‌توانست بیش از یک پاسخ را انتخاب کند، مشخص شد 54٫6 درصد مردم رادیو را در منزل و همین طور 51٫5 درصد هم در خودروی شخصی گوش می‌دهند. در همین حال، رایج‌ترین گیرنده مورد استفاده برای شنیدن برنامه‌های صدا، یعنی 50٫7 درصد، رادیوی خودرو است. همچنین 82٫7 درصد شنوندگان برنامه‌های رادیو گفته‌اند برای شنیدن برنامه‌های صدا، خودشان رادیو را روشن می‌کنند، در حالی که این سهم برای کسانی که گفته‌اند به واسطه گوش دادن دیگران به رادیو، برنامه‌های صدا را شنیده‌اند، 17٫3 درصد است. از میان کسانی که خودشان رادیو را روشن می‌کنند تا برنامه‌های صدا را بشنوند، 66 درصد گفته‌اند به صورت هدفمند برنامه یا شبکه خاصی را برای شنیدن انتخاب می‌کنند. در همین حال، 34 درصد این افراد گفته‌اند به صورت اتفاقی برنامه‌های رادیو را می‌شنوند.

مرکز تحقیقات رسانه ملی بر اساس نظرسنجی از مردم در فصل بهار 1400 اعلام کرد 31,8 از مردم شنونده برنامه‌های رادیو بوده‌اند. 
به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، بر اساس نتایج نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی 31٫8 مردم در فصل بهار 1400 شنونده برنامه‌های صدای جمهوری اسلامی ایران بوده‌اند،
این برنامه‌ها 75٫7 درصد از این شنوندگان را «راضی» کرده و میانگین گوش دادن به رادیو در این فصل دو ساعت و هفت دقیقه بوده است. در بهار 1400 رادیو آوا با 14 درصد شنونده، رادیو ایران با 13٫5 درصد و رادیو جوان با 12٫7 درصد، بیشترین شنونده را در میان شبکه‌های رادیویی به خود اختصاص داده‌اند. رادیو ورزش 10٫5 درصد، رادیو قرآن 9٫8 درصد، رادیو پیام 9٫2 درصد، رادیو سلامت 8٫2 درصد، رادیو فرهنگ 6٫7 درصد و رادیو معارف 6٫7 درصد، در فصل بهار1400 در رده‌های بعدی پرشنونده‌ترین شبکه‌های رادیویی قرار گرفتند.
براساس نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما، از میان قالب‌های برنامه‌های صدا، قالب خبر (52٫1 درصد) و موسیقی (43٫6 درصد) پرطرفدارترین قالب میان شنوندگان رادیو است. این نظرسنجی نشان می‌دهد مردان بیشتر از زنان شنونده رادیو بوده‌اند، به طوری که 37٫2 درصد شنوندگان رادیو را آقایان و 26٫5 درصد را بانوان تشکیل می‌دهند. علاوه بر این، با افزایش سن، میزان شنونده برنامه‌های صدا هم افزایش یافته است، به طوری که در میان گروه‌های سنی مختلف، میزان شنونده برنامه‌های صدا در گروه سنی 50 سال و بالاتر (38٫4 درصد) بیشتر بوده است.
براساس این نظرسنجی، افراد با تحصیلات عالی (34٫8 درصد) بیشتر از دیگر گروه‌های تحصیلی شنونده رادیو بوده‌اند. مرکز تحقیقات صداوسیما در این نظرسنجی دریافته است که در فصل بهار 1400 معادل 55٫2 درصد مردم در بیشتر روزهای هفته یعنی چهار روز و بیشتر به رادیو گوش داده‌اند. پرشنونده‌ترین ساعت‌های گوش دادن به برنامه‌های صدا در اولین فصل سال هم ساعت 10 تا 11 صبح (36٫4 درصد)، 9 تا 10 صبح (34٫1 درصد) و بعدازظهرها ساعت 18 تا 19 (30٫5 درصد) و 17 تا 18 (30٫1 درصد) بوده است. با توجه به اینکه در این نظرسنجی هر پاسخگو می‌توانست بیش از یک پاسخ را انتخاب کند، مشخص شد 54٫6 درصد مردم رادیو را در منزل و همین طور 51٫5 درصد هم در خودروی شخصی گوش می‌دهند.
در همین حال، رایج‌ترین گیرنده مورد استفاده برای شنیدن برنامه‌های صدا، یعنی 50٫7 درصد، رادیوی خودرو است. همچنین 82٫7 درصد شنوندگان برنامه‌های رادیو گفته‌اند برای شنیدن برنامه‌های صدا، خودشان رادیو را روشن می‌کنند، در حالی که این سهم برای کسانی که گفته‌اند به واسطه گوش دادن دیگران به رادیو، برنامه‌های صدا را شنیده‌اند، 17٫3 درصد است.
از میان کسانی که خودشان رادیو را روشن می‌کنند تا برنامه‌های صدا را بشنوند، 66 درصد گفته‌اند به صورت هدفمند برنامه یا شبکه خاصی را برای شنیدن انتخاب می‌کنند. در همین حال، 34 درصد این افراد گفته‌اند به صورت اتفاقی برنامه‌های رادیو را می‌شنوند.

