پیام مازند

آخرين مطالب

ال ای دی‌های نورپردازی خارجی ساختمان اجتماعي

ال ای دی‌های نورپردازی خارجی ساختمان
  بزرگنمايي:

پیام مازند - نورپردازی خارجی ساختمان علاوه بر تأمین روشنایی و روشن کردن نمای ساختمان، زیبایی ظاهری بسیاری به ساختمان و فضای اطراف آن می‌دهد. اما ممکن است برای شما سوال پیش بیاید که لامپ‌های نورپردازی نمای ساختمان چه هستند؟ آیا ال ای دی‌ها مناسب‌ترین لامپ‌ها برای این نوع نورپردازی محسوب می‌شوند؟ کدام یک از چراغ‌های ال ای دی برای این کار مناسب است؟ در ادامه با ما همراه باشید تا پاسخ این سوالات را دریافت نمایید.
انواع لامپ‌های نورپردازی خارجی ساختمان هنگام انتخاب لامپ نورپردازی برای نمای ساختمان باید به نکات بسیاری توجه کرد. این نکات شامل تجهیزات مختلف برای طراحی‌های مختلف، استفاده از تجهیزات نورپردازی برابر شرایط آب و هوایی مختلف مانند باد، باران و رطوبت، گرد و خاک و..‌. می‌شود. معمولاً برای نورپردازی نمای ساختمان از لامپ‌های ال ای دی، چراغ زمینی یا دفنی، چراغ وال واشر، جت لایت و... استفاده می‌شود.
لامپ‌های ال ای دی

پیام مازند

لامپ‌های ال ای دی از جدیدترین و بهترین انواع لامپ محسوب می‌شوند که در نورپردازی خارجی ساختمان نقش بسزایی ایفا می‌کنند. دلیل محبوبیت ال ای دی‌ها، کم مصرف بودن و شار نوری تولیدی آنها است. البته ناگفته نماند که لامپ‌های ال ای دی طول عمر بسیار بالایی دارند و استفاده از آنها باعث می‌شود که به صورت مدام نیاز به تعویض یا تغییر تجهیزات روشنایی برای نورپردازی نمای ساختمان نداشته باشیم. لامپ‌های ال ای دی دارای انواع متفاوتی هستند و از تکنولوژی‌های مختلفی بهره می‌برند. طراحی متفاوت این محصولات باعث تولید شارپ نوری بالا در مقادیر مختلف می‌شود. لازم به ذکر است که لامپ‌های ال ای دی تنوع رنگی بالایی دارند و همین موضوع می‌تواند کمک شایانی در نورپردازی خارجی ساختمان برای طراحی‌های متفاوت باشد.
لامپ ال ای دی بر اساس تکنولوژی ساخت به چند نوع مختلف مانند DOB ،SMD و COB تقسیم‌بندی می‌شود. در این بین LED دی او بی جدیدترین نسل از محصولات ال ای دی محسوب می‌شود که درایور آن روی صفحه قرار دارد یعنی این نوع ال ای دی بدون درایور خارجی ساخته می‌شود. از آنجا که این تکنولوژی بسیار جدید است و مزایای زیادی دارد، در بین متخصصان نورپردازی و کارشناسان این حوزه بسیار محبوب شده است.
مزایای لامپ ال ای دی DOB از مزایای لامپ‌های ال ای دی دی او بی می‌توان به کم هزینه بودن، کم حجم بودن و دوام بالای آن اشاره کرد. لامپ‌های DOB دارای قطعات بسیار کمی هستند و همین مسئله باعث طولانی شدن عمر آنها می‌شود. بنابراین این لامپ‌ها در معرض خرابی کمتری هستند و برای فضای بیرونی با بازدهی نوری بالا، مناسب و عالی خواهند بود. با توجه به ویژگی‌ها و مزایایی که ذکر شد و قیمت مقرون به صرفه آن، خرید دی او بی برای نورپردازی ساختمان توصیه می‌شود.
چراغ دفنی یا زمینی از دیگر انواع لامپ‌هایی که برای نورپردازی ساختمان از آن استفاده می‌شود، می‌توان به چراغ‌های دفنی اشاره کرد. این چراغ‌ها معمولاً درون خاک یا روی زمین نصب خواهند شد. بدیهی است که در این شرایط، بدنه این لامپ‌ها مشخص نیست. هرگاه بخواهند نور را با زاویه‌ای مشخص، با شدت و رنگ معین به قسمتی از نما بتابانند، از این محصول استفاده می‌کنند.
یکی از کاربردهای مهم چراغ دفنی یا چراغ زمینی روشن‌سازی نماهایی با ارتفاع بلند مانند ستون‌ها و دیوارهای بلند است. این محصول نیز تنوع رنگی بسیاری دارد. نکته مهم دیگر در مورد این محصول سیستم دیجیتال آن است که به کاربر اجازه می‌دهد تا اندازه نور و طیف نور را کنترل کند. چراغ دفنی نیز مقاومت بسیار بالایی در برابر شرایط جوی مختلف از خود نشان می‌دهد و برای استفاده در فضاهای باز مناسب است.
چراغ وال واشر

