پیام مازند

آخرين مطالب

روزنامه هم میهن: ابهامات حادثه سقوط هلیکوپتر را رفع نمی کنید؟/ بعضی خبرسازیها مصرف انتخاباتی دارد! سياسي

روزنامه هم میهن: ابهامات حادثه سقوط هلیکوپتر را رفع نمی کنید؟/ بعضی خبرسازیها مصرف انتخاباتی دارد!
  بزرگنمايي:

پیام مازند - در روز اول سقوط بالگرد دو مسئله و ضعف بسیار مهم و مرتبط با هم خودنمایی می‌کرد که متاسفانه هر دو مسئله در ادامه و در دو روز گذشته همچنان مشهود بود. روزنامه هم میهن نوشت:مسئله اول اطلاع‌رسانی نادرست و ابهام‌آمیز است‌ که موجب تعجب و افزایش ابهام نزد مخاطبان می‌شود. این مشکل در نحوه حضور روزنامه‌نگاران ترکیه در محل و ارائه گزارش مستقیم از آنجا و یا حضور نیروهای مردمی موتورسوار به محل پیش از حضور نیروهای رسمی دیده می‌شود. این وضعیت در حالی است که رئیس دفتر ریاست‌ جمهوری به‌صراحت اعلام کرده که آنها دیده‌اند، بالگرد حامل رئیس‌جمهور در داخل ابر رفته و سپس ارتباط رادیویی آن قطع شده است و بالگرد دوم طبعاً مختصات آنجا را داشته و دو بار هم بر فراز آنجا دور زده است. از سوی دیگر، به گفته وی بالگرد آنان در معدن مس سونگون که در همان ناحیه است به زمین نشسته و با امکانات خوبی مواجه شده و بلافاصله(احتمالاً پیش از ساعت14) اقدامات لازم را برای پیدا کردن بالگرد سقوط‌کرده، آغاز نموده است. بالاخره و مهمتر از همه، وی مدعی است که چندین بار با تلفن همراه خلبان که مرحوم آل‌هاشم آن را جواب می‌داده، گفت‌وگو کرده است و این به معنی وجود سیگنال و ارتباط با دکل‌های مخابراتی بوده که می‌توانند به سهولت محل سقوط را پیدا کنند. ولی هیچ توضیحی داده نمی‌شود که چرا آنان تا 6ساعت بعد که هوا تاریک می‌شود، نتوانسته‌اند لاشه را پیدا کنند؟ یا هیچ توضیحی داده نمی‌شود که چرا مدعی هستند که وضع آب‌وهوا خوب بوده و هیچ مشکل و ممنوعیتی برای پرواز نبوده است؟ یا توضیح نمی‌دهند که چرا این سفر هوایی مطابق معمول از پارس‌آباد مغان انجام نشده است، که اصولاً نیازی به این مسیر اضافه با بالگرد نباشد؟ پرسش‌های زیادی وجود دارد که متاسفانه این شیوه اطلاع‌رسانی نمی‌توانست هیچ‌کدام از آنها را با پاسخ مناسب جهت فهم ماجرا و رفع شایعات همراه کند. نکته مهمتر و دوم، اظهارات غیرقابل‌فهم است که نه‌تنها ابهامی را رفع نمی‌کند، بلکه بر آن می‌افزاید. سخنان آقای رئیس دفتر ریاست‌جمهوری که چندین بار با آقای آل‌هاشم گفت‌وگو کردند و سخنان مشابه معاون اجرایی رئیس‌جمهور که طبعاً این دو نفر مدیران اجرایی و اصلی این سفر هستند، هیچ‌کدام معقول و پذیرفتنی نیست. چگونه کسی می‌تواند چنین سقوطی را تجربه کند و همچنان دسترسی به تلفن همراه خودش داشته باشد، چه رسد به اینکه تلفن همراه خلبان در دسترس او باشد و پاسخ هم داده باشد؟ آن هم تلفن کس دیگری که می‌گوید اصلاً آنها را نمی‌بیند؟ این‌گونه که نقل شده، طبعاً مرحوم آل‌هاشم قادر به تحرک نبوده و طبیعی هم هست که با چنان سرعتی به کوه برخورد کردن و تکه شدن بالگرد موجب پراکنده شدن افراد می‌شود که احتمال زنده ماندن گرچه صفر نیست، ولی اندک است و البته احتمال اینکه تلفن همراه خلبان در این حادثه به دست ایشان بیفتد و سالم هم باشد و سیگنال هم داشته باشد، در حد صفر است. ظاهراً مدیریت امور قصد نادیده گرفتن برخی از حقایق را دارد. از جمله حقیقتی که در سایت هواشناسی و سخنان نماینده تبریز آقای دکتر پزشکیان بود. اینکه هوا برای پرواز با بالگرد مناسب نبوده و گویا در این مورد هشدار نارنجی داده شده بود.دیگر اینکه آیا بالگرد رئیس‌جمهور با ظرفیت مناسب حرکت کرده یا اضافه بر ظرفیت بوده است؟ آیا برای این نوع بالگردهای حامل مقامات الزامی به حرکت از فراز جاده اصلی وجود دارد یا خیر؟ اگر بلی، چرا از مسیر کوهستانی مرتفع حرکت کرده است؟ آیا این نوع خاص بالگرد برای حرکت در محیط‌های کوهستانی و مرتفع مناسب بوده؟ اگر فرمانده سفر خلبان بالگرد رئیس‌جمهور بوده و دستور ارتفاع گرفتن را داده، چرا خودش نتوانسته آن را انجام دهد؟ متاسفانه نکات و ابهامات و شایعات دیگری هم وجود دارد که نه‌تنها در مورد آنها توضیح داده نشده است، بلکه با تاخیر در پاسخگویی، موجب رسوب ابهامات در اذهان مردم شده است. شاید یک علت این رفتار، ورود پیش‌هنگام برخی جریان‌های سیاسی درون حکومت به انتخابات است که پیش از پایان مراسم رسمی ختم و تشییع جنازه آغاز شده است.

