پیام مازند

آخرين مطالب

ترامپ از مدیران نفتی پول بیشتری خواست اجتماعي

ترامپ از مدیران نفتی پول بیشتری خواست
  بزرگنمايي:

پیام مازند - دونالد ترامپ همچنان از مدیران نفتی آمریکا درخواست می‌کند تا بودجه کمپین انتخابات ریاست جمهوری او را تامین کنند.
به گزارش ایسنا، رئیس جمهور سابق آمریکا، روز چهارشنبه، در یک ضیافت ناهار جمع آوری کمکهای مالی در هتل پست اوک هیوستون که توسط سه مدیر نفتی بزرگ میزبانی شد، حضور یافت.
این ضیافت که حضور در آن فقط با دریافت دعوتنامه امکان پذیر بود، یک روز پس از پایان جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ترامپ و یک هفته پس از وقوع توفانهای مرگبار در هیوستون، برگزار شد.
بحران اقلیمی که عمدتا ناشی از سوزاندن سوخت‌های فسیلی است، عامل تاثیرگذار در بارندگی‌های مکرر و شدید و به راه افتادن سیل در مناطق مختلف از جمله در تگزاس بوده است.
الکس گلس، مدیر ارتباطات سازمان فعال در امور اقلیمی «کلایمت پاور» و یکی از ساکنان سابق هیوستون گفت: هوستونی‌ها با ناباوری به ترامپ خیره شده‌اند که تنها چند روز پس از فاجعه آب‌وهوایی در این شهر، از شرکتهای بزرگ نفتی، پول درخواست می کند.
این ضیافت ناهار در حالی برگزار شد که ترامپ، ماه گذشته در ضیافت شامی در مارالاگو، از بیش از 20 مدیر نفتی، یک میلیارد دلار کمک مالی برای مبارزات انتخاباتی خود درخواست کرده و قول داده بود در صورت پیروزی، موانع حفاری را از میان برده، توقف صدور مجوز جدید برای صادرات گاز را باطل کرده و مقررات جدید با هدف کاهش آلودگی خودروها را معکوس کند.
پیت می اسمیت، نائب رئیس سازمان غیرانتفاعی زیست محیطی «لیگ رای دهندگان محافظ محیط زیست»، گفت: دونالد ترامپ دوباره به ما می گوید که او کیست. او قبلا از مدیران نفتی برای کمپین خود، یک میلیارد دلار درخواست کرده است و فقط می‌توانیم فرض کنیم ضیافت هفته جاری، برای چانه‌زنی بر سر این بوده که آنها در قبال این کمک، دقیقا چه چیزی به دست خواهند آورد.
مدیران دو شرکتی که ظاهرا در ضیافت ماراگو حضور داشتند، از جمله میزبانان ضیافت جمع‌آوری کمک مالی برای ترامپ در روز چهارشنبه بودند.
هارولد هام، رئیس اجرایی و موسس شرکت «کانتیننتال ریسورس» و یکی از سازمان‌دهندگان ضیافت ناهار روز چهارشنبه، از حامیان قدیمی ترامپ است و بنا بر گزارش‌ها، در ضیافت شام آوریل نیز حضور داشته است.
هام یک مولتی میلیاردر و بازیگر اصلی در موج استخراج نفت از منطقه نفت شیل بیکن بود که در سراسر میدوِست آمریکا و کانادا گسترده شده است. در دوران اولین مبارزات انتخاباتی ترامپ، هام یکی از هفت اهداکننده کمک اصلی بود که در مراسم تحلیف ترامپ، در جایگاه ویژه قرار گرفت. این چهره نفتی برای مدت کوتاهی، یکی از گزینه ها برای سمت وزیر انرژی در دوران ریاست جمهوری ترامپ بود اما ظاهرا این سمت را رد کرد. او پس از شکست ترامپ در سال 2020، از رئیس جمهور سابق رویگردان شد و تصمیم گرفت به مخالفانش کمک مالی کند، اما سپس در اوت به کمپین اولیه ترامپ کمک مالی کرد.
یکی از میزبانان دیگر ضیافت چهارشنبه، ویکی هولوب، مدیرعامل «اکسیدنتال پترولیوم» بود که در مراسم جمع آوری کمک مالی در ماراگو نیز حضور داشت. با وجود هشدارها درباره ضرورت حذف سوخت‌های فسیلی برای اجتناب از بدترین اثرات تغییرات آب و هوایی، هولوب به دلیل سرمایه گذاری در فناوری جذب کربن برای ادامه استخراج نفت و گاز، هدف انتقاد فعالان اقلیمی قرار گرفته است.
دموکراتهای کنگره، روز چهارشنبه تحقیقاتی را در خصوص «اکسیدنتال پترولیوم» آغاز کردند. کمیسیون تجارت فدرال، ماه گذشته این شرکت و 6 شرکت دیگر را به تبانی غیرقانونی با گروه اوپک پلاس برای بالا نگه داشتن قیمت نفت متهم کرد.
سومین میزبان مشترک ضیافت چهارشنبه، کلسی وارن، رئیس اجرایی شرکت «انرژی ترانسفر پارتنرز» بود که ترامپ روابط مالی نزدیکی با شرکتش دارد. در طول مبارزات انتخاباتی سال 2024، وارن بیش از 800 هزار دلار به ستاد ترامپ کمک کرده است. در انتخابات 2020، وارن حداقل یک مراسم جمع آوری کمک مالی برای رئیس جمهور سابق برگزار کرد.
طبق گزارش گاردین، ترامپ در اولین دوره ریاست جمهوری خود در سال 2016 در این شرکت سرمایه گذاری کرد و در عین حال بیش از 100 هزار دلار کمکهای انتخاباتی از وارن دریافت کرد.
به نظر می رسد وارن از اولین دوره ریاست جمهوری ترامپ، سود برده است. چند روز پس از روی کار آمدن ترامپ در سال 2017، ترامپ ساخت خط لوله بسیار بحث برانگیز «داکوتا اکسس» شرکت وارن را تصویب کرد که خشم حامیان آب و هوا، حامیان محیط زیست و سازمان های قبیله ای پیرامون آن را برانگیخت.
سال گذشته، «تگزاس تریبون» دریافت که شرکت «انرژی ترانسفر پارتنرز» حدود 2.4 میلیارد دلار از افزایش تقاضا برای گاز در طول یخ بندان مرگبار زمستان تگزاس و بحران شبکه نیروی این ایالت، سود برد.
صنعت سوخت فسیلی 7.3 میلیون دلار به کمپین ترامپ و گروه‌های مرتبط در سال 2024 اختصاص داده که این صنعت را به پنجمین صنعت حامی بزرگ در این دوره از انتخابات تبدیل کرده است.
بر اساس گزارش رویترز، تحلیلی که هفته گذشته منتشر شد، نشان داد «معامله» یک میلیارد دلاری که ترامپ ظاهرا در ماه گذشته به مدیران نفتی پیشنهاد داد، می‌تواند در صورت بازگشت او به کاخ سفید، 110 میلیارد دلار معافیت‌های مالیاتی برای صنعت به همراه داشته باشد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/794717/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ترافیک سنگین در آزادراه های البرز / انسداد جاده چالوس تا اطلاع بعدی

