پیام مازند

آخرين مطالب

آشنایی با چهار نامزد انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه و جویبار اجتماعي

آشنایی با چهار نامزد انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه و جویبار
  بزرگنمايي:

پیام مازند - دو کرسی باقی مانده از مجموع نمایندگان مازندران در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حالی به مرحله دوم کشیده شد که چهار نامزد از پنج شهرستان این استان وارد کارزار رقابت شده‌اند.
به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در یازدهم اسفندماه 1402 در حالی به کار خود پایان داد که از بین 12 نماینده، 9 حوزه استان مازندران، 10 نفر از هشت حوزه موفق شدند با بیشترین رأی مردمی به دور جدید خانه ملت راه پیدا کنند و دو کرسی کاندیدای شهرستان‌های قائم‌شهر، جویبار، سوادکوه، سیمرغ و سوادکوه شمالی به مرحله دوم کشیده شود.
در این دوره از انتخابات مجلس، عمران عباسی‌کالی، مصطفی معلمی، کمال علیپور و علی کشوری، نامزد شده بودند که براساس نتیجه اعلام شده ستاد انتخابات استانداری مازندران عمران عباسی با 26 هزار و 789 رأی و مصطفی معلمی با 22 هزار و 615 رأی در رتبه‌های اول و دوم و کمال علیپور با 21 هزار و 459 رأی و علی کشوری با 18 هزار و 8 رأی به عنوان نامزدهای سوم و چهارم منتخبان مردم این پنج شهرستان قرار گرفتند.
با حد نصاب نرسیدن این نامزدها براساس ماده 10 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی حداقل یک‌پنجم آرا در مرحله اول برای یک یا چند نفر از داوطلبان، انتخابات دومرحله‌ای می‌شود، بدین معنی که از بین نامزدهایی که حداقل یک‌پنجم آرا را در مرحله اول به دست نیاورده‌اند، فقط به تعداد دو برابر نمایندگان مورد نیاز از بین کسانی که بیشترین آرا را در مرحله اول داشته‌اند، در انتخابات مرحله دوم شرکت می‌کنند و در صورتی‌که تعداد نامزدهای باقی‌مانده، کمتر از دو برابر باشد، تمام آنان در مرحله دوم انتخابات شرکت می‌کنند و این شامل چهار نامزد منتخب دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی پنج شهرستان استان مازندران شده است و اکنون مردم این شهرستان‌ها برای حضور در پای صندوق‌های رأی آماده می‌کنند.
در این گزارش برآن شدیم تا به معرفی این نامزدها بپردازیم.
عمران عباسی‌کالی 48 ساله با گرایش سیاسی مستقل و با مدرک تحصیلی دکترای جامعه‌شناسی، در این دوره با سابقه‌هایی در زمینه نیروی رسمی آموزش و پرورش، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری قائم‌شهر و مسئولیت سرپرستی بخشداری مرکزی قائم‌شهر اولین نامزد در این دوره انتخابات است.
مصطفی معلمی 50 ساله دومین نامزد دو کرسی پنج شهرستان جا مانده از دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با گرایش سیاسی اصولگرا و مدرک تحصیلی دکترای تخصصی تاریخ و تمدن ملل اسلامی حضور پیدا کرده است که با سابقه رتبه دانشیاری عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، معاونت پژوهشی مرکز توسعه پژوهش‌های بین رشته‌ای علوم سلامت و معارف اسلامی و مدیریت گروه تاریخ علوم پزشکی در مقطع دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد، عضو شورای اخلاق پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران و عضو بورد تخصصی طب سنتی و تاریخ پزشکی در وزارت بهداشت وارد کارزار رقابت سه کاندیدای شد.
و اما نامزد سوم کمال علیپور خنکداری 50 ساله با گرایش سیاسی اصولگرا و مدرک تحصیلی دکترای عمران که در مجلس یازدهم یکی از نماینده‌های منتخب شهرستان‌های قائم‌شهر، جویبار، سوادکوه، سیمرغ و سوادکوه شمالی است، در این دوره همچنان مصمم بر اخذ آرای مردم دیار خودش است، آن هم با سوابق شناخته شده در عرصه شهرداری آنهم شهرداری تهران با مسئولیت‌های متعددی از جمله قائم‌مقام سازمان بازرسی، رئیس کمیته انتصابات سازمان بازرسی، مشاور معاونت امور مناطق و مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل در این دوره آمد.
و علی کشوری نامزد چهار پنج شهرستان مرحله دوم انتخابات دوازدهمین مجلس شورای اسلامی در مازندران 43 ساله نامزد با گرایش سیاسی و مستقل و مدرک تحصیلی دکترای مدیریت استراتژیک است که مهم‌ترین موضوع حضورش در جایگاه فرزند شهیدی شناخته شده آن هم خلبان شهید هوانیروز سرلشکر احمد کشوری است و با عمده فعالیت‌هایی در زمینه فیلم‌سازی، فیلم‌نامه‌نویسی، داستان‌نویسی، نمایشنامه‌نویسی و عکاسی مرتبط با موضوع دفاع مقدس وارد این عرصه شد و در مرحله اول موفق به کسب 18 هزار و 8 رأی از مجموع 152 هزار و 962 رأی مأخوذه در حوزه انتخابیه و با 11.7 درصد آرا به مرحله دوم راه پیدا کرد.
به گزارش ایمنا، برگزاری مرحله دوم انتخابات دوازدهمین مجلس شورای که تبلیغات آن از روزپنجشنبه سیزدهم اردیبهشت آغاز شد، به گفته جواد مولایی‌قرا رئیس ستاد انتخابات حوزه قائم‌شهر برگزاری آن کاملاً الکترونیکی خواهد بود و تمام پنج شهرستان‌ها آمادگی کامل برای اجرای این دوره از انتخابات را دارند.
کد خبر 750703