پیام مازند

لامپ‌های وال واشر از کنار هم قرار دادن چند LED به وجود می‌آیند. چراغ وال واشر می‌تواند به خوبی نور را به صورت خطی تولید کند. وجود این محصول به کاربر این امکان را می‌دهد تا مسیرهای مختلفی را روشن نماید. معمولاً از وال واشر برای روشنایی دیوارهای بلند و مرتفع استفاده می‌شود. جالب است بدانید که این محصول در اندازه‌های مختلف و توان‌های متفاوتی تولید و عرضه می‌شود.
معمولاً برای هر نوع کاربری از انواع خاصی از لامپ‌های وال واشر استفاده می‌شود. به عنوان مثال برای روشن کردن ستون‌ها نیاز به چراغ وال واشر با نور متوسط و توان مصرفی بالایی است. همچنین برای نورپردازی ستون باید از چراغی استفاده کرد که نور متوسط با قدرت پرتاب بالایی داشته باشد.
چراغ چمنی چراغ‌های چمنی نوعی پروژکتور هستند که صورت روکار از آنها استفاده می‌شود و معمولاً برای نورپردازی فضای سبز و گل‌ها و گیاهان خارج از ساختمان به کار می‌روند. این محصولات به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با پایه نیزه‌ای شکل خود در باغچه نصب خواهند شد.
ریسه‌های ال ای دی ریسه ال ای دی یکی از محصولات بسیار محبوب و کاربردی است که از آن در نورپردازی نمای ساختمان نیز استفاده می‌شود. ریسه‌های شلنگی، ریسه‌های نواری و ریسه‌های نئون فلکسی انواع مختلف ریسه‌های ال ای دی هستند که از نظر شکل ظاهری و برخی ویژگی‌های فنی با یکدیگر تفاوت دارند. این ریسه‌ها معمولاً بر پایه تکنولوژی SMD بهره می‌برند و توانایی پرتاب نور تا شعاع پایین‌تر از یک متر را دارند.
خرید ریسه ال ای دی برای نورپردازی نمای ساختمان به روش خطی کاربرد دارد. این محصول قابلیت این را دارد که در شیارهای سنگ‌کاری شده صورت نور مخفی استفاده شود. لازم به ذکر است که ریسه‌های نئون فلکسی نور کاملاً یکنواخت را به صورت خطی تولید می‌کند و قابلیت اطمینان زیادی برای استفاده در محیط خارجی و فضای بیرونی دارند.
جت لایت

پیام مازند

یکی از بهترین و کاربردی‌ترین انواع ال ای دی‌های نورپردازی خارجی ساختمان، جت لایت است. همگام با پیشرفت تکنولوژی و افزایش بهره‌گیری از ال ای دی‌ها، جت لایت‌ها به محصولات ال ای دی اضافه شدند. در حالت کلی باید بدانید که جت لایت توان مصرفی کمی دارد و قدرت پرتاب نور بسیار بالایی را خواهد داشت. این محصول گزینه‌ای بسیار مناسب برای تولید نور خطی ایده‌آل برای نورپردازی ستون‌های بلند و دیوارهای مرتفع خواهد بود.
جت لایت دارای پرتاب نور و شوت بسیار بالایی است. یکی از کاربردهای جالب این محصول این است که می‌توان آن را در شیارهای طولی نمای ساختمان قرار داد؛ این‌گونه نور در بین این شیارها محبوس می‌شود و نور با برد بالاتر در شیارها ایجاد خواهد شد. این محصولات انواع مختلفی دارند و با اندازه و شکل‌های مختلفی نیز تولید می‌شوند. لازم به ذکر است که جت لایت می‌تواند با توجه به نحوه سفارش مشتری و رنگ نمای ساختمان به صورت همرنگ با زمینه ساخته شود.
مناسب‌ترین ال ای دی برای نورپردازی خارجی ساختمان اکنون که با چراغ‌های مختلف برای نورپردازی خارجی یا همان نمای ساختمان آشنا شدید، باید بدانید که مناسب‌ترین ال‌ ای‌ دی نورپردازی خارجی ساختمان چه است. در گذشته از ریسه‌ها برای این کار استفاده می‌شد اما این محصولات عمری حداکثر یک سال داشتند و تعویض آنها هزینه زیادی را در بر داشت. امروزه جت لایت‌ها محصولاتی جدید و کاربردی هستند که با شوت بالا، عملکرد بهتر و طول عمر بالاتر مناسب‌ترین ال ای دی برای نورپردازی نمای ساختمان محسوب می‌شوند.