پیدا شدن پیکر یکی از مفقودین سیل جاده چالوس

دیدار استاندار بوشهر با مادر شهید «سید امیر مظفر موسوی»

شکل هندسی کیهان چیست؟

خطر چهارم چیست؟

پیکر یکی از مفقودان سیل جاده چالوس پیدا شد

فیلم/ قاضی‌زاده: هرخانواده جوان ایرانی یک بسته اعتباری پیش ما دارد

«پزشکیان» بدنبال افزایش مشارکت مردم در انتخابات است

افشاگری مهم قالیباف علیه جلیلی

ستاد انتخاباتی سعید جلیلی در مازندران افتتاح شد

مشارکت حداکثری در انتخابات، دشمن را ناامید می‌کند

بازدید استاندار مازندران از ظرفیت‌های شهرستان نور

افشاگری مهم قالیباف علیه طرح نفتی جلیلی؟/ اعتراف قالیباف به ضربه سهمگین تحریم ها به کشور

گرفتار شدن یک خرس در سیل نمارستاق مازندران (فیلم)

دانشگاه شمال آمل، جزء سه دانشگاه برگزیده دستاوردهای علمی دانشگاه‌های کشور شد

اختصاص یک هزار میلیارد تومان اعتبار به خط آهن دورود-خرم آباد

تولید سوخت از خاک ماه و ماهواره‌های از کار افتاده

جایزه جشنواره Rainbow لندن به کارگردان ایرانی رسید

پالیز بانک کشاورزی گامی مؤثر در جهت حمایت از کشاورزان و توسعه بخش کشاورزی است

مازندران میزبان دو رویداد ملی ورزش همگانی شد

ستاد انتخاباتی «مسعود پزشکیان» در مازندران فعال شد

ستاد انتخاباتی «سعید جلیلی» در مازندران آغاز بکار کرد

تو از نیامدن خسته نمی شوی

احداث خانه‌های ایثار و مراکز اقامتی مهمترین مطالبه جانبازان و ایثارگران ایلام است

سفر یک روزه معاون توسعه، منابع و برنامه ریزی بنیاد مازندران به شهرستانهای محمودآباد و فریدونکنار

اولین مربی لیگ برتری قراردادش را تمدید کرد

تو که جان و دلی یکبار واپرس

یادمان شهدای بازی دراز دومین یادمان پربازدید استان کرمانشاه

رئیس ستاد انتخاباتی «سعید جلیلی» در مازندران منصوب شد

103 مورد مرگ مغزی در 18 سال اخیر در بابل ثبت شده است

آماده باش هلال احمر در پی رگبار باران و وزش باد در 16 استان

سیل مازندران خرس را با خودش برد | ویدئو

برپایی رزمایش شهید جمهور در مازندران

تصویب اعتبار 100 میلیارد تومان قیر رایگان برای ساری و میاندورود

استقرار ایستگاه‌های ثابت تفکیک زباله در 22 شهر مازندران

شعری دلنشین از حامد عسکری

بهترین فیلم‌های سینمایی کره‌ای با بازی درخشان «کیم یو جونگ»

مازندران میزبان دو رویداد ملی ورزشی همگانی

جاده کندوان تا زمان پاکسازی کامل مسدود است؛ 3 مفقود در سیل چالوس

برق 179 اداره و بانک بدمصرف در غرب مازندران قطع شد

اعلام جرم‌ دادستانی تهران علیه محمود صادقی

پزشکیان: من برنامه ندارم؟ شما که برنامه داشتید و مملکت را به این روز انداختید پاسخگو باشید

مارا کبوترانه وفادار کرده است!

ادامه روند جستجوى مفقودین سیل در جاده چالوس/ ٣ عضو یک خانوداه مفقود شدند (فیلم)

مزد آن گرفت جان برادر که پول داشت

استاندار :چندگانگی مدیریت ،عامل وضعیت نامطلوب پسماند مازندران است

وضعیت پسماند در شان استان مازندران نیست

فیلم / ابعاد خرابی‌های جاده کندوان در دومین روز واقعه سیل

بهره‌برداری از 178 پروژه رزمایش تخصصی شهید جمهور در مازندران

محور کندوان تا پاکسازی کامل مسدود است