پیام مازند

آخرين مطالب

ضرورت بازنگری طرح انتقال آب از غرب به شرق مازندران اجتماعي

ضرورت بازنگری طرح انتقال آب از غرب به شرق مازندران
  بزرگنمايي:

پیام مازند - استاندار مازندران گفت: طرح انتقال آب از غرب به مناطق مرکزی و شرق مازندران با توجه به مدت زیادی که از آغاز عملیات اجرایی و راکد ماندن طرح گذشته، به بازنگری نیاز دارد و لازم است که تجدیدنظر در مورد جزئیات این طرح در یک هفته انجام شود. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، یوسف نوری؛ استاندار مازندران در دومین جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان در سال جاری گفت: در مورد طرح انتقال آب غرب به شرق استان باید ابتدا مطالعات به طور کامل صورت پذیرد و در صورت عملیاتی بودن ادامه طرح، از محل مولدسازی اعتبارات مورد نیاز اجرای آن تامین شود.
وی با بیان این‌که این طرح از نظر فنی به بازنگری نیاز دارد، افزود: پیشنهاد می‌شود که کارشناسان و مسئولان اجرای این طرح از امروز تا یک هفته آینده اقدامات مربوط به بازنگری در اجزای طرح را انجام دهند و در هفته آتی نتیجه بررسی‌ها ارائه شود تا در مورد این طرح بخش آب استان تصمیم‌گیری شود.
استاندار مازندران خاطرنشان کرد: برای اجرای این قبیل طرح‌ها باید پیمانکارانی انتخاب شوند که توان مالی مناسب داشته باشند و بتوانند طرح‌ها را با اعتبارات خودشان پیش ببرند تا در صورت بروز تاخیر پرداخت اجرای طرح متوقف نشود. 
نوری بیان کرد: تامین اعتبار از محل قانون مولدسازی دارایی‌های مازاد دولت نیز برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام مازندران باید مورد توجه قرار داشته باشد. مازندران آنقدر امکانات دارد که بتواند بدون نیاز به تأمین اعتبار از منابع ملی همه طرح‌های نیمه‌تمامش را تکمیل کند.
نماینده عالی دولت در مازندران تصریح کرد: همه دستگاه‌ها در حوزه آب باید دخیل باشند و با هم‌افزایی به وظایف خودشان عمل کنند. ارتباط بین عناصر و عوامل در این قبیل مسائل مانند به هم پیوستگی تار و پود فرش اهمیت دارد. با توجه به اهمیت این هماهنگی بین نهادها در بخش آب به زودی یک نفر را در این زمینه معرفی خواهم کرد که هماهنگی بین نهادها و دستگاه‌های اجرایی در حوزه آب را پیگیری کند.
نوری با اشاره به ضرورت اجرای طرح‌های مهار آب در مازندران بیان کرد: کشور ما در اجرای زیرساخت‌های تأمین آب پیشینه‌ای طولانی دارد. سازه‌ای آبی شوشتر، قنات‌ها و سدهای زیرزمینی نمونه‌ای از زیرساخت‌های ایجاد شده توسط ایرانیان هستند که اهمیت تأمین و توزیع آب در کشور ما از گذشته‌های دور را نشان می‌دهد.
وی افزود: پیشنیان ما برای مهار آب ساخت سدهای زیرزمینی و قنات‌ها را را مورد توجه قرار دادند. اما طی دهه‌های اخیر با تاثیر از کشورهای دیگر ساخت سدهای روزمینی را آغاز کردیم. باید کمی به این پیشینه توجه کنیم و به تجربه گذشتگان که در این عرصه مورد استفاده قرار دادند و به ارث گذاشتند برگردیم. در این زمینه دانشگاه‌ها باید وارد عمل شوند و طرح‌های نوین را با استفاده از تجربه پیشینیان اجرا کنند.
استاندار مازندران با تاکید بر لزوم فرهنگسازی برای اصلاح الگوی مصرف به ویژه در بخش آب خاطرنشان کرد: اصلاح الگوی مصرف که از تاکیدات مقام معظم رهبری است باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد. ما هنوز نمی‌دانیم که با آب شیرین چه می‌کنیم. یکی از راهکارها در این زمینه گفتمان‌سازی و فرهنگسازی است که به یک برنامه جامع و عملیاتی نیاز دارد.
نوری تصریح کرد: صدا و سیما و رسانه‌های مختلف باید در این زمینه ورود کنند و گفتمان‌سازی و فرهنگسازی را در اولویت فعالیت‌های‌شان قرار دهند. اینجا دیگر اختلاف سلیقه‌ها و نگرش گروه‌های سیاسی مطرح نیست، بلکه منافع ملی در میان است.
نماینده عالی دولت در مازندران خاطرنشان کرد: در زمینه گفتمان‌سازی و ترویج فرهنگ مصرفه بهینه خود مردم باید پای کار باشند و به کار گرفته شوند. همان‌گونه که حساسیت روی محیط زیست در جامعه ایجاد شده و مردم کنش‌گری می‌کنند، در بخش آب نیز باید این حساسیت ایجاد شود و مردم مطالبه‌گر شوند.
نوری بر لزوم جدی گرفتن تصفیه پساب و بازچرخانی آب در واحدهای صنعتی استان تاکید کرد و گفت: نباید اجازه داده شود که در شهرک‌های صنعتی ساخت‌وسازهای بدون ضابطه انجام شود. توجه به این موضوع باید یکی از اولویت‌های همه دستگاه‌های مرتبط باشد.
وی با اشاره به میانگین پایین شبکه فاضلاب شهری در مازندران خاطرنشان کرد: در این زمینه لازم است که شهرداری‌ها با جدیت وارد عمل شوند. البته شهرداری‌های مازندران نیز با چالش‌هایی مواجه هستند که باید برطرف شود.
نوری بیان کرد: تفاوت شهرهایی مانند قم یا مشهد با شهری مثل ساری این است که در آن شهرها اجازه دادند شهرداری کارش را بکند، اما اینجا شهرداری با موانع و مشکلات متعدد مواجه است و دخالت در کار شهرداری زیاد دیده می‌شود.
نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش در سانحه سقوط بالگرد پیشنهاد داد که یکی از سدهای در حال ساخت مازندران به نام شهید رئیسی ثبت شود و گفت: آیت‌الله رئیسی همواره دغدغه تکمیل طرح‌های بخش آب کشور را داشت و هنگام بازگشت از افتتاح یک سد به شهادت رسید.
وی افزود: در سفر دوم ایشان به مازندران قرار بود از سد گلورد بازدید داشته باشد که به دلیل شرایط جوی و باقی ماندن بخشی از طرح، این بازدید لغو شد.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/794982/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