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/790670/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تبدیل وضعیت 16 هزار ایثارگر صنعت گاز کشور

مهرو موم 11 خانه بعنوان محل فروش مواد مخدر در آمل

ویزیت رایگان بیش از 200 نفر در روستای عباس آباد آستارا

11 خانه به علت فروش مواد مخدر در آمل پلمب شد

من چنان عاشق رویت که ز خود بی‌خبرم

قند پارسی/هیچ دارویی بهتر از محبت نیست

جانباز گرانقدر 70 درصد «باقری» به همرزمان شهیدش پیوست

بررسی آخرین وضعیت ساماندهی گلزار شهدای ستارخان تبریز

پدر شهیدان والامقام «حسن ملائکه زاده» آسمانی شد

پیام تسلیت رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت پدر شهیدان والامقام «حسن ملائکه‌زاده»

جدایی سروش «هیچکس» و همسرش پس از 12 سال زندگی مشترک؛ آزاده اکبری کیست؟

مراسم تشییع پیکر «زری خوشکام» با حضور خانواده و هنرمندان/ علی مصفا و لیلا در سوگ

آخرین مهلت ثبت نام دکتری بدون آزمون پیام نور اعلام شد

توجه به اقتصاد «دریا محور» در جهاد دانشگاهی مازندران اولویت دارد

سد البرز مازندران سریز شد

خبر استثنایی مدیر عامل وبشهر برای سهامداران/ مجوز تاریخی تملک 33 درصدی بانک اقتصاد نوین اخذ شد

2 حلقه چاه آب در تنکابن بهسازی و تجهیز شد

سد البرز مازندران سرریز شد | این سد آب آشامیدنی 4 شهر را تامین می کند

افشاگری مجلس از تراکنش مالی موسسه رائفی پور /برخی پول‌ها به حساب خواهر و پدر رائفی‌پور واریز شده /سرنوشت نامشخص 8 میلیارد تومان برداشت نقدی

تداوم هوای بارانی در مازندران

آب سد البرز در مازندران سرریز شد

رونمایی از ده اثر میراث فرهنگی و باستان شناسی مازندران

کوتاهی 8 ماهه در اجرای سیاست‌های توسعه دریا‌محور در مازندران

مجوز تملک 33 درصدی بانک اقتصاد نوین برای وبشهر

مازندران قهرمان کشتی آلیش بانوان کشور

برگزاری همایش دختران فاطمی و پسران علوی در مشهد

آب این سد سرریز شد

اعتماد به جوانان مسیر پیشرفت کشور را هموار می کند

خرید ویلا در نوشهر؛ سکونت در شهری پر از جاذبه‌های طبیعی

90 درصد مردم کردستان از اجرای طرح نور رضایت دارند

سد البرز مازندران سرریز شد

قهرمانی بانوان مازندرانی در کشتی آلیش قهرمانی کشور

اجرای بیش از 1021 کیلومتر روکش آسفالت در راه‌های مازندران

پایان تور بین‌المللی دوچرخه سواری جام خزر با قهرمانی مازندران

نوری قزلجه: «مراجع تقلید» ملاحظات را برای بیان مشکلات جامعه کنار گذاشتند

موزه ملی ایران جزو معدود موزه‌های ملی دنیا است!

تفاوت موزه‌داران و افرادی که راهنمای موزه هستند

معرفی کتابی جالب درباره شاهنامه

کتابی جالب برای کودکان نابینا

گزارش مهر از روز نهم نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

پیام تسلیت رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت مادر شهیدان والامقام «دهشت»

شهدا و ایثارگران در همه عرصه‌ها از کیان اسلامی‌ حراست و دفاع کرده‌اند

برقراری عدالت در اطلاع رسانی رسالت مهم حوزه روابط عمومی‌ است

پشت پرده منابع مالی موسسه مصاف ایرانیان به روایت گزارش هیئت تحقیق و تفحص مجلس/ سرنوشت نامشخص 8 میلیارد تومان برداشت نقدی برادر رائفی‌پور/ موسسه خیریه چگونه یک شبه حزب سیاسی شد؟ + اسناد

نور رحمت رضوی ساکن دل های شیفته در شهرستان مانه شد

اجرای روکش آسفالت هزار کیلومتر راه‌ مازندران

شید گلخانه چیست؟ راهنمای جامع انتخاب توری سایبان

مهم‌ترین جایزه نویسندگان نوقلم برنده خود را شناخت

تفاوت دیدگاه مردم نسبت به موزه از گذشته تا کنون

موزه‌دار چه کسی ست؟