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/795140/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جلوه‌ای از شکوه و بندگی نمازگزاران بخش بندپی شرقی در صف نماز عید قربان + تصاویر

تساوی ستاره نوین ساری در لیگ فوتسال بانوان کشور

ویونی امیرکلا قهرمان مسابقات والیبال بانوان پیشکسوت مازندران

قیمت طلا تحت تاثیر چه عواملی قرار دارد؟

آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور؛ ترافیک نیمه‌ سنگین در چالوس

اقامه نماز تسلیم وبندگی با حضور کیشوندان و گردشگران

دفاتر خدمات گردشگری، سفیران معرفی کیش در سراسر کشور هستند

اجلاسیه "شهدای غریب در اسارت" استان سمنان برگزار شد

ماجرای جنجال پزشکیان درباره بنزین 20 هزار تومانی؛ این حرف فیک است یا واقعی؟ +ویدئو

کتاب «تجارت در روایات» روانه بازار نشر شد

آماده‌باش هلال‌احمر برای رگبار باران و باد شدید در 8 استان

استمرار محدودیت های ترافیکی تا 2 تیر در جاده های شمال

شکسته شدن رکورد جوجه ریزی در مازندران

پیگیری معضل جاده اصلی کلاردشت در وزارت راه

عمده گرفتاری‌های معیشتی مردم به کاهش ارزش پول ملی مرتبط است

طرح جامع زیرساخت اراضی کشاورزی شمال در حال اجرا است

کتاب «جامعه شناسی سینما» روانه بازار نشر شد

صحبت‌های تلخ سلین دیون درباره بیماری‌اش/ خواننده تایتانیک زندگی‌اش را فدای موسیقی کرد

معجزه ویتامین D؛ میزان مصرف در هر سن

تونی برندگانش را شناخت/ هری پاتر بهترین بازیگر موزیکال شد

ترافیک در محور‌های مواصلاتی مازندران روان است

2 مازندرانی در تیم ملی کشتی آلیش بانوان

هشدار؛ احتمال وقوع سیلاب تا پایان هفته

بهره برداری از عملیات روکش آسفالت 49 کیلومتر از راه های روستایی مازندران

ترافیک نیمه سنگین در 2 محور /بارش باران در جاده چالوس و محورهای استان البرز

حمایت از فلسطین باید مسئله اول ما باشد

هشدار وقوع رگبار و باد شدید در 8 استان/ هلال‌احمر به حالت آماده‌باش درآمد

برگزاری آیین گرامیداشت هنرمندان صنایع‌دستی ساری

تحقق رشد سالانه 5.5 درصدی اقتصاد ایران در دولت سیزدهم

ترافیک نیمه سنگین در 2 محور /بارش باران در جاده چالوس و محور‌های استان البرز

کنایه سنگین یک جامعه‌شناس به نامزد‌های اصولگرا درباره گشت ارشاد

تالاب‌های ایران، جان گرفتند

کنایه سنگین یک جامعه‌شناس به نامزدهای اصولگرا درباره گشت ارشاد

برای آرزوهای محال خویش می‌گریم

دو مازندرانی در اردوی تیم ملی کشتی آلیش بانوان

گلوگاه‌های منطقه 5 اصفهان طبق اولویت‌بندی آزادسازی می‌شود

جلیلی:دولت در سایه یک گفتمان است/نباید تنبلی دولت با خلق پول جب

ادامه جست‌وجوی مفقودین سیل چالوس

عملیات جستجوی افراد مفقود شده در چالوس همچنان ادامه دارد

اختصاص یک هزار میلیارد تومان اعتبار به خط آهن دورود - خرم آباد

عید قربان یادگار یک امتحان الهی است

جلیلی همچنان از پاسخ صریح به سئوالات طفره می‌رود

انتخابات مسئله اول کشور است

تداوم عملیات جست‌وجوی مفقودان سیل چالوس

عملیات جست‌وجوی مفقودین در چالوس ادامه دارد

فاضلی ، جامعه شناس : اگر اکثریت مردم طرفدار گشت ارشاد ، حجاب و طرح نور هستند پس چرا نامزدهای اصولگرا آشکارا از آن دفاع نمی‌کنند؟

بزرگترین هدیه ای که یک والد می تواند به فرزندش بدهد

ترافیک عادی و روان در محورهای اصلی مازندران

فلسطین مسئله اول جهان اسلام است

کنایه علیرضا معزی به جلیلی با هشتگ عمق راهبردی