واکنش مسعود پزشکیان به توهین‌های جنجالی منصور ارضی: من اگر دیوانه باشم، دیوانه مردمم نه دیوانه قدرت!

مهاجری: آقای زاکانی! باز هم در میزگرد تلویزیون اظهارات کذب مطرح کردید

پزشکیان: در حد توانم مقابل گشت ارشاد خواهم ایستاد/ واکنش نامزد انتخابات به بنزین 20 هزار تومانی در دولت آینده

سیل تردد خودروها در محور بلده - دوآب شهرستان نور را مختل کرد.

متخلفان فوتبال زیر نور قانون در روزی که سهمیه‌های المپیک کشورمان آب رفت

انتصاب مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور رشت

اجاره آپارتمان در شش شهر بزرگ ایران؛ از تهران تا تبریز و شیراز

مصرف ویتامین D در هر سن چه مقدار باید باشد؟

برخورد 2 خودرو سواری در جاده اسفراین یک فوتی و 2 مصدوم برجا گذاشت

جلیلی: حاکمیت ریال، انضباط مالی و افزایش ارزآوری باعث بهبود پول ملی می شود

جلیلی:«حاکمیت ریال» اولین شرط حفظ ارزش پول ملی است

مقام سابق آمریکایی: کنفرانس صلح زلنسکی هدر دادن وقت و پول بود

جلیلی: باید ساز و کاری برای حاکمیت ریال داشته باشیم تا ارزش پول ملی را حفظ کنیم

«حاکمیت ریال» اولین شرط حفظ ارزش پول ملی است

(ویدئو) تصاویر از فاجعه سیل در جاده چالوس

پزشکیان: واگذاری اختیار، مسئولیت و پاسخگویی الفبای مدیریت است

12.7 هکتار زمین بعد از 30 سال به مردم خرم‌آباد بازگردانده شد

کندوان بازگشایی شد/ترافیک پر حجم در محدوده هزارچم و سیاه بیشه

(تصاویر) خسارات سیل در جاده چالوس

تصاویر هوایی از فاجعه سیل در جاده چالوس | ویدئو

نور امید در نقطه ی صِفر مرزی در سربیشه

هشدار هواشناسی مازندران نسبت به وقوع سیلاب در استان

دعای پر فیض عرفه در تپه نور الشهدای یاسوج برگزار شد

حمله تند منصور ارضی به مسعود پزشکیان/کاندیدای ریاست جمهوری تهدید شد؟

رای داوران حرفه‌ای باید عالمانه، متقن و عادلانه باشد

یادآوری چند مثل که امروزه فراموش شده‌اند

هواشناسی مازندران نسبت به وقوع سیلاب در استان هشدار داد

تصاویری از فاجعه سیل در جاده چالوس (فیلم)

آزاد سازی 12 هکتار از اراضی دولتی خرم آباد به نفع مردم

واریز پول به حساب همسر/ شاکی استقلالی بیرانوند!

فروش سنتی دام عید قربان در مازندران

خسارات سیل در جاده چالوس

حکایتی از یک مثل جالب(حالا که خیال پلوعه بذار چرب باشه)

هر شخصی که به تو خدمت کرد را شکر کن

چه چیزی از نعمت بالاتر است و یک مبدل است که حال بد را به خوب تبدیل می‌کند؟

خواندن حکایتی از مولوی که شکرگزاری را به زیبایی توصیف کرده است

محور چالوس و آزادراه تهران شمال بازگشایی شد

کندوان از انسداد درآمد

پشت پرده‌ نگران کننده همستر کامبت!

حمله شدید منصور ارضی به موضع پزشکیان درباره گشت ارشاد: او دیوانه است

بازگشایی جاده کرج چالوس

فاجعه سیل در جاده چالوس/ تصاویر هوایی را ببینید + فیلم

تصاویری از بیرون کشیدن مزدا از رودخانه چالوس؛ 3 نفر همچنان مفقود هستند (فیلم)

ویزیت بیش از 4 هزار نفر به همت موسسه مرهم در خرم آباد

محور کندوان بازگشایی شد

رگبار و رعد و برق در راه مازندران

اکنون دل من شکسته و خسته هست

رشد اقتصادی تحقق‌یافته در دولت سیزدهم بیش از پیش‌بینی صندوق بین المللی پول

حمله تند منصور ارضی به مسعود پزشکیان /کاندیدای ریاست جمهوری تهدید شد؟

جاده چالوس باز شد