در روز اول سقوط بالگرد دو مسئله و ضعف بسیار مهم و مرتبط با هم خودنمایی می‌کرد که متاسفانه هر دو مسئله در ادامه و در دو روز گذشته همچنان مشهود بود.
روزنامه هم میهن نوشت:مسئله اول اطلاع‌رسانی نادرست و ابهام‌آمیز است‌ که موجب تعجب و افزایش ابهام نزد مخاطبان می‌شود. این مشکل در نحوه حضور روزنامه‌نگاران ترکیه در محل و ارائه گزارش مستقیم از آنجا و یا حضور نیروهای مردمی موتورسوار به محل پیش از حضور نیروهای رسمی دیده می‌شود.
این وضعیت در حالی است که رئیس دفتر ریاست‌ جمهوری به‌صراحت اعلام کرده که آنها دیده‌اند، بالگرد حامل رئیس‌جمهور در داخل ابر رفته و سپس ارتباط رادیویی آن قطع شده است و بالگرد دوم طبعاً مختصات آنجا را داشته و دو بار هم بر فراز آنجا دور زده است.
از سوی دیگر، به گفته وی بالگرد آنان در معدن مس سونگون که در همان ناحیه است به زمین نشسته و با امکانات خوبی مواجه شده و بلافاصله(احتمالاً پیش از ساعت14) اقدامات لازم را برای پیدا کردن بالگرد سقوط‌کرده، آغاز نموده است.
بالاخره و مهمتر از همه، وی مدعی است که چندین بار با تلفن همراه خلبان که مرحوم آل‌هاشم آن را جواب می‌داده، گفت‌وگو کرده است و این به معنی وجود سیگنال و ارتباط با دکل‌های مخابراتی بوده که می‌توانند به سهولت محل سقوط را پیدا کنند. ولی هیچ توضیحی داده نمی‌شود که چرا آنان تا 6ساعت بعد که هوا تاریک می‌شود، نتوانسته‌اند لاشه را پیدا کنند؟
یا هیچ توضیحی داده نمی‌شود که چرا مدعی هستند که وضع آب‌وهوا خوب بوده و هیچ مشکل و ممنوعیتی برای پرواز نبوده است؟ یا توضیح نمی‌دهند که چرا این سفر هوایی مطابق معمول از پارس‌آباد مغان انجام نشده است، که اصولاً نیازی به این مسیر اضافه با بالگرد نباشد؟
پرسش‌های زیادی وجود دارد که متاسفانه این شیوه اطلاع‌رسانی نمی‌توانست هیچ‌کدام از آنها را با پاسخ مناسب جهت فهم ماجرا و رفع شایعات همراه کند.
نکته مهمتر و دوم، اظهارات غیرقابل‌فهم است که نه‌تنها ابهامی را رفع نمی‌کند، بلکه بر آن می‌افزاید. سخنان آقای رئیس دفتر ریاست‌جمهوری که چندین بار با آقای آل‌هاشم گفت‌وگو کردند و سخنان مشابه معاون اجرایی رئیس‌جمهور که طبعاً این دو نفر مدیران اجرایی و اصلی این سفر هستند، هیچ‌کدام معقول و پذیرفتنی نیست.
چگونه کسی می‌تواند چنین سقوطی را تجربه کند و همچنان دسترسی به تلفن همراه خودش داشته باشد، چه رسد به اینکه تلفن همراه خلبان در دسترس او باشد و پاسخ هم داده باشد؟ آن هم تلفن کس دیگری که می‌گوید اصلاً آنها را نمی‌بیند؟
این‌گونه که نقل شده، طبعاً مرحوم آل‌هاشم قادر به تحرک نبوده و طبیعی هم هست که با چنان سرعتی به کوه برخورد کردن و تکه شدن بالگرد موجب پراکنده شدن افراد می‌شود که احتمال زنده ماندن گرچه صفر نیست، ولی اندک است و البته احتمال اینکه تلفن همراه خلبان در این حادثه به دست ایشان بیفتد و سالم هم باشد و سیگنال هم داشته باشد، در حد صفر است.
ظاهراً مدیریت امور قصد نادیده گرفتن برخی از حقایق را دارد. از جمله حقیقتی که در سایت هواشناسی و سخنان نماینده تبریز آقای دکتر پزشکیان بود. اینکه هوا برای پرواز با بالگرد مناسب نبوده و گویا در این مورد هشدار نارنجی داده شده بود.دیگر اینکه آیا بالگرد رئیس‌جمهور با ظرفیت مناسب حرکت کرده یا اضافه بر ظرفیت بوده است؟ آیا برای این نوع بالگردهای حامل مقامات الزامی به حرکت از فراز جاده اصلی وجود دارد یا خیر؟ اگر بلی، چرا از مسیر کوهستانی مرتفع حرکت کرده است؟ آیا این نوع خاص بالگرد برای حرکت در محیط‌های کوهستانی و مرتفع مناسب بوده؟ اگر فرمانده سفر خلبان بالگرد رئیس‌جمهور بوده و دستور ارتفاع گرفتن را داده، چرا خودش نتوانسته آن را انجام دهد؟
متاسفانه نکات و ابهامات و شایعات دیگری هم وجود دارد که نه‌تنها در مورد آنها توضیح داده نشده است، بلکه با تاخیر در پاسخگویی، موجب رسوب ابهامات در اذهان مردم شده است.
شاید یک علت این رفتار، ورود پیش‌هنگام برخی جریان‌های سیاسی درون حکومت به انتخابات است که پیش از پایان مراسم رسمی ختم و تشییع جنازه آغاز شده است.