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/789518/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

زمینخواری چالش شهرستان کلاردشت است

احیای واحدهای تولیدی مایه ناامیدی دشمنان انقلاب است

تامین406 هکتار زمین شهری در مازندران برای طرح نهضت ملی مسکن

7 پروژه بهداشت و درمان در مازندران اجرا شده است

تجمع بانوان یاسوجی در حمایت از اجرای طرح نور

مردم کردستان از تداوم اجرای «طرح نور» استقبال می‌کنند

حال و هوای مصلی ساری در سفر رییس جمهور

رییسی: حمایت از تولیدکنندگان بخش خصوصی/احیای واحدهای راکد تولیدی

افتتاح دستگاه کمک ناوبری ILS فرودگاه شهدای ساری با حضور وزیر راه و شهرسازی

روایت خلجی از احیای کارخانه‌ چوب و کاغذ مازندران

اختصاص 3200 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل جاده ساری - تاکام

برنامه آبادسازی بعد از آزادسازی ساحل

باید دست سوداگران در کوه‌خواری و ساحل‌خواری را قطع کرد

آیت الله سید ابراهیم رئیسی: برای نیاز کشور از جان خود مایه می‌گذاریم

جوانان مازندرانی در خط مقدم دفاع از انقلاب هستند

هزینه‌ پیشگیری کمتر از پیگیری‌ قضایی است

دستگاه‌های حاکمیتی باید در اجرای طرح «نور» پیش‌قدم باشند

رئیسی : برای نیاز کشور از جان خود مایه می‌گذاریم

هزینه 11 هزار میلیارد ریالی برای بخش بهداشت مازندران

بازدید رئیس‌جمهور از کارخانه چوب و کاغذ مازندران

معرفی کتابی جذاب درباره آمریکا

رئیسی: مازندران ظرفیت‌های متعدد و چشمگیری برای رشد و پیشرفت دارد

احیای کارخانه‌ای به ارزش 11 هزار میلیارد تومان که قرار بود 480 میلیارد تومان فرخته شود

هدف اول دولت حمایت تولید برنج در کشور است

رییسی: صنعت چوب و کاغذ از 4000 تن به 45 هزار تن رسیده است

خودکفایی در تولید کاغذ با تلاش کارگران صورت گرفت

جشن احیای 395 واحد راکد تولیدی و صنعتی استان مازندران/ ایجاد بیش از 9 هزار و 564 فرصت شغلی

20 هزار میلیارد ریال اعتبار برای 2 سد مازندران تخصیص یافت

رسیدگی به بیش از 200 درخواست مردم مازندران از سوی دستگاه قضا

امیدوارم با میدان دادن بیشتر به بخش خصوصی در جهش تولید کارنامه قابل قبولی داشته باشیم

خلاقیت و ایده نو در سرمایه‌گذاری مهمتر از پول است

8870 واحد تولیدی راکد در کشور احیا شده است

دولت سیزدهم از بخش‌های تعاونی و خصوصی حمایت می‌کند

احیای کارخانه‌ 11 هزار میلیارد تومانی که قرار بود 480 میلیارد تومان فروخته شود

جشن احیای 395 واحد راکد تولیدی و صنعتی مازندران/ بیش از 9 هزار و 564 فرصت شغلی ایجاد شد

تامین 406 هکتار زمین مسکن در مازندران

رئیسی: احیای واحدهای تولیدی مایه امیدواری دوستداران و ناامیدی دشمنان انقلاب است

شعرخوانی صادق آهنگران در وصف رشادت‌های رزمندگان لرستانی

مجلس دوازدهم هیچ خاصیتی ندارد جز جنگ و دعوا بین شانا و ماما و قاقا و جانا و مصاف و طواف !

روزنامه جمهوری اسلامی: گرانی شدید، کمر مردم را شکسته و دولت رئیسی فقط سکوت و نگاه می‌کند

فروش اقساطی بیمه نامه خودرو برای شبکه فروش بیمه دی مهیا شد

تاکید رئیس جمهور بر توسعه صادرات محصولات واحد‌های تولیدی

مطالبات جبهه شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی مازندران به رئیس جمهور

جشن احیای 395 واحد راکد تولیدی و صنعتی استان مازندران/ ایجاد بیش از 9564 فرصت شغلی

جشن دهه نور و ولایت «دختران بهار» با حضور دکتر طهرانچی برگزار شد

رییسی در مازندران : بیش از 300 واحد راکد تولیدی در استان مازندران احیا شده است

وعده شکست‌خورده دولت رئیسی؛ نداشتن پول در بانک‌ها برای وام ودیعه

توضیحات پلیس درباره پوشاندن یک زن با پتو

دستگاه‌های حاکمیتی در اجرای طرح «نور» پیش‌قدم باشند

رسیدگی به درخواستهای مردمی از دستگاه قضایی در مازندران