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/794682/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

روستاها 60 درصد شعب اخذ رای مازندران را به خود اختصاص دادند

خرید 65 هزار تن گندم از کشاورزان مازندرانی

پیکر یکی از مفقودین سیلاب محور چالوس پیدا شد

ضرورت صادرات گل و گیاه از زبان استاندار مازندران

قرائت دعای عرفه در مازندران

14 دیوارکشی غیر مجاز در چالوس قلع و قمع شد

واکاوی مشکلات شهرک صنعتی نور و چمستان

پیکر یکی از مفقودین سیل جاده چالوس پیدا شد/ تداوم عملیات جستجو

اختصاص یک هزار میلیارد تومان اعتبار به خط آهن دورود-خرم‌آباد

عباس عبدی: اگر پزشکیان رأی نیاورد بدون هیچ بهانه ای شکست را می پذیرم

مهاجری: جلیلی حتی سابقه اداره یک مغازه را هم ندارد/ زاکانی ظرفیت تخریب قالیباف به نفع جلیلی را دارد/پورمحمدی می‌تواند هردوی آن‌ها را به چالش بکشد

استقبال بی نظیر هنرمندان جنوب از دومین جشنواره ملی موسیقی نی‌انبان کیش

آخرین خبرها از سیل چالوس

افتتاح ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در ساری

به‌کاری‌گیری سه هزار و 700 دستگاه احراز هویت در شعب رای گیری مازندران

غرب مازندران مسرور از مصوبات راه‌گشای سفر دولت مردمی

دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه پول و بانکی

پیدا شدن پیکر خانم 22 ساله پس از سیل جاده چالوس

استقرار 119 اکیپ دامپزشکی ویژه عید قربان در مازندران

شناسایی 39 ایستگاه پرخطر سنگ‌افت در جاده چالوس

پیکر یکی از مفقودین سیل جاده چالوس پیدا شد

روزهای گرم در انتظار مازندرانی‌ها

17ضربه چاقو پی در پی به خاطر فحاشی در پارک

نقشه هولناک پسرخاله‌ ها برای مرد تاجر

امام جمعه لاهیجان دست به افشاگری زد

توجه مولانا به اصالت انسان

جولان شیطان آبی در آب‌بندان 40 هکتاری مازندران +فیلم

مازندرانی‌ها در سومین دوره انتخابات ریاست جمهوری +فیلم

تشریح دلیل سیل جاده چالوس توسط آب منطقه‌ای مازندران

آمادگی برای تامین و توزیع دام قربانی در مازندران

آیا روس‌ها با همستر کامبت به ایران ضربه می‌زنند؟

پیکر یک مفقودی سیل چالوس پیدا شد

دردسرهای برنده شدن در لاتاری

نشست مدیران کوثر با معاون دیپلماسی وزارت امور خارجه

نقش‌آفرینی دانشگاه پیام نور در عدالت آموزش عالی و حکمرانی علمی رسانه‌ای

مفقودی سه نفر در سیل کندوان ثابت شد/ تلاشها برای یافتن اجساد ادامه دارد

پیکر یکی از مفقودین سیل جاده چالوس پیدا شد/تداوم عملیات جستجو

کشف 4 هزار عدد قرص متادون غیرمجاز در آمل

چراغ ریلی برند پولاکس را از کجا بخریم؟ معرفی کامل برند

دیدم که جانم می رود

بیانه انجمن همسران شهدای استان فارس در دعوت به مشارکت در انتخابات

ترافیک سنگین در آزادراه های البرز / انسداد جاده چالوس تا اطلاع بعدی

پیدا شدن پیکر یکی از مفقودین سیل جاده چالوس

دیدار استاندار بوشهر با مادر شهید «سید امیر مظفر موسوی»

شکل هندسی کیهان چیست؟

خطر چهارم چیست؟

پیکر یکی از مفقودان سیل جاده چالوس پیدا شد

فیلم/ قاضی‌زاده: هرخانواده جوان ایرانی یک بسته اعتباری پیش ما دارد

«پزشکیان» بدنبال افزایش مشارکت مردم در انتخابات است

افشاگری مهم قالیباف علیه جلیلی